- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Új HMD modell bukant fel
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Mobil flották
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
Hirdetés
-
Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
ph A Mu nevű apróság egy Intel N100 processzort, 8 GB RAM-ot és PCI Express 3.0-s buszt is kínál.
-
Free Play Days 2024 - 21. hét: Warhammer játékokat próbálgathatunk a hétvégén
gp Az elért eredményeink természetesen megmaradnak, a programokat kedvezményesen meg is vásárolhatjuk.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
Nagy hiba volt, mi? Mindegy, ez a vonat már elment. Állami támogatással még csak-csak megérte volna,de anélkül csak felesleges plusz kiadás lenne a 24 KWh-s Leafhez és a 10 kWh alatti PHEV-ekhez.
Mire sikerülne átlépnünk a 60-70-80+ kWh luxus álom BEV- határt, az még évek a jelenlegi büdzsé és egyéb prioritások mellett. Mindegy, evvan.[ Szerkesztve ]
-
Skatepapa22
friss újonc
Sziasztok, nagyon rég szeretnék elektromos autót, most jött el az adott szituáció: feleségem novembertől megy vissza dolgozni Ausztriába. (Négy évig gyesen volt.) Kezdésnek heti két alkalom. 230-240 km oda vissza. Kb havi 2000 km megy az autóba. Ebből 150 autópálya többi főút. Most meg 90-es de egy év múlva kész a 110-es szakasz.
Skoda eniaq nagyon tetszene igazi családi autó két gyerek mellé! Viszont soha nem vettünk ilyen értékben autót, inkább a 1-3 millió Ft os kategória volt eddig. Viszont most megy a matek a fejekben hogy hitel és akkor üzemanyag költség nincs stb stb.
Csak otthon töltéssel számolok, mert az nem opció hogy kimegy és vagy haza ér vagy nem.Tudtok ajánlani bármit ami tudja a távot, ez a legfontosabb. Télen nyáron autópálya sebességgel.
Ár a második szempont.
Mivel ez lenne a fő autó innentől nem lenne probléma ha tágas családi lenne. Ez a harmadik.Előre is köszi a válaszokat!!
-
biker
nagyúr
válasz Skatepapa22 #2602 üzenetére
Hyundai kona, kia niro, ioniq5 de egy 50-es leaf is megteszi
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
válasz Skatepapa22 #2602 üzenetére
Elég sok dolgot kell figyelembe venned:
- Új vagy használt?
- Otthoni áramhálózat mit bír el majd töltés esetén? Ehhez melyik autó illik leginkább?
Aztán jöhet a szűrés, valahol 60kWh akku méret az a határ ami alatt már a 250km télen nem biztos, hogy belefér, főleg ha számolsz csökkenéssel is.
Aztán jöhet a másik kérdés: SUV vagy hagyományos jelleg inkább? (pl. SUV jellegnél előny a magasabb építés, de fogyasztás szempontjából már hátrány)
Amit 1-2 ismerősnél látok, hogy IONIQ5 -t nagyon szeretik, KIA EV6 elég jól sikerült széria eddig, bár nekem nem tetszett a belső, de ez nyilván szubjektív.
Próbálj szűkíteni, aztán nézzétek meg, üljetek bele, és ami marad, arról olvasni tapasztalatokat. Én így tennék ha vásárolnék.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Füleske
addikt
válasz Skatepapa22 #2602 üzenetére
Legfontosabb lenne először tisztázni, hogy ha új autót szeretnétek, akkor mely típusok jönnének meg novemberig. Szerintem kb. semmi értelmes a Tesla - n kívül, de rá kell kérdezni. Ha pár éves használtban gondolkodsz, az meg annyiba kerül, mint az új, pont azért, mert újat nem lehet kapni. De ha jól értem 460-480 km - t kellene tudnia mindig, ebből 300 km autópálya? Ehhez jobb lenne egy sima (Toyota) hibrid (pl. kombi Corolla), mert ezt a távot még egy long range Tesla sem tudja egyben, mondjuk -20 fokban. Ha a 230-240 km az összes táv, akkor mondjuk nagy akkus Niro, nagy akkus Ioniq5/EV6, nagy akkus Enyaq, model Y long range ajánlott, és akkor lesz hatótáv mindig. 62 - es Leaf is jó elméletben, de az akku temperálás hiánya miatt én biztos nem ezt venném. Kona szerintem kicsi neked.
-
wassermann
addikt
válasz Skatepapa22 #2602 üzenetére
A legfontosabb, alap a szűréshez, hogy határozzatok meg egy ár sávot, amit még ki tudtok fizetni. Ha nincs elég pénz, lehet hogy csak egy hatalmas dízel kocsi fér bele :-(
-
Füleske
addikt
válasz Chereiose #2607 üzenetére
Heti két alkalmat írt, az meg nem lehet gond a 220 - ról sem. Ha több alkalom lesz, akkor vesz otthonra fali töltőt. Az viszont nagyon nem mindegy, hogy 230-240 km, vagy a duplája. Felár mindenképp lesz, viszont 460-480 km - nél nem ez lenne a legnagyobb gondja, ha csak otthon akar tölteni. Ilyen távoknál vagy egy fél óra Supercharger/Ionity töltés kell közben (ez esetben ajánlott a model Y vagy az Ioniq5/EV6, ezek gyorsan töltenek), vagy a Toyota hibrid a megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
Skatepapa22
friss újonc
Elnézést hogy nem volt egyértelmű. Az összes táv 240 amiből 150 autópálya, az sem gond ha nem jön meg novemberig van mivel kijárkálni. Otthoni töltés meg úgy lesz kialakítva, hogy megfelelő legyen, családiház átépítésben vagyunk és villanyszerelő cégnél dolgozom mint gyengeáramu mérnök. Riasztó kamera tűzjező stb.
Fázis bővítés, amper szám növelés, napelem pályázat, akkus tárolóval minden meg van pályázva csak nincs döntés még róla. Most csak tájékozódom meg megy a matek. Amúgy én is erre a minimum 60kwh ra gondoltam. -
Chereiose
addikt
válasz Skatepapa22 #2613 üzenetére
Szerintem pont a pályázás miatt, ahol egy jól fogyasztó autót kb olcsóbb tankolni (legalábbis amíg van a hatósági ár), mint Ionity-n tölteni(épp tegnap regeltem be, hát asszem 250 ft/ kwh órás áron nem sűrűn járok majd oda + kényelmi díj, még az én 27 kwh-s akksim is 6-7 ezerből lenne "tele"), annyira nem adja ki a matek, ha csak a spórolásra kell a villanyautó. Kis túlzással fele annyiból megvan maga a vételára is egy hybridnek. Persze nem lebeszélni akarlak személy szerint, de én nagy előnyét nem látom, ha ennyit kell menni a pályán úgyis, de az is igaz, hogy a 240km nem brutális futás, szóval lehet egy Kona is hozná simán (abból a nagyobb akksis).
[ Szerkesztve ]
-
Skatepapa22
friss újonc
Köszi a válaszokat, viszont pont azt írtam hogy csak otthon töltenénk és úgy havi 50-100 ezer Ft üzemanyag költséget tudna spórolni illetve szeretnénk ebbe az irányba nyitni. Főleg ha lesz napelemünk.
Mivel munkában évente 60 ezer km körül megyek, az, hogy nincs motor hang, nagyon nagy húzó erő. Ha egy dobozos Kangooval kell 2-3 órát autópályán menni az nekem instant fejfájás.
-
Tiédetis
senior tag
hybrid: én biztos nem vennék elektromos helyett... Nem is vettem. 90%-ban itthon töltök, napelem is van.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Gergőke88
addikt
válasz Skatepapa22 #2615 üzenetére
“Nincs motor hang” autópálya tempónál a gumi és a szél zaj erősebb mint a motorhang.
Talán nem Kangoohoz kene hasonlítani…. -
Chereiose
addikt
válasz Skatepapa22 #2615 üzenetére
Így már értem az álláspontodat Én is élvezem, hogy nincs motorhang, pedig egy Dacia Springet hajtok "csak", de tök jó. Napelemmel amit el is felejtettem, azzal meg tényleg 0-ra redukálod a töltését.
-
Skatepapa22
friss újonc
válasz Gergőke88 #2617 üzenetére
Direkt extrém példát hoztam. És pont azért nehéz csak annyi oldalról megközelíteni mert jelenleg 1,6 crtdi VW Jettank van ami 5,5 felett még soha nem fogyasztott.
De ott a környezetvédelem meg hogy ezek az autók szerintem el fognak értéktelenedni míg egy komoly elektromos szerintem 3-5 évig akár tartja is az árát. Nagy kérdés milyen infláció mellett. De köszi mindenkinek az érdemi válaszokat. -
Füleske
addikt
válasz Skatepapa22 #2613 üzenetére
Így már egyszerűbb a helyzet, erre ideális egy 60 kWh+ akkus villanyautó. Még extra gyors töltés sem kell neked feltétlenül, a kérdés továbbra is, hogy mit tudsz venni/mi tetszik a kínálatból/mennyit szánsz rá. Újan Niro facelift a legolcsóbb (15 millió körül?)(ha addigra kapni lehet, esetleg elő kellene rendelni?), Ioniq5/EV6 (mondjuk 20 millió körül?) Enyaq/ID.4 (nagyobb akkuval és nem fapadosan (itt kb. minden extra pénz, ne az alapárat nézd) ez már 20 millió felett lesz), Model Y (25-30 millió körül). Nagyjából ezek ajánlottak újan. Amire neked kell, bőven jó a Niro is, a többi inkább csak pénzkidobás, ha a Niro mérete elég.
-
Chereiose
addikt
válasz Skatepapa22 #2622 üzenetére
Hát még csak pár napja van meg, van benne 400km, szóval hatalmas tapasztalat nincs vele, de jöttem a hétvégén vele egy 220km-es útra (holnap vissza), felénél megálltam tölteni, meg eleve nem mentem nagyon 100 felett (ritkán 110, de óriási volt a szél), talán a megadott vegyes értéket tudja (jó időben), de így, hogy végig 100-as tempót kellett menni így nem hiszem, hogy reálisan kibír 150km-nél többet.
-
Vesa
veterán
Sziasztok,
Szeretnék venni valamilyen elektromos csodát, de nem igazán vagyok képben, hogy mit érdemes.
Nézegettem i3, új Leaf, Ioniq és egyebeket, de nem tudom melyik ajánlott. Max. 10M-ig. Esetleg a Plug-in hibridek is érdekesek lehetnek, de ott is teljes a káosz. Új autóknál sajnos kifújt a 2021-es állami támogatás keretösszege, és nem nagyon van infóm arról, hogy várható-e újabb. Pl. egy Hyundai Ioniq a támogatással 10-ből még egy jobb felszereltséggel is elhozható volt, most viszont a használt piacon ennyiért 3-4 évesek mennek, vagyis nem túl meggyőző.A tudomány a valóság költészete!
-
Füleske
addikt
Nekem e-Niro - m van, de a facelift külsőleg egyáltalán nem tetszik, belsőleg megoszlik a véleményem. Van pár újítás ami jó (pl. gyári első csomagtartó, V2G), de van, ami nekem visszalépés. (pl. fejtámasz, érintőgombok) Összességében ez egy fejlesztésnek (all-new - nek reklámozzák, miközben a platform és a fő részek változatlanok, az újítások meg az EV6 - ból jönnek...) eladott áremelés, de a piacon még így is jó vétel lehet, mivel a többiek is masszívan árat emelnek.
Ariya: gondolom a 18M az az alapár lesz. A rendelés jelenleg minden értelmes típusból horror idő.
#2625: Mire szeretnéd használni? A használt piaci árak azért annyik, amennyik, mert új autó nincs, vagy csak nagyon sokára rendelhető. Állami támogatás idén szerintem nem lesz, de ki tudja... Kona, Ioniq, I3, e-Niro, e-Golf, Soul, Zoe jó lehet, jó a Leaf is, bár én az akku miatt azt nem vennék. De tényleg kellene tudni, hogy mire használnád, hol töltenéd, otthon milyen töltési lehetőséged van, mik az elvárásaid/mi tetszene.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #2627 üzenetére
Köszi! Családiházban tölteném, 3 fázis van (3x16A, de emelhető 20-ra ha kell). Alapvetően a páromnak kéne, gyerekekkel rohangálni, dolgozni járni agglomerációból Bp.-re. Külföldi utakat nem ezzel tervezzük. Alapvetően az i3 is elég lenne a 94-es vagy 120-as akkuval, de őszintén szólva, olyan áron mennek a 2-4 évesek is, hogy akkor már inkább egy nagyobb Ioniq vagy Leaf, mert azokban több hely van.
Illetve bár nem igazán tetszik mint autó, és nem is 100% elektromos csak hibrid, de elég jó áron elhozható az Outlander kifutó verziója, ami olyan 50-60km-t tud tisztán elektromosan, ami a rohangáláshoz elég is lenne, cserébe lenne egy teljes értékű autónk is általa. Csak ez meg nem tetszik.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Füleske
addikt
Ha több helyet szeretnél, akkor szerintem az Ioniq a nyerő. Ha fontosabb a minél gyorsabb töltés otthon (1*16A - ral az Ioniq 0-100 töltése 9 óra (de ettől se kell megijedni, hacsak nem meríted le teljesen naponta...)), akkor I3 120Ah vagy Zoe, amik tudnak 3 fázissal tölteni.
Az Outlander - nek gondolom a WLTP - je 50-60 km, ami kb. az ideális körülményekre értendő, mint a villanyautóknál is. Mondjuk a legutóbbi töltési szakaszomnál épp a WLTP - t teljesítettem a Niro - val (papíron kiszámolva, hiszen nem pont 0 - ról töltöm), de csak városi, hosszabb utas használattal, fűtés nélkül. Tavaly télen volt olyan, főleg rövid távos, fűtéses töltési szakaszom, ahol a WLTP felét tudta hozni az autó, szintén csak városban. Ez az akku degradáció miatt idővel egyre romlik, hogy milyen mértékben, az típusfüggő. Ezért nem kedvelem pl. a Leaf - et, a temperálatlan akku miatt magasabb az akku degradáció.
-
Tiédetis
senior tag
válasz Füleske #2629 üzenetére
Zoeknál mostanság sok problémát látni a FB-s csoportokban. De mivel sok van belőle, lehet, hogy csak a nagy számok törvénye miatt. Ha tudja emelni 20A-re, az már sokat jelenthet Soul és Ioniq esetében is. Bár nekem a 16-al se nincs bajom, este felteszem, hajnalra készen van.
használathoz kell szabni valóban.
Outlander-t én is néztem, de azt írták elég tré a minőség és hát az 50-60km se igazán valós. Ha meg elfogy, tud ám fogyasztaniA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
axioma
veterán
Outlander a mi arkategoriankban valosan 35km volt, az ampera meg 50. Futes nelkul de telen is, nyaron inkabb 60, de akkor nyilvan az outlander is tobbet tud. Na ezert van nekunk ampera (ferjem munkahelye tolunk 24km), ha nem kell az 5 szemelyes es a nyaralas se fel gardrob ebben, akkor alternativa lehet.
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #2629 üzenetére
Köszönöm a választ és a hasznos infókat!
Akkor ezek szerint igazából az Ioniq marad. Leaf-ről számos videót megnéztem, de ezt az akku "problémát" pl. nem hallottam még. Eleve jobb lenne belőle a 62kWh verzió, de azok még bőven 10M felett vannak.
Outlandert elvetettem.axioma
Az Ampera-val kvázi azonos Chevrolet Volt-ot is nézegettem, tetszene is, csak az a bajom, hogy a legfiatalabb amit most kapni az 2013-as. Ott meg már aggódnék az akkuk állapota miatt, és hogy majd mennyire tudnám eladni. Ha lenne belőle 2018-as, az nálam is opció lett volna, de nagyon ritka sajnos.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
darugep
csendes tag
Szia! Kb. 2 hónapja ugyanebben a dilemmában voltunk. Ár szerint Leaf, Ioniq és BMW i3 között vacilláltunk. Én azt javaslom, hogy mindegyiket nézd meg élőben (az asszonnyal). A fenti 3-as esetén biztos lesz ahol kompromisszumot fogsz kötni a felhasználás terén. Az ioniq esetén a kilátás lehet nem jön be (tolatásnál lehet gond), míg a leaf belső tere nem fog meg (nem modern), BMW gyerekkel való be és kiszállás okozhat gondot (hátsó ajtó nyitás iránya), stb. Mindegyik mellett van olyan ami a másikból hiányozhat plusz még kérdés, hogy az eltérő felszereltségi szintek számítanak-e. Leaf akku hőmenedzsmentje a legkevésbé kiforrott (nincs), így ez miatt kieshet, de véleményem szerint az általad leírt felhasználási módnál ez mindegy. Eladáskor lehet érdekes. Minket ez nem tántorított el, de lehet ez másnál kizáró ok. Nézzetek meg több típust élőben, úgy könnyebb lesz dönteni.
-
Tiédetis
senior tag
Próbáltam: Zoe, Ioniq és Soul
Zoe: beültem 2x hátra, a fejem bevertem 2x
Ioniq: nagyon bejött de mire döntöttünk, irtóra felment az ára
Soul: tágas, kényelmes, sok extra alap, kamera hátra sokat dob, ahogy az ioniq esetében is.Leaf az akku romlása miatt kiesett. i3 szintén drágább volt, és mivel sokat megyünk településen kívül is, komfortosabbnak tűnt a Soul.
Ki kell próbálni, családdal együtt.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
madgie
titán
válasz Tiédetis #2638 üzenetére
Jó, hát négyéves a kiscsaj nálunk, Peppa malac lóg a hátsó ablakban, szóval az az ő territóriuma... ő meg nyilván elfér
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
-
dabgergo
őstag
Melyik a legolcsóbb olyan full elektromos autó ami télen is elmegy autópályán egy töltéssel 100km-t?
-
Vesa
veterán
válasz darugep #2633 üzenetére
Nézünk élőben is természetesen. Illetve nem csak tisztán elektromosban gondolkodom, hanem Plug In-ben is, ami tud legalább 50-70km-t elektromosan. Nagyon bejött egy időben a Chevrolet Volt/Opel Ampera, de elvetettem mert csak 9-10 éveseket kapni, ráadásul az Ampera rettentő alacsony, félnék, hogy az asszony odaveri aztán csengethetnék ki milliókat javításra.
Egyébként tényleg mindegyikkel van valami. Ami műszakilag jó, az nem tetszik formára, aminek tetszik a formája az vagy nem fér bele a keretbe, vagy valami miatt nem optimális. Az Ioniq se tetszik, de egyelőre úgy néz ki, hogy annál maradunk.
A tudomány a valóság költészete!
-
Füleske
addikt
válasz Tiédetis #2630 üzenetére
Nem meglepő. Viszont AC töltésben verhetetlen a hasonló árú autók között, ez tény, ahogy az is, hogy a töltés kretén megoldása is egy problémaforrás... Ha van otthon 3 fázis és szükség is van rá valóban, és a többi jellemző nem annyira lényeges, csak az ár, akkor jó vétel lehet. Egy I3 általában jobb választás, de drágább is.
-
WiZARD
addikt
válasz Tiédetis #2634 üzenetére
Azért a Soul akku is durván tud degradálódni, és Ioniq se marad örökké 100% (még ha azt is mutatja vmi 3rd party app)
Leaf akku téma szerintem túl van lihegve. Persze felhasználás függő, van amire nem jó, meg degradálódik is. De azért csak eladtak belőle pár darabot és nagy részük még mindig az utakon van, nem pedig bontóban halott akkuval...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs