- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- iOS alkalmazások
- Redmi 13C - C-terv
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
Hirdetés
-
Az ASRock kicsit megnyirbálta az egyik R-DIMM-es alaplapját
ph Az inteles deszka egyebek mellett szakít a Thunderbolt 4-gyel, a Wi-Fi 6E-vel, az egyik übergyors LAN-nal és a fixált I/O pajzzsal.
-
Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
ma A markolat akkumulátort és hasznos gombokat kínál, a tok szűrőket fogad be.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
válasz Winner_hun #31568 üzenetére
Két különböző gyártó különböző olajai nem egyformák. Két eltérő 10W40-es olaj esetében is előfordulhat, hogy bár mindkettő 40-es melegoldali értékkel bír, az egyik hígabb mint a másik. Ezért természetesen lehetséges, hogy találsz olyan 5W40-es vagy 0W40-es olajat, ami az azonos melegoldali szám ellenére üzemi hőmérsékleten kicsit hígabb lesz mint egy 10W40-es, de hangsúlyozom, ez simán előfordulhat egy másik féle 10W40-re átváltáskor is. Ez a magyarázat arra, hogy a kolléga autója miért ette az 5W40-et, mikor a 10W40-et nem tette. A legtöbb olaj tech sheetjét le lehet tölteni az internetről, ezeken szerepelnek az olaj viszkozitására vonatkozó információk különböző hőmérsékleteken, össze lehet őket hasonlítani.
Egyébként arra, amit leírtam jó példa az Eneos Sustina 5W30 esete. Előtte sokáig 0W30 olajat használtam, most tettem bele először 5W30-as Sustinát, ami elsőre visszalépésnek tűnhet, hiszen mint megbeszéltük, a 0W-s olajak jobban kennek hidegindításkor mint az 5W-sek. Azonban összehasonlítva a Castrol Edge Turbodiesel 0W30 és a Sustina 5W30 tech sheetjét kiderül, hogy a Sustina minden hőmérsékleten hígabb olaj, inkább a 0W20-asokhoz van közel, számomra nem is teljesen világos, hogy miért 5W30-as jelölést kapott. Egyébként a 200 ezer km-t futott, alapjaiban meglehetősen öreg (először 14 éve jelent meg common rail technikával ez a motor, de a blokk sokkal régebbi autókban is benne volt már) konstrukciójú motorom egy grammot nem eszik belőle.
Érdemes olvasgatni, összehasonlítani olajakat mindenképp, mert csak jót teszel az autódnak, ha a 10W40-nél jobb hidegindításkori tulajdonságokkal bíró, teljesen szintetikus, modern olajat használsz. Mikor reggel indítok, azonos külső hőmérséklet mellett hallhatóan könnyebben forgatja meg az indítómotor, mint egy rosszabb olajjal.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Amazon Kindle
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Horgász topik
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- Diablo IV
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen