- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Íme az új Android Auto!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acapulco
csendes tag
válasz Kasza08 #25640 üzenetére
[Piaggio x7]
Csak egy tipp.
Jó áron van.
Nem behozott,új kora óta Magyarországon.
JSZP-n nem látszik km tekerés. Mondjuk attól még vissza lehet vizsgák elött.
Ja,és nem én árulom
Esetleg egy jó állapotú Honda SH 125i.[ Szerkesztve ]
-
Acapulco
csendes tag
[Itt egy másik X7] Szervízkönyves.
Hátha lehet alkudni. -
#50433536
törölt tag
Két személlyel a madison koppan egyet, ha nem veszem észre időben a puklikat az úton, vagy kis gödrön megyek át. Nem kátyura gondolok, csak hullámos útra. Ilyenkor a hátsó rugóstag ütközik fel? Elég keménynek érződik a koppanás. Én 90 kiló vagyok, a felesegem 75. A csere segítene rajta, vagy ilyen lehet gyárilag is két személy súlya alatt?
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Acapulco #25651 üzenetére
Egyik Győr a másik Szombathely, egy kis szerencsével nem kell sokat utazni érte.
astro12
Ha koppan akkor pont ideje egy felújításnak, vagy cserének.
Elég rendesen kapnak a robogó telók, a lengő súlyt is csillapítani kell.
Utána egy másik motor lesz, rá sem ismersz
Persze javasolt az első teló olajat is figyelembe venni. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25653 üzenetére
Ha fémesen koppan, ott már vannak bajok... Nem, nem ilyen
gyárilag, csak uszkve 17 év alatt (párszor) elöregszik. (Mivel
a felújítást nem igazán vállalják, cserés. Párban kb. 80K volt,
2014-ben. Azóta már a kis sárga gumi elporladt, na onnantól
jöhet fémes koppanás, de én nem szoktam utast vinni rajta.) -
Kasza08
őstag
válasz csongi #25649 üzenetére
"A jelentős részének a típushibája a tekert órás import mivolta.
Legyen a zsebedben a vételi ár még egyszer. Vagy fele ha magad szereled.
Amelyik beindul, az jön megy, de a szervíz rendszeres látogatója leszel, az szinte borítékolható. "
Ezt most en bloc írod az Apriliákra, vagy olasz motorokra, vagy mire vonatkozik?Mit kezdesz a típushibák ismeretével?
Én arra gondolok, hogy pl. adott BMW dízel motorjainál jellemző a láncszakadás, ezt onnan lehet sejteni, hogy hidegindítás után zörög pár másodpercet, utána elhallgat. Azt inkább érdemes ott hagyni. Az első generációs X5 motoros tükreiben eltörik a fogaskerék, ezért nem lehet behajtani. Nem arra utal, hogy rosszul használták, hanem mindegyik ilyen, nem kell meglepődni rajta. Van-e ilyen, vagy ehhez hasonló a Scarabeoknál, SC-knél, ami arra utaló jel, hogy baj lesz és extrán oda kell figyelni? Elolvastam az összefoglalódat, ezeken persze végigmegyek.
#25650 yodamastah:
"de ez a 400kért veszünk jó nagyrobogót ez 15 éve ment, most már el kell ezeket felejteni. Szorozd meg 2vel minimum."
Ezt most vegyem szó szerint, és minden 200-as robogó, ami olcsóbb, mint 800e Ft egy hulladék?
Nekem ez nem fér a fejembe, kb. 1 millió Ft volt újonnan ez a gép. Scarabeo 200-ból nem kínál a piac 400-nál drágábbat. Szívesen vennék drágábban jobbat, de ennyire árazták be magukat az eladók. Egész pontosan hahu-n 2 db van 2005 utániból, az egyik 330e, a másik 350e. Ha ez így van, akkor miért nem azzal kezditek, hogy a Scarabeokat már egyáltalán nem éri meg venni, ezt a típust ne is nézegesd, mert olaszból jött és lerúgott szar az összes?Amiket írtál XMAX/J300/Forza nekem képről elég nagytestűnek tűnnek. Értem, hogy 2 személlyel az lesz a kényelmes, de mivel egy héten 5 napot használom munkába járásra és 0,5/1 napot kirándulni, ezért nem tartom jó ötletnek ehhez választani a robogót. Fontosabb, hogy kezes legyen, elférjek a kocsik mellett, ha leparkolok, akkor ne foglaljam el az egész utat/járdát, de persze ne dobáljanak az úthibák. Kirándulás amúgy se több száz km lenne, csak egy kis csavargás itt, egy fagyizás ott Szvsz. amire kell, arra egy 50-es 2T is elég lenne, a 125-ös a biztonságosabb közlekedésben való részvétel, a 200-as meg a kényelem és az alkalmi 2 személy miatt kéne.
Ha 800e alatt nem lehet megúszni ezt a dolgot, akkor tényleg felejtős. Azért szeretnék robogót, hogy ne egy 3 literes dízelt pöfögtessek a városban úgy, hogy van körülöttem 4 üres hely. Csak szezonban rengeteg üzemanyagot tudnék megspórolni egy robogóval, de 800e vételár mellett azért nagyon sokára hozná vissza az árát. Akkor már nem haszonjármű, hanem luxus.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Kasza08 #25656 üzenetére
"Ezt most en bloc írod az Apriliákra, vagy olasz motorokra, vagy mire vonatkozik?"
Mindre vonatkozik. És leginkább az Olaszból importáltakra. Mire idekerülnek már a lelkük egy része ki van hajtva. Életükbe nem volt egy szelephézag állítás. Mire itthon szervizelgetik már késő. Tipikusan a hengerfejet már leharcolják. Amelyiktől az olajcserét is sajnálták, annál már henger dugó bajok, és lánccsere esedékes.
Hazai vásárolt robogóknál valamivel jobb a műszaki állapot.
A fent linkelt két x7-es megtekintésre érdemes. Bár a fehér sztem import cucc.Ma már a külföldi motort is magyarként hirdetnek. Tulajdonképen egy folyamatban lévő honosítási eljárás alatt vannak.
Így vásárlás esetén frissen kapod a rendszámot és a forgalmit.
De ettől az import használt motor marad.Általánosságban egész jók a Piaggio saját blokkjai. Itt volt 500as pár fórumtagnak, pl nekem is.
Valamilyen típus ismert fórumba kell érdeklődni a jellegzetes hibáikról.
125-be csakis egyedüli közlekedésben gondolkoznék. minimum a 250.
Előzni utassal már az is erősen előre gondolkodásra kényszerít.Ha van dupla tárcsás, érdemes szem előtt tartani.
Tényleg harmatos a fék utassal ezeken. Addig minden ok, míg tervezett a fékezés.
A vészfékezés harmatos lesz. Egy hegyi ereszkedés alkalmával meg melegszik rendesen.
Egy 125 motornál kb egyedül eléred az össz tömeget.
Egyedül a hétvégi kirándulások amik megvadítják a dolgot. Munkába járósnak jó lenne.
Bár ekkora távra pedelek rendszert építenék a biciklimbe
Azzal lehet spórolni érdemben.Ez az táv, ami igazán öli a belső égésű motorokat. Rossz lesz a üzemi hőmérséklet arány.
Nagy lesz a hidegoldali közlekedés. Egy gyenge termosztáttal, meg különösen rá lehet segíteni.
És hiába van benne 20-30 ezer km, ezeknél az alkatrészeknél telik az idő.
Illetve a városi közlekedésnél elég magas nyitási zárási szám egy termosztátátnál.
Ez nem az Olasz éghajlat. -
yodamastah
őstag
válasz Kasza08 #25656 üzenetére
"Nekem ez nem fér a fejembe, kb. 1 millió Ft volt újonnan ez a gép. Scarabeo 200-ból nem kínál a piac 400-nál drágábbat. Szívesen vennék drágábban jobbat, de ennyire árazták be magukat az eladók."
2005ben ami 1 millió volt, az most kb 2 millió. Ennek megfelelően kb duplázódtak a használt árak is azóta.
400 alatt kapsz egy olyan 15 éves scarabeot, amire rálocsolsz 1-2 év alatt még 2-300at, akkor már lehet jó is lesz.
Egyébként simán lehet vannak példányok amik jó műszaki állapotban vannak 400 alatt, csak be vannak ragadva, mivel mindenki azt gondolja róluk hogy szopórollerek. De ezeket ki is kel ltudni szűrni (érteni kellene hozzá).
800e alatt megúszhatod, de 400e alatt nehéz lesz. Egyszerűen azért, mert 400ezernél többet ér egy jó műszaki állapotú, megízható nagyrobogó.
Persze lehet tévedek. Én már 4 éve sem nagyon találtam 1millió alatt olyan használt robogót ami nekem megfelelt volna (yamahákat kerestem). Pontosabban sikerült 500ért venni egy 10 éves 250es xmax-ot amiben tényleg 6ezer km volt, de az kb úgy nézett ki hogy fél évig naponta néztem a hahu-t, és amikor megjelent a motor a listában, akkor másnap reggel 10kor ott álltam a kereskedés bejáratában hogy kérem a motort
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #25655 üzenetére
Hát az oem árait többször nem nézem meg, mert tuti egy párhuzamos univerzumból származnak... . új lengéscsillapító 160ezer/db.
Burgi AN400 hátsó teló 472ezer/db... ezeket elvitte egy ufo az tuti. Ennyi pénzt egy német vagy olasz sem adna érte, pedig náluk több a lovetta. Nem hiszem hogy ennyi pénzt barki adna egy robogó hátsó teleszkópért.
Nézek másik motorhoz való rugóstagot, biztos más motorba is ilyet raktak, vagy hasonlót. Kértem ajánlatot három helyről is, meg felújításra is kértem ajánlatot pár helyről.
[ Szerkesztve ]
-
Kasza08
őstag
válasz yodamastah #25658 üzenetére
Forint árat nem találtam, ezért USA oldalakon néztem. $3500 volt újonnan 2009-ben, az a mai értéken egy millió. Anno Ft-ban 750k lehetett, de ki tudja már.
#25657 Csongi: a fékes dolgot értem. Bár hegyre nem megyünk, de a vészfékezés jogos. Egyébként a 20-30k km soknak számít? Meddig mennek a robogók, ha karban volt tartva?
#25651 Acapulco: Köszönöm, de nekem ez nem jön be. A Scarabeoba vagyok belebuzulva
-
Kasza08
őstag
válasz Acapulco #25662 üzenetére
Néztem ezt a hirdetést, itt a futott km riasztott meg egy kicsit. Bár, az lehet, hogy ez a 43e őszintébb, mint máshol a 30k. Viszont, ha ez is tekert és csak 43-ra merték tekerni, az nagyon gáz
Továbbá a Scarabeo 250-ek között ez az első, tehát a "lista legalja" (mondjuk itt nem 2 versenyző van, hanem 3). Egy jó százassal olcsóbb, mint a társai. 2017-ben lett behozva 24e km-rel, tavaly nyáron viszont megállt, akkor is 43e volt benne. Ez a többiek szerint is megtekintésre érdemes? Ha igen, adok neki egy esélyt.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Kasza08 #25660 üzenetére
100 ezret felett vagy csak 40 ezret.
Nem csak a szervizelestol, hanem a hasznalat modjatol is fugg a futhato km.
A ket gumi nem egyforma, hiaba Conti.
A kepek alapjan megnezesre erdemes.Kalkulaj egy alapos szervizzel.
Egybeknet is 6vagy 12 ezres szerviz ciklusok vannak.
Nem irom le miket, egy szerelonek tudnia kell.
Toltest merjetek, javasolt! -
vendingo
veterán
Üdv
Ingázáshoz milyen nagytestű igáslovat kellene néznem 100-700ccm között? Árban nem szánnék rá sokat. Melóba, horgászni, szaladgálni kellene. 50-es hangját nem bírom, így azok kiesnek. Honnan indulnak árban ezek a járgányok, amikkel már érdemes foglalkozni? Egy 125-400ccm közötti gép lenne az ideális, de tényleg nem szánok rá sokat. Végső esetben marad az 50-es.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
NYPD
aktív tag
válasz vendingo #25668 üzenetére
Én kb 4-5 hónapja mindig csekkolom az aktuális kínálatot, és ahogy leszűrtem, egy jó állapotú 400as burgonya (k7-től)olyan 7-800 ezer. Lehet jókat látni alkalmanként még 650 körül. A 125-ösök olyan 400-600 között, bár azt sokan mondják, hogy ahhoz a kasztnihoz (kb 200 kg) kevés a 125.
-
vendingo
veterán
Szerintem elengedem ezt a robogó témát.
Burgman, vagy egy runner sp 180 bejött volna, de ennyit nekem nem ér. A mostani motorom sajnálom beindítani kis távokra. Lehet robogóval járnék a legjobban, de nagyon nem bírom a hangjukat.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
csongi
Topikgazda
válasz vendingo #25673 üzenetére
De nem terepezesrol volt szo. :).
Veszel egy hasznalt trackinget, egy rasegito rendszert.A legolcsobb uzemeltetes.
Belga baratom nem ult motorra 8 honapja annyira elvezi :).
Es pont erre hasznalja, ingazas es folyamatos turazas.
Nem terepezes. :)
Kb 300 bol meg is vagy.[ Szerkesztve ]
-
Zodiacus
tag
Ha döntöm kanyarban a motort, akkor enyhe rezgést érzek. Jobb és bal kanyarban is hozza ugyanezt. Gumi bordázata okozza? (Yamaha x-city 250, vadi új conti gumi centirozva)
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok. Gondolkozom, hogy kellene valami jó nyári hálós, protektroros kabátot beszerezni, hol, illetve milyen márkák között érdemes nézelődni? 40-50 k körül jó lenne megúszni. Tavaly szeptemberben vettem egy 4 évszakos mugent, de "kibelezve" is melegem van benne. Na, meg ahhoz képest, annyira nem is tartós, pl a tépőzárak már megadták magukat, a szöszös oldalon...
-
DigitXT
félisten
ha van láthatósági sárga benne még jobb is
Igen, arra már a bogarak szeme is felcsillan... (Viccen kívül fényes nappal
nem tudom, hogy mennyire számít a láthatósági sárga, este meg már hűvös
tud lenni, ha csapatja az ember: a bogarak viszont tényleg szeretik a sárgát.)Szerk: nem tudom, miért olvastam protektoringnek, ha kabát, az más...
Azon gondolom be lehet csukni a szellőzőket (ha még sincs annyira meleg).Szerk2: pár éve jártam úgy, hogy protektoringben túráztam, beesteledett, és
nagyon jól jött, hogy számítva az esti hűvösre, volt nálam rendes kabát is.[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #25683 üzenetére
A Pulse cuccai se rosszak jó áron vannak és korrekt a minőségük. Haverom múlt szezonban tesztelte is az anyaghasználatot egy sikeres lowside után csúszott egy 20-ast az aszfalton éppen de nem szakadt át a szövet.
És elég sok láthatósági színű cuccuk van.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#50433536
törölt tag
Ha így folytatódik, nem nyári kabát kell, hanem esőkabát.
-
NYPD
aktív tag
Mostmár marad ez nyárig, mióta kinyitott az iskola 10.-én... Előtte de jó világ volt pedig, én zuglóból járok a városmajorba hétköznaponta, sehol senki nem volt reggelente, még délután se volt olyan nagy a hazamenő forgalom mint most a héten már. Városmajor u.-ban meg állhatok én is a sorban egy darabig, mert a klinika előtt összeszűkül, ott nem férek el a két sor között, az alma u.-nál meg beláthatatlan a szembejövő egy szakaszon + kanyarognak is fel-le, nem kockáztatom meg..
-
vicces
addikt
mennyi feszültségnek kéne lennie egy feltöltődött akkumlátornak?
xmax 300 a páciens és a csodálatos időjárásnak köszönhetően alig használom. most is kb 3 hetet állt. akkufesz 12.2V. még beindult, én nem hallottam erőlködősnek. ma nyomtam vele egy laz 3,5 órás kb 250 km-t. ennyi idő alatt fel kéne már töltődnie gondolom. mikor hazaértem megint rácsavartam a gyújátst és 12,8-at mutatott. jó szeirntetek ez az akku vagy cserés lesz. nincs még 1 éves sem.:)
-
vicces
addikt
Most 3-4 óra állás után 12,6-ot mutat. Mikor van töltés 14,1-14,3. Egyébként már volt régebben hogy inditás után villogott az akku jel még. Gondolom jól leesett a feszültség az indítás alatt. Na mindegy, kicsit rágyúrok a motorozásra, hátha tényleg nem lesz gond az akksival. idén kb 400 km-t raktam bele eddig
:)
Új hozzászólás Aktív témák
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autóhifi
- LEGO klub
- Milyen monitort vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Gaming notebook topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen