Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
Minden előzetest megerősít a TENAA a Razr 50-nel kapcsolatban
ma Az előzetes információknak megfelelő formában és specifikációval regisztrált a Motorola következő kagylója a TENAA adatbázisában.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Lehet, hogy én értek félre valamit, de honnan jött, hogy a nyomólapot satuba
befogod és összenyomkálod, hogy aztán szoruljanak benne a csúszkák? Az
önmagában elég nagy hiba szerintem, annak simán kell mozognia! Különben
szarul fog váltani a varió, és nagyon bután fog viselkedni a motor. A másik,
amit előttem írtak, hogy a varió csapszeg nem a legszebb, fura kopás látható.
Vagy az csak a szilikonzsír, amit említesz? Ha a kuplung sír, az megégett.Szerk: mondjuk fura, hogy még mindig gyári (9 éves), sokat állt az a motor?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #23653 üzenetére
Ehe mit találtam ki, hogy könnyebb legyen szerelni az elektromos részt.
A minap ki kellett venni az index relét. Normál esetben ehhez levesszük az alsó burkolatot és akkor nagy nehezen tapogatozva ki lehet venni, viszont nincs mód a vezetékek, stb ellenőrzésére. Plusz fel kell emelni a motort. A másik, még macerasabb módszer, hogy leszedjuk a burkolatokat, elsőt és hátsót is a benzintankkal együtt... Ugye ismerős mekkora munka. Ekkor jutott eszembe, hogy a két oldalsó burkolat konyen lejön, csak egy nyílás kell.
Nem is értem, hogy a tervezők miért nem gondoltak a szerelhetosegre.
Ezt a nyílást két műanyag burkolat fedi, egy takaró és egy látvány elem, biztosan nem fog beazni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23654 üzenetére
Az index reléhez biztos nem kell ekkora bontás. Az indítórelére gondoltál?
(A képen legalábbis az van, és ahhoz passzol a leírás, hogy alulról hozzáférsz.)
Amúgy az ötlet nem rossz, szerelőablaknak hívják, jobb helyeken. Nekünk nem
jutott, cserébe legalább a lábtartóműanyagot se lehet kivenni az akkutartó miatt.
Én azt flexeltem le, és csináltam egy masszív fém akkutartót a vázba...Szerk: mielőtt megszólnál, hogy minek ekkorát, nos keresőszó: #zoldrendszam
[ Szerkesztve ]
-
gps76
őstag
válasz -Mosquito- #23650 üzenetére
Féktisztítós ronggyal töröltem át ahol száraznak kell lennie. A kuplungpofákat megcsiszoltam finoman, meg a harang belsejét is( mint anno a Trabantnál...), de hamar kifényesedik. A csúszó gyűrű szilikonzsíros szerintem jó még.
-
gps76
őstag
válasz DigitXT #23653 üzenetére
Azért nyomtam össze a "füleket" a nyomólapon mert amikor be volt rakva a csúszka ki is pottyant belőle, meg nagy volt a hézag a variótárcsába rakáskor és emiatt adta a nagy kopogó hangot. Most hogy összébszorítja a csúszkát minimális a hézag és nem is kopog "egészséges" hangja van. Azt én se értettem, hogy az új csúszka miért "lötyög" ennyire a tárcsa nútjában mikor azon meg rendellenes kopás nem látszik. A csúszógyűrűn a szilikon zsír van szétkenve azért néz ki olyannak. A kuolunggal ha tényleg meg van égve csak pofa csere segít?
-
DigitXT
félisten
Nekem is kiesnek a csuszkák simán, mégsem zörög a varió... Akkor lehet,
hogy csak mázlim van vele? De alapvetően fontos, hogy simán járjon.A kuplung megégésekor nem csak a pofák égnek meg, hanem a harang is.
Azon lilás elszíneződés szokott látszani a hőterhelés hatására. Azon is csak
a csere segít, ha jól tudom, soha nem lesz igazi másképp: együtt cserélendő. -
#50433536
törölt tag
Szia!
Ha a harang nincs elszíneződve, ahogy nálam se volt, (pedig öreg, hiszen már kicsi válla volt), akkor érdemes felszabalyozni. Utána ellenőrizni a körkörösseget és homlok ütést. A kuplungot meg egyben cserélni, pofak és kis rugók egy szerelesi egysegben kaphatók. Sokat javít a váltó viselkedésén és az elinduláson. Kontraszt rugót is érdemes cserelni.
Az enyém hihetetlen sokat javult ettől a kis felújítástól. Ahogy latom a tarcsak rendben vannak, bár csak az elsőt láttam, de az alapján a hatások is jók lehetnek. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23659 üzenetére
Természetesen nekem se zörög a hajtás, az első elindulást kivéve. Olyankor hallok egy kottyanó hangot, amikor megindul a motor. Nem ránt, nem hangos a kottyanás, csak jelen van. Lehet, hogy ezeket a csúszó elemeket is cserélni kellett volna, vagy a kuplungban nem 100%-os valami, de igazából tényleg nem észrevehető a menetteljesítményben.
dodor most felrakott pár motoros videót, nagyon mehetnékem lett. -
gps76
őstag
-
#50433536
törölt tag
Úgy tudom, ha elszíneződött, akkor el is deformálódik. Mivel nem egyenletes az "elszíneződés" (ami kilágyulást vagy beedződést jelez), felszabályozni sem lehet rendesen. Hamar asszimetrikusra fog kopni a használat során. Szerintem érdemes cserélni, bár tudom, elég húzós ára van.
Elszíneződés ellen azt lehet tenni, hogy 2-3 évente leszedjük a harangot, megcsiszoljuk simán papírral és felcsiszoljuk a pofákat is, hogy leszedjük a kikeményedő részt. Ha szükséges, felszabályozzuk a harangot. Ha végül cserélni kell valamit, a kuplung akkor is olcsóbb a harangnál. Több kuplung is kijön egy harang árából.
[ Szerkesztve ]
-
Mawyx
senior tag
válasz #31733248 #23652 üzenetére
Kordura dzsekiben [link] [link] , nadrágban voltam, gerincvédő, protektoros kesztyű [link] és munkás cipőben [link] motorozok.
Ma nem mertem motorra ülni az ónos eső miatt, erre nem esett egy csepp semmi se a 11.kerületben.Téli kesztyűt végül nem vettem, drágák ezek nekem, viszont hirdették ezt a bőr protektoros nemtéli kesztyűt szakadtan nagyon olcsón, megvettem és megvarrtam, imádom.
[ Szerkesztve ]
Egy nő gondjait amúgy sem megoldani kell, hanem meghallgatni./Eastman/ | Ami árammal működik, vagy rá lehet tenni egy számítógép tetejére, az informatikusi munka :)
-
DigitXT
félisten
erre nem esett egy csepp semmi se a 11.kerületben.
Én is 11-ből indultam, majdnem pofára estem a teraszon: kocsi ablakon is volt jég.
Más kérdés, hogy napközben tényleg nem igazán esett, DE EZ NEM motoros idő.
Még ha überfasza téligumid van, meg hatalmas rutinod, akkor, hímestojásként. De
ha egyik se, ne bánd, hogy az 1. fokú ónos eső riasztásban nem indultál neki...Én anno fagypont alatt nem is motoroztam. Évek során alakult ki annyi rutin, hogy
megkockáztatom. Nem szeretem, főleg, ha csapadék is van, de megkockáztatom. -
yodamastah
őstag
Haver a QOODER --el ma is bejött dolgozni. Igaz téligumi van neki rajta
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #23667 üzenetére
De az nem is motorkerékpár.
-
#50433536
törölt tag
Ilyen időben hiába van téligumi, a motornak csak két kereke van, nagyon könnyen elcsúszik. Én már évek óta nem motorozok nulla fok körül és nyáron nedves időben sem.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23669 üzenetére
és nyáron nedves időben sem
LOL! Persze, én csak ne nevetgéljek: egész más szórakozásból motorozni.Természetesen megértelek... Én is utálom az esőt: háromszor törtem a Madisont, és mind a három alkalommal esett. De nem engedhetem meg magamnak, hogy napelemes motoros legyek: sajnos meghűltem, ezért ma kocsival vagyok dolgozni, ill. "ügyintézni", már most több, mint 2000 Ft a parkolási költségem, s hol van még a nap vége. Arról nem beszélve, mekkora élmény volt fél órát ülni abban a dugóban, ami mellett motorral 2 perc alatt elhúzok. Szóval esetemben sajna, ha esik, ha fúj, "megéri" a motor. Jelige: nincs más. (A BKV lenne alternatíva, de bérlet nélkül nagyon drága, és időben sem versenyképes. Kocsival igen, de a motorral nagyon nem... Kocsival is csak a dugók miatt, főleg kötöttpályás vonalon.)
Szerk: ősszel jártam rollerrel. Persze lassabb, de jópofa. Viszont mindössze egyszer áztam meg vele, nos meg is halt a komplett vezérlése. Egy kínai fos, nulla vízvédelemmel, ami papíron IP54. Vicc. Ja és a hegyre sem visz fel. Ezen mondjuk dolgozok. Tavasszal lesznek itt még érdekességek...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23670 üzenetére
Ne aggódj, 6tól/8tól nincs parkolási díj.
Amúgy meg rutint nem lehet bkv-zás közben szerezni, meg kellett próbálnia, hogy kiderüljön mennyivel kevesebb télen a tapadás. A mai autókkal ellentétben tök jó, hogy érezni a kormányon az aszfaltot, plusz a lábadat is könnyebben leteszed egy ellenőrzésre, mint az autóban. 😃
Napközben még oké lenne most is (mert szárazság van), de reggel/este ott van a lecsapódott sóleves trutyi. Autóval is csúszik.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23671 üzenetére
Autóval is csúszik.
Hajjaj! Még a rolleres topikban is megemlékeztem róla decemberben, semmilyen
kétkerekű nem tolerálja az ilyen útviszonyokat, gyorsan fetrengés lehet a vége.Ui: nekem 20 éves autóm van, szóval ezen még érezni a kormányon aszfaltot?
De amúgy igen: ahogy elkezd kaparni, ahogy tegnap is, mert a durva emelkedőn
elkönnyül az eleje, hátul meg extra súly van, utasok, én meg csodálkozok, hogy
azért nem akkora erőgép mind a 75 pacijával, hogy fel kéne szaggatni a flasztert.ON: ha nem lennék meghűlve, ma motorral karistolok, spórolok jó 2 órát utazási
időben, és közel 3000 Ft-ot parkolásban. De hát ez van, betegnek lenni is drága.[ Szerkesztve ]
-
Mawyx
senior tag
válasz DigitXT #23666 üzenetére
Nem motoros idő, ezt aláírom és nem is kellemes. Nem hobbiból fagyasztom szét a popsim, ez nekem közlekedési eszköz. Tavaly ilyenkor munkanélküli voltam. Örülök, hogy nem kerültem utcára, muszáj beérnem melóba, ami bkv-val lehetetlen. Motorral 15-20 perc, bkv-val másfél óra. Nem tudok korábban indulni, mert úgy végzek amott...
Beöltözök motorosba és megtanulok pár imát , mást nem tehetek.Egy nő gondjait amúgy sem megoldani kell, hanem meghallgatni./Eastman/ | Ami árammal működik, vagy rá lehet tenni egy számítógép tetejére, az informatikusi munka :)
-
Mawyx
senior tag
Akku kéne a Burgiba, milyet javasoltok bele? Savasat vagy zártat?
Egy nő gondjait amúgy sem megoldani kell, hanem meghallgatni./Eastman/ | Ami árammal működik, vagy rá lehet tenni egy számítógép tetejére, az informatikusi munka :)
-
DigitXT
félisten
Én az AGM-re esküszöm, az a tuti... Főleg, ha sokat fetrengsz. A savas
kifolyik, megmarja a dolgokat, esetleg tönkre is megy. Motorokba nem
ajánlott. De persze gyárilag gyakran szokott az lenni bennük. Ami bele-
fér, ami zárt, ezen túl még a maximális indító áram se árt, aztán ennyi... -
DigitXT
félisten
Nekem ebben az okfejtésben azért az sántít, hogy egy motorosnál pont nem
lehet elég pontosan, könnyen felmérni, hogy milyen sebességgel közeledik...
Hiszen szemből alig látszik belőle valami, csak egyetlen fényszóró világít stb.Nyilván nem kell elé kanyarodni, de 130-cal se kell érkezni, 50-es szakaszon.
Valahogy hiányzik a konklúzióból, hogy mi lett volna ha legalább kicsit lassít? -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #23678 üzenetére
A videot elnezve igazabol a vegkifejlet(itelet) teljesen ertheto. Nagyon kozel volt a motoros amikor az auto lenduletbol befordult.
Az, hogy a motoros ugy dontott 50 helyett 130-al megy olyan helyen, ahol nem kellene, ahol zebra is van (nem ismerem a helyszint, de gondolom indokolt a korlatozas), ott sajat maga donotte el, hogy egy ilyen rajta kivul allo hibabol osszetori magat de epsegben hazamegy a csaladjahoz, vagy darabokban szedik ossze.
Ezt probalom az egyik ismerosommel is megertetni, aki hasonlo kozlekedesi morallal bir (szeret gyorsabban menni, lenduletbol kanyarodni eleg jo tempoval ahol neki van elsobbsege), hogy csak egyszer kell valaki benezze a dolgot...Lehet mar nem lesz eselyed vele vitatkozni, hogy hat de neked volt elsobbseged.
Nem vedem az autost mert ezt itt mindenkeppen benezte, mindegy mennyivel jott a motoros.
Viszont mind autos, mind motoros szempontbol en iszonyat g*ci modon allok hozza: aki a forgalomban a megengedett sebesseget durvan atlepve kozlekedik (lasd minimum 2-2,5x) az azzal a mozdulattal kivonja magat a KRESZ szabalyai alol es megszunik barmilyen elsobbsege barmilyen helyzetben a tobbi kozlekedovel szemben, gyakorlatilag magara marad.
-
Burt1793
veterán
válasz nyogo83 #23679 üzenetére
Mibe kerül motorral egy ilyen kereszteződés előtt elvenni a gázt, visszaváltani vagy fékezni?! Utána meg lehet jóízűen gyorsítani, az úgyis nagyobb móka. Jobbról is kijöhetnek elé, szemből befordulhatnak előtte, átmehet valaki a zebrán. Ezt másodpercenként 35 métert megtéve, 70-80 méteres fékúttal, lakott területen közlekedve semmi sem indokolhatja.
Két másodperccel az ütközés előtt még 70-80 méterre volt a motoros, ha 50-nel ment volna, akkor az ütközés pillanatában még 40-50 méterre lenne a kereszteződéstől. -
csongi
Topikgazda
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #23681 üzenetére
Külön esetként kéne kezelni.
Ha bebújhat a szabálytalanul a főútra kanyarodó a gyorshajtás mögé még nehezebb lesz kiharcolni a szabályos esetekben is a vétlen motoros igazát. Nem mintha most egyszerű lenne... nem láttam. Gyorsan jött.Apámnál is ez volt 4 éve mikor a GDink-et GTK-ra zúzták és kis hijján a bokáját is, nőnek ez volt a 2. balesete abban az évben. Kapásból "gyorsan jött nem láttam". Fater (27 év helyszínelés) szinte együtt krétázta a csúszás a fékutat a sünikkel. Már a helyszínen látszott (50-es zóna) ~53-55 km/h nem volt kimutatható jelentős túllépés de még a túllépés ténye is kétséges volt mivel a motor hamar az oldalára került mert szándékosan fektette el a motort apum. De rögtön "gyorsan jött".
Az egyik megfizette az életével... a másikat vonják felelősségre.
Egyéb esetben folytassák le az eljárást a motorossal szemben mint sértettel majd egy külön szabálysértési eljárás keretében vegyék elő a motorost gyorshajtásért.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #23678 üzenetére
Valahogy hiányzik a konklúzióból, hogy mi lett volna ha legalább kicsit lassít?
Szerintem itt nincs ha. ez megtörtént, és mindegy melyik részről nézünk egy estleges módosulást, valamilyen módon a kimenet is módosul.
A konklúzió ott van. Nincs Én rendszer a közlekedési rendben. Szabályok vannak, és ha bármelyik fél nem tartja be akkor baleset van.
Nem láttam olyan cikket eddig, hogy az érintett felek maradéktalanul betartották a szabályokat, és ezért senkit nem lehetett felelősségre vonni.Micsurin:
Itt valószínűleg az elhalálozás miatt nem történt meg a sebesség határ be nem tartása.
A kártérítés ami szerintem erősen kérdéses. Amit ugye a biztosító megtagadott.
De minden információ számunka nem elérhető.Nekem ez a véleményem.
Nagyon kíváncsi vagyok, és remélem megélem mikor megláthatjuk mire képesek az önvezető rendszerek.
Vajon képes lesz e kivédeni egy ilyen esetet?
Vajon hogyan reagálnak majd az akkori motorosok?
210km lesz a 135 helyett, mert hát úgy is az önvezető rendszer lesz a hibás, vagy az úgyis mindent megold?
Érdekes jövőkép számomra.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz csongi #23683 üzenetére
Megtagadott, de végül a bíróság megítélte.
Szubjektív ítéletem szerint a motoros (és sajnos vagy sem, de a családja is) így járt, az autóst pedig kb. úgy kellett volna objektíven elbírálni, hogy lemérni, kiszámolni hogy mi történt volna, ha a motoros szabályos.
Ha úgy is elgázolja, nincs kérdés, ha nem, akkor ennyit az ítéletről és a kártérítésről is.
-
JDMKid
tag
Ilyet láttatok már?
Épp meghúztam volna a gyertyát, mire hirtelen elkönnyült, mint amikor megszakad a menet.
Aztán szépen kiemeltem az egészet, a menetes rész meg bent maradt a hengerfejben. Szerencsére menetmentővel kijött.
Eddig úgy tudtam, hogy az alu hengerfejben könnyebb kinyírni a menetet, mint a gyertyában kárt tenni.
Láthatóan anyaghibás volt a fém rész, ahonnan elindult a repedés, és most a második betekerésre elengedett végleg.Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
Micsurin
nagyúr
válasz JDMKid #23686 üzenetére
Na ezért használok Denso vagy Bosch gyertyát motorban és autóban is....
Főleg mivel ha jól tudom az NGK-t egy ideje a románoknál gyártják.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
DigitXT
félisten
válasz JDMKid #23689 üzenetére
de még a meghúzott állapot is odébb volt
Na, igen, ha már el volt repedve, akkor annyi. Én olajnyomásmérő adapterrel jártam így: mondom ez szivárog, húzzuk meg jobban. Még mindig szivárog... picikét még húzzuk rá: hopp a kezembe maradt. Mert nem a menet alján szivárgott, hanem a tetejénél, ahol el volt repedve. Marha nagy mázlim volt, hogy a kilógó végénél kicsi bűvészkedéssel lehetett fogást találni, így kiforgatni a beletört aljat a blokkból.[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz DigitXT #23690 üzenetére
Vízpumpa... Apumnak melegen szivárgott, tömítés csere kész mehet vissza. Húzzuk meg szépen erősen, csak még egy picit biztos ami biztos.
Klakk... Állok mellette fehérdek, térdelt a Foresightja mellett néz fel, fehéredett.Egy kb 3mm-es darab tartotta össze a csavar két felét ami mentén ki lehetett tekerni de kint már 2 darabban volt. Egy kicsit meghűlt a levegő a garázsban.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
DigitXT
félisten
Fotelnepper, ez tetszik! Hány ilyet csináltunk itt egymást közt.
És "párszor" meg is vettük a sz*rt, majd jöhetett a kellemetlen igazság...[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
Kéne végre találnom valakit, aki rendbe rakja a Scarabeot, és nem 4 hónap után adja vissza a bilincsek helyett gyorskötözővel, meg ilyenek.
Van két számom is, csak el kéne kezdenem foglalkozni vele.
Meg kéne az ülést is újrahúzni. De az akku elvileg még jó, töltögetem 1-2 hetente. -
DigitXT
félisten
válasz Grillo #23693 üzenetére
töltögetem 1-2 hetente
Ezzel én is így jártam. Feltöltöttem, mert régen használtam, aztán úgy alakult,
hogy megint nem tudok vele menni, ám elfelejtettem lekapcsolni a főkapcsolót.
Leszívta kb. 12V-ra egy hét alatt a sok mérőműszerem készenléti áramköre.
Kellemetlen. Viszont a korábban megénekelt elektromos benzinpumpának hála
fel tudott tölteni a karbi/be is tudott röffenni a ketyere az első bágyadt kísérletre:
nem tudom mennyi maradt volna benne, ha nem kapja el gyorsan, és nyektetni
kellett volna hosszú másodpercekig. Ülés nekem is szanaszét... lesz vele meló.Igazából bedughattam volna éjjelre tölteni, mert már este láttam, hogy az a 12V
kevés lesz reggelre, de lusta voltam kimenni, gondoltam, majd jól beindul így is.
Szerencsém volt. (Ha nem indul, bementem volna kocsival a megfázás után.) -
tome0001
senior tag
Sziasztok,
Egy 2017-es X-max 400-al csatlakoznék a csoportba elsőkörben.
Első kérdésem az lenne, hogy tudok magyar webshopot ajánlani, ahol kopó alkatrészek vannak jó áron? PL: Fékbetét, tárcsa, olaj, szíj, stb?
Köszi előre is a válaszokat. -
yodamastah
őstag
válasz tome0001 #23697 üzenetére
Olajat találsz bárhol jó áron webshopokban. Fékbetétből nagy választék van, mert az xmax fékbetéte megegyezik az R3-al (300as legalábis). Én a 300on lucas MCB878SRQ verseny betétet használok, sokkal jobban harap mint a gyári. Igaz a 300nak kell is, mivel 1 tárcsa van.
Gyári alkatrész mindenhol drága. Amit eddig gyárit vettem xmaxokhoz azt az oem-parts.hu-tól rendeltem.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz yodamastah #23698 üzenetére
tudsz linkelni katalógust?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #23699 üzenetére
Milyen katalógust?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen