- Telekom mobilszolgáltatások
- iOS alkalmazások
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
Hirdetés
-
Számháborút nyerne az Ulefone Armor 26 Ultra
ma 5G, IP68/69K, 120 Hz, 120 W, 121 dB, 200 MP, 512 GB, 15 600 mAh és walkie-talkie opció – csak néhány kulcsadat.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Fejlesztői videón az inZOI, a Krafton életszimulátora
gp A látvány továbbra is lenyűgöző, a gépigényre még mindig nem merünk gondolni.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Snoop-y
veterán
válasz zolynet #31498 üzenetére
Masik fele, hogy pont most neztem egy I-VT-t. £6500 -ert aruljak 60.000 merfold van benne.
Lehet meg kene keresnem a regi VT-t. Ha egyben van a kasztni es meg nem lopkodtak szejjel akkor lehetne jobbositani.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Anomander2
újonc
válasz szőröscica #31490 üzenetére
Köszi! Ő az itt is emlegetett Papp Tamás? Jól hangzik, fel fogom keresni.
-
szőröscica
addikt
válasz Anomander2 #31506 üzenetére
Elvileg igen.
-
honda23
aktív tag
Srácok
Ezt az accordot ismeri valaki vagy megtudná nézni nekem?
Ha jó lenne, mennék megnézni. Mondjuk a fényszórók nagyon mattok, 300e felett szokott ilyen lenni egy búra. Km gyanúsan kevés.nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
honda23
aktív tag
válasz Winner_hun #31509 üzenetére
Nagyon jó lenne, de már volt fent egy egy hete, és 4 óra alatt elvitték, ha ez is jó, akkor pár napon belül elmegy sajnos. Ha találok ilyen árban 7 gen accord sportot, akkor nem mazda6 lesz.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
Pepeninho
őstag
Sziasztok!
Van egy 1998ban gyártott Honda Civicem. Benzines, 1.4es. 66 kw.
motorszám: d14a411226102 kérdésem lenne a kocsival kapcsolatban!
1, Hány literes a tankja!
2, Milyen olajat vegyek bele? Sajnos a régi szerelőm nem elérhető így nem tudom kinyomozni, hogy Ő legutóbb milyet rakott bele...Előre is köszönöm!
Ps4, p30 pro
-
vekk200
tag
Én sem tudom mien van az enyémben de legközelebb ezt fogom bele tenni én is 10w40 Eneos
-
nagyúr
válasz !Overdose! #31515 üzenetére
hmm, ez erdekes, fb-n szinte minden 6gen tulaj 10w40-et tol a d14-be, ennek a regebbi konstrukcionak nem tul vekony az 5w40?
-
!Overdose!
őstag
válasz tboy93 #31516 üzenetére
Ne a Facebook alapján válasszunk már olajat!
Egyébként irtózatos nagy butaságok mennek a facebook-os csoportokban. Én már arra sem veszem a fáradtságot, hogy kijavítsam őket. Az utolsó csepp a pohárban az volt, amikor az egyik önjelölt szakértő megálmodta, hogy az angol Civic dízel motorja BMW TDS. Amikor felvilágosítottam linkekkel, hogy Perkins eredetű Rover, és a BMW-nek akkoriban értelemszerűen még nem volt köze a Rover-hez (hiszen a Hondának volt) és különben sem volt soha 2.0 TDS, akkor elintézte azzal, hogy ő amit biztosan tud, arról nem vitatkozik.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
gaga1
tag
-
vekk200
tag
válasz !Overdose! #31519 üzenetére
Igen ezzel már sajnos én is szembesültem nagyon nagy marhaságokat írkálnak ott aztán én is meguntam és itt kértem segítséget és kaptam is
-
zolynet
addikt
válasz szőröscica #31522 üzenetére
Már miért lenne az jobb mint a gyári előírt?
Áhh, hagyjuk inkább.Life is too short to stay stock!
-
!Overdose!
őstag
válasz zolynet #31523 üzenetére
A hideg oldali viszkozitást érdemes csökkenteni. Könnyen meglehet, hogy neked sem kellett volna még felújítani a motorodat, ha a kezdetektől fogva 5W-40-el használták volna 10W-40 helyett, ugyanis egy motor a kopásának nagy részét a hidegindítás során és a hideg üzemelés közben szenvedi el. Ezen kívül ritka és drága a fullszintetikus 10W-40, a részszintetikusok pedig hamarabb "öregszenek". Bár nem ismerem a B16A2 gyári ajánlását, de nehezen hiszem, hogy csak is kizárólag 10W-40 szerepelne benne. Nekem is engedi az 5W hideg oldali viszkozitású olajakat alkalmazni. Illetve ne felejtsük el, hogy a B16 talán valamikor a 80-as évek végén, 90-es évek elején jelent meg. Azóta sokat fejlődtek a motorolajok is. Miért ne tennéd bele a fejlettebb technológiát?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
gaga1
tag
válasz szőröscica #31524 üzenetére
Azert a 0w40 nem egy kopott motorba valo olaj. Szerintem.
Amikor az eny3mbe 5w40 ment azt szepen csipegette. 10w40 egyaltalan nem fogy.[ Szerkesztve ]
Szelvedojavitas,lampapolirozas,autoalkatreszek
-
Pepeninho
őstag
Na most akkor melyiket vegyem?
Ps4, p30 pro
-
m3tr0
senior tag
Felpróbáltam a felnit...
Ennyit számít a gumi meg az ültetés, előző gazdájánál és nálam.Eladó,cserélhető.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
szőröscica
addikt
Akkor annak az 5W40-nek melegen hígabbnak kellett lennie mint a 10W40-nek, ugyanis a motor az olajat terhelés alatt eszi, nem hidegindításkor. Legalább egy picit olvassatok már utána, hogy mit jelentenek ezek a számok, nem várom el senkitől, hogy tribológus legyen, de ne terjesszetek szájról szájra hülye mendemondákat.
Autóitokat szerető, istenítő emberek vagytok páran, és képesek vagytok a 10W40-et mantrázni a mai napig. Hihetetlen.
-
!Overdose!
őstag
Először is ahogy a kolléga is írta olajat nem idegen fogyaszt a kopott motor. Másodszor a 0W-40, 5W-40 és 10W-40 meleg oldali viszkozitása bár megegyezik, de gyártónként és típusonként eltérő lehet. Érdemes olajválasztás előtt utánanézni a gyártói biztonsági adatlapokon. Ezért is fordulhat elő, hogy egyik olajat eszi, a másikat pedig nem egy motor. Harmadszor pedig látatlanban nem lehet megítélni egy motor kopottságát. Az, hogy esetleg sokat futott egy autó, az még nem jelenti azt, hogy kopott a motorja. Közel 240k km-nél járok és a nívón nincs látható olajszintváltozás két csere között, azaz 10k km alatt. Kompresszió és károsanyag-kibocsátás a gyári értékeket hozza. Akkor most kopott, mert sokat futott? Természetesen nem és hogy ezt az állapotot a legtovább meg tudjam őrizni nem is locsolok bele 10W-40-et.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
nagyúr
válasz !Overdose! #31532 üzenetére
Én is áttértem egy ideje az 5W-40 full szintetikus olaj használatára.
Més que un club!
-
BlacKSouL
addikt
De én se tudom hogy mi a f@szé' linkelgetek cikkeket a levegőbe...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
gaga1
tag
válasz !Overdose! #31532 üzenetére
A sajat automrol irtam a tapasztalatot. Es valoszinusitettem hogy egy 10en eves auto mar kisse meg van kopva. En is szerelomtol kertem tanacsot olaj teren. Azt mondta ha az 5-os fogy akkor mehet a 10-es bele. Iszont ezt nem gondoltam jozan paraszti esszel hogy ket egyforma viszkozitasu olaj is kulonbozhet surusegben. Lehet ha mas fajta 5w40-et tettem volna bele akkor nem ette volna?
Szelvedojavitas,lampapolirozas,autoalkatreszek
-
BlacKSouL
addikt
Az nem úgy megy, hogy ha kopott a motor (a hengerpalást belső átmérő nő, a dugattyúgyűrűk vastagsága csökken, a palástnyomás csökken, a dugattyú és henger közti hézag nő, a szelepszár szimmering kopik, stb,) hogy akkor jó sűrű olajat kell bele tenni, az majd jól nem fér a rések közé....van egy rossz hírem, a 15W40 üzemmelegen elvileg pontosan ugyanolyan híg, mint a 0W40...nem fog mesterséges tömítőanyagként viselkedni, csak szarabb kenést eredményez...hidegen meg pláne. A 15W40 kb. -5 fokon olyan, mintha valaki iszonyatosan elkezdene keverni egy bögre mézet, a 0W40 meg mintha bögre teát. Sarkításnak tűnik kissé, de a bögrében nincsenek is századmilliméteres illesztések...
Azt is leírták már, én is talán, hogy attól, hogy egy olajszint 15 000 km alatt nem csökken, az nem jelenti azt, hogy az olajba viszont nem kerül benzin, ami pótolja az olajtartalom csökkenő arányát.Az ilyen szerelőket meg küldeném fatuskóba éket verni, ilyen hozzáállásokkal. Szégyen, hogy egy szerelő nem rendelkezik minimális tribológiai ismeretekkel, vagy akár ismerje a belsőégésű motor működését.
Persze. Ha soha többé nem állítjuk le a motort, akkor egyszer beindítani a 15W40 is jó. De ha valaha is kihűl, minden hidegindításnál majdnem annyit ártunk vele, mintha egy 3 kilós kalapáccsal ütnénk a vezérműtengelyt.Hidegindításnál az önindító is küszködik, az olajszivattyú is küszködik, a lassan felépülő olajnyomás, azaz a lassan kialakuló hidrodinamikai állapotok miatt tovább lesz elégtelen a kenés a siklócsapágyaknál, és még sorolhatnánk.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
lehella
senior tag
Sziasztok!
Egy ideje nézegetem a 2003-2006 közötti Accordokat, benzines 2.0 manuális váltós típusokat. Amiket itthon lehet kapni 1.5-2 millió között, azok mennyire a legalják a felhozatalnak, mit lehet várni tőlük? Népítéletek szerint megbízható és aránylag jó fogyasztású kocsik ezek, de mire kell odafigyelni egy esetleges vételnél?www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Stehe
aktív tag
Sziasztok! 7gen Civichez keresnék jó állapotú, bontott katalizátort (motorkód: D16W7). Ha valakinek van, lécci árral együtt jelezze! Köszi előre is!
-
F.B.I.
veterán
Az olaj témához hozzászólva: tényleg jobb egy kisebb 5-40, esetleg 0-40-es olaj, én is okos szerelőkre hallgattam, akik csak a kulcsokhoz értenek és magasröptű elmélkedéseik vannak az olaj jótékony hatásáról.
Eredmény: 15w-40 a régi dieselbe, mert az jó neki...értem, ment is bele de a reggeli hidegindítások, ezzel az olajjal úgy kinyírták a motor belsejét, hogy most motor csere lesz, mert teljesen elment a kompresszió.
Nyugodtan mehet a vékony olaj a régi benzinesekbe, mert több a reggeli 10 fok alatti napok száma kis hazánkban (210K km Charade is szereti az 5w-40-et).
Senki nem képes mindenre, de mindenki képes valamire! Segítő válaszokat köszönöm!
-
zolynet
addikt
Nekem nagyon bejön az új Honda Civic Type-R, még ha sokat is faragtak az eredeti concept-en.
Friss ropogós cikk: katt
5ajtós, belefér a family, 350mm fék, igazi öszvér, KELL!Life is too short to stay stock!
-
EQMontoya
veterán
Ezt a "kopott motorba 10W-s olaj való" dolgot szerintem még a Ladákon szocializálódott idióta szerelők terjesztették el, felejtsük már el végre a p..ba. Meg a 10w-s olajat is bármibe, ami '95 után készült.
Same rules apply!
-
zolynet
addikt
válasz !Overdose! #31525 üzenetére
Igen igen, hidegindítás ésatöbbi...de ha azt nézzük hogy Mo éghajlata nem az a brutális hideg telűek közé tartozik, akkor a gyári előírt 10w40 pont hogy elégséges. Nem vagyok szakértője e témának ezért is kérdeztem meg Imit, Gyurit hogy mit ajánlanak, mert azért én nem csak tötymörgök vele, hanem pályázok is.
Imi: gyári 10w40 pont elég
Gyuri: motul 6100 hibátlan lesz, de ha nagyon akarod tehetünk bele 8100at is de azt verseny gépekbe teszik inkább
Én anno próbáltam valvoline 15w50 olajat is hátha az olajdfogyásom csökken, de ugye akkor már b*szhattam az ilyen fajta próbálkozásokat.
"Miért ne tennéd bele a fejlettebb technológiát?" -> azért váltottam eneos-ról motul 6100-ra, mert az elvileg jobb, de maradtam a 10w40-nél.Life is too short to stay stock!
-
gaga1
tag
Mi van itt,senki sem dolgozik? Raertek irogatni?
Szelvedojavitas,lampapolirozas,autoalkatreszek
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000