- Netfone
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Most 2027-re tippelik az Apple iFoldot
Hirdetés
-
Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
ph Egy 16 és egy 18 hüvelykes, Stealth sorozatú megoldás látott napvilágot, amik Intel Core Ultra platformra és NVIDIA GeForce RTX 4000-es GPU-kra épülnek.
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
ma Csak épp nem hivatalos forrásból érkeztek. Merre vagy, Z Fold Ultra?
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
Ha a főtengely csapágyas, akkor lehet hogy csak a főtengelyt kell csapágyazni, de nagy az eselye annak is, hogy a hajtókar is lóg és a szelephimbak meg a vezermutengely bütykei is elkoptak. Szetbontas nélkül nem lehet megmondani, hogy 100ezret, vagy 400ezret kell rakolteni.
Nemrég én is vettem egy ilyen motort, hogy eleve rossz volt, csak azt nem sejtettem, hogy ennyire gatya lesz.
Nálam is úgy kezdődött, hogy csak a főtengely kopog.. gondoltam jó kis szerelés lesz és bevallaltam. Mondjuk én eddig minden motoromat teljesen felújítottam, ezzel is az volt a terv. Aztán kiderült, hogy piros szilikon pasztaval eltomodott az olajjárat és emiatt elkopott a főtengely csapágy, a hajtókar, gyűrűk és a szelephimbák, tehát minden, ami nem kapott kenest. A motor tobbi resze is hasonlóan elhanyagolt volt, elektronika, fék és burkolatok. A motor vételi árának a dupláját költöttem rá és sokat dolgoztam rajta, a legapróbb részletekig.
Most talán van egy megbízható öreg gépem... de hogy megérte-e, már nem tudom. Egyre kevesebb örömet okoz a felújítás. Ráadásul azóta több ismerőst is átvertek mindenféle módon a magán eladók... nagyon sokan hazudnak a hirdetésekben... én se tudtam még soha olyan állapotú motort venni, ami valóban megfelelt a hirdetesnek. A vevőim viszont mind felújított szép motort vittek el.
Jól gondold meg, hogy bele vágsz-e!
Sajnos igaz a mondás, ha jót akarsz, akkor meg kell fizetni, de a sok csaló nepper és hazug magánszemély miatt xart is lehet venni nagyon drágán. A legjobb talán ismerőstol venni... vagy szalonból.
[ Szerkesztve ]
-
Plero
tag
válasz #50433536 #26303 üzenetére
km óra szerin 4600. A lendkereke volt eldeformálódva (helytelen levétel vagy felrakás miatt). Azt felszabályozták az már jó, de van egy kis hangja a csapágynak. 200eFt alatt lehet megvenni a motort + kb 80eFt a magyar papírozás + a szerelés. Sajátrészre kellene a motor.
Az Aprilia Atlantic 500-ast is sikerült talpra állítani."Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
#50433536
törölt tag
-
Plero
tag
Biztos szopóroller, mert 2 éve van szétszedve és még nem csinálták meg és tőlem 400km-re van. Eladót még nem is láttam belőle sehol. Szerintem passzolom. Összerakom a Babetta Stella-t és utána meg a Sachs Supra 4GP-t.
[ Szerkesztve ]
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
Badboys
őstag
válasz csongi #26298 üzenetére
Sajnos tapasztaltam mert 1 hely kivételével sehol sem kaptam. Ott a tulaj bunkó volt hagytam a fenébe. A Maxiguminál még lett volna, de nem tudtak DOT számot adni. Így elengedtem a Magyar vonalat. Ezért is próbáltam mindenképpen az idén beszerezni a gumikat. Azért ez is eléggé furcsa, hogy mindent arra fognak. Sajnos ez van az Eü ben is mindent arra fognak
-
tag
Sziasztok, csak két gyors kérdésem lenne:
2010-es 125-ös PCX és 2014-es 300-as Forza üzemanyagtartálya műanyag vagy fém?
Köszi előre is"there are more jacks then one at the fair..."
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #26318 üzenetére
Minden. :).
Szetkopott henger, dusabb keverek, korabban megegett ez a szelep, volt korabban javitva.
Akkor a szivo szelepet csiszoltak bele a hengerfejbe.
Majd kesobb kapott egy mechanikus szivatot. De az meg nem zart elegge, igy tul dusitott. Az olaj higult, a trutymo raegett. Ez elobb utobb leszakad, vagy kiszakad belole egy darab.Pover szelepes volt. Ami mar nagyon regota nem mukodott, ki van egve.
De az masik hengerfej egy korabbi darab lesz, azon nincs.
Papiron veszit 1. LE-t kb. De ebbol tobb hianyzott.
25% vezteseget mertem.A variator kuka. Az par ezer km alatt megette a gorgoket.
Most tartunk 140k felujitasi koltsegnel. Es az olcsobb alkatreszekkel operalunk. Nyilvan nem fog annyit menni, mint a gyari, de evente nem is fog 2-3ezernel tobbet menni jelen helyzet szerint.
igy meg legalabb 10 evre le van tudva.A karbi egy retekfene szopatas.
Teiki valami. Kb semmit nem kapsz hozza, ha van akkor arany aranak 2*.
Megy fel a kinai karbi.
:).
Valamikor december elejen remelem pofogni fog
Meg lehet egy youtbe sorozatot is krealok, ha lesz afinitasom. -
#50433536
törölt tag
válasz csongi #26319 üzenetére
A videó sorozat jó hiánypótló lenne.
Motor javítás van a youtube on, de magyar nyelvű robogó javítás kevés van, főleg a váltóval kapcsolatos magyar nyelvű videók hiányoznak. Sokak fejében még nem állt össze a görgők szerepe a váltóban, és hogy mi történik, ha változtatunk a görgők tömegén, stb....Meg jól esne nézni, ahogy más is vergődik egy madisonnal.
-
#50433536
törölt tag
válasz -Mosquito- #26322 üzenetére
Csongi szerintem sokszor szerel ilyesmit, itt is sokat segít az embereknek, jó lenne az a videó sorozat.
A Pisti szerel meg engem is kiakaszt...
-
-Mosquito-
őstag
válasz #50433536 #26323 üzenetére
Nem tudom kinek milyen végzettsége van itt. De majd jöhetnek a kérdések a videó alatt,hogy mennyibe került a javítás,garancia van-e rá,számlát ad-e,stb stb.. Szakértelem is kell hozzá meg (sok esetben speckó) szerszámok is. Én is szoktam szerelni a saját dolgaimat,autó,tgk, motor,kerékpár ezt azt. Hiába van a családban autószerelő, karosszéria lakatos, elektroműszerész -én- nem tennék fel videókat,hogy mit/hogyan szereltem/szereltünk meg.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #26324 üzenetére
garancia van-e rá,számlát ad-e
Hát ha az egybites userekre kell felkészülni, akik nem veszik észre,
hogy ez nem márkaszerviznek az "ajánlom magam" videója, akkor
le kell tiltani a hozzászólásokat a retekbe. Nehogy már azért, mert
hülyék vannak a neten, ne csinálhassa meg magának... Persze, ha
arra is fel kell készülni, hogy szakvizsga hiányában, a kereket hogy
merte felfújni, megy a feljelentés, akkor oké, tényleg ne rakja fel.
(Esetleg pl. linkkel megnézhető formában, ami nem virít a YT-on...)Itt pl. a (szopó)roller vezérlő áramfelvételét teszteltem: mivel ugye
ez 4 kW körül adott le csúcsban, tuti nem mehetek vele majd azon
a bicikliúton, főleg nem 40 km/h fölött, ha jön a KRESZ módosítás,
szóval nem rakom ki a videót publikusba... linkkel meg lehet nézni.
Ha még ez alapján is megtalál vmi egybites, akkor tényleg semmit
nem szabad csinálni, meg dokumentálni, marad a rettegés.[ Szerkesztve ]
-
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #26324 üzenetére
De ezért rákeresel a yotubon ha valamit nem tudsz? Ebben szinte biztos vagyok.
Mennyibe került a javítás? 140 ezernél jár sztori.
Kinek kell a garancia? Kinek kell a számla? A barátom nem megveszi, én megcsinálom, ő meg vissza segít másban.
Ki számít szakembernek? Autóvillamossági szerelő annak számít?
Az a jó, hogy még nem láttad, és nem tudod mi lenne benne, de máris megmondod minek van értelme. Köszi a bizalmat.Te nem teszel fel. Akkor én sem tegyek fel?
Már van fent 3 videó de nem találod meg, mert nem nyilvános. Még nagyon sokat kell vágni, újra szövegezni stb.
Értelemszerűen baromságot nem fogok feltenni, és a kérdéses dolgoknak utána járok.
Nem lesz nagyobb baromság, mint egyes nagynevű szerelők videója.
A fos, bazd..eg, takony, f.szom...stb kötőszavas videókat feltevő hatalmas tudású szerelők videói jók? Ahol más sincs, csak másik fikázása, meg sértegetése? Miközben mindegyik szerelő ugyan úgy elköveti stikliket, meg elköveti a fikázott műveleteket?
Megélhetésből csinálják, és azt elégíti ki aki fizet. Kicsi pénzért taknyolni fog.
Ha nem teszik, akkor a fele becsukhatja a boltot, mert nem lesz kuncsaft.
Ez a rotyogó egy Csabai Rendőr adta el, oda hordta javítani. Olaszból jött.
Végig ment sok szerelő kezén. Ha mindegyik kiváló, és szakemberi szintű javítást végzett volna, akkor nem lenne ebbe a helyzetben ez az ágról szakadt kis szökevény sem
Ez nem csak fekete vagy fehér.
Ez egy egyhengeres fapados kis motor. Nem egy széthegyezett több hengeres valami.
Annyi szerszám van hozzá, amennyi szükséges.
Ami nincs, majd megveszem.
DigitXT: Alapból nem engedem a hozzá szólásokat.
Ha valaki akar valamit, majd kérdez privátba.
astor12:
Igazából ez egy yamaha blokk, a körítés Olasz. . -
gps76
őstag
válasz -Mosquito- #26327 üzenetére
Nekem is van egy 500W-os roller, GPS-el bemértem feltöltött akksival közel 40-et megy, de az már életveszély, pedig 10" fújott kerekei vannak, teleszkópos csillapítással.
A Keeway ARN125-höz kb. 3 hete nem nyúltam, pedig már annyiszor mókoltam a variátort, féltem lenyomom a menetet a főtengely végéről. Akit érdekel ebben a GY6 125 QMI153 motorja van, és 11 gr-os görgőkkel, a csúszógyűrű 48 mm - meg a mostanában kapható 50 mm helyett 46.5 mm lett, hogy jobban kimenjenek a görgők(érdekes ezen nem kell hézagolni mindig a kúpon van a szíj alapjáraton is,a csúszógyűrű hossza a "méret"). A Kymco Xciting R300 is ilyen. Amin még mókolni kellett, a kontrasztrugó az összes újonnan kapható túl erős, nem engedi normálisan a görgőket kifutni, találtam egy gyengébb használtat. Most egész jó, kicsit foghatnának magasabb fordulaton is a kuplungpofák, de 2 személlyel is simán el tudok indulni. Szerencsére nem drága hozzá Jász-motoréknál az alkatrész, "lehet próbálkozni ezzel-azzal". 1 személlyel GPS szerint 90-et tud(óra szerint 100), nem is várok tőle többet. A karbin kellett még mókolni kicsit, mert közepes fordulaton mintha torpant volna, a súbertű helyzetén kellett 2 rovátka közé varázsolni(vékony alátéttel), mert egyet emelve megint "szar" volt sokat kaoot már. Azon viszont még most is pislogok, hogy -2 fokban 1-et fordul a főtengely és beröffen. Mondjuk amikor vettem, annyira el volt hanyagolva 2 dl olajat tudtam leengedni "szegényből", csodálom hogy nem ragadt meg. Kompresszió is 10 van még benne, a leírásban említett 11 helyett. Remélem nem lesz gond vele egy ideig, pedig kecsegtető az Ali-n komplett blokk karbival együtt van 60000 körül, variátorostul.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #26327 üzenetére
Troll ON: Életveszélyes.
Semmi trollság nincs ebben: ez tény. Akkorát estem vele, mint motorral sem.
(Teszem hozzá, hogy nem vezetéstechnikai, hanem "csak" műszaki hiba miatt,
konkrétan kitörött az első kereke némi nem látható rozsda mellékhatásaként...)
Szerencsére a motoros (Forcefield) protektoringem rajtam volt, így nem tört el pl.
a könyököm, mint rollereseknek szokott az ilyen eséseknél. Minap mentem egy
gyors karikát: konkrétan az összes motoros cuccom felvettem. Anno térdvédőm
nem volt rajtam, nagy mázli, hogy ízületet nem vertem oda, csak fölötte zúzta le
az aszfalt... Maradjunk annyiban, hogy minden kétkerekű életveszélyes. De egy
kínai csodamasina, amit ráadásul fel is tuningolsz, hogy emelkedőn is 36 km/h-t
tudjon (mert nem akarsz az út szélén 10 km/h-val szenvedni), az hatványozottan.Burt: BT-s BMS-t építettem az akkuba, majd felvettem a képernyőt. (Utána csak
össze kellett mixelni a két videót, de az a része mondhatjuk már rutinmunka.)[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #26328 üzenetére
Inkább a márka/típus fórumot szoktam olvasni,vagy szerelőt kérdezek meg.
Legutóbb a lengőkarban cseréltem az összes csapágyat/szimeringet a motoron. Kérdeztem két szerelőt is,hogy tudja-e a méreteket,nem tudta. Így én vettem ki,majd vettem bele megfelelő csapágyat/szimeringet. Majd ezek méreteit kitettem a fórumra is,ha más is cserélni szeretné.
Ki számít szakembernek?
Mondjuk azt,ami munkát csinál,azt érti,tudja is. Teszem azt, motorszerelő akkor pl MAMI vagy motorszerelő iskolában tanulta ki a szakmát.Ha te szerelsz és valami megkotlik mert nem jól csináltad meg,akkor vállat vonsz? Mint írtam,nekem mindegy,hogy felteszed-e,nem az én problémám. Ha valamit csinálsz,akkor azt csináld jól. Qva sok sok kontár videót látni.
Taschner? Annak autószerelő végzetsége van,motorra nincs! Valami bmw-t kell szerelni, és nem tudja,akkor telefonál a szomszédomnak segítségért.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #26333 üzenetére
Az alap, hogy ha nyilvanossa teszem, hogy a sajat feleloseg vallalasra felhivom a figyelmet.
De az is a terv resze, hogy csak az elkeszult szakasz kerul bemutatasra, maga a szerelesi fogasok, teknikak nem.
Minel kisebb feluletet hagyni a nemkivanatos hangoknak.
Majd kiderul.
Meg kellene egy elfogadhato telefon tarto kezdesnek.
Kamera beruhazasba nem akarok aldozni. Nem erzem egyenlore a komolyabb beruhazasra a kesztetest. Ott van a baratom amator profi studioja, ha bele akarnek merulni. :).
Operator baratom is akad, aki segit, ha megkerem.Vilagot nem akarok valtani a videoval. Ha annyit erne, hogy legalabb erezhetove valik, mennyi munkaora van egy ilyen felujitasba, lehet neki sem kezdenek, hanem mennek szerelohoz. :).
Akiben van kurazsi, vagy hajam, keszseg, ugyis neki kezd.
Mint ahogy te is a csapagy cserenek.Verest hivja?
Egyebkent, egy autoszerelo szakmat erto szerelonek, nem kell egy egesz MAMI iskolat megcsinalni. Annak eleg a motorkerekpar specifikus reszet leadni. A suli felre is redukalodhat, vagy meg kevesebbre.
De volna mit tanulnia az biztos.
Tasibacsi, hat nah.Nekem Nem azert gaz, mert kerdez. Az a stilus vazze, uber gaz. Mindenki kismiska hozza, Magyarorszagon 10 milio szakerto es mindemhez is erto ember letezik, de mind hulye.
Jah o most elmegy es beepiti a tetoteret, villanyt szerel, ablakkt epit be....stb.
Neki lehet mindenhez erteni. Sot o mindenhez is ert. :D -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #26333 üzenetére
Majd ezek méreteit kitettem a fórumra is,ha más is cserélni szeretné.
És te vállalod a felelősséget, ha valaki a te általad közzétett méretek alapján
vásárol, és mégsem passzol neki, akkor hozzád fordulhat kártérítésért?
(Btw. viccen kívül én pontosan megadtam egy csapágyméretet fórumtársnak
kérdésére válaszul, viszont utólag derült ki, hogy ő az első kerékre gondolt...
Amibe persze más méret kell... Szerencsére nem perelt a téves vásárlásért.)Szerintem félreérted csongi szándékait... Nem oktatóvideót akar csinálni: aki
meg YT alapján próbálja utána csinálni, és neki nem sikerül, sag schon...Amit meg ő csinál meg, azért nyilván nem vállvonás jár, ha megkotlik: vegyük
észre, hogy aki motorszerelő iskolában tanulta is a szakmát, tud sz*r munkát
kiadni a kezei közül. Gondolom nem kell felemlegetni aranykezű Gergőt.Egy ideális világban a szerelő jól szerel/az informatikus hibátlan programot ír.
Programhiba is okozhat anyagi kárt, vagy személyi sérülést, ahogy a szerelő
hanyagsága is. Kocsiban hátsó hidat cseréltek a "szerelők", azért az idézőjel,
mert volt szerencsém végignézni azt a kendácsolást. Pedig napi 2-3-at biztos
megcsinálnak mégis sikerült kiszakítani a hátsó fékcsövemet: pereljem őket?
(Vagy csak akkor, ha leesek az útról a nemtörődömségük miatt, addig nem?)
Megjavíttattam saját költségemre, és nem ajánlom őket senkinek. De tovább
görgetve ezt a felelősséges gondolatmenetet, azt sem írhatom le, hogy ugye
hol csinálták ilyen hozzáértéssel a dolgot, mert még perelnek hírnévrontásért.Szerk: ja és ez nem ideális világ... Ha meg látod, hogy kontár az illető, akkor
nyomod a dislike-ot, és mész tovább. Nem tudod megváltani a világot. (Most
pl. csongit akarod lebeszélni, hogy ne legyen n+1. kontár. És ha jól csinálja?)Szerk2: "Inkább a márka/típus fórumot szoktam olvasni"
Mert ugye aki oda ír bármit, az azon kívül, hogy tulaja a vasnak, ért is hozzá.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #26334 üzenetére
Így csinálod a videókat, akkor talán nem lesz támadási felülete. Még el sem kezdted,de már be kéne ruházni, kamera, állvány stb. Majd vágni,elmagyarázni milyen javítás történt,mennyibe került stb. Szóval maga a videózás nem olyan egyszerű. De, ha csinálni akarod akkor hajrá.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #26335 üzenetére
Csapágy,
Nem volt benne hiba. Azóta már cserélve lett másnál is.
Nálad is jó volt a csapágy méret, de ott kommunikációs hiba történt. Nem mindegy, hogy annál a tónál, vagy @nál a tónál.Típus fórum.
Ugye ott az adott tulajok vannak. Azokból is le kell szűrni, hogy 1eKm vagy 100eKm,vagy 200eKm óta az. Minél többet használja, annál több ismerete van a típussal. (Alkatrészek, szervizek, hibák, szerelők, stb) Általában ilyen fórumokon a típus szereplője is jelen van.Tényleg, Gergő.
Ő elcseszett valamit elismerte, javította legalább?Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #26337 üzenetére
De igazából a "tulaj, 200eKm tapasztalattal" semmit se mond arról, hogy mennyire vannak releváns ismeretei a típus szervizelésével kapcsolatban... Esetleg mennyire ért hozzá, vagy érdekli az egész. Lehet, hogy csak túrázik: ha baj van betolja ugye szervizbe, és fingja nincs mit csináltak rajta, nem számít, fizet és gurul tovább...
Az a baj, hogy magadból indulsz ki: műszaki érdeklődéssel megáldott, magának is szerelgető ember, aki a lehetőségeihez mérten igyekszik megismerni a motorját...
Na nem mindenki ilyen, és ez független attól, hogy amúgy mennyit motorozik... Ja hogy az adott típus szerelője is ír a fórumra? Na, akkor attól érdemes kérdezni, és slussz. Pedig lehet, hogy a szerelő nem is tulaj, vagy nincs is sok km tapasztalata az adott típussal, hiszen nem hajtja, hanem szereli... Ritka szerencsés, ha a kettő együtt jár, és lelkiismeretes, szakértő, releváns tanácsokkal. Vagy ugye nem csak tanácsokkal, hanem odaguríthatod a vasat, és megcsinálja bekötött szemmel is.
Minden más porhintés... Tudom, tízmillió motoros országa vagyunk, és mindenki egy szerelő zseni is egyben, kivéve persze "másokat", mert más mindig hülye. Ne tudd meg, hogy két szerelő miket nem tud elmondani a másik hozzáértéséről... Illetve gondolom ismered a jelenséget. És ha némi valós alapja van a fikázásoknak, akkor visszakanyarodtunk ahhoz, hogy a papír egy dolog (mondhatjuk, szükséges, de nem elégséges), a lelkiismeretes munkavégzés meg a másik. Sajnos rengeteg papírral rendelkező kókler is létezik. És/vagy nincs annyi ideje "elszöttyögni" vele, mint azt az adott probléma megérdemelné: jóvanazúgy jelenség / taknyolás.
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #26336 üzenetére
Hát nagyon nem egyszerű . Már legalábbis ami érdemben eléri a kezdős belépő szintet.
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #26339 üzenetére
Hidd el,hogy annál a tulajnál aki 100-200eKm elgurul,ragad az emberre ez-az. Kívánom,hogy egyszer nagy motorra üljél, és több 10eKm-et menjél,országokban túrázzál,stb. Mert addig nálad ez csak egy fikció.
És most nem a robogózást szeretném lekicsinyíteni.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #26341 üzenetére
Robogóval ugyanúgy el lehet menni sok km-t, ez nem ezen múlik, de az igaz, hogy idővel ráragad az emberre sok minden, már csak abból, hogy a szerelővel beszél.
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #26341 üzenetére
Én nem vágyom erre, de nem vagyunk egyformák...
Robogón is már fél éve nem ültem, s az sem hiányzik.Nagyon érdekes amúgy, hogy akire ragadt ez-az, arra
lehet hallgatni. Másnak meg kuss a neve. Ha nincs jó
papírja, amit Moszkító-bácsi elfogad... Nyugodj meg,
nálam a "túrázás" mindig is fikció volt, a leghosszabb
utam talán 260 km volt egyhuzamban: több se lesz...nem a robogózást szeretném lekicsinyíteni
Akkor valamit rosszul csinálsz....[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #26344 üzenetére
"Ugye ott az adott tulajok vannak. Azokból is le kell szűrni, hogy 1eKm vagy 100eKm,vagy 200eKm óta az. Minél többet használja, annál több ismerete van a típussal. (Alkatrészek, szervizek, hibák, szerelők, stb)"
Figyi,semmi baj,hogy te így használod,más meg máshogy. Ennyi.
És végére is értünk a fing fűrészelésnek. ✌️😀
Jöhet a milyen olajat tegyek bele.[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
adam_454
tag
Sziasztok!
Volt pár hete az a téma, hogy ki milyen messzire túrázott el.
Pár éve motorblokk felújítás után csináltam egy Miskolc -> Balaton távot egy 125ccm robogóval, főúton. Szerelő átbaszott, hogy 70-nél többel nem szabad menni bejáratás alatt, így nem is mentem többet. Nyilván itt ott mozgó út akadály voltam, néhány esetben, de ilyenkor félreálltam, hadd menjenek.
Viszont ettől még egy élmény volt, míg be nem sötétedett nyugodtan lehetett bámészkodni. Sötétedés után a hetes főút már néha érdekes volt, egy két úthiba megvezetett, de komoly probléma nem volt.
Persze sokat is lehetett ebből tanulni, pl. hátizsák nem maradhat a hátamon, hanem ha nincs más le kell kötözni.
Az is tanúság volt, hogy nem izgulósan kell hozzáállni. Nyilván, figyelni kell az útra, forgalomra, akármi, de nem szabad azon izgulni, hogy akár baja lesz a motornak akár baleset lesz.Ugyanakkor azt is megtanultam, hogy a 125-nek óra szerint 90 a maximum utazó sebesség, de azért nem feltétlenül jó hosszútávon határon menni a technikával. Persze nem árt egy megbízható motor is. Lehetőleg kényelmes üléssel
Nekem is az a tervem, hogy valamilyen 250 ccm (megbízhatót ) és simán mennék hasonló távokra. Igaz nem az a célom, hogy hágókon mihamarabb átkelljek, hanem, világot látni jellegű túrázás.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz adam_454 #26346 üzenetére
125ös gps szerint nem sokkal megy 90 felett, sztem óra szerint 70baz utazója, 250esnek meg 100.
Nekem a legnagyobb egyben táv a börzsönyi Szent Orbán vendéglő volt, kb. 100 km. Azért mentem az sh300zal, mert kellett a tucano.
A basic távom egy seggel 30 km, ami 25 perc, de a 100 is meg volt 1 óra alatt. 😃 -
vicces
addikt
válasz adam_454 #26346 üzenetére
én motor hiján az xmaxxal néha - kb egy évben 1x-2x - csinálok ilyen túrázós napot. azt kell mondjam, hogy hibátlan! asszem olyan 250km körül mentem már vele. a sámlis üléspóz nem feltétlen kényelmes több óra után. ezért kell szerpentinezni, ott mozog az ember eleget ahogy jönnek a kanyarok sorban.
egyébként "aglomerációzók" vele. alig van kanyar a munkába felé. sisakbeszélő és podcastek nélkül nagyon unalmas lenne.:)
-
kaktusz2
tag
qiuqi vista 125 csopival Gyöngyös -Siófok 65-70km/h pályán Pesten át 1huzamban.Az nem volt semmi,mikor leszálltam jó darabig,nem kívántam motorra ülni,de leülni sem.Másnap mikor mentem haza,4x is meg álltam nyújtózkodni,km nem néztem de,180 km saccolnám,ha jól emlékszem ,bár ennek 2 éve már,úgy 3 óra volt motoron.nagyon élveztem wesko csizma ,bőrgatya bőrmellény,motoros pólóval,zizi csak a kamion előzéseknél volt,mármint hogy ők előztek engem,volt sok dudálás,voltak gratulációk is,de már csak szép emlék.Hébe hóba Abádszalókra lenézek ,hol csopival hol a burgival.A burgival Dunakeszi volt 1 huzomba,mivel az asszony nem bírja a hosszú távot.Egri úton is a felénél már nyavajog.
-
csongi
Topikgazda
válasz adam_454 #26346 üzenetére
Nem b.szott at.
Egy vashengeres blokknal az elso par szaz km-en, kb 2/3 teljesitmeny fole kergetni nem erdemes.
Bevonatos hengeres blokknal sem art egy ossze koptatas.250 es, egy jol osszeallitott attetellel kenyelmesen lehet 100as tempos turakat menni.
Ehhez jol kell valasztani, de lesznek lemondassal jaro dolgok.
Egy matra megmaszasa nem lesz nagy elmeny.
Mindjuk ugy , hogy egy orsegi kanyargas meg kellemes elmenyeket ad.
Olcso kivitelek kymco, sym.
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs