- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Yettel topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: okosmonitorok az Acer standján
ph A tajvani vállalat smart portfóliójában azért akad olyan modell is, ami játszani sem utolsó választás.
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
Nekem a másik benzinfaló, de tavaly csak 4 ezret ment (10-13l/100km - 100-asból) idén is kb ez várható, kirándulás/nyaralás, városba már be se megyek vele.
3x32A van, szóval nekem elfér simán egy 3x16 vagy 3x32 fázisos töltő, de teljesen jól megvagyok nélküle. Napelem folyamatban… -
axioma
veterán
Amire nem szamoltam, h vallalkozasban orszagjarasra hasznalva. En egy teslast ismerek, az keveset megy, igaz azert lett teslaja mert minden masra varnia kellett volna [full ev-re]. Maganszemely ha munkaba ingazik akkor ennyibol kozelebb koltozhetne, ha kirandulni akkor meg hetvegi jarat, otthon 1x tolti fel - en erre gondoltam. De jogos, tulaltalanositottam, bar csak kertem h jelentkezzen ha van olyan :-)
[Barcsak az lenne a bajom h nem tudom a teslat kihasznalni... sajna nem vagyok a kategoriajaban.] -
Tiédetis
senior tag
A töltő téma rendszeres időközönként feljön. Akinek 2-3 EV autója van, napi 2000km-t megy, annak kötelező lenne otthon a gyorstöltés, nem a 11 vagy 22, hanem 50 fölött. Azzal már kilehet bekkelni, ha 10 perc múlva menni kell tovább. Mindenki másnak ott a MC
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
Ja, itt is feljött a "tudok ellenpéldát hozni" dolog. Persze, mindig van valaki aki 500km-t utazik, két órára hazamegy és még 500km-t megy, de azt én semmilyen autóval nem csinálnám.
Amúgy példa ellenpélda: kollégám 39kWh konával havi 4-5.000km-t megy és csak közterületen tud tölteni, mert a hetedikről szarul nézne ki a hosszabbító. Meg tudja oldani.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
vzozo
senior tag
Nem dugja be, direktben kötteti be. Nem tudom, milyen "dobozra" gondolsz, amit "valakik" bedugnak konnektorba.
Most én vagy te látod, hogy a mélygarázsban az egyik szomszédom mit csinál? Ma reggel megnéztem, egy pici doboz van bedugva a fali schuko aljzatba, majd onnan tölti a kocsiját. Ránézésre nem láttam rajta semmi infót, az is lehet egy szünetmentes tápegység vagy mittomén.
Szóval a dobozos formájú töltők jellemzően nem konnektoros csatlakoztatásúak, hanem ki kell építeni egy megfelelő kábelezést. Így elérhető akár 3 fázis és/vagy 32A töltés.
Persze, ez világos. És itt ilyesmiről szó sincs.
-
Tiédetis
senior tag
válasz wassermann #2810 üzenetére
Ez oké, de pl. nekem az autóm is tudja a 80%-os töltést. Ja és távolról vezérlem is, legalább 1,5méterről
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cOxeR
Ármester
Miért kell minden egyes autós cikkben ekézni az elektromos autókat, csak ezt nem értem…
[link] -
axioma
veterán
válasz joghurt #2813 üzenetére
Egyetertek, marmint hogy szar a szabalyozas. Anno 3 eve mikor az Amperat vettuk, me'g volt aki azt mondta hogy attol is elveszik a zold rendszamot... pedig akkor ertelmes javaslat is volt, x ccm vagy y LE motor beepitese eseten ne jarjon [szgk kategoriaban, es kb. 2 literes motornal]. Aruszallito passz - bar kisteherbol nem lattam hibridesen zold rendszamost me'g, csak full elektromost.
-
joghurt
addikt
De. A nép az SUV-kat veszi (meghajtástól függetlenül). Mert az a trendi - az autógyárak ezek reklámozását nyomatják ezerrel, hiszen drágább autón több a haszon. Mert pszichológiai fegyverkezési versenybe hajszolják az embereket, hiszen ha mindenki 2 tonnás terepjáróval/pickuppal jár, akkor egy 1 tonnás Swiftben esélyes sincs életben maradni. Stb.
De az eredeti cikkhez visszakanyarodva: Abban igenis van igazság, hogy a "zero emission"-nek reklámozott járművek nagyon nem azok - azaz a fogyasztók megtévesztése zajlik. Porszennyezése igenis van egy full elektromosnak is. És akkor még azt sem kapirgásztuk, hogy a valamivel környezetszennyezőbb gyártás után az átlag villanyautós visontai lignitből, vagy lengyel szénből kapja az áramot. Ami nagyon nem zero emission.
A tej élet, erő, egészség.
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #2817 üzenetére
Tehát ha odamegyek a gyártóhoz és azt mondom mint nép, hogy nekem oldalszárnyas, 3 tengelyes autót gyártsanak, akkor azt fogják?
Szerintem meg nem tudtak meg bedobtak egy modeltt, lássuk mi lesz vele..
Így született a szuvA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #2817 üzenetére
Eddig évtizedekig nem akart a nép, csak az utóbbi években? Pont most jutott eszébe a népnek, magától? Szegény autógyárak meg inkább gyártanának épeszű, kis tömegű, kis (abszolút) fogyasztású járműveket, de a nép azokat nem hajlandó megvenni?
Ja, nem. Épp az autógyárak lobbizták ki, hogy a károsanyag-kibocsájtás lehessen nagyobb, ha nagyobb az autó. Mekkora volt egy 2-es Golf, és mekkora ma egy Golf? Mekkora volt egy E-s Astra (és mennyibe került), és mekkora most egy Astra (és mennyibe kerül...)?
Ha már Astra, a vadiúj, szupermodern Astra CO2 kibocsátása 113-131 g/km. Az én 10 éves régi autómé 99.A tej élet, erő, egészség.
-
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #2820 üzenetére
Azt hittem a kamionból vagy trakiból
A motor pedig a rollerből keletkezett?
Szerintem meg az egyterűből, amit már nem kezdtek venni. Az pedig a kisbuszokból, ami a 4 személyes autókból, ami nem fért be a család.
Piacra dobnak egy beta verziós valamit, ha jó a fogadtatás, elkezdik azt a vonalat vinni és vagy kidobnak egy utcai példányt vagy nem.
De ha megnyugtat a dolog, akkor a terepjárókólA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #2821 üzenetére
Akkor megpróbálom másképp megfogalmazni. Itt 20 évvel ezelőtt buziterepjárósnak hívtál egy ~SUV-t (Cherokee, Pajero, Jimny stb.), és kb. kiröhögted, hogy még a budapesti utak sem indokolják ezt városban. Az akkori egzotikus mivoltából eljutottunk oda, hogy mára kb. az összes autókereskedés SUV-kat tol a vevő arcába. Persze mindenkinek meg tudják indokolni, miért nélkülözhetetlen: Az öreg kényelmesen beleül, mert magas. A családos jobban elfér benne, mert tágas. A kismamának biztonságérzetet ad, mert kilát belőle. Stb.
Az USÁ-val felesleges példálózni; hihetetlen mennyiségű agyatlanság jött át onnan, különösen a környezetre, társadalomra, és a többi emberre tojó individualista "csak én számítok" filozófiával.
A tej élet, erő, egészség.
-
titán
válasz joghurt #2816 üzenetére
"Porszennyezése igenis van egy full elektromosnak is."
Az embernek, aki vezeti, pedig metán és széndioxid kibocsátása. Tehát nem lehet mondeni, hogy üvegházhatású gázok sem jönnek ki az autóból.
Komolyra fordítva a szót a villanyos porszennyezése is alacsonyabb, sokkal.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
válasz joghurt #2825 üzenetére
"20 évvel ezelőtt buziterepjárósnak hívtál egy ~SUV-t (Cherokee, Pajero, Jimny stb"
Köszi hogy alátámasztottad a mondanivalómat. Pont erről beszéltem: az igény már sokkal hamarabb megvolt, a gyárak csak kiszolgálják ezeket, nem pedig generálják.
Már a 90es évek elején megvolt ez a jelenség, csak akkor terepjárót vettek mert nem volt más, és azt használták személyautóként.
Az első SUV Európában a Toyota RAV4 volt valamikor a 90es évek közepén, de pl. a Merci ML is megjelent 97ben, a BMW X5 meg 99ben.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
-
wassermann
addikt
Porszennyezés villanyautónál:
abroncs keményítő koromadalék és gumi pora, plusz féktárcsa pora. Feltételezve, hogy az erőmű ahol az áramot termelik atomerőmű (Paks) vagy füstgázmosóval felszerelt fosszilis-erőmű: (Visonta)...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Személyeskedést fejezzétek be!
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
titán
válasz wassermann #2832 üzenetére
Mondtam, hogy van lokális széndioxid és metán kibocsátás is
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
Tökre azon múlik, ki hogy használja, én alig fékezek, élvezem a motorféket meg a visszatermelést… pont a napokba vettem észre, hogy nyikorog a fék hátul. Ki kellett mennem picit megsatuzni, egyből abba maradt.
Aki meg nem érti a lényegét, vagy nem érdekli az meg úgy is töltés nélkül megy benzinnel, meg beáll a töltőre, ha nem talál helyet… foglalkozni se éri meg velük egy percet se. -
vicces
addikt
Nem kéne elfelejteni hogy a sofőr és az az utasok által is keletkezik széndioxid és metán kibocsátás...
:)
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2836 üzenetére
talán a '92-es Citroen Saxo nem, de a 2010 utániak mindegyike tölt, de ha van konkrét tipus, meghallgatom
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #2839 üzenetére
A kikapcsolt és a nem tölt vissza nem ugyanaz.
"A feleségem sem hajlandó 2-esnél erősebbel menni, így motorfék helyett a mechanikussal lassít. "
Nem, az 1-2-3 az a menetpedál felengedésére keletkező rekuperáció. A fékpedál lenyomására előbb elektromos fék van, és csak adott erő igény felett mechanikus, így akkor is tud pl a kona 120kW-al rekuperálni, hogy 1-esre van állítva ami a menet felemelésére csak 25kW lenne
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
philoxenia
MODERÁTOR
nincs az e-autóknál gyakori B, vagyis visszatáplálós fokozat, emiatt nem is lassul úgy, hogy egypedálos közlekedésre alkalmas legyen, használni fogjuk a fékpedált is sokat. És a kéziféket is, mert nincs P állása a járműnek, tehát parkoláskor N-be tesszük, amivel simán el tud gurulni, szóval a nagyon anakronisztikusnak ható, manuális kéziféket szükséges lesz behúzni. [link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
a villanyhajtású SUV esetében körülbelül 3-8 százalékkal több a PM2,5-ös kibocsátás mennyisége, mint a belső égésű motoros járműveknél. Ennek oka az akkumulátorok jelentette plusz súlynak köszönhető, ez pedig extra terhelést és kopást eredményez a gumiabroncsok esetében, ami szintén szennyező anyagok kibocsátásával jár. [link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2841 üzenetére
sajnos a cikkíró nem ért hozzá, nem érti, hogy a B fokozat (amit pár gyártó nevez csak így) nem feltétele a visszatöltésnek, és az egypedálos vezetés hiánya nagyon nagyon nem azonos a nem tölt vissza kérdésével, annyit azért leír, hogy tölt vissza de keveset, és szerinte ha a fékpedált nyomja akkor csak mechanikai fék lehet. Nos nem. A dacia springnél nem tudom meddig van leprogramozva, de általában a fékpedál első körben csak a visszatermelést emeli és ha nem elég a fékerő mert tovább nyomod le a pedált, akkor jön a mechanikai fék.
pl hyundai kona/ioniq/kia niro nem alkalmas egypedálos vezetésre, nincs B vagy e-Pedal gomb, ellenben kézzel 4 fokozatban 0-1-2-3 állítható a rekuperáció, amit a --REG karral húzva tartva 50kW helyett 80kW lehet a max fékenergia, de ha a fékpedált nyomom akkor akár 120kW is lehet a maximális regeneratív fék, ez mind az akkuba megy, 100% akkunál nincs visszatöltés, csak mechanikus fék, erre üzenet figyelmeztet a műszerfalon, ha bekövetkezik.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2841 üzenetére
ott van a charge három fokozatban, ott mutatja az aktuális visszatöltést, biztos azért rakták ki a műszerfalra mert nincs benne
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
válasz philoxenia #2842 üzenetére
hát persze, és az elektromos SUVnak egyedül a gumijából több PM2,5 szabadul el mint egy füstösnek a fék+gumi+kipufogó (plusz egy DPF regeneráló ciklus) kombóból. aha...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem az elektromos autót Isten tölti föl és a gyártásakor sem keletkezik semmilyen hulladék ... Ne tekintsünk már vallásként a dologra... Felismered az érvelési hibádat?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Ck.
addikt
válasz Shadowbull #2817 üzenetére
Azért valamilyen szinten mégis. Amikor már évek óta megy a fenyegetőzés, hogy vége a sedanoknak és kombiknak, ezzel nagyon is tudatosan a SUV-ok vásárlásába hajszolják a népet.
-
Shadowbull
addikt
Hmm, nem tudom milyen kontextusban találkoztál ilyen jellegű fenyegetőzéssel. A kijelentések, akiket ezzel a témával kapcsolatban én láttam azok pusztán a trendek elemzései voltak.
Nyilván van a vásárlóknak egy olyan csoportja akik szívesebben vennének szedánt vagy kombit, csak éppen nincs számukra értelmes kínálat, így kénytelenek SUVot venni, de ez sajnos sok más rétegigénnyel is így van.
Sok gyártó meghagyta a limuzinokat és a kombikat, mellette kínál SUVot is, ott szépen látszik mire van valójában kereslet.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
gabross
tag
válasz philoxenia #2846 üzenetére
De az idézett cikk a többletsúly miatti gumikopásra hivatkozik, nem a gyártásra, töltésre. A carwow (UK) yt csatornáján van egy friss gyorsulási verseny, három hasonló méretű SUV-val: model Y elektromos, Porsche Macan benzines, BMW X3 dízel. 45 kg van a legkönnyebb és a legnehezebb között, a Tesla a középső. Akkor most melyik bocsát ki több PM2.5-öt?
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen