- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Magisk
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
Hirdetés
-
Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
gp Napokon belül indul a negyedik évad, amely ismét számos újdonsággal érkezik.
-
Újra kiadták a Redmi Pad Prót
ma Néhol Poco Pad a neve, a jókora kijelző és a versenyképes árazás maradt.
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Semin
senior tag
válasz philoxenia #2846 üzenetére
És te azt, hogy nem vagy tájékozott a témában? [link]
-
Shadowbull
addikt
válasz gabross #2850 üzenetére
Nem igazán jó összehasonlítás, mert ott más tényezők is szerepet játszanak, például a hangszigetelés, a merevség, az extrák, stb.
Ott látszik igazán a villanyhajtás tiszta többletsúlya ahol van mindenféle opció ugyanahhoz a típushoz. Pl. BMW X3 30i 1.885 kg, iX3 2.255 kg.
+370 kg.Vagy BMW 430i 1.720 kg, BMW i4 40: 2.125 kg
+405 kg.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #2852 üzenetére
Ez csak annyit mutat meg, hogy a BMW nem tud villanyautót gyártani. Ha egy autó belső égésűnek készül, és utána átépítik villamosra, akkor abban nem lesz köszönet. De ez nem a villamos hajtás hibája, hanem a bal..z tervezésé.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz philoxenia #2846 üzenetére
Miért, a belső égésűt nem kell legyártani?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
válasz joghurt #2816 üzenetére
"a "zero emission"-nek reklámozott járművek nagyon nem azok - azaz a fogyasztók megtévesztése zajlik."
Zero emission a szó szoros értelmében nincs, de vásárlók megtévesztése sincs. Az EV sokkal kevésbé szennyez, ezzel kb. nem érdemes vitázni. Az viszont tény, hogy így is szennyez valamennyit, vagyis nem 0 emissziós.
A tudomány a valóság költészete!
-
Noukoum
veterán
válasz philoxenia #2842 üzenetére
Ilyen hulladék cikket kár belinkelni, mert aki picit ért a témához két perc alatt darabokra szedi.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Vesa
veterán
Igazság az, hogy a sedan nem pakolható jól -ez minden családos embernél probléma-, a kombiból pedig igen kevés ami szépnek nevezhető, mivel ezzel az elrendezéssel a designerek keze jelentősen meg van kötve. kb. mint anno az egyterűeknél, melyek közül talán csak 1-2 nézett ki valahogy, a többi egy összenyomott és oldalára fordított telefonfülkérte emlékeztetett. Namost tetszik vagy sem, már csak értékénél fogva is -és mert általában elég sok időt tölt egy ember az autójában-, nem nagyon szeretne milliókért senki egy vödröt venni. A SUV esetén sok legyet ütnek egycsapásra, és a fenti problémákból elég sokat megoldanak. Nincs ebben semmiféle háttérhatalmi összeesküvés...az embereknek olyan autó kell amibe befér a család, jól pakolható, az asszony se félti benne a gyerekeit és tetszetős, szép forma amibe szívesen ül be. Ezek az általános igények. Emellett viszont kapható számos egészen kicsi autó is -pl. egy Smart, vagy Fiat 500 minden, csak nem nagy-, kapható sedan, kombi és minden más is ugyanúgy. Arról nem a gyárak tehetnek, hogy nem ezek fogynak, hanem a SUV-ok. Akkor azt fognak gyártani főként és ez érthető. Nem ők generálják...Ha a kombi fogyna durván jól, akkor azzal lenne tele minden.
ON
Új fogyasztási rekordom 8.9kW, amit 150km alatt sikerült felállítanom (90% város, 10% M0-ás). A klíma részlegesen ment, amikor már jó idő volt a kocsiban akkor kikapcsoltam, aztán ismét ON, ha kellett.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Füleske
addikt
válasz philoxenia #2842 üzenetére
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Noukoum #2856 üzenetére
Ismét érvelési hiba. Aki "ért" a témához, az nincs a topikban szvsz. Még azt sem vettétek észre, hogy nem beszéltem egyik tábor mellett sem, csak állításokat cáfoltam, nekem nem a témához kell itt most értenem, hanem a vitához.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Shadowbull
addikt
Nem, ez azt mutatja hogy az elektromos hajtáslánc ennyivel nehezebb mint egy hagyományos.
Ezek az autók nem átépített járművek, hanem eleve vegyes plattformnak készültek.
Mellesleg annyira nem tud a BMW autót építeni, hogy ezek is sokkal jobb autók mint az imádott Teslád.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2859 üzenetére
Hyundai Kona EV 64kWh 1685kg
Hyundai Kona N 1560kg(bocs, hogy nem az alapmodellel hasonlítom, de ha azonosat keresünk, akkor egy 204LE/395Nm fullos automata elektromos autót nem egy 110LE benzines kéziváltóssal hasonlítunk össze, hanem egy hasonló menetteljesítményű automatával. És ez még a GDI-s fullos nem N kivitel esetén sem hasonlítható össze, mert felét sem tudja.)
Már ott kezdve, hogy az alap Konákban gagyi csatolt lengőkaros hátsó tengely van, az N és az EV azonos, multilink hátsó független felfüggesztéses.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
philoxenia
MODERÁTOR
A témához szólva, a véleményem az, hogy jó dolog, hasznos, ez a jövő útja, jelenleg rengeteg hátránnyal, a számos előnye mellett. A technológia jelenlegi szintjén olyan drága, hogy igazából még kuriózum. A legnagyobb az előnye a városban nyilván, a helyben kibocsájtott rendkívül alacsony káros-anyag mennyiség miatt. Nekem az tűnne célszerűnek, ha töltés helyett akkukat cserélnének benne, a csereszabatosság azonban jelenleg nagyon alacsony. Bemennél a kútra, pár perc alatt cserélnének, mint pl. egy gázpalackot stb. Lenne a töltésnek relatíve alacsony ára, az üres akkunak is, mint a palacknak és kész. A legdrágább modellek csak világszinten nagy példányszámúak, mint pl. a Tesla, ami azonban soha nem lesz népautó. A globális csökkentéshez ennél legalább egy nagyságrenddel olcsóbb modellek kellenek. Na és a villanyrollert közelebb kellene hozni hozzá, kicsi, egy-két személy és némi csomag szállítására alkalmas olcsó városi járművek a közeljövő. Véleményem szerint.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2861 üzenetére
"nekem nem a témához kell itt most értenem, hanem a vitához. "
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2864 üzenetére
Két apróság:
1: azért drága, mert nincs elég kapacitás gyártani, és enyiért is megveszik. Maga a technológia olcsóbb lenne, mint a BEM gyártása, de akkor le kell építeni pár ezer gyártósori munkást, meg a szervizeket is. És jelenleg csak a lehúzás megy, hogy vigyed 15ezrenként ezt is szervizbe,ahol lehúznak egy diagért 70ezerrel. Vagy fékfolyadék csere 45ezernél, mi a fakknak?
2: az akkucsere értelmetlenül drága, egy autóhoz akkor egynél több akkut kell legyártani, és ugye az akku a legszennyezőbb ebben a buliban, plusz a csatlakozókat is úgy kell kialakítani hogy akár 3-4.000 csatlakozást kibírjon 4-600A-en, ami nem gyenge mutatvány. Ezért nem csinálja senki, akinek ép esze van
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem jó az irány. Az összehasonlításnál mindenképp az árat is figyelembe érdemes venni. Meg ami még fontos, a hatótávot a korrekt összehasonlítás miatt. Ez is a menetteljesítmény része. Tele tankkal és feltöltve, bár nyilván az utóbbi nem mérhető. Sőt a menetteljesítmény része a mondjuk 1000km megtételéhez szükséges idő is.
Nem arról van szó, hogy a némileg magasabb súly esetleg minimálisan több szennyezést jelent, itt a vita szabályai a fontosak most, hiszen a számarány nagyon alacsony az össz-járműparkhoz képest.
Nekem praktikusan a "húzzuk ki a töltőt, ha nem töltjük a telefont!" is bullshit, hiszen mikor megsütök egy adag kenyeret, nagyjából becsülve egy évi kihúzott töltő energiája megy füstbe. Egy komolyabb épület fűtése (sportcsarnok stb.) megy az egész országét elviszi szvsz.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
A hozzászólásaimban csak az érvelési hibákra mutattam rá. Nem tanulmányoztam villanyautókat, vezetni is egyszer vezettem egy kísérleti példányt jó tíz éve. Azonban a tényállításokat a véleményektől el tudom választani, a tényállítások forrásait pedig tudom ellenőrizni. Moderátorként kerültem a topikba, mert azon az alapon vádoltak valakit, hogy nem ért hozzá. Azonban ez nem egy szakmai topik, még a Logouton sem. Fáradt gőz, a hozzáértés hiánya miatt is nyilván. Gondolj úgy rá, mintha pár titkárnő beszélgetne a Windows kontra Linux fájlrendszereiről, vagy a többszálas programozásról. Ha valaki igazolja, hogy a villamos autók fejlesztésében dolgozik vezető mérnökként, majd elismerjük szaktekintélynek.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Shadowbull
addikt
válasz philoxenia #2869 üzenetére
"Ha valaki igazolja, hogy a villamos autók fejlesztésében dolgozik vezető mérnökként, majd elismerjük szaktekintélynek"
Ugyan. Akkor is le lenne ugatva hogy nem ért hozzá
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #2868 üzenetére
Én frissen megnéztem az adatlapokat, te nem, és rossz számokat írsz
És nem összehasonlítható a két modell ahogy írod, az alap bem motoros és a villanyosElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
philoxenia
MODERÁTOR
Sőt, ha már összehasonlítás, akkor úgy korrekt, hogy az árat élettartamra hasonlítsuk össze. Itt nyilván a karbantartás miatt nagyot nő a villanyos előnye. Elrettentő példa, dízelről.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2869 üzenetére
"Ha valaki igazolja, hogy a villamos autók fejlesztésében dolgozik vezető mérnökként, majd elismerjük szaktekintélynek. "
Na pont ebben vitatkoznék
Hanula Barna tanszékvezető főokos, az autógyártás istene, akkora baromságokat beszél az elektromos hajtásról, hogy sírva vered a fejed a falba
Várkonyi Gábor magát autópiaci szakértőnek nevező majom a másik, mond egy csomó okosat, aztán nyomja a fullkretént a villanyossal szemben.Nem attól lesz valakinek jó mondása, igaz gondolata, hogy papírja van róla, hanem hogy értelmes dolgokat mond. És a vitához szólva, nem kell tudjak kenyeret sütni, hogy tudjam, a kenyér szar.
"Moderátorként kerültem a topikba, mert azon az alapon vádoltak valakit, hogy nem ért hozzá."
Hűha, tehát bemószeroltak és direkt ezért jöttél? Ennyire a lelkébe nyúltam? Csak az igazság fájt
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
philoxenia
MODERÁTOR
2: az akkucsere értelmetlenül drága, egy autóhoz akkor egynél több akkut kell legyártani, és ugye az akku a legszennyezőbb ebben a buliban, plusz a csatlakozókat is úgy kell kialakítani hogy akár 3-4.000 csatlakozást kibírjon 4-600A-en, ami nem gyenge mutatvány. Ezért nem csinálja senki, akinek ép esze van
Most hány cella egy akku? Több akku kevesebb cellával pont annyi. A cserét kikapcsolt állapotban gondoltam Azért villanyos fórumon több hozzáértést várnék, miért okoz gondot a 4-600A ? Hány volt is ez? Vasútnál 25kV mellé jön a 2k A, a csatlakozás ehhez képest meg éppen sok száz millió, az áramszedő sok ezer kilométeren át súrolja a munkavezetéket, mire cserélni kell....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #2868 üzenetére
64kWh kona 1685kg menetkész, nem 1760
az 1376kg-os automata hibrid csak 143LE
És tényleg egy 12mp/100-as autót egy 7,8/100-as autóval hasonlítunk? Azért vettem az N-et mert az legalább olyan gyors, erős, nyomatékos, ergo nem azért könnyebb, mert egy gagyi merev tengely van hátul, egy 170Nm-es motorral a 400Nm helyett, és sorolhatnám.
Lásd Dacia spring, 970kg egy 28kWh pakkal, tessék, könnyű elektromos. az ioniq ekkora akkuval 1300kg, csak kicsit más érzés.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ez megint szalmabáb, olyanról beszéltem aki elektromos fejlesztésben dolgozik és érvként jön a hagyományos autóval foglalkozó tanár, meg egy önjelölt "szakértő"....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2874 üzenetére
Kikapcsolt állapotban is gond a koszolódás, az érintkező rugóerő ami fix kötésnél nincs. És igen, értek hozzá, villamos végzettségem van, akkor vitatkozhatunk?
Nem véletlen van más érintkező egy szakaszolóban, és egy kapcsolóban, a szakaszoló csak árammentes állapotban kapcsol, a kapcsoló terhelés alatt is, ívoltó kamrával.
Az áramszedős téma pont nem jó, mert a mozgó vezeték Z alakban vezet az áramszedőn, és a kopóbetétet elég sűrűn cserélik villamosban is.amúgy 400V vagy egyes autóknál 800V DC amin a 4-600A folyhat
És akkor ezek szerint kiegyeznél egy 200km hatótávval ha ekkor akkut cserél egy automata 10perc alatt, kontra 400km hatótáv és töltés? ÉS mikor milyen akkut kapsz, annyit tudsz menni éppen?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
philoxenia
MODERÁTOR
Így ez már szalmabáb. Az alapállítás még mindig az, hogy közel azonos modellek esetén... Csinálj komplett felosztást akár, élettartamra kiszámíthatsz mindent, ami alapján háromszor jobban jártál, de azt ezzel nem cáfolod.
Szerintem amúgy ez a valamivel nehezebb téma már lerágott csont lett, szerintem hagyjuk.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Az akkucsere nagy előnye a hosszabb lehetséges töltési idő. Amúgy miért lenne kisebb a hatótáv, ha nem 12 cellás egy akkut cserélek, mintha 4 háromcellásat?
Az áramszedős példa pont jó, mert az akkun/autón lehetne cserélni akár minden alkalommal kopóbetétet, lehetne köztes kopóbetéttel megoldani stb.
Mennyit tudsz a vasúti felsővezetékes technikáról? A villamos amúgy tényleg közelebb áll, lévén egyenáram, de kikapcsolt állapotban kb. mindegy....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Shadowbull
addikt
De igen, frissen töltöttem le az adatlapokat a Hyundai oldaláról, ma reggel.
Szerintem meg simán összehasonlítható, méghozza azért mert megmutatja, hol a belépő szint mindkét technológiánál. Aki nem igényli az automata váltót, annak nem különösebben érdekes hogy a BEV ezt a funkciót magától tudja.Mellesleg odatettem a nagyobb modellek súlyát is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz philoxenia #2879 üzenetére
Az akkucsere szerintem is halott dolog. Egyrészt standardizálni kellene a pakkokat, ami önmagában reménytelen dolog, másrészt az említett elektromos csatlakozók mellett a hűtőrendszer csatlakozói is problémát okoznak + plusz annak a megoldása hogy a rendszer le legyen zárva mindkét oldalon a csatlakozási folyamat alatt, valamint ne levegősödjön fel, ne koszolódjon.
Magának a csavaros rögzítésnek a folyamatos oldása-zárása sem egyszerű feladat. És még biztos van ezer más dolog ami nem jut az eszembe.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2879 üzenetére
Ja hogy te a nagy akkut is kis cellákra bontanád. És robotizált csere ahol minden autónak egységesnek kell lennie, vagy minden állomáson mint a gumisnál kis szakik cserelgetnék?
És sehol nem mondtam hogy háromszor jobb, honnan vetted ezt?
Villanos hajtást tanultunk iskolában, illetve megboldogult édesapám az szkt trolibusz üzemág vezetője volt, ő írta a trolibusz műszaki tanfolyam tankönyveit a ziu9-re, skodára, ikarusra, és benne volt a solaris kezdeti fejlesztésében, és mivel én is ezirányban tanultam, szép délutánokat átbeszélgettünk műszaki dolgokról
Most itt vannak a tankönyvek, jegyzetekVan jogom beszélni róla egy fórumon?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #2881 üzenetére
Ebben speciel igazad van, minden cserélhető dolognál a csatlakozók és rögzítések terhelése többszörös.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
philoxenia
MODERÁTOR
Alapvetően egyébként a két legfőbb összehasonlítási alap, a teljes élettartam alatti költség és az az alatt az "autóban/autóval" eltöltött idő.
Tehát vegyük figyelembe a karbantartás lényegesebben olcsóbb egyszerűségét a villanyautóban, míg a benzines/dízelnél a hatótávot időben inkább, mint kilométerben. Azaz mennyi idő lejutni villamossal mondjuk a horvát tengerpartra, úgy is, hogy nem kell teslás útvonalhoz ragaszkodni. Ott mennyit tudsz helyben autózni stb. Aztán vonjunk mérleget. Természetesen ez csak jelen időpontra lehetséges. Így nem becsülhető az öt év múlva esedékes útvonal, amikor nyilván sokkal több töltő lesz, de persze az sem, hogy akkor hogy alakul az egyszerre tölteni akarók aránya ehhez. Jelen helyzetben nem becsülhető az akkori használt autók ára sem. Az újak most nagyon drágák, nyilván rengeteg embernél (a legtöbb átlagautósnál) nem is jöhetnek szóba, mikor egy-hárommillió van max autóvásárlásra legtöbbünknél. Hiába lenne tehát jó nekem most egy Spring munkába járni, ha költségben jelenleg talán húsz év se alatt hozná be a bejárásra használt Bora árát... Nyilván ez fog változni, a Bora húsz év múlva OT korú lesz, a Springből meg lesznek használtak, nyilván olcsóbban.
Nyaralni ellenben Springgel (kategóriájával) nem lehet menni. Alternatíva lehet addigra egy drágább bérlése talán, arra az időtartamra például.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem mondtam, hogy nincs jogod, ez megint szalmabáb. Szaktekintélynek nem tudlak elfogadni.
Megint IT példát hozva, nekem van jelenleg három használt gépem, meg használtam már párat, van, volt tabletem, telefonom stb. azonban ez alapján még a fejlesztési irányokról jövőről stb. csak nagyon outsiderként tudok bármit mondani. Itt a topikban jelenleg csak júzerek vannak tudtommal villanyautó ügyben. Véleménye mindenkinek van,. el is mondhatja szabadon, azonban attól csak minimálisan lesz, ha lesz hitelesebb a véleménye jövőt illetően, mint azé, akinek nincs.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2885 üzenetére
De az egyszeri autós nem úgy gondolkozik, hogy az év 360 napján jó, ha meg nyaral bérel, hanem ha két évente el kell menni münchenbe akkor neki kell egy 2l tdi aztán meg a többi nap rommá hajtja amikor munkába jár 10km-re mert mindig hidegen jár a motor, és szétkopik a csába.
Miért KELL megtérülni egy eszköznek? A lakásod se térül meg, csak van. A tévét se azért cseréled 55”-ról 120”-ra mert megtérül, akkor az autónál miért elvárás?
Amúgy számoltam tco-t, az előző kocsim egy vitara 1.6 glx automata volt, 3 évre oplizing, üzemanyaggal többe került 3 év alatt mint a tervezett jelenlegi kona 5 év tco-ja, sokkal többe! Még a 360-as benzináron is
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2886 üzenetére
A nap szava a szalmabáb?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
rbalint88
addikt
Megnevezett “majom” segitett megvenni az eGolfot annyira villanyautoellenes am, huha csak nem zold szemuvegen keresztul nezi a vilagot…
A hozzaszolasod is mutatja, mekkora baj az, hogy a villanyautozas is vallasi fanatizmussa valt es fel sem merulhet, hogy azzal kapcsolatban valami nem rozsaszin es tokeletes. Ugyhogy “csa gyikok, en leptem” -
philoxenia
MODERÁTOR
Amúgy számoltam tco-t, az előző kocsim egy vitara 1.6 glx automata volt, 3 évre oplizing, üzemanyaggal többe került 3 év alatt mint a tervezett jelenlegi kona 5 év tco-ja, sokkal többe! Még a 360-as benzináron is
Na látod egy ilyen számítás ide bemásolva jobb érv lehet két oldal szócséplésnél.
Amúgy nekünk pont ilyesmi Vitarank van, csak nem automata, de öt év alatt még nincs benne 40k km. Így sokára jönne meg egy villany árkülönbsége még ezt eladva is. Más szempont, csak az enyém, hogy jelenleg a családban négyen négyfelé dolgozunk, időben és térben is. Így legtöbbször a négy kocsiból legalább kettő, de inkább három nincs itthon. Négy villanyautó árát meg nagyon sokára keresnénk meg.
Nem térülés a lényeg amúgy, ha annyiba kerülne, mint egy tévé, nyilván feszt cserélnénk, bár mi tévét se cserélünk sűrűn. Lakás azért nem jó példa, mert annál minimális a befektetéshez képest az értékcsökkenés, sőt inkább értéknövekedés van, még a javítást karbantartást beszámolva is. Kocsinál meg ugye azt sosem kapod vissza, amit az üzemanyagon kívül ráköltesz.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biker
nagyúr
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2891 üzenetére
"Nem a szava, hanem a módszere, úgy látszik. Mondok valamit és másra válaszolsz...."
Csak azt nem értem, hogy bevallottan semmilyen tapasztalatod nincs a villanyautókról, nem használod, életedben egyszer vezettél, de a cikkolvasás alapján kialakult véleményed megvan, és ettől eltérni olyanok véleményén alapulva sem lehet, akik évek óta csak ezt használják, ilyen emberekkel találkoznak tucatszám naponta mert nekik gyártanak töltőket, te csak tervezőmérnökkel vagy hajlandó megfuttatni az érveid, mert azt fogadod el.
Számomra ez a szalmabáb, ha már szalmabáb
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ck.
addikt
Nem tudtam, nagyon sajnálom!
Szkt-trolis kérdésekben mennyire vagy otthon? Kb egy jó 20 éve különc módra, Szegeden elhagyták az áramszedőkről a kötél-csörlő párost, a többi troli üzemeltető várostól eltérően. Majd az utóbbi néhány évben elkezdtek visszatérni rá, de újabban megint azt látom, hogy elkezdték leszerelni a trolikról ismét. Mi áll-e döntések hátterében?
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz philoxenia #2892 üzenetére
Nekem most lesz 4 éves a RAV4em. 37e km, 3900 Euro, azaz 0,105 euró/km, ha csak az üzemanyagot nézem.
Egy hasonló EV hasonló használatban legalább 20KWh-t fogyaszt, jelenleg a gyorstöltés ára 50 cent körül van, és emelkedik. Azaz legalább 0,1 euró/km...
Itthon nem tudok tölteni, de ha tudnék is, az is majdnem 40 cent.Eddig sem volt mit javítani az autón, nem romlott el, az éves szerviz meg villanyautónál is kell. Biztosítás nem olcsóbb, értékvesztés megint nem, a beszerzési ára viszont sokkal magasabb.
Hát így állunk manapság.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nézz utána a fogalomnak. Nem ezt jelenti. Azt jelenti, hogy: [link]
Nem a villanyautókról van véleményem, ezt leírtam, hanem a tényállítások valódiságáról. Nagy különbség. Most szerencsére egy másik érvelési hibát alkalmaztál.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest