Hirdetés
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #2898 üzenetére
A Kiszámolón van fent táblázat ehhez, amibe beírhatod a konkrét számaid. Mivel a jelek szerint nem itthon élsz, az adó-parkolás megspórolását nem említem. És még a régi, alacsony árakon számoltad az üzemanyagot is.
Te baromi drágán töltenél, így valószínűleg nem te vagy a célközönség.
A tej élet, erő, egészség.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz joghurt #2901 üzenetére
Na például nekem a parkolás évi ezer Ft sincs. Ezen nem sokat tudok spórolni. A Borával megyek kb. 10k km-t egy évben, 7.5 alatt eszik, de számoljuk annyival. Ez 750l benzin. Jelenlegi áron 360000 Ft. Vettem két éve 1,2 milláért. Tíz év alatt kerül annyiba, mintha most hoznék be szürkén Romániából egy Springet. Na ugye a két kocsi rengeteg szempontból más kategória. Hasonló kategóriájú autót vegyünk. Előre ki kellene fizetnem az árát. Mennyi kölcsönt kapnék rá, mennyi lenne a kamat? Mennyibe jönne a Casco, ami most nincs. Mekkora kár érne, ha megtörnék a kocsit más hibájából és az értéke csökkenne? Ki tudod annak az oldalnak a segítségével kalkulálni? Évi 360000 Ft részlettel? Így nem számoltunk persze javítást, ilyesmit, azon nyilván spórolnék valamit. Kivéve, ha törik. Akkor ez összehasonlíthatatlanul olcsóbb.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
gabross
tag
válasz philoxenia #2859 üzenetére
Nem szalmabáb. A cikk egy OECD riport mondatát emeli ki a szövegkörnyezetből, ahol egyébként a nem kipufogásból származó, csakis a kerék gördüléséből adódó részecskekibocsátásról beszélnek, nem beszélnek azonos típus különböző hajtásláncairól. Erre hoztam a példát, hogy egyenértékű SUV-k tömege között sincs feltétlen óriási különbség, tehát a 'non-exhaust emissions' sem feltéten magasabb. Ha a kipufogásból és a fékek használatából származó kibocsátást is figyelembe veszzük, akkor kérdés sem merül fel, hogy melyik a több.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz gabross #2904 üzenetére
Az idézett cikkben pont csak fék/gumikopásról beszéltek, másról szó sem volt. Olvass vissza a szálon! A kolléga hozta oda az emissziós értéket, ami villanyautó esetében felmérhetetlen egyedileg, az erőművi különbségek miatt. Nem napenergiával megy minden villanyautó, sőt. De még a napelemeknek is van komoly gyártási emissziós értéke, legalábbis míg nem minden napelemet gyártanak napelemmel működő gyárakban. Mivel pedig Kínában gyártják a nagy részét, ahol igen magas a szénenergia felhasználása...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biker
nagyúr
Elég sűrű a hiba a csörlővel, igazából azok csak lefelé húznak, a dolga az lenne, ha kiugrik a szedő, akkor lehúzza az automatika, visszatenni nem tudja a vezetékre. És amikor elromlik, leszedik, aztán műszakikor vagy nagy javításkor megjavítva visszamegy.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #2899 üzenetére
köszönöm
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gabross
tag
válasz philoxenia #2905 üzenetére
Igazad van a gumikopással kapcsolatban. És egy ìX3 esetén ez valóban magasabb lehet, mint ha egy egyenértékű X3-at tekintünk, a fékkopásban azért nem vagyok biztos.
-
gabross
tag
válasz Shadowbull #2909 üzenetére
Na de ha model Y-t használsz iX3 helyett, a tömeg tényező is irreleváns. Igaz, 85 gomb helyett csak 7-et kapsz.
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2900 üzenetére
Az első nem stimmel, mert nem változtattam meg a véleményed, állításod, csak válaszoltam rá
A második sem, mert a használati tapasztalattal nem vitatkozhat egy ezzel nem rendelkezős személyElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
válasz philoxenia #2903 üzenetére
Ismétlem, ott a táblázat a pontos matekhoz. Értékcsökkenés, és a nem befektetett pénz elmaradt hozama is benne van, vagy a többlet ár miatt rá felvett kölcsön kamata. Casco dettó.
Az eredeti cikk alatti kommentek között vannak még egyéb szempontok is, mint a lízinges áfamentesség, és egyebek.(Amit két éve vettél 1,2 millióért, az már eléggé khmm... az a korosztály, amennyi időset villanyautóból már/még biztosan nem kapsz, a 2020-ban megjelent Springből pláne nem. Szóval megint almát hasonlítanál körtéhez.)
(Nálunk már kb. az egész kerület fizetős. Ha a bérlőink a nekik járó 3 hely helyett 5 vagy 6 autóval állnak be, akkor szép kis legózások jönnek délután.)
A tej élet, erő, egészség.
-
philoxenia
MODERÁTOR
a használati tapasztalattal nem vitatkozhat egy ezzel nem rendelkezős személy
Ezzel gyakorlatilag azt mondod, hogy akinek bármilyen témában nincs saját gyakorlati tapasztalata, nem nyilváníthat ellenvéleményt? Volt Borád? Benzin 1.6? Ha azt állítom egy l a fogyasztása 1000km-en akkor el kell fogadnod?
A "rendelkezős nyilván elírás, abba nem, kötök bele...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
biker
nagyúr
válasz philoxenia #2915 üzenetére
Nem, fordítva. Egy tapasztalattal nem rendelkező személy nem fogadja el a tapasztalatokon alapuló véleményt, pusztán mert nem szaktekintély.
ez az alaptézis
Ha a te állításod nézem, az a szalmabáb, mivel te már oda forgatod ki, hogy nem nyilváníthat véleményt, akinek nincs tapasztalata
De nyilváníthat, de ha tapasztalatok nélkül megcáfol egy tapasztalaton alapuló véleményt, az nem ok.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tuzpenge
őstag
Pörög a topic...
ABBA NE HAGYJÁTOK!!! Jó olvasni!ˣ
-
philoxenia
MODERÁTOR
Végül is sz*r az az autópálya, ahol mindenki szembejön....
Fordítsuk meg! Te nem fogadod el a tapasztalatokon alapuló véleményt, azaz pl. Shadowbull-ét. Aki fejlesztőként tapasztalt meg olyan dolgokat, amit te nem.... Meg mindenki másét, aki nem a villanyautó imádat felől közelíti meg a témát... Legyél boldog a villanyautóddal és tudj vele egyszerre háromfelé menni...
További boldog villanyautózást!Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Shadowbull
addikt
Új BMW iX3.
[link]Súlya 2.085 kg. Egy alap 18i 1.575, egy xDrive 23i automatával 1.730kg
Szóval a minimum +300 kiló itt is megvan, és ez nem egy túl nagy autó.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
aerosmith
őstag
Úristen. Pedig azt hittem lesz valami tema erre csak onanizálás megy.
-
Vesa
veterán
Ezt a megtérülést én sem értem. Terepjárónál, egyterűnél, crossovernél, sportkocsinál ez szempont?
Én még csak pár hete vettem az EV-t, de már teljes a szerelem. Akár megtérül, akér nem, egyszerűen olyan szinten élvezetes vezetni, hogy nem cserélném már el semmire, pedig volt 3 BMW is, köztük egy 7er (az se volt gyenge mondjuk).
Ezt este rádugom töltőre, reggelre menetkész. Alapesetben 2-3 naponta kell tölteni. Kutat azóta nem láttam, van egy dízel még mellé, de azzal már senki nem akar menni, asszony is mindig ezzel megy ha teheti.Volt eddig életemben kb. 15 autóm, egyik se térült meg. Az autó nem erről szól. A benzines Audi, BMW, meg a többi se térül meg. Visz A-ból B-be aztán kész. Az persze érthető, hogy az EV nem való mindenkinek, akár a lakhatási körülményei (nem tudja egyszerűen tölteni), akár az ára, akár az autózási szokásai miatt.
Dehát a sportkocsi, terepjáró se való mindenkinek.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Azért egy sportkocsi ha okosan választod, megtérülhet. Nekem pl a Z4, közel 2M-val ér többet mint mikor vettem… értékéhez mérten ez kifejezetten jó. (3,6M volt)
Norvégoknál kezd elgurulni a tabletta? Szerintem amúgy csak az adóztatás a cél… más normális magyarázat nincs. Aki bolond és a saját ingatlanát veszélyezteti meg mindig lesz…
[link] -
biker
nagyúr
Jeléenleg minden autó többet ér mint 2-3 éve, egy 3-4 éves autót új árában el tud menni, akkora a hiszti a piacon.
A norvégok meg azért teszik, mert már rájöttek, mennyire veszélyes a konnektoros töltés. És igen, a 12A is, mivel nem arra vannak tervezve az aljzatok, hogy 12-14-16A 16-24 órán át csordogáljon.
Érdekes, mikor olajradiátor volt a divat, mindenki tudta, nem mindegy hova dugod, pedig az nem nonstop megy, van benne hőfokszabályzó, és hőntartásig megy csak 100%-on, utána ki-be kapcsol
Itt most hirtelen mindenki elfelejti, és állandó napi töltésre használja. Arra pedig wallboxA norvég törvényben nincs benne dedikált mérő, külön fővezeték, semmi ami lehetővé tenné az adóztatást. De már mindenki ezen pörög
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ck.
addikt
Nekünk csak egy kis 24 kWh-s Leaf van jelenleg, tervben volt a fali töltő, de lecsúsztunk az állami támogatásról. Mivel kis távokra használjuk, ezért a 3,6 vs 7,2 kWh nem jelent kézzel fogható előnyt számunkra, hogy emiatt teljes áron _most_ ehhez az autóhoz fali töltőt építtettessünk ki. Majd a következő autónál, ami eleve nagyobb akkuval fog rendelkezni és hosszabb távokra is lesz használva. Addig marad a granny töltő. A felhajtó végében van a nappali ablaka, közvetlen az ablak alatt pedig a konnektor, így még hosszabbító sem kell. Értelmetlen, felesleges pénzkidobás lenne most a töltő. Éjszaka, illetve felügyelet nélkül amúgy sem töltünk, mindig csak napközben munka után mindössze pár órára. Rendszeresen ellenőrzöm az aljzat és a villás dugó hőmérsékletét mellette.
-
joghurt
addikt
Norvégoknál (briteknél, franciáknál) nem ilyen cérnák mennek a falban, mivel a gázos lakásfűtés arrafelé kb. ismeretlen, így villannyal fűt mindenki. Ahhoz pedig simán bemegy a lakásba 1*50 A.
Sokkal inkább az adómohóság áll mögötte. Ha itthon is mindenki átállna hirtelen az otthoni konnektorozásra, miből lenne meg a jelenleg benzinárból ellopható útalap?
A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
Nálunk egy Home Eco névre keresztelt alap fali töltő 1x16A 5m kábellel FI relével 100e+áfa
Egy konnektoros vacak meg 95e+áfa
Mindenki eldönti, mennyire spórol.
Tudom, Angliában máshogy mennek a dolgok, de azért ehhez nem kell támogatás. ez mondjuk 250GBP lenne ott, ha lenne ilyen áron ott töltő.
Bár tudok mondani tpust, ecoharmony-nál, aki a forrásunk a vezérlőre.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
Ez azért átmeneti hiszti, ha erre alapozva írtam volna árat, 7M-t írtam volna… mert nincs itthon ilyen eladó egy se.
Mondjuk amilyen villanyszerelés megy itthon is… 3 éve vettünk egy 1,5 éves majdnem kész házat, kötések többséget javítani kellett, mert a nagymenő villanyszerelő alkalmatlan volt a feladatára. Sütő/főzőlap bekötésre is azt mondta, kössem be majd lepecsételi ha ráér… falba az elosztó dobozba szigetelés nélkül volt hozzá betekerve a vezeték, áram alatti körben.
Többet nem kerestem, pedig szívesen levertem volna rajta, hogy utána 2-3 napot dolgozott egy értelmesebb szerelő, kijavítani a főbb hibákat.Igen sokan nem foglalkoznak vele milyen körre terhelnek, meg mit, de van aki azért ellenőrzi mielőtt terhel…
Úgy legyen, de vélhetően a sok hazai tapasztalat nem ad optimizmust ilyen témában.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Ez most nem igazán a jó választás miatt van, hanem mert az utóbbi 1-2 évben minden brutál megdrágult. Ingatlanárak rendesen duplázódtak, sőt, esetenként még ennél is nagyobb az értéknövekedés bizonyos régiókban. Autóknál is rettenet ami megy, ennek oka egyrészt az, hogy az új autó kínálat a chip hiány és egyéb okok miatt belassult -nem ritka ma már az 1-1,5év várakozási idő-, ez meglökte a használtpiacot, másrészt mélyrepülésben a forint, durvul az infláció. Reálértékben nem nagyon nyertünk ezzel, mert a pénzünk is sokkal kevesebbet ér.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ehhez mennyi delej kell az MVM-től? 3x16A van itthon jelenleg, erre gondolom nem tudom rátenni azt az 1x16A-s falit.
Egybként, a kismegszakító nem a tűztől kéne védjen?
Fi-reléből dedikált kell, vagy elég ami a házon van a 3 fázison?[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
-
biker
nagyúr
-
Vesa
veterán
Azért kérdeztem, mert ugye az egyes körökön más is van, tehát egy kimaxolt 16A-s ág a kocsinak gondolom nem járható, ha közben mondjuk arról még rámozdul a sütő vagy a klíma is adott esetben. Bár direkt behúzattam egy külön vezetéket a kocsinak az osztódoboztól, azt már a villanyszerelő sem tudta megmondani, melyik fázisról pontosan mi megy, mert nem ő építette ki anno. Erre direkt kocsi körre rakattam kismegszakítót is, de Fi-relét külön nem.
Viszont ha ez így is tűzveszélyes, akkor inkább beruházok egy fali töltőbe. 3 fázisosba biztos nem, mert felesleges a gyortöltés, ráadásul minden cikk azt írja, hogy az akkut is jobban kinyírja.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz wassermann #2936 üzenetére
4 szerelőt hívtam fel, egyik csak mérőórákat szerel mást nem, kettő legközelebb júliusban tudott volna jönni. Ez az egy jött belátható időn belül. Nem tudom, mi számít jó villanyszerelőnek, vagy azt honnan tudom, hogy akit hívok, bármiben is jobb-e, mint az aki csinálta a mostani kábelezést? Ez mindig nehéz ügy.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
stickrs
senior tag
-
cOxeR
Ármester
válasz stickrs #2938 üzenetére
Nagyon durván mennek az árak… ehhez kapcsolódóan, ki mennyi km-ig tervez, mit gondoltok, mikor érdemes frissíteni? Én évente 22-25 ezért biztosan megyek… de megint azt érzem, hogy ilyen árak mellett nem biztos, hogy érdemes frissítgetni teszem azt 80-90e km elérése eseten egy újabb 20-30e km-esre, 100e felett azt látom nem kapkodnak annyira az elektromos autók után.
-
stickrs
senior tag
Nekem 4 hónap alatt lett meg a 15.000km, ha igy halad évi 45.000 lesz.. mostani 1.85eu-s dizel árral ez érdekes lenne.. hogy mikor érdemes váltani az jó kérdés.. de én most 3 évet tervezek vele minimum,vagy amikor az ev6 gt line beesik emészthető összeg alá.. hogy melyik lesz előbb az jó kérdés
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
cOxeR
Ármester
Jó sokat mentek, pedig hazai átlaghoz képest az enyém is sok. Egy 120Ah-as I3-ra akkor nekem is célszerű elkezdenem félretenni jövő tavaszig legkésőbb. Nekem azért fáj 2-3 évente beletenni ~ +3M-ót autóba, de muszály megemészteni.
-
Tiédetis
senior tag
Állítólag kezd enyhülni a chip hiány, aki eladni akar, most tegye és várjon
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
-
opr
veterán
Letezik olyan tolto app/terkep/akarmi, amiben benne van egesz europa, tud utvonaltervezni meg stb?
Mint mondjuk a zap-map, csak az kizarolag UK, olyan kene, ami teljes Europa."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #2948 üzenetére
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Tiédetis
senior tag
válasz Noukoum #2947 üzenetére
Majd lesz akksi, nem kell parázni.
Nem mindenkinek, de aki időben lépett, azoknak igen. A chipekkel együtt tudnak kimenni a legyártott belsőégésűek, azok enyhíteni fognak a keresleten is. Ez tiszta vásárlói viselkedés, venni akarnak új autót elektromost, de ha nem kapnak, egy részük vesz belsőégésüt.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Parfüm topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Mini-ITX
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Jakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
- Androidos fejegységek
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs