- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
Hirdetés
-
Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
it Új eszközökkel ösztönözné a programozókat a Microsoft, hogy még több AI-t hozzanak el a Windowsba.
-
Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
ma Állítólag 6 hüvelykes kijelzővel és 1" típusú kameraszenzorral próbálkozhat a Sony következő Pro modellje.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Akku temperálás egyiknél sincs. Az "új" is leginkább csak külsőleg új.
40/64-es degradáció azért nem vészes, vannak bőven 100ezer felett futott példányok 90% körüli/feletti akkuval. Talán elvesztett "pálcikát" se láttam ezeknél. (ebben méri a Nissan a degradációt )Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Ck.
addikt
Nekünk a 2015-ös 24 kWh-s Leaf is teli pálcás, lassan 80 ezer km-rel. 2 éve amikor vettük, akkor 96%-os volt az akkuja, mérve ugyan azóta nem volt, de ugyanúgy teljesít továbbra is. Nagyon szeretjük, a futómű egy álom, hinta-palinta, nagyon jó vezetni, egyik legjobb autónk, ami valaha volt. Kár, hogy ennyire sokan utálják és látatlanban legtöbben előre eldöntik, hogy egy határ fosch. Léteznek temperált autók is, ennél lényegesen nagyobb degradációval, hasonló futásteljesítmény és kor mellett vagy alatt is. A felhasználói szokások is legalább annyira befolyásoló tényezők, mint az akkupakk thermal menedzsmentje.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Az új sincs temperalva, csak tök más kémia. A két változat között eltelt majd egy évtized, pont az az évtized, ahol az akku kémia a legtöbbet fejlődött. A régi még nagyon a lítium korszak hajnalán született. Az újabb fejlesztések (pl ioniq) sem a temperálás miatt nem öregszenek. A régi modellek (pl KIA Soul EV, ami ugyanaz az alap, mint az ioniq, csak régebbi akkuval) temperálással együtt is fáradnak.
A temperálás csak a gyorsabb töltés miatt bír jelentőséggel. Nagyobb távolságokon, ahol a leafet már harmadszor is villámtölteni kéne, ott bizony alkalmatlan. Ez a határ 40 leafnel kb 300km, 62-nél kb 450. Ennél hosszabb távra nem való.
A leaf mellett szól: egypedálos működés, nagyobb csomagtartó, nagyobb teljesítmény/sokkal jobb gyorsulás, jobb lámpák
ellene: viszonylag nagy fogyasztás, városban teljesen alkalmatlan önvezetés, vacak könyöktámasz béna pakolhatóság.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Füleske
addikt
Erősen kétlem, hogy az eredeti akku van benne. 5 év alatt 96% kb. lehetetlen. Az, hogy 2 év alatt nem ment az új akku 85 % alá, nem meglepő. Az igaz, hogy a felhasználói szokások, és a helyi körülmények befolyásolják az akku állapotot, viszont temperált akkunál ezeket a temperálás nagy részben kiküszöböli. Lényeges még az akku kémia is, valószínűleg a Te autódba is jobb összetételű akku került, így viszont elég fals képet kaphatsz a régi Leaf akku degradációjáról.
-
Ck.
addikt
válasz Füleske #2661 üzenetére
Pedig az eredeti van benne. Nissan márkakereskedésben vásárolt használtautó, végig náluk szervizelve, előélet és szerviztörténet ellenőrizve. Nyilván elvihette az előző gazda akár jóskapistához is 5 évesen akkut cserélni, de ezt erősen kétlem, ugyanis UK-ban bárminemű beavatkozás, ami túlmegy egy olaj - vagy gumiabroncs cserén, az felér egy gazdagsági totálkárral.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz Füleske #2663 üzenetére
Van bármi mód kideríteni, hogy kinek van igaza és mikori akkumulátor van benne/volt-e bolygatva? Mostmár nagyon érdekel a dolog. Egyébként a 12 teli pálca nem hiszem, hogy annyira egyedülálló dolog egy 7 éves autónál, van pár faceliftes első generációs Leaf a cégnél/ismerősök között is 2015-16-ból, hasonlóan teli pálcákkal. Sosem említették, hogy akku/cella cserére lett volna szükség.
-
stickrs
senior tag
Most kaptam mailt, hogy mobiliti is emelte az árakat, pedig szép volt az a 80ft-s percdíj az 50es töltőért, most 110ft. Így már alig van kül a mol 155ft/kwh árához képest. Előző töltéseim alapján 28as Ioniqkal igy kb 140ft/kwh lesz. Már várom, hogy nálunk Ausztriában mikor emelik a 0.225eur/perc árat, mert ez igy olcsóbb mint Mo-n.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
GIJoe
addikt
Sziasztok! Állófűtést szeretnék szereltetni Czeroba, tudom webasto, stb de most szűkös a keret, van vmi bestbuy olcsó(kínai,orosz) ajánlott, ilyet be merjek vállalni?
-
Rogiii
aktív tag
Sziasztok!
Elektromos autót szeretnék vásárolni és ehhez kérnék tanácsot vagy ajánlást.
Minél többet olvasok a témában , annál jobban elveszve érzem magam a sokféle típus között.
A szempontok:
- Maximum keret 8millió forint +/- 500e
-1 fázis 16A-ről lehessen otthon tölteni, mert sajnos egyelőre nem áll rendelkezésre több(később tervezek bővíteni, de most csak ennyi van)
- városi autónak használnánk szóval ha hatótávra tudja stabilan a 200km-t az már nekem jó.
-méretre azért jó lenne ha 2 felnőtt 1 gyerek elférne benneMilyen márka, típus az ami erre a felhasználásra ajánlott?
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
Füleske
addikt
Ioniq, Soul EV fl, e-Golf fl, I3 94Ah, Leaf 2 . 2017-18. Esetleg új Dacia Spring, ha megfelel a minősége, teljesítménye, és nem azonnal kell az autó.
A hatótáv nagyban függ a körülményektől. Tavaly télen 150 km - t számoltam ki 0-100 % hatótávnak, rövid távú városozással, fűtéssel, a 289 km WLTP autómnál. Most tavasszal, fűtés nélkül, kicsit hosszabb távú városozással meg pont a WLTP - t tudta.
-
Rogiii
aktív tag
2018 körüli Ioniq-ot néztem többet is. Most hogy írtátok az e-Golfot abból vannak fiatalabb példányok is ebben az ársávban. Az is tetszik. Új autóban egyelőre nem gondolkodom, mert 2 évet nem szeretnék rá várni.
Használt vásárlásnál mire kell fokozottan odafigyelni?
Érdemes mindenképp átvizsgálásra elvinni, vagy anélkül is lehet bizonyos dolgokat ellnőrizni?A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
Tiédetis
senior tag
Mindenképpen próbálni kell őket, ha hárman vagytok, hárman.
Ioniq jó választás.
Jó a fogyasztása, jól felszerelt, megbízható. Akkuk jól bírják.
e-golfot nem ismrem.
facebook csoportok átnézése ajánlott, ott nem púderolnak ha problémák vannak.
Gari ha van, az nagy előnyt jelentA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
Mivel egy hálozaton vannak, mind csatlakozik
A marketing egy dolog, az élet a másik
De van olyan terhelés megosztónk ami tud solar üzemmódot, külön méri a termelést és fogyasztást, és tudsz kizárolag napelemnel tölteni, hibrid meg fullpower módban is.A se/fronius gyári cuccai 2-3x áron futnak
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Annyi, hogy a töltővel összekötik az invertert és közvetlen jelcsere történik aranyáron, a solaredge és a fronius már csinálja
Minden más esetben a terhelésmegosztók megoldják ezt nem szükséges kötni magad inverterhezElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #2688 üzenetére
Semennyire és egyik sem. Főszabály hogy szimmetrikus töltés létezik vsak, tehát ha 2 vagy 3 fázis akkor ugyanaz az áram kell
Emiatt fixen megoldható hogy csak azt a két fázist mérjük amin tölt az autó a harmadikat nem, de akkor ez fix, kisakkozni nem fogja semmi
Egyedileg tudok ilyen programot a saját terhelés megosztónkra esetleg, de nem javasolt.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
Félre ne érts, nem mindenáron ezt a megoldást akarom erőltetni. Csak érdekel, van-e bármiféle műszaki akadálya. A biztonsági reteszeléseken túl (hogy ne ugyanarra a töltő bemenetre akarjon kötni egyszerre két fázist).
Még demonstrátorként kellett olyan áramkört és programot csinálnom, ami egy 6-fázisú motor 12 darab IGBT-jét vezérelte. Ott elég nagy pukk lett volna, ha egybenyitok két rossz betápot.
A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
-
rbalint88
addikt
Ilyen toltovel van valakinek tapasztalata? [link]
ezt a Duosidat ajanlottak, ha minosegben nincs kulonbseg, akkor azt a par ezrest mindenkepp megerne az lcd es az allithato toltesero.
koszonom -
titán
Ez valószínűleg jó. A Schuko csatlakozás két félből áll. A töltő oldali rész mindkettőnél full random "elméletileg 16A" dugónak látszik. Nem úgy tűnik, mintha ott valami hatalmas tudást vittek volna a termékbe. Persze a kockázat felezése is valami.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
Rengeteg ilyen verzió van, nekem 12A-es van, az is tudja izzítani a vezetéket is. Évekig használtam 3,3kw-os hőlégbefúvókat, de sose mertem otthagyni magukra az épületben. Ugyanott volt 2 db 5kw-os klímám közösítve egy schukora - okos klímás szerelő - meg is feketedett az egyik láb első nagyobb téli terheléskor. Szerinte sose vesz fel 1,5kw-nál többet/db. Utána nem volt közös csatlakozón többet… határon járatni sok-sok órát szerintem se túl jó ötlet.
Meg 22kw-os ipari hőlégbe-fúvót is 3x40A-en… azt se akartam felügyelet nélkül hagyni.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
van benne mágnes, ami a francia világban szabvány, és a DS/Citroen töltők dugvillájában van egy Reed relé, ami ebben az aljzatban engedi a 16A-t más aljzatban a 8A-t (ezt okosba itthon mágneses megoldással átverjük )
De kishazánkban ahol 5eFt olcsóságért kockáztatják a garit egy 100ezres terméknél, senki nem fog venni 25eFt-ért dugaljat. tapasztalatElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- kissgábor007 károsultjai
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Alkoholista nevelde
- iPhone topik
- nVidia tulajok OFF topikja
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen