Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szőröscica

    addikt

    válasz Winner_hun #31568 üzenetére

    Két különböző gyártó különböző olajai nem egyformák. Két eltérő 10W40-es olaj esetében is előfordulhat, hogy bár mindkettő 40-es melegoldali értékkel bír, az egyik hígabb mint a másik. Ezért természetesen lehetséges, hogy találsz olyan 5W40-es vagy 0W40-es olajat, ami az azonos melegoldali szám ellenére üzemi hőmérsékleten kicsit hígabb lesz mint egy 10W40-es, de hangsúlyozom, ez simán előfordulhat egy másik féle 10W40-re átváltáskor is. Ez a magyarázat arra, hogy a kolléga autója miért ette az 5W40-et, mikor a 10W40-et nem tette. A legtöbb olaj tech sheetjét le lehet tölteni az internetről, ezeken szerepelnek az olaj viszkozitására vonatkozó információk különböző hőmérsékleteken, össze lehet őket hasonlítani.

    Egyébként arra, amit leírtam jó példa az Eneos Sustina 5W30 esete. Előtte sokáig 0W30 olajat használtam, most tettem bele először 5W30-as Sustinát, ami elsőre visszalépésnek tűnhet, hiszen mint megbeszéltük, a 0W-s olajak jobban kennek hidegindításkor mint az 5W-sek. Azonban összehasonlítva a Castrol Edge Turbodiesel 0W30 és a Sustina 5W30 tech sheetjét kiderül, hogy a Sustina minden hőmérsékleten hígabb olaj, inkább a 0W20-asokhoz van közel, számomra nem is teljesen világos, hogy miért 5W30-as jelölést kapott. Egyébként a 200 ezer km-t futott, alapjaiban meglehetősen öreg (először 14 éve jelent meg common rail technikával ez a motor, de a blokk sokkal régebbi autókban is benne volt már) konstrukciójú motorom egy grammot nem eszik belőle.

    Érdemes olvasgatni, összehasonlítani olajakat mindenképp, mert csak jót teszel az autódnak, ha a 10W40-nél jobb hidegindításkori tulajdonságokkal bíró, teljesen szintetikus, modern olajat használsz. :) Mikor reggel indítok, azonos külső hőmérséklet mellett hallhatóan könnyebben forgatja meg az indítómotor, mint egy rosszabb olajjal.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák