- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Telekom mobilszolgáltatások
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- iPhone topik
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
Tényleg nagyobb a teherkocsi, én nem is néztem, csak a dobogósra koncentráltam. Annál nagyobb baj, hogy ennyire figyelmetlen volt.
Egyébként kereszteződésnél én sem szoktam előre sorolni a kocsik mellett, már évek óta így csinálom. Hagy menjen előre az autós, az jobban védve van.
-
#50433536
törölt tag
válasz vicces #25196 üzenetére
De igen, én is észrevettem, hogy egyre romlik a vezetési morál, vagy másképpen mondva egyre több olyan ember kap jogsit, akinek soha nem szabadna vezetni. Viszont nem tudom, vagyis nem vagyok hajlandó megszokni ezt a dolgot és elfogadni a romló helyzetet. Évek óta mondom és írom mindenhol, hogy itt már csak a vas szigor segít.
Ezeknek hiába beszél az ember... Nem indexel, nem ad elsőbbséget, nem ismeri a kanyarodás szabalyait, gyorsít amikor meg akarod előzni, nem tiszteli a zebrát, stb... Öntörvényű, az emberi életet semmibe vevő majmok.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz #50433536 #25203 üzenetére
Szerintem a romló morál nem (kizárólag) az új jogsisokat tartalmazza. Egy elég nagy közlekedési tematikájú FB csoportban vagyok admin, a fiatal hülyegyerekek (ez eleve egy részhalmaz, többség a szentháromságot hajtja, felismerhetők arról, hogy a profilképükön is az autójuk szerepel) pont annyira idióták, mint egyes középkorúak. És még a nők között is vannak félhülyék, amin azért meglepődtem.
A környékünkön a főút 60-as korlátos, kanyarodósávval. De amikor valaki szóváteszi (fotóval, dashcam videóval) hogy 70-nél még ráelőznek a kanyarodóban (túloldalt buszmegálló, gyalogosok, etc.) akkor simán elküldik a 'csába, hogy "há' mer lassú vagy azér előznek, mindenhol 90-el kell menni". Ja... Szerintem is...
A maximum 90-et a többség "elvárt" vagy "minimum" 90-nek fordítja fejben."mer a lassúak miatt van a sok baleset". Ja... hát persze.
Bocs, kikívánkozott
-
Micsurin
nagyúr
1.9PDTDI 300++++le nagy csiga füsti fecske kipufogó effekt szmók en shármot ki nem szabadott volna felejtened a szentháromságból!
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#50433536
törölt tag
Teljesen egyetértek. Én se úgy értettem, hogy az új jogsisokkal van a baj, hanem úgy általában az emberek 25 százaléka szellemileg és/vagy a hozzáállásuk miatt teljesen alkalmatlan a vezetésre. Elképesztő veszélyesen közlekednek néhányan.
"Szerintem el kell kezdeni a jogosítványok végleges bevonását az összes ilyen hülyétől, mint az a pirosozó teherautó sofőr.
Nem kell feltétlenül mindenkinek vezetnie."Az első 1000 végleges eltiltás után minden majom százszor is meggondolja majd mit enged meg magának.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #25202 üzenetére
Nekem nem tűnt fel romlás Budán, Pest érezhetően rosszabb.
Lámpánál mindenképpen érdemes előremenni, ez a motor egyik előnye, csak amikor zöldre vált, körbe kell nézni. Velem is fordult már ilyen elő, hogy nekem zöldre váltott és jött még a teherautó. Múlt héten meg nekem zöld volt, teherautó takarásából előbújt egy biciklis, szerencsére a teherautós dudált (amúgy is lassítottam), így simán megálltam, de a biciklis jól megijedt, máskor óvatosabban teker át a piroson.Most értem haza, ez a zuhogó eső, 4 fok, sötét kombó istenes. 60 körül mentem LTK, szépen előzgetett pár autó, rendesek voltak. Reggel két autót is láttam árokban (külön-külön), egyenes úton. Nem tudom hogy csinálták, de ez így elég veszélyes, nagyobb az esélye, hogy az egyik nekem jön.
-
#31733248
törölt tag
Mint tudjátok új SH300-am van. Hova vigyem szíj és görgő cserére? Budapesten lenne jó... Lejárt már a garanciája...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #31733248 #25210 üzenetére
Nálam nem szoktak költeni a kollégák... Simán meg tudjuk beszélni,
vmikorra: minden szerszám* van a művelethez, ha megtalálom őket.
Kicsit rendbeszedem a dolgokat, egészen műhely-szerű lesz a káosz...*: ez természetesen azt jelenti, hogy az új alkatrészeket hozni kell.
-
Plero
tag
-
Micsurin
nagyúr
válasz yodamastah #25213 üzenetére
Itt se azt adták ki utászba, hogy tervezzetek egy jó sportrobogót hanem, hogy nyíltan vegyétek célba ágyúval a konkurenciát.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#50433536
törölt tag
Ez a DCT váltó mennyire jó, van már tapasztalata valakinek? Mik a kopó alkatrészek? Gondolom a dupla kuplung ... [link] Tényleg jobb, mint a hagyományos CVT?
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Micsurin #25214 üzenetére
Mondjuk nálam alap hogy az ülés alá férjen elég cucc. Nagy sisak és egy kisebb kabát gerincvédővel minimum. Ha ez nem megy akkor lehet akármilyen jó. X-ADV is itt vérzett el nálam, pedig az sokmindenben jobb mint a tmax.
Amit tmaxon lecserélnék aza váltó. Nem szeretem a cvt váltót. Megyek 50el és 4ezret pörög a motor. 130nál meg 6ot. Igaz cserébe ugrik azonnal 50ről. De gurulnék 50el 2500on inkább.
-
#50433536
törölt tag
válasz yodamastah #25218 üzenetére
A madison 400 kb úgy megy 50-el, 3000 körül. és bazi nagy a csomagtartója. persze öregebb motor és karbis. Egyet sajnálok, hogy nehéz vele csordogálni a dugóban, nem tud 5-el menni.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #25218 üzenetére
Az akkor elég sportosra van hangolva, nekem is elegem van már a cvt-ből. Városban jó, csak most többet megyek országúton. Mondjuk ebben az esőben, hidegben, sötétben nem zavar a cvt országúton se.
Nekem nem gáz, hogy nincs ülés alatt hely, de most már villanyos robi fogok venni, ha ezt leváltom.(#25219) astro12: Ne menj 5-tel sehol, dugóban se kell. A techpulley egyik nagy előnye, hogy már kicsivel 20 alatt záródik a kuplung, sokkal jobb lett a városi viselkedése az sh300-nak, ami gyárilag se megy rosszul neki, sőt...
-
yodamastah
őstag
válasz Burt1793 #25220 üzenetére
Igen úgy van hangolva hogy 50-70 között ugrik de nagyon. Ez persze jól jön amikor városban pattanni kell, de 50nél a 4e fordulaton folyamatosan gurulni olyan fura. A 2 hengeres blokknak pont ott van egy rezonanciája ami nem tetszik. Megszoktam, de eleinte idegesített.
4+ millióért lehetne benne valami kifinomult váltó, amit kézzel is lehet kapcsolgatni. . Még ha a cvt-t olcsó lenne fenntartani akkor oké, de rohadtul nem az...
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #25221 üzenetére
A tdm is kéthengeres, 2-esben forog 4000-et 50-nél...
Sajnos nem túl nagy a szíjas, full mechanikus cvt áttétel átfogása.
Én tmax helyett tuti honda integrát vettem volna már pár éve is, a forza meg nagyjából ugyanaz lesz. Hozzátéve, hogy ha nem tisztán városi a használat és az oda-visszából az egyik út nem a csúcsban van (én haza általában az üres utckákon megyek), akkor én bőven el tudom viselni a váltogatást a mindennapokban is, tehát a dct sem kéne. -
r859
csendes tag
válasz yodamastah #25145 üzenetére
Köszi mindenkinek a tippeket, tucano lett végül, de a sima Termoscud, a pro felárából inkább egy téli kesztyűt vettem.
-
gonger
senior tag
válasz Micsurin #25214 üzenetére
Az Integrát váltotta. BTW a DCT váltó szerintem egy álom. Egy NC750XD-t béreltem nyár végén 2 napra, elmentünk asszonypajtival Balcsi köré motorozni. Igaz, hogy most másra kellett költenem, így nem tudtam a kis SH150-t lecserélni még (és valójában mindent meg tudok oldani most ezzel is), de nekem DCT-s motorom lesz a következő.
-
Micsurin
nagyúr
válasz gonger #25224 üzenetére
Kinek a Pap kinek a lánya.
Motoron még nem próbáltam félautomatát ha úgy tetszik de ha csak feleannyira buta mint a távoli rokon megoldások az autókban köszöntem addig motorozok csak amíg van manuális.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Burt1793
veterán
válasz Micsurin #25226 üzenetére
Nem buta, a robogók cvt-je a buta... 😃
Nem félautomata, hanem automatizált.
4 móddal és egy kézivel. Gyorsabban vált gombbal mint az ember kuplung nélkül. Fel és le. Utasok biztos szeretik, de a vezetőnek is jó hosszútávon. Takarékos is mellesleg.
A centizgetést kell vele szokni, de én 10kph alatt nem szoktam menni a sorok között.
A legszomorúbb az, hogy a karbantartási költsége is alacsonyabb, mint a szíjas cvt-nek.
A lánc szívás lehet. Kenni kell, ugye...[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
válasz Micsurin #25226 üzenetére
Tavaly már autóban is automatára (és egyben hybridre) váltottam, szerintem a legjobb, főleg városban. De tény, hogy már nem rakom kézifékkel sem a kanyarokban :-)
Robotizált váltó és tanul is, nem enged hülyeséget csinálni.
#25225tome0001Szallerbecktől vittem a motort, több is van, itt megtalálod. -
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Megtöröm a csendet kicsit... én már nem motorozok, túl hideg van hozzá, de az aksit rendszeresen karbantartom. Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem.
A madison fél éve kapott egy új Varta aksit, 8Ah, még garanciás. Az aksi boltban vettem hozzá nyolc ezerért egy intelligens motoros töltőt. Tegnap kivettem az aksit és felraktam tölteni, egész éjjel és délelőtt rajta volt, amikor levettem már régóta csak csepptöltésen volt. Mielőtt levettem a sarukat rámértem és 12.3V-ot mutatott csepptöltés közben.
Lekötöttem a töltőről és akkor is 12.3V volt rajta, egy óra múlva is. Nem kevés ez kicsit, nem 12.6V-ot kellene mutatnia? A töltő rossz vagy az aksi? Vagy ez így jó csepptöltés után?Kivittem a nagyobb multimétert a házból és azzal is ilyen alacsony értéket mértem.
-
#50433536
törölt tag
Anno úgy tanultam, hogy az aksi terheletlen feszültsége magasabb, mint az üzemi, terhelt feszültség. Ezért a terheletlen aksik feszültsége teljes töltöttség mellett 12.6-12.7 Volt. A 12.3 már nagyon lemerült állapotot jelez. (Kivéve a Li-ion akkumulátorok esetében)
Az autó aksimnál így is van, és az előző motor akkumulátoroknál is így volt. Ezért tartom rossz jelnek a 12.3 voltot teljes feltöltöttség mellett.
Ólom akkumulátorok feszültség szintjei:
De nekem gondozásmentes akkumulátoraim vannak, azokra milyen szabály érvényes?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz #50433536 #25233 üzenetére
Annyit találtam, hogy a gondozásmentes akkumulátorokat csak automata töltővel szabad tölteni, ami csökkenti a töltő feszültséget is a folyamat során. Viszont ezekre is ugyanazt írják, miszerint a 12.3 volt 50%-os töltöttséget jelent. Ha ennél jobban nem töltődik az aksi, akkor hibás.
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #25231 üzenetére
Persze, tök fasza, HA éppen félig van az akku: sima ólom-savas
akku teljesen töltött állapotában üresen 12.8V-ot kell mutasson.astro: kizárt, hogy 12.3 legyen csepptöltésen. 13.6 lenne ott a jó.
Multival is mérted, vagy csak ennyit írt ki? Lassan nekem is kéne
töltenem, ugyan be kell járnom dolgozni, de kocsival szoktam.
Tök üres az irodaház, simán be lehet állni a mélygarázsba...
Egy hónapja nem toltam ki a motort (nem igen hiányzik a hideg).Szerk: ha csak gondozásmentes, akkor semmi extra. Ha viszont
AGM, magasabb kell legyen a töltési végfesz, 14.4 helyett 14.7V,
és az üresjárati is, de azt most fejből meg nem mondom neked...[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #25238 üzenetére
És ettől lehet hogy az aksin 12.3 voltot mérek csepptöltés közben (és után is)?
Mert ez a furcsa, hogy feltöltés közben a feszültség 14.5 voltra felmegy, majd vissza 12.3 voltra, majd ezt tartja a töltés utáni csepptoltes közben is.
Közben felraktam a töltőre a másik robesz aksijat is. A töltés közben felkuszott 14.5-re, majd lassan vissza esett 12.6-ra, majd a csepptoltes fázisában 12.5 lett a vége. Az aksi most 12.5 voltot mutat, de szetintem ez is kevés, töltés után pihentetve 12.7 körül kellene lennie, nem?
Két multimeterem van, egyik drágább darab, a mérési hiba kizárva.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Töröltem az utolsó hszt. #25242
Hirdetni nem szabad sajnos nem engedi a fórumszabályzat.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25247 üzenetére
Sehogy, nem mentem vele, csak volt egy kis időm, így kicseréltem,
aztán ma melegítettem a garázsban, és szegényítettem rajta kicsit.Nagyon szar a beállítás, nem lehet büntetlenül szegényíteni (fullad).
Cserébe, amikor felpörög, lassú a lepörgés, és képes durrogni is...
És lassan áll vissza a 12.6-os alapjárat. Olyan, mintha nem menne
bele elég benzin, s csak a magas benzinszintnél lenne ennyire dús,
amikor meg van pörgetve, akkor meg leürül az úszóház... Ez csak
ilyen találgatás: még jó, hogy az AFR mérő jó eredményeket ad.Menetpróba nem hiszem, hogy mostanában várható, de anélkül is
próbálok vmit kezdeni vele. Mondjuk kiveszem a rég nem működő
áramlásmérőt, berakok egy működőt, és tesztelem az átfolyást...Igazából az átmeneti rendszer működik szarul, de nagyon... Kicsi
gáznál eddig iszonyat dús volt, mivel ugye egyszerre megy a dús
alapjárati rendszerrel. Ha utóbbit szegényítem, ezen elvileg segít,
de akkor hirtelen gázra fullad, hehe... Végig kell menni az összes
beállításon, leginkább benzinszint, alapjárat (meg tűszelep teszt).
Pontosabban utóbbit inkább úgy, hogy szivattyú teszt, szűkítővel,
ill. szűkítő nélkül, jelige: ha úgy sem mér, akkor miért kell fojtani?csongi: nem, a Dunán. Viccen kívül mire vonatkozik a kérdés?
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #25248 üzenetére
Ha nem kented meg a gumit, akkor megeszi a fem egy picit lazabb bilincshuzas eseten. Bejut a pára, oxidal, abbol oregito es koptato elegyed lesz es az a film reteg megeszi a gumit.
En szilikon zsirral teszem ossze, eddig nem volt ilyen problemam.
A Dunai szereles sem rossz :D. -
Burt1793
veterán
válasz csongi #25240 üzenetére
Az én aksim 9 óra kinti állás után nem tudta beindítani a motort.
Az adatlap szerint -18°C-ban 210A-t tud az aksi.
A mérőműszer szerint 58A-t tudott amikor nem indította be a motort.
Csepptöltővel feltöltve 80A-ig tudott felmenni (és a csepptöltő elég hamar jelezte, hogy kész vagyunk).
A héten zárva volt a garázs, ha nem 0, hanem 10°C-ban áll, akkor simán indul több nap után is még. 5 éves múlt az aksi.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs