- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
Hirdetés
-
Nem lesz idén Nothing Phone (3)
ma És az AI tehet róla.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Végre befutott Xbox-ra is az Octopath Traveler II
gp Ezzel együtt a PlayStation tulajok megkapták a sorozat első részét.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz T 1000 #25405 üzenetére
Yamahát Hondát nem ismerem.
Burgman.
Háát nem is tudom. 13-as kerék, ami nagyon jó, jó aszfalton.
(Mindegyikre igaz).Nagyon jó állapotba kell tartani a futóművet. Akkor a gyengébb útminőség is könnyen motorozható.
Ebbe az ársávba, központi teleszkóp van hátul.
Combos ára van, de lehet fel lehet újítani. Még nem jutott el hozzám infó, hogy cserélték volna. Pedig biztos azoknak is van kihordási ideje. Elég sok forgási pont van ott, ami akkor működik jól, ha nem lógnak kotyognak. És mindegyiknél fontos tényező, a szilentek, csapágyak jó állapota. Az elmegy kategória, olyan mint a fing a szélbe.
Tapasztalatom alapján, kb 50% romlás már hirtelen esik át a fos kategóriába.
Nyaklik kanyarba, döccenőnél recseg a gerinc, koccan a fog, villan a beszarás kijelző
A 2000 évjárat környéki darabok olajat fogyasztanak. Igaz, mindegyik fog, ha elkopnak az elemek a motorba.
Yamaha sajátos, és inkább motoros irányba mentek el, ami a komplex rendszert jelenti. Futómű, váz..stb.
Kymco:
Vannak szabályok amiket be kell tartani, de ha az előző tulaj nem tartotta be, akkor idő kérdése, hogy mikor megy el betegszabira
Ez ellenőrizhető, és viszonylag olcsón lehet megelőzni a bajt.
Ezen kívül kb a világból kimegy.Számoltam, és kb havi 1200km, plusz túra.
Ez nagyon a határon van. Itt tényleg jobb lehet a motor, ha a körülmények engedik.
Ezekhez az 500 vasaknál tetemes összeget emészt fel a meghajtási rendszer. És általában 12ezer km és lehet szíjat cserélni. leginkább 30ezertől felfele kezdődik a dolog.
Kitolható, de a rizikó is növekszik, egy szakadásra. elég fos érzés szakadt szíjjal szenvedni.
Nagyon kényelmes a rendszer, de összetett, és akkor ad élvezetet ha minden eleme egyforma kondícióba van.
Sűrűbb a szervizelés is. Ezeknek a szerelési költségével is számolni kell, ha nem magad csinálod. 6000 ként olaj+szűrő csere. A féktárcsák is máshogy fogynak.
Mi az érv a Robogó mellett a részedről?Teljesen jó a robesz is. Csak ebben az ársávban nagyon nagy a rizikó.
Itt vannak felújítási összegek. Jópáran végig jártuk ezt az utat. Hatalmas eltérés van robogó és robogó között. A fokozatosan javitgatásos verzió egy időhurok, mindig helyben járás lesz.
Egy combos rendbetétel meg nagy összeget emészt fel hirtelen. Igaz ez hosszabb élvezetet ad, mint havonta szereltetni rajta valamit.
Persze ez mind igényszint kérdése, van akinek a fosra kopott laposgumi és az üres lengéscsillapító is kielégíti az igényét. -
T 1000
aktív tag
válasz csongi #25406 üzenetére
Általában farmer+ing kombóban járok be dolgozni, kell a szélvédelem, a pakolhatóság. Arányaiban több a helyi szaladgálás a túránál, arra gogok majd a későbbiekben egy túra motort venni. Egyenlőre csak nyáron leugrok a Balatonra, pár órát tekeregni, vagy nagyon max leszaladni pályán a tengerpartra. Otthoni bütykölgetés olajcsere, fékbetét, szíj, görgő csere szinten menni fog, hely+szerszám van. Most a házat fogom fejújítani, az a prioritás, ezért nem szánok most rá többet. Most a Silverwing felé vonzódok, de annak a fentartása nem olcsó.
-
csongi
Topikgazda
válasz T 1000 #25407 üzenetére
A szélvédelem nem fog megvédeni a fizikai védelemtől.
Ha tetszik ha nem, ezekre a vasakra illik egy cordura gatya kabát párost felvenni. De a kabát a legkevesebb védelem, egy kesztyűvel.
Barátom burgmannal taknyolt egy előzésénél, kb 40el.
Utcai cipőben. beszorult a lába a motor alá együtt csúsztak. egy keveset.
2hétig nagyon lábra se nagyon tudott állni, megégett a lábfeje.
Ha nincs rajta kabát a fél oldaláról leszedi a bőrt.A robogó nem mentesít a minimál ruházat alól. Főleg nem országúti, pályás motorozásánál.
A vesédet szétveri a menetszél, sunyi és alattomos módon[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz csongi #25406 üzenetére
Szia! Én most tervezek majd tavasszal venni burgit, ha megvan az A2. 2005-06 körüli, korábbit nem, esetleg 2007, de azok már 7-800 körül vannak, annyim nem lesz rá figyelembe véve az átírás meg esetleges egyéb ktgeket - már ha magánszemélytől veszem, mert akkor folyadékok csere+átnézetés valahol)... Ezekről az évjáratokról mik a tapasztalataid? Burgmanbázist sokan dicsérik, árban lenne is motoruk, amit megvennék, ( pl ezt ) velük van esetleg tapasztalatod?
-
csongi
Topikgazda
Burgman bazissal tapasztalatom nincs.
Mosqito forumtarsank sztem van. Szivfajdalom nelkul megtekerik az orat. Ezeknel az evjaratoknal tipusoknal meg sima ugy. Eleg regota csinaljak, ismerik a tipusokat. Ez melletuk szol.Amit korabban leirtam az ide is igaz. Plusz ehhez a tomeghez az elso fek magaban picit keves.(K7 mar dupla tarcsa es 14" kereket kapott elol)Erdemes ezeket felujitani gondolkozas nelkul. Digitalis fek sajnos buntet. A lapos villszaszog kicsi kerek, es a digitalis fek, kivallo kombo az elcsuszasohoz.
Megint a baratomat hozom fel peldanak.
A balesete utan eljott, hogy csereljunk tarcsat. Ezen felul persze az egesz nyerget rendbe tettem. Kovetkezo talalkozasunkor annyit mondott, ha ilyen lett volna a fek, akkor szerinte nem taknyol el.Furomuvet is rendbe kell tenni. Kis kerek, rovid villa utak.
A Jo az meg allapot, kb itt mar szar. Vagy bakkecske lesz, vagy nyaklik kanyarba, de elvezhetetlen lesz.
Nem mendemonda. Egy valoban jo futomuvel egy teljesen mas motor lesz ugyan az a masina.Persze ez megint penz es igeny kerdese.
Paran mar megtapasztaltuk itt a forumon.
Ezeknel kisebb a tures hatar. Ahogy korabban irtam,egy 50% futomu, itt mar hirtelen atesik szarba.
Es a legtobb piaci vas, kb ilyen vagy rosszabb allapotba van.Alacsony robogo, hajlamos fennakadni.
Elektronika japanos, de azert itt is elofurdulnak hibak.
Olajccsipegest, megvan. Henger szett csere ha eljon az ideje. Lehet vas huvelyezni de hamar elkopik, vagy azt nicasilozni. Egyik sem lesz kedvezo arban. Ez van.
Mint minden motornal, olaj fontos szerepet jatszik.
Sajnos Olaszeknal ezekre nem sokat adnak, legalabbis ami bekerul. Annak zome kapott mar az elettol. Ami igazolt jo allapotu, azt otrhagyjak leginkabb, mert ott is megkerik az arat. Es az a kereskedelmi resbe nem fer bele. Ott se adjak oda 1000 euroert.De nagyon sokan bemutattak ezt a vasat, rengeteg info van rola. Burgman forumura regisztralj, ha mukodik. Ott aztan van info rendesen. Nekem is sokat segitettek anno.
T1000. Orulok ennek :), es igy van tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
JDMKid
tag
Szoktátok menetrögzítőzni variátort és a kuplungharangot rögzítő anyákat?
Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Nemsokára itt a valentin nap, úgyhogy rendeltem egy új akkumulátort a madisonba. -
veterán
Sziasztok. Egy kérdés Honda robogóval kapcsolatban. Honda PCX150.
Alapjáraton indítás után nagyon enyhe vibrálást lehet megfigyelni az elektromos rendszerben. Úgy értem a műszerfalon, az első-hátsó lámpák esetében enyhe fényingadozást, vibrálást lehet látni, ahogy a motor jár. Gázadásra így sűrűsödik, majd szemre eltűnik a vibrálás magas motorfordulaton. Ez utalhat bármilyen hibára?
Egyébként semmi más jelenséget nem tapasztalni. A töltésre rá lett mérve, az egyenletes, nem ingadozik. Tehát a generátor jól tölt. Akksi agm, új.
Itt, ebben a fórumban még nem tettem fel ezt a kérdést.
Előre is köszönöm a választ! -
veterán
válasz csongi #25418 üzenetére
A legtöbb válasz arról szólt, hogy normális a jelenség és volt olyan is aki azt írta, hogy az új motorja is csinálja ezt az enyhe pulzálást.
Az akkumulátort 14,6 V-al tölti a generátor.
Amúgy az alapjárat jó kérdés. Nincs fordulatszámmérő műszer a műszerfalon.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz rothfb #25421 üzenetére
Az oké, de DC módban alapvetően alkalmatlan ezen ingadozás mutatására.
Csak egy példa: 5V és 0V közt ugráló négyszögjelre azt mondta ~4.7V.
Nyilván elég gyorsan változó jel volt, a szkóp mutatta meg pontosan milyen.Vannak célműszerek ennek a feszültség-hullámzásnak (ripple) mérésére.
[ Szerkesztve ]
-
gps76
őstag
Sziasztok! Hetente többször is benézek olvasgatni, de kíváncsi vagyok 1-2 dologra. Mint régebben írtam már 2010-es Xciting R300-asom van, mindig bennem van a kis ördög, hogy kéne egy nagyobb "valami", robogóból a 650-es burgonya tetszene, de hát ott sok tényező megszopathatja az embert, meg szinte mindben már 70 körül van, ahol több alkatrésznek lejár az ideje, nincs mese elkoptak, cserélni kell.
Az enyémet nem túl drágán vettem, mert elcsúsztak vele, viszont 35000 van benne, de az alkatrészeken, műszaki állapoton abszolút nem látszik (lehet ingázásra pályán használta "makaróni", csak szaladt bele a km.). Tehát sajnáljám eladni, és venni egy szopórollert.
Levettem az önindítót leápolni, és olyan mint a fotókon. Ezek a bronzkefék meddig fogják még bírni? (kommutátort finom csiszpapirral húztam meg) Lenne még egy kérdés, a vezérműben van ez a dekompresszor akármi, tud valaki linket hogy működik? Hétvégén levettem a fedelet a hézagokat ellenőrizni.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz rothfb #25419 üzenetére
Feszab hibára gyanakszom.
Bár egyenirányít, de mégis impulzálja valahogy a váltó áram generátor.
ha tudsz rendelj egyet Webshopból. Azt vissza küldheted indoklás nélkül.gps76: Az élete végéig bírni fogja. Sajnos tovább biztos nem.
Komolyra fordítva talán egy látnok megmondja, de akkor az már uralja az időt.
dekompresszorok működésének a lényege, hogy indítási fordulaton a kipufogószelepet nem engedi bezárni egy résnyit nyitva marad. Emelkedő fordulatra pedig elmozdul, és zár a szelep. Ezt van aki röpsúlyosan, van aki szabadonfutós megoldással oldja meg.
A kép alapján a tied, a centrifugális erő nagyságára mozdul ki a nyugalmi helyzetből, ahol a spirál rugó tartja meg a pozícióját.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na végre: rég mondtam, hogy szart se ér, ami eddig volt...
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #25429 üzenetére
Adtak a xarnak egy pofont.
A régi rutinpálya kicsit nehezebb volt, nagyobb rutin kellett hozzá, főleg nagytestű motorral. Most mi értelme van ennek a könnyítésnek? Csak két kört kell megtenni a forgóban, régen két nyolcast kellett leírni nagyon szűk fordulóban és soha nem tehetted le a lábad. Szélesebb lett a szlalom pálya is, szerintem az is nehezebb volt a régin.De a legnagyobb szívatás még most is az, hogy a rutinvizsgán sose nézik hogy mennyire szeles az idő. Mikor széllökések vannak, ugyanúgy megtartják a vizsgát. Olyankor több a bukás, többen teszik le a lábukat egy pillanatra a szél miatt. Szeles időben kérjetek inkább halasztást a rutinvizsgára!
A korrupció is virágzik, megvannak a tarifák. Ezen kéne inkább változtatni néhány év letöltendő kiszabásával. Nagyon pofátlanok lettek a vizsgáztatók.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #25431 üzenetére
Ezt nem tudtam, de nagyon érdekelne a többi feladat is. Bár az igazi rutint úgyis az utcán szerzi meg az ember.
Talán több értelme lenne a szamarletra bevezetésének. A korlátlan jogsira úgy tudom most is várni kell két évet az A2 megszerzése után. De szerintem túl hamar engedik az embereket a 30 lovas motorok közelébe is. Az A2 előtt is kéne két év kötelező segédmotorozas.
Én a szamárlétra híve vagyok.
-
T 1000
aktív tag
Nekem A korlátlan jogsim van, 2011-ben szereztem meg. A tanfolyamból 2 dolog maradt meg: az hogy az oktató az elején közölte, hogy nem tud megtanítani közlekedni, csak arra, hogyan menjek át a vizsgákon, a másik meg az, hogy a vizsgák előtt mindig megkérdezte, mennyit akarok adni a vizsgabiztosnak. Aztán az ember kikerül a forgalomba, úgy hogy a forgalmi oktatáson soha nem kapcsoltam 2-esnél feljebb a motort, sosem jártam autópályán, nem vezettünk lakott területen kívül, nem tanítottak meg normálisan kanyarodni, fékezni, kanyarban fékezni, stb... ez így elég tré. Nem tudom ebből mi változik meg...
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #25433 üzenetére
Eddig is ezek voltak a feladatok. A szamárlétrázást mindenki el tudja intézni, ha akarja. Ezért sztem nem érdemes szivatni a népet többszörös kresz, rutin és forgalmi vizsgákkal. Ezeken nem tanulsz semmit, mind szar, cserébe pénzbe és időbe kerülnek. Az oktatónak sincs kedve átadni bármilyen tudást, tehát jobban megéri elmenni néha tréningre. Nem is drága annyira, figyelnek rád, lehet menni saját motorral is.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #25435 üzenetére
Sajnos nem néztem részletesen utána, hogy mit takar a változás, de nem egyszer
mondtam már itt is, hogy szerintem egy ilyen Safety alap tréningnek kellene lennie
az oktatásban is az alapnak, nem annak, ami van, vagy ami volt 2009-ben.Szerk: azért linkeltem a hírt, mert (további utána nézés nélkül) úgy tűnt, hogy talán
jó irányban történő változás kezdődik: ezekszerint tévedtem volna, semmi értelme?[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #25436 üzenetére
A részleteket sajnos meg nem tudjuk. Állítólag az oktatoknak is két évente kell majd vizsgázni, hogy át tudják adni a gyakorlati tudást. Lehet e miatt sok oktató leadja a motort,mert eleve a koruknal fogva sem tudják átadni amit kell, mert évek óta nem ültek azok se motoron. Az én akkori oktatóm is úgy volt, hogy menjek aztán majd lesz valahogy, csak ne essek el. Szerencsére amikor az A-t csináltam, előtte évekig simsonoztam jogsi nélkül, leginkabb a földúton. Érdekes, hogy addig nem állítottak meg a rendőrök, ha netalán par kilométert a főúton mentem, de az egy napos jogsimmal egyből kiintettek Gödnél.
Burt1793, amikor én vizsgáztam 2004-ben, csak egy feladatsor volt, ami a mostani ketteshez hasonlított.
A szamarletrat meg barki csinálhatja magától, ez rendben van, de vajon hanyan csináljak úgy, És hányan ülnek egyből 40 lovas motorra? Aztán meg jön a sok "megint majdnem meghalltam, csak egy hajszálon mulott" című élmény beszámoló. Most az A2 és A kategória életkorhoz van kötve, pedig szetintem tapasztalathoz kellene kötni.Egyébként tenyleg jó lenne inkabb egy texhnikai tréning, ami lehet hogy olcsóbb és hasznosabb is, mint az oktatás olyanoktól, akik nem motoroznak rendszeresen.
-
T 1000
aktív tag
Sziasztok! Van itt valakinek Silverwing 600? Nem tudok dönteni milyen robogót vegyek. Aprilia Atlantic Sprint-et vagy Silverwing 600-at. Érdekelne hogy a Honda szervizelése, fenntartása vajon mennyivel drágább, mint az olasz robogónak.
-
-Mosquito-
őstag
válasz T 1000 #25438 üzenetére
Az Atlantic Sprint-et felejtsd el! Az egy fosh. Nekem volt Atlantic 500 az elődje,de ez a Sprint ami utána jött,hát. Kisebb méretre, -1 tárcsafék,kisebb kerék 15/14 helyett 14/14, kicsebb csomagtér.
Én az Atlantic után Silverwing 600-at nézegettem. Aztán 650-es krupli lett,kettő is.
Ami az SW-n -nekem- nem tetszik rajta:
2 db tárcsafék,ritka ABS-es modell
csúnyácska
Kis kerekek 13/14
+
Igénytelen jószág
Bársonyosan finom járású,harapós motor.
Egyszerű szerelni
Nagy csomagtér
Pakolhatóság/rekeszek elől isA Piaggio X9 fórum adminja Bezz,valami 110-120eKm-el adta el az SW-t. Hiba ez alatt teleszkóp szimmering csere mert folyt,variátort cserélt Malossira. Bejárta vele Európát. Van egy Varás ismerőse,hellyel közzel ugyan úgy fogyasztott.Kb 4,5-6L
Fenntartás:
Atlantic
12ekm csere a variátor szíj,Kb 20-30eFt. 4-5L eljár. Elektromos nyűgök,vízpumpa gondok.SW 600
Azt hiszem 24eKm a variátor szíj csere. ~30-35eFt. Kisebb kerekek miatt,lehet olcsóbb mint az Atlanticra.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
T 1000
aktív tag
válasz -Mosquito- #25439 üzenetére
Nagyon köszi! Lehet hogy akkor maradok a sima Atlantic-nál, és az X9 EVO? Arról tudsz valamit?
-
-Mosquito-
őstag
válasz T 1000 #25440 üzenetére
Bár egyforma motor/technika,annál hatványozottabban fordulnak elő a műszaki hibák. + nehezebb szerelni,műszerfal be szokott ázni. Szóval az X9-et tenném legutoljára amit megvennék egyáltalán.
Esetleg KYMCO Xciting 500 [link] Bár ott is lehetnek bajok. [link]Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
T 1000
aktív tag
válasz -Mosquito- #25442 üzenetére
Kymco People S200-asom volt, szerettem. De sajnos a Kymco-k ára is elszaladt és ott már emlékeim szerint az injektorosat szabad venni. Köszi a segítséget, X9-et ejtem.
-
bajnokpityu
félisten
honnan tudok venni új kipuff takaró műanyagot a j300ra? meg kapaszkodót.
még nem hirdettem meg a j300at, inkább majd tavasszal, amikor jobbak az árak, de így, hogy kocsival kell járjak (gyerekhordás), el fogom adni ez most már eldőlt. Van két műanyag elem, ami horzsolt, ezeket vennék újat, v bontottat.
de nem találok alkatrészt szinte minden van az ebayen, de ami kéne, az pont nincs.Ami még eszembe jutott, hogy elviszem műanyagoshoz, de félek, hogy egy szürke műanyagot nem lehet szépen meggyógyítani.
eladó Kawasaki j300 robogó
-
bajnokpityu
félisten
válasz bajnokpityu #25445 üzenetére
Elnézést, már találtam mindkettőt, cirka 20rugó per darab áron. sok, de ezekkel tökéletes lesz a gép, jobban el lehet admi, mint amin van 2 karc...
eladó Kawasaki j300 robogó
-
T 1000
aktív tag
válasz -Mosquito- #25444 üzenetére
Á, tudom még fokozni, ott van a listán a Spidermax 500 is.....
-
-Mosquito-
őstag
válasz T 1000 #25447 üzenetére
Nem biztos. Tény és való,fura egy jószág. Ami jó lehet az a 16/16 kerekek,nagy csomagtér. Ami hátrány,ritka/kevés van belőle. Na meg az üléspozició,mintha bilin ülnél,bár kényelmes nagy ülése van,lábtér kialakítása..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #25445 üzenetére
Na ez egy jó vétel lesz.
-
T 1000
aktív tag
válasz -Mosquito- #25448 üzenetére
pont a kerekei miatt került be a kalapba, és pont a ritkasága (meg a gusztustalan műszerfala) miatt került ki onnan....
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs