- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Yettel topik
- iPhone topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Maximum1
őstag
válasz maximilian4 #203398 üzenetére
Nekem is csinálja, szerintem nehezek vagyunk, legalábbis én/90kg/
Fokozatosan húzva nem csinálja, de lehet az ájsztek betét, nekem is az van, a tárcsám is ugyan ez, ujjak a betétek kb 400km van bennük. -
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #203396 üzenetére
Próbálj ki egy csontrezegtetos headsetet, mondjuk én elsősorban azért azt hasznalom mert a fülhallgatot nem bírja a fülem, fejhallgató meg nem opció biciklin. Plusz ugye hallod a forgalmat is mellette
-
maximilian4
addikt
válasz rétisün #203399 üzenetére
Aha. Supersix Evo. Huhha, gyűlnek az emberek. Lehet tényleg konstrukciós baki lenne? Valóban baromi könnyű és még a specihez képest is nagyon vékony a villája.
Mézga Aladár:
Ezen én is gondolkoztam, hátha ez a végső megoldás. Csak az a baj, hogy a betét is és a tárcsa is majdnem új.
Maximum1
Tény hogy most én sem vagyok bringás súlyban. Mostanában tekerni sem volt időm, mert most fejezem be a posztgraduális képzésem jogon, szóval nem sok időm van sajna, így fel is szaladt néhány kiló megint. Főleg ahhoz képest hogy 2-3 éve simán voltam 60-65 kiló 180 centihez, most meg vagy 80. Tűnnek el az izmok, nő a hasam…és még csak most leszek 30 (2 év múlva).
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Mezga Aladár
veterán
válasz maximilian4 #203404 üzenetére
Akkor én megpucolnám a tárcsát autós féktisztítóval, betétek ki dugattyúk alaphelyzetbe, betétekkel beállítani a központosítást. Ha rendben van a cucc akkor működnie kell.
Én 110 kg + 60 km/h lassítva sem ráz. Merida Scultura carbon villával.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
planbmokus
senior tag
válasz zsolti72837 #203354 üzenetére
Tisztítás/kenés vonalon én csak a MucOff/Motorex/Rohloff trióban bízom, illetve a TF2 egy-két spec cuccát szeretem.
A WD 40 kenőanyagok amik mindenre jók, nem jók semmire, a célzott Bike kenőanyagok és tisztítószerek nem rosszak, de minden tekintetben van náluk jobb.(#203398) maximilian4
Vibrációra gondolsz? Fékpofákat nézted?[ Szerkesztve ]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
maximilian4
addikt
válasz Mezga Aladár #203405 üzenetére
Megcsináltam a központosítást, hátha csak annyi az egész. Ha lesz időm kipróbálom.
planbmokus
Igen. Amit látok, hogy bőven van rajtuk anyag. Amit még most csináltam, és még nem próbáltam eddig, az a fenti javaslat alapján a központosítás.[ Szerkesztve ]
Maxi
-
FőDudu
addikt
válasz SpaceJam #203360 üzenetére
En majd 150 kilo vagyok - de ma jol birta a bringam.
A cserelt hajtokar, lanctanyer, lanc jol vizsgazott - a hatso fogas koszoru is olyan mint az uj.
Nem volt se felre valtas se egyeb rendellenesseg. Teszi a dolgat.Pont ugyanolyan Shimano CN-HG53 lancot vettem ami rajta is volt. Csak par szemet ki kellett kapni, mert 116 szemes volt az uj. A Decathlonos patentszem meg valami SRAM verzio - de pont jo hozza.
Mas kerdes, hogy en puding vagyok es a 30 kilometeres kor vegere elegge elfaradtam.
Dombon lakunk, lefele jo a majd 50-es tempoju gurulas - felfele elfogy a szusz.Itt a bringam. Meg kell egy uj nyereg, a Sigma oram nem mer (magnes a helyen van, de nem mutat semmit), par rozsdas csavart ki kell cserelni, de amugy mar teljesen jol hasznalhato. Es elbirja a sulyomat.
A kormany es nyeregcso gyarilag fekete alu volt - a nap kiszivta. Erdekes modon a stucnit nem bantotta.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Alg
veterán
válasz maximilian4 #203404 üzenetére
Jövök én is egy hasonló találós kérdéssel
Felnifék, hátsóval gyenge fékezéskor és fékezés után kar elengedésekor jön egy vibráció a seggem alatt, először azt hittem valakivel összeért a gumi, olyasmi érzés. Vagy mintha sűrű rácson mennék keresztül.
Hátsó tengely stabil, fék a vázon nincs meglazulva, fékpofák már nem újak, kb. félig-kétharmadig kopottak de tiszták. Visítás nincs, "toe-in" belőve, fékpofa nem ér a gumihoz, gumi nem ér a vázhoz.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
FőDudu
addikt
Szerintem a pofak nem parhuzamosak a felnivel es az eleje ereszt ele elobb. Igy a hatso resze meg berezonal amikor elengeded. Szerintem vagy beallitod, vagy be fog kopni.
Nekem is volt, addig buveszkedtem a felgombfeju alatetekkel a fekpofa alatt amig jo nem lett.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Alg
veterán
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Szerintetek komfort szempontjából melyik érték a fontosabb? A stack vagy a reach?
-
Toobee
veterán
válasz IMIIKE1998 #203412 üzenetére
Zselés nyereg, de csak 615-ös reach-csel.
https://barbieripnk.hu/
-
Maximum1
őstag
válasz Mezga Aladár #203405 üzenetére
Na az meg már az a súly ahol nem ráz
maximilian4
erről a központosításról van valami videó vagy leírás? -
FőDudu
addikt
Kene egy kis F1.
Nejem bringajat nezegetem. Nem katalogusbol vettuk, csak bementunk, megprobalta, jo felszereltsegu (Deore 1x11 sebesseg), megvettuk. Orultunk, hogy volt keszleten.
ETRTO 622x21a felni, az mekkora meretet jelent valojaban? 27,5 vagy 29"?
Nem tudok rajonni. 700x42C amit latok a gumin - nem talalok ilyet collba atultetve kb. sehol.Azaz ha jol ertem Tubeless. Lehet ebbe belsot rakni, vagy hulyeseg?
Luk eseten ebben a kulsot kell javitani (ha lehetseges)?Continental oldalan Continental Contact plus azt mondja erre, hogy 28x1,60.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Maximum1
őstag
válasz FőDudu #203415 üzenetére
29"
Az hogy tubelessre van e rakva a szelepen látod, de 99,5% hogy nem az, simán belsős, a belsőt kell ragasztani.maximilian4
köszi, majd megpróbálom én is így.[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
válasz Maximum1 #203414 üzenetére
Szerintem arra gondolt hogy rosszul feküdhettek rá a betétek a tárcsára. Nem párhuzamosan hanem ferdén. Én kivettem a betéteket, teljesen visszanyomtam a dugattyúkat, majd féknyereg vissza, még nem húzod meg a csavarokat, hanem fékkar behúz (nem engeded el) és közben meghúzod a csavarokat. Mint mikor beleér a betét és próbálod beállítani.
Maxi
-
FőDudu
addikt
válasz Maximum1 #203416 üzenetére
Decathlonban vettem mindharom meretbol prestas gumit - 26, 27.5, 29". Tehat belso van.
Meg vettem egy nem olyan olcso defekt jvito keszletet is. Gyerek koromban meg ugyis javitottam eleget, mar fejbol tudom mi hogy megy. Gumi leszedot is vettem, 3 muanyag cucc - nehogy kicsipjem a belsot. Mert persze gyerekkent csavarhuzoval csinaltuk
Akkor nem voltak ilyen uri huncutsagok.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Ringman
nagyúr
válasz FőDudu #203415 üzenetére
28" = 700c = etrto 622.
mtb-oknál a 29"-es gumi az gyak. 28"-as csak olyan széles, hogy már a külső átmérője is nagyobb
21 mm a felni belső szélessége.
ez is olyan felemás helyzet, mint ahogy 50 mm-es szélességig mm-ben adják meg a külső méretét, 50 mm felett meg colban (inchben)
28×1,6 = 700x40.
mtb-nál létezik 29×1,8-as méret is (de ritka), az meg 700x45
-
jjeahh
nagyúr
válasz FőDudu #203415 üzenetére
28-29", valójában a kettő ugyanaz, csak a virsliket 28"-nek hívják. A gumidban ha belső van, akkor nem tubeless, hanem tubeless kompatibilis és még nincs átalakítva tubelessre. Tehát ha defekted van, a belsőt kell foltoznod (vagy kicserélned).
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FőDudu
addikt
válasz rétisün #203420 üzenetére
Giant Liv Rove 1 DD.
Ez volt a nejem merete - trekkinget akart.A felnije biztosan tubeless - a gumi is elvileg. De nem tudom mert ennyire nem ertek hozza.
Keszulok a javitasra, tudni szeretnem mi kell ha defektet kap.
Legrosszabb esetben gumi ragasztas lesz - jobb esetben belso csere (a kulsot meg csak atnezem benne van-e meg a tuske).FőDudu
-
xy.zsolt
őstag
válasz maximilian4 #203404 üzenetére
kell az outira okvetlenül a tárcsafék....peeersze
Más, Használ(t) valaki outin TT nyerget...azt amelyik elöl 2 részben végződik? Tapasztalat érdekelne
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
FőDudu
addikt
-
-
FőDudu
addikt
válasz Maximum1 #203428 üzenetére
Es akkor visszatertunk oda, hogy mekkora belso kell ebbe?
Ilyen?
Presta-s verziot nem talalok. Atmegy a schrader szelep a presta-s lukon?
Presta tuti vekonyabb, mert van hozza ratekerhetos schrader adapterem.
Szerk: nem megy at. A Presta 6mm, a Schrader meg 8mm atmeroju.700x42C a mostani gumi - nem is ertem, katalogus 700x38c-ir.
Latom ugyanezt linkelted.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
fulton
addikt
válasz xy.zsolt #203427 üzenetére
köszönöm
1.Jut eszembe, arra jutottam hogy veszek egy Ruby Project szemüveget.
Itt ezzel kapcsolatban szeretném megkérdezni akik használják, milyet-és a mi a véleményeük? mennyire elégedettek.
2. vannak ezek az ImpactX2 lencsék és a multilaser. melyik ajánlósabb és miért?
3. az impactx2 belül van ami HDR is, ott az mennyit javít a látás szempontjából?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #203398 üzenetére
Én is tapasztalom,xt 8100 fék, shimi organikus betét, RS Judy Gold villa, RT 54es tárcsa.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
maximilian4
addikt
válasz Hasaggymeg #203434 üzenetére
“Kell neked tárcsafék” montira. Amúgy ez kezd így egyre érdekesebb lenni. Ami közös, az a shimi fék, betét és tárcsa. Itt üti valami egymást. Furcsa ez egy full homogén rendszernél.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
nmate91
tag
Ha jól láttam nem volt (vagy vak vagyok): Rigs of the 2021 Hungarian Divide
Hauser meg a Schwinn nem semmi. Van Triban, Rockrider, minden -
FőDudu
addikt
válasz rétisün #203399 üzenetére
En is furan neztem amikor nekem a bringaboltos javasolta, hogy a gyarilag tarcsafekes uj bringamon csereljuk ki V fekre a feket, mert a nagyobb fekezes hatasara a feloldalas terheles elcsavarhatja (rossz esetben el is torheti) a villat. Elsore meredek, de fizikailag valoban igaz.
Marmint a feloldalas erokar. V feknel ugye kozepen van, mert a felni 2 oldalan fekeznek a pofak es az erokarjuk nagyjabol azonos. Tracsanal meg csak bal oldalon van erokar.Lehet ilyesmi 'rezonanciarol' lenne szo... marmint a villa csinalja a merevsege vagy epp konnyebbsege miatt.
FőDudu
-
abéla
senior tag
válasz Hasaggymeg #203369 üzenetére
Ha nem is kap terhelést, azért szerintem nem szerencsés ha kilazítólag hat a tekerés ezzel a menetiránnyal (ezek szerint); egyébként a linkelt 243-mal kentem előzőleg, de most bekeményítettem és a 638-at kapta, hátha .
De ha megint lelazul, istenbiza' belerakok valami integrált, HT-s Shimano-t, irgum-burgum.
hootka!
-
jjeahh
nagyúr
válasz FőDudu #203426 üzenetére
Kell tubeless szelep, öntapadós tubeless szalag és tubeless sealant (tej). Viszont csak akkor érdemes tubelessezni, ha rendszeresen használod a bringát, mert ha hónapokig leteszed, beleszárad a tej.
#203434 Hasaggymeg: lehet, hogy az XT fék túl erős a 30-as becsúszós villához? Gondolom a Judy tervezői úgy képzelték el, hogy a belépő-középkategóriás telóval úgyis mindenki BR-M315, 365, 400-as fékeket használ majd.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FőDudu
addikt
válasz arcitec #203439 üzenetére
En majd 150 kilo vagyok, szoval az extrem igenybe vetel mar egy lejtos gurulasnal is megvan.
Mai korunkon a gyerek es asszony ugy maradt le mogottem a lejton, hogy orom volt nezni(sajnos sebesseget nem tudtam merni, valamiert nem mukodik a Sigma oram. Kell egy uj).
Dupla suly, dupla lejto iranyu ero.
Es gordulesi ellnallasban eleg jo a maxra fult Schwalbe Big AppleJah. 30-40 eve lattam olyan fekpofakat ahol a gumi resz egy sinbe volt betolva. Azt ha forditva szereli be, akkor lehetseges
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz jjeahh #203441 üzenetére
Koszi!
Majd ha oda kerul a sor, szetszedesnel kiderul milyen is pontosan a kerek. Leiras szerint tubeless ready. Legalabbis a felni es a gumi is tubeless - de amint lathato a szelep nem az.
Arulnak egyaltalan gyarilag tubeless gepet? Marmint ha honapokig raktarban all, akkor ott nem lesz gond? Vagy csak eladas elott nyomjak bele a tejet?
(en csak a Muc Off verziot probaltam, az egy Forintot nem er).
FőDudu
-
maximilian4
addikt
válasz jjeahh #203441 üzenetére
Akkor én mit mondjak a nagyon vékony kis karbon villámmal, rajta bazi erős ultegra nyereggel. Előtte volt apex, rival (már ami outit illeti), de ez az ultegra nagyon beteg egy országútin. Egyébként én továbbra sem gondolom (teljesen biztosan), hogy ez lehet a gond.
Maxi
-
brumi1024
veterán
válasz maximilian4 #203445 üzenetére
Én Canyon Endurace-nél nem tapasztalom a vibrálást (full Ultegra szett), igaz keveset futott.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #203441 üzenetére
Hacsak Főni nem 120 kiló, tök mindegy milyen fék van elöl, ha a belépővel is ugyan úgy orra tudsz állni, mint az XT-vel, akkor az XT nem tudja jobban terhelni. Esetleg hosszabb lejtőzésnél jöhet ki az, hogy több marad meg a végére az XT-nél, mert nem melegszik annyira, de attól még a max erő amit ki tud rá fejteni, nem változik. FőDudunál már valószínű más a helyzet, ő egy 4 dugós DH fékkel valóban jobban tudná terhelni a villát, mint egy belépő két rugós shimano fékkel, abba nem hiszem, hogy van annyi erő, hogy orra tudjon állni
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz FőDudu #203444 üzenetére
Minden normálisabb kerék és gumi tubeless kompatibilis manapság, de gyárilag mindegyikbe belsőt raknak, aztán az user ha megveszi, úgy használja ahogy akarja. Néhány gyártó az új bringa mellé a dobozba berakja a tubeless szelepet és szalagot is. Ha tubelessre adod a fejed, akkor minimum stan's, schwalbe, joe's tejet érdemes venni.
#203445 maximilian4: nem értek a karbon villákhoz, de simán el tudom képzelni, hogy nem hajlik úgy, mint egy 28 vagy 30-as becsúszós teleszkóp . De úgy érzem nálad valamilyen beállítás probléma lesz ez.
#203448 bardi: 65 kiló vagyok és a BR-M446 Alivio, vagy akár 315, 365 féket nem érzem elég erősnek, szal ezzel nem értek egyet . Igen, fejre lehet állni ezekkel is, törtem el már miatta a bordám, de amikor 15-25%-os lejtőn terepen 40 körül vereted és hirtelen lassítani kell, akkor hamar kiderül mennyire jó a féked. Na ilyen helyzetekben egy belépő fék nagyon korlátoz, mert ha nem harap elég jól, egyszerűen nem merek annyira gyorsan menni lefelé. Ergo ha jön valami akadály, rock garden amire nem számítok, vagy bármi ilyesmi, a fék miatt nem tudok lelassítani eléggé időben és elesek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz maximilian4 #203445 üzenetére
az a supacaz bandázs az gyári volt, vagy már te tetted rá?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest