- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
troll81
addikt
válasz FeRRaR1 #11054 üzenetére
V50 volt szerettem amíg meg nem ált.1.6 diesel.ceges soha többet olyat.
A v70 tetszik csak ideális alanyt nem találtam eddig.a T5 ből nem engednék és a kombi is fontos nekem.az S60 S80 ből már lett volna szebb kevés km es.
200 ezer alatt nem is nagyon akad V70 és fogalmam sincs arról mekkora szívás lehet ha nem volt karban tartva.csak manuális váltó több kikötés nem nagyon van.
-
FeRRaR1
őstag
válasz troll81 #11055 üzenetére
Azért linkeltem, mert a kettő közül én a V50-et nem ajánlanám, az kb az egyetlen Volvóm eddig amit nem vennék újra.
305e kilométerrel adtam el a V70 T5 manuált. Egyedül egy generátor cserém volt vele ami nem tervezett, meg ugye az ABS jeladó és környéke kitakarítása.
Jól pakolható, kényelmes sportos autó volt. Aki csak vezette, imádta.
Máig tartja a rekordomat, Calais - Sopron 8 óra alatt.
Azt mondom ebben a korban már tényleg inkább állapotot (főleg műszakira értem) veszünk, nem kilométert. Aki V70-et vett szinte biztos hosszú távra használta.
-
lorcsi
veterán
válasz troll81 #11053 üzenetére
Van most egy ilyen fb, volvo forum:
Kedves csoporttagok! Úgy alakult, hogy meg kell válnom a családi hajónktól. Akit érdekel, kérem írjon nekem vagy hívjon, és minden kérdésére- amire persze tudok- válaszolok. Volvo V70 II; 2002; 2.4T; 200LE; állandó összkerék; 1.350.000.-Ft
[])
[ Szerkesztve ]
-
ufo13
tag
[kép] Sziasztok,
tudtok abban segíteni, hogy a képen látható ajtókárpit könyöklő része (világos hibás szövet) cserélhető-e, elválasztható-e az ajtókárpit többi részétől vagy ez csak egyben cserélhető?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Kárpitos újra tudja húzni. Bontott rizikós, talán széria végi, garázsban tartott példányból származó kárpit bírhatja még néhány évet, de hosszú távon biztosabb, ha kap másik borítást. Bp-n nekem az Elit Car Cosmetics bevált, üléshuzat volt kikopva. Fb-n tudsz árat kérni tőlük.
[ Szerkesztve ]
-
haxxika
senior tag
Felmentek az új papucsok S80-ra, meg is túráztattuk a Balaton környékén:
Már csak a haldexet kell rendberakni, az egyik szenzor megadta magát. Néztem kb. egy árban van használtan a komplett modul vagy csak a szenzor. Ha esetleg tudtok 2009 AWD D5-höz olcsó beszerzési forrást ne tartsátok magatokban. Köszi.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
csabi94
őstag
válasz lorcsi #11059 üzenetére
Szia! Állandó összkerekes, viszkós rendszer. Beszéltem a tulajjal, nagyon korrektnek tűnik, mindent korrektül elmond, és látszik, hogy vigyázott az autóra. Nyúlványokat mindenképpen nézd meg jól, mert korábban elvileg törve volt, de nem nagyon, légzsák nem nyílt. Egy ilyen korú autónál nem hiszem, hogy ez hatalmas probléma, de mondom, nyúlványokat azért érdemes nagyon leellenőrizni. Neki átlagban 10 litert fogyaszt, de ha hosszú távokat mész, és óvatosan vezetsz, ez lejjebb vihető. Én mindenképpen megnéztem volna, de még nincs meg rá a keret, egyelőre a V40 foltozgatása lesz, mert ennek már ismerem a hibáit.
Bocsi, most nézem, nem is Te keresel autót. Mindegy, próbáltam segíteni azért.
[ Szerkesztve ]
-
Weareus
addikt
Picit írnék - újdonsült T6 tulajként és egy V70 D5 régebbi tulajdonosaként is - a fogyasztásokról...
Röviden: 19.9 liter volt a T6 étvágya, amikor elhoztuk a sportosan vezető, Mecsek-oldalban lakó fickótól, aki főleg csak városban használta.
Most 15.7 nálam (reset nélkül eddig ment le), de lesz ez még sokkal kevesebb is. (Ámen).A D5-ös (163 ló, kézi) 7.7 literen volt, amikor közel egy éve elhoztuk kereskedőtől (Kaposvár), olasz előéletű autó amúgy...
A mostani átlagról - amiről lőttem egy fotót is, mert úgysem hinné el senki, ami amúgy tényleg ennyi (!!!) - annyit kell tudni, hogy párom használja munkába járáshoz (napi oda-vissza 90-95 km; vezetési stílusa: város 50-60, kint 80-90 km/h, 2000-nél elváltja és döntően főúton, városon kívül megy vele):Ami érdekelne:
D5-ös tulajok milyen fogyasztásokat tapasztalnak általában?
Egy V8-as Volvo sem eszik ennyit talán, mint az első gen. T6? (Hasonló vezetési stílust feltételezve).[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
sfdrakex
nagyúr
válasz Weareus #11070 üzenetére
D5 fogyasztás erősen attól is függ hogy miben van a motor. Nekem XC90esben, a 185 lovas van. Hosszútávon 9 körül járok vele, városban 13-14. Óvatosan országúton tempomat 90-100 körülre belőve a pullanatnyi mérő 7,5 körül mutogat, de ritkán vezetek tojással a pedál alatt. Nyaralás görögbe, kb 2000km oda-vissza, majdnem végig pálya, 9,3, csomagokkal, 2 felnőtt, 3 gyerek.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
Weareus
addikt
válasz sfdrakex #11071 üzenetére
D5 fogyasztás erősen attól is függ hogy miben van a motor. Nekem XC90esben, a 185 lovas van.
Nagyon igaz, a kaszni nem mindegy, meg 185 ló az nem 163 azért...
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
sfdrakex
nagyúr
-
Weareus
addikt
válasz gaborbol #11016 üzenetére
Elolvastam a történetet. Szomorú. Nem az első S80-am ez a T6 nekem sem, mondjuk az előző S80 D5-ös motorral (szintén automata volt...) elég jól elhúzta a bőrét. 600 ezer kilométerrel adtam el, pontosabban cseréltem be a kaposvári kereskedőnél a D5-ös kézi V70-re, amiről fentebb írtam fogyasztásilag.
Viszont az elég olcsón lett véve 400x ezer Ft volt, pontosan nem tudom, de 400-ért még be is tudtam számoltatni.
Az is első gen' volt.
Motortartó bakok, motorolaj, váltóolaj, vezérléscsere, előtöltés állítás, a fűtőradiátor kilyukadt, csere. Kb. ezek kellettek neki. 5.0-ig (vagy 5.2-ig, már nem emlékszem pontosan) tudtuk levinni a fogyasztást; szerettem.
Kerékcsapágy elöl már szólt, automata váltó a végére (utolsó napokban) párszor elkezdett produkálni furcsa dolgokat.
Talán még pont időben szálltunk ki belőle...Apropó, S80 tulajokhoz (vagy aki tudja) lenne egy kérdésem.
Mi célt szolgálhat ez a két kapcsoló a váltóboksz oldalán? (T6-ban van):[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Weareus
addikt
válasz Lackki #11075 üzenetére
Köszi.
Húúú, akkor nem próbálgatom, mert az egyik piros;
hátha olyan mint a piros gomb a Macskafogóban.[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
ffodi
veterán
válasz Weareus #11070 üzenetére
Nálam olyan 7.0-7.2 körül van az átlag vegyes használat - de általában rövidebb útszakaszok megtétele - mellett, elég tempósan közlekedve. Hosszabb úton (100+ km) simán lemegy ehhez képest 1 litert az átlag.
S60, kézi váltós, euro4, 200+ LE, premium OMV-s gázolaj adalékolva.
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
ffodi
veterán
válasz sfdrakex #11079 üzenetére
Az adalékot nem ezért használom, hogy csökkentse a fogyasztást, még akkor sem, ha ezzel is reklámozzák (és egyébként sem izgat túlzottan, hogy most 6,5 l/100km vagy épp 7,5l/100km az átlagfogyasztás ).
A lényeg, hogy növeli a cetánszámot, javítja az égés hatékonyságát, kevesebb lesz a lerakódás és kevésbé kormol a jármű, vagyis mintha egy még jobb minőségű üzemanyagot tankoltál volna. Mivel nálam van DPF így kormolásban nem látok különbséget (ha csak az nem számít, hogy még sosem volt gond a részecskeszűrővel ?!), viszont más (régebbi) járművekben is használom, és azoknál látványos a különbség.
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
Weareus
addikt
Üdv. itt Mester. Nem tudtam, hogy Volvo-s vagy.
Akkor azért jó hallani, hogy lehet 6 liter körüli - és akár az alatti - fogyasztásokat produkálni újabb dízelekkel is, ráadásul 200 lovas.A dízellel nálunk sincs gond, bár eddig nem adalékoltuk és az asszony sima gázolajat tankol, majd megpróbálom rávenni, hogy néha töltse fel prémiummal.
Motornak biztos nem fog ártani.P.S.: közben 15 alá esett a T6 fogyasztása, még viszonylag szép tempóban csökken; csak gyorsításkor nem szabad a pil. f. mérőre pislantani.
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Weareus
addikt
válasz gaborbol #11082 üzenetére
Köszi, még épp csak bele-bele olvasgattam, de már találtam pár hasznos infót.
Pl. pollenszűrőt én is most cseréltem és nekem is olyat adtak, ami aktív szenes, így csak a hátsó keretbe fér bele.
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
tibor.sz
tag
válasz Weareus #11070 üzenetére
Nekem egy V60-ban van a D5 motor, gyárilag 205 lovas verzió, de van benne egy márkaszervizben belerakott BSR szoftveroptimalizáció (tudtommal a polestar csomag előtt ez volt). Így 245 ló. Automata és összkerekes. Amikor megvettem 6,7 literen állt az átlagfogyasztás. Viszont a tulajtól megtudtam, hogy városban (Budapesten) nem használta az autót, mert oda céges autója volt. Városon kívül pedig nem ment vele 120 km/h sebességnél többel. Egy idős mérnök ember volt, így már akkor is elhittem neki. Azóta pedig biztosan tudom, hogy igazat beszélt, mert másképp lehetetlen az autóval ilyen fogyasztást produkálni. Én Budapesten, rövid távokon is használom az autót (gyerek bölcsibe), és autópályán is hosszabb távon. Egyáltalán nem hajtom az autót, de jelenleg 8,4 literen áll az átlagfogyasztás. Ha sok az autópálya vagy még inkább a vidéki országút, akkor le lehet menni olyan 7,9-ig átlagban. De annál lejjebb még nem sikerült. Persze az M0-án, 100-zal ez is 6 litert fogyaszt, de egyébként meg nagyon nem. Főleg városban brutális a fogyasztása.
-
-
Warek
tag
Sziasztok
Volvo XC60-t szeretnék venni. 2009-2013 közötti évjáratot. Milyen hajtás, motor váltó kombinációt érdemes választani? Vannak olyan ismert tipushibái a modellnek, amire érdemes figyelni a vásárláskor, vagy várható, hogy ennyi idösen már cserélni kell.
Köszönöm a segítségeteket elöre is. -
runner 125
nagyúr
Azt mindenképpen 5 hengeres 2.4-es D5 motorral vásárolnám.
Tudomásom szerint beázási problémák voltak annál mint típushiba, az első szélvédő környékén."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
2010. decemberi gyártású, 2011. szeptemberi forgalomba helyezésű Volvo V60 D5 AWD Geartronic autómban lassan cserélni kellene a teljes vezérlést. Az autóban ugyan csak 130.000 km van, de az eltelt idő miatt gondolom már nem ártana a vezérléscsere. A kérdés: milyen márkájú szíjakat, alkatrészeket javasoltok? Csak a gyári, vagy jóval olcsóbban jó az (egyébként gyári beszállítóktól származó) utángyártott Gates, SKF, Contitech stb. is? Ha igen, ti melyik gyártót javasoljátok? És jut eszembe, azt tudjátok, hogy a Volvonak melyik cég a gyári beszállítója ezeknél az alkatrészeknél?
Köszi
-
-
veterán
válasz tibor.sz #11088 üzenetére
Szia!
Friss Volvós vagyok, de több korábbi használt autómat is egy volt Volvo, jelenleg márkafüggetlen szervizbe hordtam; teljesen megbízom bennük.
Július végén ők cserélték az én V60-omban (D6 = D5 + hibrid) a vezérlést vízpumpával, INA szettet tettek bele, arra esküsznek. Szűrőkből pedig a Mann Filterre; fékből ATE-re.
(Az generátor ékszíj-szettből gyári ment bele, de csak azért, mert a D6-hoz másmilyen kell, és abból nincs utángyártott.)A gyári feliratos légszűrő, az enyémben MAHLE gyártmány volt. A pollenszűrőre nem emlékszem, de a hétvégén meg tudom nézni, ha érdekes.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A héten megtörtént nálam is a D6 nyűgök kezelése:
- automata átmosva - érzésre jobb lett; azóta főleg elektromosan mentem vele, végső véleményt később alkotok majd.
- A/C átmosva - ez eddig is működött, ha cserélni kell később, akkor 160 e. lesz a felújított,
- turbószelep cserélve - más hibakód nem is volt, a hétvégén többet autópályázok majd, egyelőre csak a szervizből hazamenet gurítottam meg (226-ig, a forgalom ennyit engedett).A generátorra azt mondta, hogy nincs baja.
-
tibor.sz
tag
Köszi a válaszokat!
A füzetet nem néztem meg, hogy mit ír, de most már nem is fogom
Az első (hosszbordás) szíjakat (ha jól tudom kettő van belőlük, az egyik a generátort, a másik a klímakompresszort hajtja) nem kell gyakrabban cserélni, mint a vezérműszíjat? Az enyémben a generátort hajtó szíjat 90.000 km-nél cserélték gyári visszahívásban és valamit változtattak is rajta.
Az automata váltó olajat cseréltettem.
Érdekes, hogy még szűrőből is több gyári beszállító van. Az én üzemanyagszűrőm Mann-Filter volt, ezek szerint a légszűrő meg Mahle.
Továbbra is kérdés, hogy vajon a vezérlés elemeit (szíjak, görgők stb.) ki szállítja a Volvonak, mert akkor nyilván attól a cégtől próbálnám venni az utángyártottat is.
-
aneda
aktív tag
válasz tibor.sz #11093 üzenetére
A hosszbordás szíjat a gyár szerint a vezérléssel együtt kell cserélni, de a szerelőm szerint (ex-Volvo) 60k km utáncserélni kell, mert sok volt a szíj szakadás, ami vezérlés átugráshoz is vezethet.
Erre Volvo belső intézkedés a Volvo-nál, ezért is lehetett neked is csere 90k-nál.
Alkatrészeben tök mindegy ki volt a gyári beszállító, úgysem azt kapod mint amit először szereltek az autóba, de az biztos hogy az első vonalbeli gyártókkal nem lehet hiba.
A kolléga amit írt, az bevált: MANN/MAHLE, INA, ATE
Ettől függetlenül én nem cserélném a vezérlést idő előtt, attól nem lesz jobb senkinek.[ Szerkesztve ]
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
veterán
Tegnap meggurítottam, hogy megnézzem mit tud; óra szerint 238-ig jutottam, mikor közbeszólt a forgalom. Még ment volna - szóval a teljesítmény (lóerő) megvan; érzésre 240+ lehet a vége (óra szerint), ha csak le nem szabályoz 6. fokozatban 4000 rpm-nél. [kép] [kép]
Korábban jellemző volt, hogy mikor egy 3000 alatti fordulatszámról visszaváltott kickdownra egy 3000 feletti fordulatra, olyankor érezhetően gyengébb lett, most már nem, azaz 3000 felett is erős.
Azt továbbra is észrevenni, mikor 155 kmh-nál hirtelen lekapcsol az elektromotor és egyik pillanatról a másikra kiesek 200 Nm a hajtásból.
Majd nézek gyorsulást is, a rossz turbószeleppel 7,3 környékét hozta, 6,1 a gyári érték. -
Chal
addikt
válasz focvis #11096 üzenetére
Aham, jól hangzik. Én nem mertem 0-100-azni nagyon, mert vezérléscsere előtt nem akartam, és úgy jött ki a lépés, hogy a szelep is ugyanazon alkalommal lett cserélve amikor a vezérlés, szóval itt nincs előtte/utána értékem. Viszont érzésre nekem is határozottan jobban megy magasabb fordulaton
-
Weareus
addikt
válasz focvis #11091 üzenetére
Szíjból Ina tényleg jó, Mann filter szűrő is prémium minőség.
Grat, a verdához, jó kis hibrid ez.Szerk.: közben kicseréltem a kabinfiltert, pontosabban az aktív szenest rossz helyre akartam berakni, a sima helyére, így eltörtem .
Később vettem észre, hogy a sima szűrő mögött van egy vastagabb slot, oda fért volna bele.
Így a régi szűrőt kiporszívóztam és lefertőtlenítettem kézfertőtlenítővel. Majd legközelebb belekerül a rendes szűrő, mindenesetre a probléma (este bepárált a szélvédő) orvosolódott, mondjuk az egész szellőzőjárat ki lett takkerolva. Szélvédő lapátszárak leszedése volt a legnehezebb, de egy kis WD 40 meg egy jó fogó csodákra képes.(Fogyasztás 12.8-nál tart.)
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
freaghill
őstag
Sziasztok!
Autó vásárláson töröm a fejemet, eddig minden mást néztem de nem is jutott eszembe a Volvo. Konkrétan az S60-akat nézek.
- 1.2M keret
- Dízel (munkába járás odavissza 70km, kéthetente ingázás odavissza 800km)
- Fűthető ülés
- Tempomat.Eddig más topic autóit néztem de tegnap valamiért megnéztem egy-két S60-ast, és találni 1-1.3 között és sokkal jobban felszereltebbek mint a németek.
Van esetleg valami nyűgjük, van amire érdemes figyelni?
Gondolom itt is ha autómata váltósat nézek akkor 60.000kmenként legyen benne cserélve olaj.Magával a motorral, vagy bármivel ami miatt nem ajánlott?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Ukrajnai háború
- Gyúrósok ide!
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs