- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
Kesztyűből nem érdemes nagyobbat venned, eleve akkor melegít jól, ha pont a méreted. Sok jó megoldás van, én a Seventy Degrees SD-C9-et választottam, nagyon jól bevált. Úgy gondolj az árára, hogy csak egyszer kell pénzt kiadnod érte és mindig lesz egy normális téli kesztyűd.Tényleg nagyon jó!
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Ma beroffentettem a garázsban a madisont másfél hónap állás után. Sajnos nincs fűtve a garázsunk. Egy perc szakaszos forgatas után beindult, de utana eltelt vagy 12perc, mire rendesen reagált a gázra és menetkész lett.
Holnap megint beindítom, kíváncsi vagyok, hogy mennyi idő kell neki.Nektek mennyit kell várni reggel, hogy elinduljon rendesen a gép?
Manuális szívatóm van, automatával biztos könnyebb az elindulás, nem? -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23502 üzenetére
automatával biztos könnyebb az elindulás, nem?
Épp ellenkezőleg: az automata kő buta szerkezet, csak full hideg motornál jó.
Ha félig meleg motorra rászívat, akkor nehezen indul. Manuálist meg csak akkor
húzod rá, ha kell, és annyit, amennyire kell. Más kérdés, hogy ez a mi manuális
szívatónk egy érdekes állatfaj, nem feltétlenül egyenletesen dúsít. Az meg újabb
kérdés, hogy maga a karbi is be tud-e fagyni a nagy hidegben? Szerintem be.Vagy valami anomália biztos van, mert a céges garázsból indulva (7-8 fok) egész
más a leányzó fekvése, mint itthonról a mínuszokból. (Azt gondolná az ember,
hogy ha hideg, akkor szegény a keverék és kész, de nem ilyen egyszerű...)Kérdeztem, hogy szerintetek miért, mivel én is csak találgatok / nézek furcsállva,
ha szívató nélkül alapjáraton 10-es keveréket látok, kezd fulladni: hogy ezt miért?!
Légszűrő? Karbi "elállítódott"? Mindenesetre 1-2 km után még alig melegedett be,
és gázzal kellett életben tartanom (és az sem volt triviális, mert még dúsult!) piros
lámpáknál... Esetleg más hőértékű gyertya kéne? Simán el tudom képzelni ezt is.Szerk: most CR8E van benne. Lehet, ilyen időben jobb lenne helyette a CR7E?
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #23505 üzenetére
Sajnos, pont forditva van.
A kezi szivato a buta.
Az automata pont ennek a kriteriumnak tesz eleget, ott all ahol a homerseklet megkivanja.
Ezert nem mindegy milyen az automata szivato. Az az adott karbi, blokk paroshoz van idozitve a thermosztat benne.astro12. A tietek kezi szivatos. De jol kell beallitani, ha tul dusit hidegen, akkor az fuldokolni dog.
Rendesen kell beallitani a karbit, nincs mese.
Folytoszeleptol kezdve a szivato szelep nyitasig.Kenyelmesebb az automata szivatos.
A kezinel figyelni kell, folyamatosan.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #23506 üzenetére
Nono: a kézi szívató az pont nem tud semmit, az okosságát (ha van neki!)
a motor kezelője adja. Ha nem ért hozzá, akkor persze buta. HA tudja mit
csinál vele, akkor viszont (elméletileg!) mindenkori tökéletes keveréket tud
előállítani, főleg ha ebben mondjuk segíti egy lambda szonda is. Anno a
kis Majestynél az automata a "fél meleg" blokkot mindig nehezen indította:
hidegen pöcc-röff volt meg melegen is, tehát a két szélső értéke eleget tett
a kritériumnak (ott állt ahol a hőmérséklet megkívánta). Közte meg szar.Inkább a gyertyához szólj hozzá. Lehetséges, hogy ebben a hidegben
egy melegebb gyertya nem ártana a vasba? Nehezen melegszik be, stb.
Szerk: és ha igen, akkor egy, vagy két lépcsővel kellene "odébb" mennem?[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #23508 üzenetére
Van valakinek leírása a "mi karbink" beállításáról?
A gyertya kérdéshez... ez szerintem se gyertya hőérték probléma. Amikor még etz-vel jártam, mindíg 6-os ngk gyertyát raktam be télire a hetes nyári helyett. Igazából sosem éreztem a különbséget, csak egy alkalommal. A 6-os gyertyát benne hagytam a motorban és nyári kánikulában a Lehel-térnél egymás után kaptam a piros lámpát és akkor elhagyta az erő a motort. Tanakodtam a füvön hogy mi lehet a baja, arra gondoltam hogy túlhevült a henger a poroszkálásban és elhagyta a kompresszió. Aztán eszembe jutott a gyertya, volt nálam egy nyolcas hőértékű ngk, beraktam és egyből életre kelt. Azóta nyáron csak nyolcassal járok, de a legtöbb helyzetben a 7-es is tökéletes. Egy-egy lépcső úgy látszik nem számít annyira, de két lépcsőnyi eltérést a hőértékben már észrevehet az ember bizonyos helyzetekben.
Mondjuk a madison 400 igencsak fel tud forrósodni a nyári kánikulában, ha egy helyben áll, vagy poroszkálásra van ítélve a forgalomban, hiába a ventillátor a hűtőnél. Lehet olyankor az is jobban kedvelné a 8-as gyertyát.
[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz DigitXT #23505 üzenetére
Ez majdnem igy igaz, de ha jól van beállítva, akkor fél melegen is pöccre indul
Tudjátok irkáltam a karbis mizériám , szóval a végén már hihetetlen tudományosan állítgattam, legyártottam (pár rosszból) egy automata szívatót , amelynek minden porcikáját lehetett állítani és igy kezdtem el a beállításokat, igy mikor minden szép és jó volt, megnéztem az értékeket , tüske hosszt,zárórúd hosszt és utána elkezdtem nyomozni, hogy kinél kapok hellyel-közzel pont olyat aminek az értéke megközelítőleg annyi amennyit mértem
és lás csodát az egyik kicsi kínainál volt , megrendeltem, beraktam és tökéletesen működik most.Amit megtanultam(rájöttem), hogy a tüske hossza se mindegy mekkora, mert 1 mm-l hosszabb ami most benne van.Nem mindegy a rudazatot meddig emeli és itt megint a tüske hossz is beleszól( rúd a levegőt, a tüske az üzemanyagot szabályozza ), és utána a dúsító csavart se volt mindegy hova csavarja az ember, szinte 1/10 mm is számított .
Hosszú folyamat volt, de megérte[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz rstwingo #23511 üzenetére
Meggyőztél... Nekem szar volt az automata szívatóm a Maján, és nem volt
olyan kitartó szerelő, aki ilyen szinten kimérte, beállította (vagy kicserélte) volna.Szerk: ettől függetlenül olvasom, hogy a mínuszokban számíthat a gyertya is.
(És feltűnően nem tud bemelegedni a blokk, egyértelműen túl van hűtve most.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #23513 üzenetére
Érdekesség: hazafelé 7-8 fokról indulva szívató nélkül is simán indul, viszonylag
jó az alapjárat, és finoman kezelhető, mindenre jól reagál, egyáltalán nem fullad.Valami dugulásra tudok gondolni, ami a fagy miatt jön létre a karbiban, mondjuk
az alapjárati fúvókánál valami, mert nem igaz, hogy délelőtt nincs alapjáratom, s
csak gázzal tudom életben tartani, gyakorlatilag az átmeneti rendszerrel, rohadt
dús keverékkel. Fogyasztásom is az egekben lesz így (örülök, ha megáll 7-ben).Hazafelé meg kezesbárány, a kettő között meg nagyjából 10 fok a különbség.
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Erre varrjatok gombot. Beállok a Shell kútra. Lerohadva (konkrétan megfullad).
Telelököm a(z E5-ös) V-Power Racing 100-zal: fogyi az egekben persze (7.7),
DE! Utána rögtön tökéletes alapjárat. S azóta is. Lurdynál megálltam 5 percre
mégis olyan pöcc-röff volt, hogy majdnem beparkoltam a dohánybolt ablakába
mivel nem kellett neki gáz (pedig az szokott kelleni). Motorféken szegényedik,
ahogy kell, vidáman durrog, mintha a Shelltől megtáltosodott volna. Ki érti ezt?Előtte OMV prémium volt benne: ha jól értem zabálta és szarul ment vele.
Hidegen különösen nem volt alapjáratom - de ilyen túldúsulós, befulladós mód.
Persze utóbbi lehet karbi hiba (inkább azt gyanítom), de azért az nagyon fura,
hogy egy teletank "másmilyen benzin" azonnal helyreteszi a kisagyát.Ui: a 95-ös benzinek már mind E10-esek ugyanazon a kúton, kocsiba az ment.
[ Szerkesztve ]
-
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23519 üzenetére
Nagyjából mindig OMV-nél (vagy aldi, de az ugyanaz) tankolok, eddig a maxxmotion nem volt E5, emlékeim szerint, ma hazafelé megtankoltam vele (kivételesen) és betoltam hátra a garázsban, letisztítva. Tegnap jó szar volt, mert este esett, ma nem volt gáz, de leteszem. Ha lesznek melegebb napok, megjáratom (persze csak hosszabban, rendesen bemelegedve, a párheti járatásnak nem vagyok a híve, de most az aksit se veszem le, tekintve, hogy szinte december közepe van már), pl.: jövő hét elejére meleget írnak!
Biatorbágyon tankoltam most, láthatóan újak voltak a jelzőmatricák, a dízelen B7, a 95-ösökön mind E5 volt, E10-et nem láttam itt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23523 üzenetére
Úgy néz ki, akkor ez már kívánja az alkoholt... Hülye szomszéd elrontotta.
Szerk: amúgy ami késik, maga esik bele, januártól (elvileg) kötelező lesz az E10.Szerk: vagy nem kötelező, de a kutak bevezetik. Egészen friss hír: alapjárat.hu
Amúgy az igazi baj, hogy az E5-öt meg kivezetik. Bár, ha belegondolok, mindegy,
mert már az E5-nél is ugyanez volt a hír, hogy majd döglik a karburátor. (Még él.)
Lehet, hogy annyira félre vagyok karburálva, hogy csak alkohollal megy jól?
Komolyan, legközelebb beletolom az olcsó E10-et.Aztán jöhet egy kis E85 is.[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
Nah Kymco GD 175 cm3 végül eljutott szerelőhőz, mert sajna már nem indult.
Feszültségszabályzó hibás, kábelszakadás is volt benne. Gyári honda feszszabot rakott bele (20e) meg átkötegelte az egészet. Emellett hátsó fékpofa csere, olajcsere, olajszűrő csere. 70e lett a vége
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23525 üzenetére
Reméljük ezután megbízhatóbb lesz... (Elektronikailag mindenképp.)
MÁS: V-Power rulez! 14.5 perc alatt beértem a gyújtás ráadásától számítva,
hiba nélkül, úgy, hogy melegítettem meg ki kellett állni, kaput becsukni, stb.
Tökéletes alapjárat és gázreakciók, pedig most is 3.6 fokról indultam.Nagyon nem szerette azt az OMV-t... (És én már majdnem gyertyát vettem.)
Abszolút nem volt alapjáratom, gázzal tartottam életben, egyszer lefulladtam:
utáltam az egészet. Ma meg egy gyorsulásmérés is belefért (9.5/3.4/10.5).Mondjuk menetidőt hasonlítani felesleges, lámpák határozzák meg. Közvetve
meg a forgalom, ha annyira feltartanak, hogy csak a "következő zöld" lesz jó:
konkrétan a Lágymányosin ma végig 90-nel, hétfőn meg a sorok közt 40-50...
Ma 10 mp-et vártam a végén a 40 helyett, és ez még "az előző zöld" volt. -
Grillo
senior tag
válasz Vismajor01 #23525 üzenetére
Hova vitted?
-
DigitXT
félisten
Már a Totalcaron is cikkeznek az E10-ről. Én meg azon agyalok, hogy már megint mitől fullad a ketyere, elég érdekes mód: bedúsúl, megfullad, de újraindítás után jó. Nyilván nem sok minden történhetett az újraindításig, nem melegedett fel, semmi...
Szerk: megnézem a logot, ugye motorféken érkeztem a lámpához, van esély, hogy már akkor túldúsult. A lámpánál állva beesett a fordulat (keverék 1:10 alatt), puff.
Szerk: annyi a különbség a szerdai "élménybeszámolóhoz" képest, hogy párásabb volt az idő, éjjel/reggel esett az eső. Hogy ez miben befolyásolja, azt passzolom.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #23534 üzenetére
Milyen volt a mai karika? Az a furcsa helyzet állt elő, hogy itthon, légvonalban 15 km-re Budapesttől moat is 9 fok van, míg bent 3 (az időkép automata szerint). Most is kint vagyok a kutyákkal és olyan érzés mint nyáron késő este. 😃
Egész jó volt így a mai menet, még a tesla taxit is megelőztem. -
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #23535 üzenetére
Ma vegyesen mentem kocsival és robogóval. Reggel 1 fokban robogóztam egy kört, volt ahol nedves volt az út, volt, ahol száraz. Kis óvatossággal végig jól lehetett menni - a kocsik viszont álltak... A K66-okkal változatlanul elégedett vagyok. A motor viszont elég mocskos sajnos, meglátszik rajta a múlt héten felcsapódott dzsuva. Hazafelé már kocsival jöttem (vinnem kell holnap az Asszonyt), az enyhén nedves úton, emelkedőnek felfelé időnként negyedikben(!) is villogott a kipörgésgátló lámpája.
Van egy vidéki házunk is, ott sokszor jópár fokkal hidegebb van, mint a városban. Volt olyan, amikor a kollégákat hazavittük éjszaka egy nálunk tartott nyári házibuliról, pontosan 12 fokkal volt melegebb a városban, mint nálunk. Nyáron a legmelegebb napokat leszámítva klíma sem kell, este kinyitjuk az ablakokat, beengedjük a hideg levegőt, napközben (árnyékolással) nem melegszik fel a lakás.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ez aztán a tanács: ha jó példányt fogsz ki, akkor jól jársz...
-
energy4ever
addikt
Hatha innen is jonne majd valaki:
Prohardveres Motoros találkozó megbeszélő topikja. -
#50433536
törölt tag
Ma délután, másfél hónap állás után beröffentettem a madisont.
Kiszedtem az aksit és felraktam csepptöltésre egy órára.
Indítás előtt az úszó fülecskéjén állítottam, párhuzamos lett az úszó lemezeivel. Így hidegen, szívatót használva pöcire beindult, reagált a gázra, nem fulladt, négy perccel később, amikor már csak egy ICE* csillag jel volt (az elején ICE****) elindultam vele és simán mentem egy kört.
Nagyon jó volt, de nem értem, a benzinszint ennyire rendbe rakta a hidegindítást, vagyis az eddig is jó volt, csak gáz adásra fulladt, amíg be nem melegedett. Most meg simán ment minden, min a 70-es 4T motowell, ami már automata szívatós. A mostani hidegindítás alatt egyszer sem torpant meg, pedig már az elejétől húztam neki kicsit a gázt, próbálkoztam vele és nem fulladt.
A benzinszint emelése ennyire befolyásolja az elindulást hideg motornál?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23541 üzenetére
Csak majd ne csodálkozz, ha neked is 7-et fog enni ezután.
Nem fog.Szerk: a benzinszint emelése jótékony hatással lehet az átmeneti rendszerre,
amitől tényleg jobb gázreakciókat kapsz, nem fullad, örömbódogság! Csak ha
sokat használod kicsi gázzal, akkor tolja az arcába a 10-es keveréket, ami se
a hengernek nem tesz jót, hosszú távon, se a pénztárcádnak a tankoláskor.Szerk2: mivel - jobbára - országúton használod, valószínűleg csak kb. pár deci
fogyasztásnövekedéssel számolhatsz emiatt. Kis tempó, kicsi gáz a "gyilkos".Persze ha átfúvókázod, országúti tempóban is bekérhet 5-6L-t a kb. 4L helyett.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #23542 üzenetére
A fogyasztásra és a gyertya színére én is kíváncsi leszek. Ha holnap tényleg napsütés lesz, megyek vele 5-10 kilométert, aztán gyorsan megnézem a gyertyát.
Egyébként érdekes, de amikor a nyelvecskét vízszintesbe hajlítottam, pont rád gondoltam, vagyis a magasabb fogyasztásra, amiről beszéltél... legalább nem leszel egyedül.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23543 üzenetére
legalább nem leszel egyedül
Én már annak örültem, amikor legutóbb 7 alatt mértem: nyüves, alkoholmentes
OMV prémiumból nem tudta kielégíteni szomjúságát, abból 7.7-et evett, többet,
mint az autó.Pedig azzal is a városban nyomulok mostanában, és hajtom is.Szerk: ezért legutóbb kapott "kutyaközönséges" E10-es 95-öst: kíváncsi leszek.
Csak menni kéne vele, mert arra meg azt mondják, hogy hamar megromlik.[ Szerkesztve ]
-
GasBang
csendes tag
Üdv
Burgmanon észrevettem, hogy folyik a hűtővíz. Annyira nem tudtam behatárolni de a vízpumpa és blokk között valahol. Érdemes megnézetni vagy nyugodtan közlekedhetnek vele így is? Havonta 0,1dl hűtővizet kell utántöltenem.[ Szerkesztve ]
"Ravaszabb csak akkor leszel, ha ravaszabb ellenféllel játszol."
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #23546 üzenetére
Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy ott is papírtömítés van, klingerit? Hogy tudja megadni magát, ha előtte jól tömített és össze vannak húzva a csavarok? Számíthatok rá én is a madisonnál?
(Lehet venni kéne klingerit tömítést, egy méter*méter-es 0.5mm vastag darabot, abból otthon készíthetünk tömítéseket. 3800ft plusz szállítás. Külön, csomagban nagyon drága, a madisonhoz 20ezer forint a szett. Elkészíteni meg fél óra a teljes szettet.)
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #23547 üzenetére
A vizkortol kozvetlenul nem a papir tomit, hanem a vizpumpa tengelyen levo tömszelence. Ha az atereszt, akkor ott a papirnal mar szepen at tud konnyezni, mivel ott nem arra lett tervezve az illesztes es a lefogato csavar tavolsagok, hogy vizter legyen.
Raadasul ahogy oregszik a motor, ugy osszetomorodik az a tomites es minden motornal szepen valami elkezd konnyezni, lasd valtos motoroknal kuplung vagy generator oldali dekni, vagy hengertalp alol, stb
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs