- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
ma Ezzel is a prémium szegmensben versenyeznek, 499 eurós áron indít a Sonos Ace.
-
Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
ph Sokak számára teheti vonzóvá az Apple TV-t, hogy lehet rajta Commodore 64, NES vagy PlayStation 1 játékokat futtatni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
nos, egy tethered kábel egy autó oldali (female) csatiból és egy kábelből. Ez egy 200Ft.os tömszelencén megy be a töltőbe.
Az Easee-be ha lockolod a kábelt, tehát tethered lesz, de socketes, akkor a 200Ft tömszelence helyett egy 28-30eFt-os Type2 socketbe van lockolva egy kb 12eFt-os female Type2 dugó.az meg nem életszerű, hogy a kábelt cserélni kell, eddig 3 év alatt két kábelt cseréltünk azért mert Type1 helyett Type2 kellett, és egyet azért, mert átestek rajta és kiszakadt.
ha kétféle kocsi van, akkor az adapter olcsóbb mint a két kábel, de egyébként ebben az egy esetben jó lehet a socket.Nekünk vannak dupla-tripla akármennyis töltőink is, ahol a terhelést el is osztjuk csatlakozók közt, lehet olyan töltőd amin van egy Type2 aljzat és egy Type1 kábel egyszerre.
Ha már Anglia, ott a Viridian Ecolite töltőt nem nézted? Vagy a Classic 2.0 ha tethered kell?
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ck.
addikt
Igazándiból a felhajtón csak egy autó számára van hely, tehát egyszerre mindkettőt úgysem tudnám tölteni. A cégek akik szóba kerülhetnek az installálás során, a számunkra elérhető árkategóriában (és kinézetben, valamint pozitív reviewkban), az Easee One-t és a Hypervoltot kínálják, van még ezer más féle is, de ott vagy a kinézet csorbul vagy árban már nem tudjuk megengedni magunkat.
Az Easee One tethered £600 körül van az állami támogatással és szereléssel együtt, míg a Hypervolt untethered töltőke cirka £100-al több. Utóbbi támogatja a napelemet is, ami meggondolandó, mégha a közeljövőben egyelőre nem is tudunk sort keríteni rá.
Utcai töltőkábelünk egyébként van, tehát azzal a részével nem lenne plusz kiadás, ha az untethered mellett döntenénk.[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
Asszem értem miről van szó, de hogy kell ezeket magyarul írni vagy mondani (tethered, untethered)? Fixen bekötött és csatlakoztatható vagy mi?
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #2153 üzenetére
Kábeles vagy aljzatos töltő
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
stickrs
senior tag
Hello, 28kw-s Ioniqnál be lehet állitani, hogy az auto hold minden inditásnál aktív maradjon? Vagy a visszatáplálás fokozatát h megjegyezze?
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Ck.
addikt
Ismeri valaki az Andersen bácsi A2-es töltőjét? Szinte majdnem duplája az olcsóbb töltőknek, mit tud amiért ilyen drága?
-
tuzpenge
őstag
-
biker
nagyúr
Csak szép, designos, amúgy közönséges AC töltő. Ja és ha nem tekered le a kábelt, elolvad a getzibe. Ha orral ráállsz a töltőre, és egy menetet kiakasztasz, a maradék 5m meg fel van tekerve, akkor nem sokat fogod használni.
[link] ez is okos, gridmonitoringos, loadbalanceos, mobilappos, csak nem fancy fa burkolata van, és nem sorosan feltekerve a kábel.
mondjuk ilyen kecóm lenne, mint a galéria képeken, én is ilyen fancy töltőt vennék
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
wassermann
addikt
Csendben mindazoknak, akik néha hosszabbítót használnak: [link]
"A megvizsgált hosszabbítók és elosztók közül egyik vezetékének érkeresztmetszete sem érte el a kötelező minimumot, vagyis mindegyik tűzveszélyesnek minősül"
(#mindenkinai)
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
válasz wassermann #2161 üzenetére
Én pont most vettem hosszabbítót, belenézni nem tudok, súlya megvan hogy korrekt legyen. Majd ránézek hőkamerával, illetve meglátom feszültség mennyit esik rajta.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #2161 üzenetére
Jó, de ezt eddig is tudta szerintem mindenki. A legolcsóbbak olyanok is, persze itthon ezek fogynak. Minden kínai, de magasabb áron ők is tudnak minőséget, persze ezeket általában valamilyen ismertebb márkanéven árulják errefelé.(ahogy látom, az "EMOS" márkanevet már hamisítják is, van ilyen márkájú kábelem, az nem gagyi szint)
#2162 WiZARD: ez jónak tűnik.
-
cOxeR
Ármester
Szia!
Töltőkről van szó, akkor egy kis technikai jellegű kérdés, Te biztosan tudsz válaszolni.
Lehetséges-e lakossági áramról, fizetős szolgáltatásként töltőt üzemeltetni?
Konkrétan egy db töltő volt a városba, amit okosan leszerelt a polgi, mert ingyenes volt és sokba került a városnak, ahelyett, hogy fizetősség tették volna. Azt ne firtassuk, hogy pályázatból volt, illetve azt se, hogy napelemes rendszer mellé "kellett" szerelni, meg azt se, hogy hova került, erről csend van.
Szóval felmerült bennem, ha sikerül idén napelemes rendszert építeni és túltolnám a termelést, felületem van hozzá 4-5kw+-ra is, lehetséges-e ezt eladni töltőn keresztül.
Egyre több lakosnak van itt is elektromos autója de sokak nem vesznek 10-16A-nél gyorsabb töltőt, pl nekem sincs, viszont van néha olyan eset, hogy jól jönne akár csak 10-20kw-os töltő.
Lakossági fronton ugye max 3*80A elérhető, ebbe akár egy 50kw-os is beleférne.
Anyagi költség vonzata megint egy másik kör, az elvi része érdekelne.
Köszi!Amúgy egy I3-94aH BEV-el vagyok a csoportba, ha valakit érdekel részletesebben bármi, én egész sokat és nagyobb távokat is járok vele (most voltam pl egy 720km-es Cseh úton), 1 éve van lassan meg, 22e km-t tettem bele.
Képeket itt nézhettek róla (is). Instagram[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz stickrs #2155 üzenetére
Nekem Kia eNirom van az ugyanaz szoftveresen, minden ugyanúgy működik nálad is. Az auto holdot nem jegyzi meg, de a visszatöltés szintjét meg tudja jegyezni. A menüben minden teljesítmény szinthez (Eco, Normál, Sport) beállíthatsz külön visszatöltési alapbeállítást.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
igen, szabályosan megoldható. Nyilvános DC töltők telepítésével és üzemeltetésével foglalkozunk. Egy 50-es töltő bekerülési költsége kb nettó 5-6 millió, 3x80A kifoglalási díja kb 400e, telepítési költségek kb 1-3 millió, helyszíntől függően. Ezek nettó árak. Az áram rendelkezésére tartási díja havi kb 50e nettó Gyors fejszámolással hamar rájössz, hogy a legtöbb helyen abszolút gazdaságtalan töltőt telepíteni. Nem gonoszság miatt nincs töltő nálatok (sem).
Nekünk egy töltő helyszín felkutatása és alapos vizsgálata több hetes procedúra.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
Lehet, csak lakosságként hogy vagy számlaképes, illetve 3x80A lakossági igénynek nehezen megy el. Az 50-es dc minimuma a 80A mert ha megy az ac is mellette ami rajta van, akkor 3x112 kell
Ha van szabad parkolód, áramod, miért ne?
Tudok szolgáltatót is adni mellé, nem kell neked a félmillás regisztrációs díjjal indulnodElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
Köszi, ez így még több is mint amire számítottam információra.
Van arról esetleg statisztika, hogy milyen megtérülési rátával lehet számolni, egyáltalán városi övezetben, van-e értelme.
Látom, épül M1-es mentén Mosonmagyaróvárnál egy töltő, a MOL-nál pont megszívtam pár napja ott, 40 percet kellett várnom, mert nem tudtak életet lehelni egyik töltőbe se. -
cOxeR
Ármester
A számlaképesség nekem is kérdés - van vállalkozásom - de ugye milyen címszóval lehet ennek a bevételét automatizálni, az megint egy másik terület.
AC-nek semmi értelme amúgy se, mert akkor otthon tölt az ember. Az egész csak azért merült fel bennem, mert sokszor van, hogy napközben is kell gyorsan 10-15kw... azt meg otthon nem tudod betölteni.
Szolgáltatóval viszont bevétel megosztás van.
Viszont azért ennek a megtérülése nem kis időtáv és inkább remek lokalizáció kell. -
titán
mert a MOL töltők nem teljesítmény, hanem áram korlátosak. 125A max. Ha felszorzod a valós akku feszültséggel, akkor kijön a valós, kivehető teljesítmény. Az 50kW-ot az elméleti, névleges 400V-on tudják. De a legtöbb autó 350V körüli.
A mi töltőinken mindenhol megkapod az 50kW-ot, mert sokkal több áramot adunk, mint 125A.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
Itt a gond az ötletemmel, hogy a 3*80A, az karcsú ehhez, főleg ha figyelembe veszem, hogy azért az ingatlanomnak is van szüksége ebből kakaóra.
Matek része is kezd elvérezni, mert elég nagy kihasználás szükséges számolásaim alapján egy normális távlatú megtérüléshez, hogy egyáltalán megtérüljön, opcionális fizetős szolgáltatásnak éri meg, mondjuk egy kávézó mellé. -
titán
3x80A alapvetően elég volna, cakk und púder. Mindig a mateknál bukik a projekt. Lehet gazdaságosan üzemeltetni 50kW városi töltőt. Nem 2022-ben, hanem 24-25-től kezd majd működni a matek, ha jó a hely. Utána termeli majd vissza a befektetést. Addig viszi a pénzt, és csak a hely megnyerése a fontos. Hosszútávú beruházás. Az elmúlt 3 évben rendre évi 70% volt a villanyautó darabszám növekmény Magyarországon. Minden évben konzekvensen. M
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
-
titán
mobiliti tele van 110A DBT ipari hulladékokkal. Legjobb esetben is 38kW, de Teslákat 15-20kW-tal tölti (töltené) percdíjas alapon. A mobiliti Tritium töltőivel nincs nagy gond, szerintem (a rendes mérés hiányát leszámítva, ami miatt a percdíj alapra kényszerültek).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
Igen, nem is úgy gondoltam, hogy most éri meg, meg ez nem egy 2-3 éves megtérülés, de a növekvő tendencia egyre több és több töltési pontot fog követelni, ebből indultam ki én is, ha jelenleg a 8 ezer lakosra nincs egy db közterületen elérhető töltő, akkor lehet érdemes beruházás, főleg ha kombinálom napelemmel termelési többlettel, ami persze nagy fogyasztás mellett csak néhány forint nyereség, de napelemet lehet pl. venni otthonfelújítás keretein belül, úgy lehet megéri túlhúzni teljes felület kihasználásig.
-
cOxeR
Ármester
Igen, de azt is számolni kell, hogy átlag, 8-10 ezret mennek évente az emberek itthon, ez kb napi 40km, amit a többség hétköznap tesz meg munkába oda-vissza.
Ennyit minden elektromos tud, ergo sima 10A otthoni töltéssel is pótolható éjjel, következő napra. Mondjuk ha abból indulok ki, hogy családi házas övezetbe lakom, de egy rakás ikerháznál, a telekre nem tudnak beállni, egy fedett beálló alá, mert akkorka telkeken építkeztek… közterületre lengőkábelt kihúzni meg nem sokáig fognak engedni.
Szóval sajnos nem teljesen fekete-fehér, valójában mennyi kell. Biztosan sok, sokkal több mint ami elérhető.
Ami nagy kérdés, merre megy a berendezések ára, szerintem nem lefelé, ergo azon is lehet nyerni.
Milyen élettartama van egy ilyen berendezésnek, arról van esetleg tapasztalat? Mert ha mondjuk 5 év alatt ér el nullába, és 10 év után kuka vagy nem rentábilisan modernizálható/felújítható (pl nem 50kw hanem 100kw lesz inkább amit keresnek/tudnak az autók.)
Nehez számolni, elég sok benne az ismeretlen. -
titán
2020-ban a többség családi házas vett villanyautót. Tavaly már sokaknál megjelent úgy is, hogy nincs otthon töltési lehetőségük. A mosonmagyaróvári töltéseink nagyobbik része helybeli, a velencein is sok a helyi töltés, és a TEA legjobban menő töltője a Bp-kerepesi úti (mondjuk ehhez hozzá kell tenni, hogy csupa hülye módon telepített töltőjük van). Ezzel persze nem rábeszélni akarlak, mert a pontos körülmények ismerete nélkül számomra is az a legvalószínűbb, hogy nem jó ötlet random telepíteni egy DC töltőt valahova, csak azért, mert te épp ott laksz. Ha szeretnél beruházni töltőbe, sokkal jobb helyszíneket, és sokkal jobb megtérülést ajánlanánk inkább.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ami nagy kérdés, merre megy a berendezések ára, szerintem nem lefelé, ergo azon is lehet nyerni.
A berendezések ára nem lefelé megy, de inkább azt mondanám, hogy a Ft/kW mutató a megjelenő nagyobb teljesítménnyel lejjebb megy. Tehát egy 50-es töltő drágább kW-onként, mint egy 150-es. (Ez pár éve még nagyon nem így volt...) Ma már vannak léghűtéses 500A kábelek, végre vége az amperkorlátozásnak, fel lehet venni a versenyt a Teslával, Ionityvel, értelmes áron. Én már 2019-ben sem telepítettem volna sehova 50kW DC töltőt, 2022-ben pedig már sehova sem fogunk telepíteni 120kW alattit saját üzleti célra. (Megbízásra persze igen, ha valaki foggal-körömmel ragaszkodik). Ráadásul fejlesztés alatt vannak a teljesen DC domainben működő akkutárolós töltőink (amivel végre fityiszt mutathatunk az áramszolgáltatónak), ami a 2022 év második fele, és 2023 nagy durranása lesz nálunk (meg szerintem úgy általában is).
Milyen élettartama van
50-esnek már rég lejárt az élettartama, szerintem. Tartalék megoldásnak, vagy városi töltésre még oké, de jó forgalmú helyre biztos nem tennék ilyet. Venni sem vennék újonnan, hanem áthelyeznék. Mi már azt nézegetjük, hogy hogyan sakkozzunk a 75-ös töltőinkkel, mert kéne emelni a teljesítményen mindenhol, és keressük a tartalék helyeket az áthelyezésre ítélteknek.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ck.
addikt
Milyen statisztika ez, hogy “2020-ban a többség családi házas vett villanyautót?” Erősen kétlem, hogy a “többség”. Max a tehetős réteg.
-
cOxeR
Ármester
Köszi, az akku tárolós töltési megoldás nagyon érdekes és jónak ígérkező lehetőség, szerintem remek ötlet. Ingatlan esetén sem rossz, a gond az akku ára, főleg most. Napelemes körben futottam erre is, de nem megtérülő jelenleg. Viszont autót tölteni így, más ráta.
Mondjuk lenne még ötletem mivel lehetne kombinálni a töltést, ami tudtommal nincs, de nagyon praktikus, ha már a töltési időre helyhez vagy kötve.
-
-
biker
nagyúr
ne csak akkupakkban gondolkozz, előállítani is olcsóbb az egyenáramot, nem csak tárolni, szóval a full dc-dc line nem csak akkupakk>töltő lehet
Egyenletes termelés valami gázgenerátoros vagy üzemanyagcellás cucc a jó, hullámokra meg napelem, ahhoz viszont kell akkupakk.
De szerencsére az AGT töltők elég jól és gyorsan szabályozhatók, pl ott a félegyházi is, ami napelem támogatott hálózati kivitel. ha csúcson megy a napelem, felemelik 60ról 75-reDe a jó, az a célállomás elárasztása AC-kkel, fürdőkhöz, vidámparkhoz, mozihoz, étteremhez bőven mehetne sok sok AC, nem kell elvetni ezt a vonalat. Ide felesleges a villám, mert több időt töltenek ott az emberek, mint a kocsi töltési igénye.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
Mondjuk amennyi üzenem kívüli töltő van, jelenleg ha üzembiztos akkor már siker helyzet van.
Nekem sajnos rendszeres ez, hogy futok olyan töltőre amitől tovább kell állnom, vagy pusztán mire életre kel, elmegy egy csomó időm..
Az akkus amúgy mobilis verzióban is érdekes lehet, pl lemerült járművek mentéséhez, 0-24 ügyelet M1/M5/M3 csomópontok környéken akár cserélhető cellákkal, napelem parkkal kombinálva + helyi töltőpont. -
titán
Ennél azért sokkal messzebb tartunk. A pilot projektünk itt tart: napelemek és szélgenerátor áll és termel (helyi fosszilisről hallani sem akarok), biztonsági akkutelep üzemben, biztonsági ellátó inverter üzemben (vészfunkciókat, vezérlést lát el), fő 500kWh akkutelep áll és részben üzemben, BMS-ek fent, de még csak automata üzemben, biztonsági funkciók fejlesztés alatt, segédüzemű AC betápláló invertert programozom épp fel, fő AC kimeneti inverter (250kW) áll és üzemben, fő csillagpontos AC leválasztó trafó üzemben. (ezek arra kellenek, hogy működjenek az AC üzemű töltők, mint pl az AGT-k, de a végső projektekben már nem lesz ilyen). Segédüzemű AC hálózati betápláló invertert programozom épp fel a jövő héten (ha se szél, se nap, akkor is legyen töltés), szintén a jövő héten készül el a biztonsági belső szakaszoló és vészleállító rendszer, a biztonsági BMS-vezérlő egységet és hozzá a szoftvert március végig fejlesztem le. Teljesen DC üzemű töltő nincs még sehol piacon kaphatóan. Eleinte az AGT-t akartuk megbízni, hogy csináljanak ilyet, de a falakba ütköztünk. Ők inkább "fejlesztették" a Sarkcsillagnak a teljesen használhatatlan Leaf aksis győri bohóckodást. Egy kínai cégnek van kizárólag DC üzemű tápegysége, így kénytelenek voltunk őket megbízni, hogy fejlesszenek köré egy töltőt, de úgy tűnik, hogy itthon is lesz valaki, aki képes és hajlandó a kínai táp köré töltőt építeni. Az akkus rendszer hamarosan indul az AGT töltővel, és amint kész valamelyik nagy teljesítményű DC betápos, állunk át arra.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
stickrs
senior tag
Köszi a válaszokat. Igen, azt megtalátam, de a következö napon azt láttam, hogy újra 1es szinten van a visszatöltés alapból..hmm.. megpróbálom ujra. Auto hold-ért kár, nagyon jo funkcio, nemhiszem hogy nehéz lett volna megoldani, na de ez legyen a legnagyobb probléma.
Mol töltök mennyire megbízhatóak? A kérdés arra irányul, hogy ha keresztül szeretnék utazni Magyarországon ( Hegyeshalom-Szeged) akkor mennyire támaszkodhatok csak ezekre az autópálya melletti töltökre.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
titán
válasz stickrs #2198 üzenetére
Alapvetően támaszkodhatsz rájuk, legtöbbször jól működnek, de nem kapsz rajtuk csak 40-45kW-ot a 70kW helyett. Ajánlom figyelmedbe a mosonmagyaróvári töltőnket, 75kW (bár HH felől talán túl közel van még), a MOL Páty túloldali (átkötéssel elérhető) 65kW (kamu 161kW) és az ingyenes kiskunfélegyházi OMV-s töltőt, 60kW, ahol gyorsabban töltődhetsz fel.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
stickrs
senior tag
Linztöl indulok, szóval Mosonmagyaróvár is szóba jöhet ha ugy idözitem az osztrák töltéseket. Az 50kw itt 13.5eu/óra, bár azt nem tudom, hogy tényleg hozzák-e az 50et, mert még nem töltöttem fizetös helyen. Köszi a hasznos tippeket.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- kissgábor007 károsultjai
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Alkoholista nevelde
- iPhone topik
- nVidia tulajok OFF topikja
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest