- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Dömpingárakkal rúgja rá az ajtót a magyar piacra a BYD
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Dead Island 2 - Túl a 7 millió játékoson
gp Továbbra is érkeznek majd frissítések, a készítők nem engedik el a kezünket.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz ZavaBalazs #232001 üzenetére
jól nézz ki nekem bejön. Mit kitalálnak
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #231989 üzenetére
Újra kérdem: baj van vele, vagy miért akarod mindenképp kiszedni a hajtóműcsapágyat? Ami az átalakítást illeti, én nem paráznék előre, majd ha tényleg soxor kell csapágyat cserélni és a művelet is macerás, esetleg nyekereg akkor majd ráér a menetesre alakításon gondolkodni...kitalálták azt a bepréselt csapágyazást már 100 éve, nem feltétlenül lesz rossz éppen nálad.
#231983 tknof1871...Az eredeti kormányról le lehet szedni a markolatot és áttenni az új kormányra? Igen. Hogyan? Meglehetősen egyszerűen.
Kelleni fog nyomatékkulcs? Nem. A csavarok menetére kell csavarrögzítő? Nem.
Milyen adatból lehet tudni, hogy egy új kormányszár beépíthető egy kerékpárba? Villanyak átmérő (általában 11/8") és kormányvastagság (talán 32mm)"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz ZavaBalazs #232001 üzenetére
ez a váz lesz jó [link]
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #232005 üzenetére
31.8 a kormánycső átmérője a modern kormányoknál, régebbieknél (vagy olcsó trekking/városi vonalon v fixinél) 25.4 mm vagy outinál még 26 mm is előfordult.
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #232005 üzenetére
Baj baj, persze. Foloslegesen nem nyektetnem. Eloszor nyoszorgott, most mar csondben kattog 1 ponton, es a csapagy is zajos. Ezert megy a szervizbe.
Mikor most Hosszuhetenyben voltam, azt hittem felrobbanok. Tekertem folfele, es jott az az idegesito hang. El is vette a kedvemet, ezert csak 9x jottem le. Utalok olyan bringaval tekerni, ami zajos.Telre a Nobby Nic paroson nagyon elgondolkodtam, elore-hatra feltennem. Nagyon dicserik, defektallosaga az, ami kerdeses. Van valakinek tapasztalata vele? Tipikus sarors, nedves korulmenyek koze valo gumi.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #232004 üzenetére
azt néztem, arra írtam a 92 cm
-
-
Kiskopika
senior tag
válasz fulton #232010 üzenetére
@fulton: én se akartam nagyon bedőlős bringát, mert azt gondoltam hogy hosszú távon nem lenne kényelmes. A trekkingemen is egy bizonyos idő után szinte csak új hegyel fogtam a kormányt hogy minél feljebb legyek.
Aztán jött a canyon endurance és tök jó kényelmes egyáltalán nem érzem hogy be vagyok dőlve. Igaz alsó fogásban még nem is mentem, de a szokásos köröm alatt teljes volt a komfort érzet.
Bár hozzá teszem tök más volt hajtani, "vezetni" sokkal háklisabb a kormányra egy kézzel szinte félek -
fulton
addikt
válasz MPowerPH #232008 üzenetére
de ismerős szitu, volt párszor benne részem mindig nyafog valahol és mikor úgy kell letoljam az utat hát a kedvem is képes elvenni, mikor a bükkben másztam másodjára visszfele és nem bírtam csak 9 el menni hátron tekertem és a csendben hallgatni ahogy az első kerék nyafog..azthittem kivágom
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #231989 üzenetére
Nincs egy imbusz szettből egy 8as imbuszod? Azt hittem ilyen minden bringásnak van otthon
Én ezzel, meg egy nyeregcsővel verem le róla, túlzottan ezzel finomkodni úgyse fogsz, mert lazításkor pont rossz irányba forog a hajtókar, ki kell valamivel támasztani.'92 Honda VFR 750
-
brownus
veterán
Végre, [link] Esztergom - E.kertvárost összekötő kkp út! (A tábla már kint egy ideje 🙂 ) hátha kész lesz tavaszra
-
ZavaBalazs
őstag
na, olyan vad ötletem támadt, hogy a rohangászós régi rockrideremet (ez a generáció) kicsit kiszuperálnám, hátra a 14-28 helyére tennék egy 11-28-as sort, mert kb csak a 3x4-3x7 közötti fokozatokat használom (hegyre nem járok vele, csak iroda + gyereküléses-asszonyos kirándulások), és a teteje nem érződik kifejezetten combosnak. mostani hátsó kerék nem kazettás, szóval ilyen kicsi fogaskerék nem megy rá, gondolom a legegyszerűbb, ha veszek bele egy kazettás hátsó kereket, plusz egy hetes sort (amivel a 8-as kazetta is kompatibilis?), ugye? a váltót csekkoltam, elviszi a 11-et, egyéb buktatója lehet a történetnek?
nem kell, hogy hiperszuper legyen (elvégre most sem az), csak működjön.wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZavaBalazs #232020 üzenetére
Ez így megoldható, de csakis akkor érdemes ha valami alsó polcos, pár ezer forintos cuccokkal csinálod. A nyolcas kazettára (Shimi féle HG-ről beszélünk, ugyebár) távtartóval rámegy a hetes is...de minden más is 11-ig (a 11 országúti sorokon kívül).
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz venember83 #231941 üzenetére
Ha van holtjáték az nem jó. Ha tényleg maga a tárcsa mozog az agyon, akkor ki van kopva a fogazás, amihez lehet nem lesz külön felújító készlet, így agycsere marad. De ha sima golyós - kónuszos az agy akkor lehet, hogy a tengelyen nem jól van összekontrázva a csavar és maga a tengely fordul körbe az agytestben. Ha ez van, akkor valószínűleg a kerék is imbolyog oldlara. Meg kéne nézni ha kézzel mozgatod a tárcsát az agyon akkor van-e kotyogás. Persze a kereket fogd addig meg, hogy ne tudjon elforogni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #232022 üzenetére
...tengelyen nem jól van összekontrázva a csavar és maga a tengely fordul körbe az agytestben....ez azért szorul némi magyarázatra, hisz szép is lenne ha a tengely nem forogna az agyban, vagyis az agy a tengely körül. Meg az is, hogy mi a köze a tengelynek a tárcsához, mikor a tárcsa az agytesthez van rögzítve.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Hoppá! Jó reggelt drogos banda!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
BB topikból.
Uvex Active Black Shiny 52-57 cm 13500 FtMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Hasaggymeg #232021 üzenetére
ja, persze, így akartam, fityingekből kihozni, használtan valami olcsó találattal (pl, csak el kéne jusson budapestre)
az okozhat problémát, hogy a mostani tengely nem gyorszáras, olyan létezik, hogy a váz kialakításához a gyorszár nem passzol?wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
avl
aktív tag
(kizárólag) rögzített burkolatú útra, városba, kicsit környékére 30-37mm szeles 622-es külsö gumiból mi az olcsóbbak és kicsit drágábbak között a jó, ha defektvédelem, tartósság a legfontosabb, de a tömeg sem elhanyagolt, alacsony gördülési ellenállás "nice to have"
tesztek hol vannak ehhez ?
-
jjeahh
nagyúr
Ha a felni tubeless kompatibilis, defektálló és mégis könnyű kell, én egészen biztosan a gravel gumik között keresgélnék és go tubeless. Pl. ha Schwalbe, akkor G-ONE RS, G-ONE SPEED, X-ONE SPEED stb. A trekking gumikban ha rendes védelem van, sajnos mindíg nehezek lesznek, ami a gördülést is rontja.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz Gabesz87 #231962 üzenetére
Ha konkrét bicót/hírdetést belinkelsz, talán megköpdösik a hozzáértőbbek.
Használtban nem akkora lutri boltból venni garisat. Pl ákosbike
Azért elötte érdemes kérni egy karbantartási árajánlatot, mekkora összegre kell számítani pár éven belül. Fogsor, lánc, fékek. Ezt az összeget tulajtól vásárláskor jó eséllyel azonnal rá kell költeni egy használtra, boltból véve, talán nem.- Olcsó újnak a dekásokat szokták ajánlani.
A 2-300e-eket.
Évekig garisak (gondolom kivéve a kopó alkatrészeket, ha elhasználódnak normál mértékben).【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
ZolkoW
őstag
válasz ZavaBalazs #232027 üzenetére
Nem emlékszem, milyen vázad van, ha mondjuk az a ferde papucsos, abban nem biztos,hogy a legstabilabb egy gyorszár, de a gyorszáras helyére tudtommal be lehet tenni egy 500Ft-os (hú, a drágulások óta biztos több) tömör tengelyt, anyákkal a végén. Ha sima ejtőpapucs, akkor viszont jó kéne, hogy legyen. (tudok ellenpéldát, a görgőmhöz adott gyorszár fülének csavarja útban volt az acélvázam csészés kialakítású papucsának, így a csavarból köszörültem, de ez ritka)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZavaBalazs
őstag
válasz ZolkoW #232033 üzenetére
ilyen (csak nálunk más matrica került rá), közeli képek a hátsó tengely környékéről: 1, 2
ivana: a nagyon gagyiság sajnos nem kizárható, ez egy kb 15-17 éves, újonnan asszem 15-20 ezer körüli decathlonos valami.
[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
ivana
Ármester
válasz ZavaBalazs #232035 üzenetére
Ilyenem volt Nyugodtan rakj bele gyorszáras kereket. Amire figyelj, hogy a papucstávja az jó kérdés.
-
válasz Gabesz87 #232028 üzenetére
Decathlon Riverside sorozatát nézzétek meg. Azt ki is tudjátok a boltban próbálni, illetve általában készlet is van. Árban ez a kiindulópont, olcsóbban max használt lesz, illetve minőségben is korrekt. Egyéb sportáruházak saját kínálatát (hervis, intersport) én inkább kerülném. Ilyen fitnsess/cross/trekking vonalon cube-nak van még sok modellje, illetve arrafelé a meridának is. Üzletet nem tudok ajánlani, mert nem járok Mo-n, azt hagyom a többieknek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Mezga Aladár
veterán
Érdekes infó!
Panaraver Gravelking 622/32, mért szélesség 30 mm.
Pirelli Velo 4S 622/28, mért szélesség 29 mm.Az abroncsok egy Mavic 15 mm belső szelességű felnire szerelve és a megadott maximális nyomásra fújva lettek mérve.
Továbbra sem értem hogy az abroncs gyártók mi alapján adják meg a méreteket?[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #232040 üzenetére
Ez monti gumiknál is probléma, pedig simán lemérhetnék a gumit kiterítve peremtől peremig
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz Mezga Aladár #232040 üzenetére
Most tényleg 1-2 mm a probléma? Egy egyébként eléggé alakváltó anyagnál, ahol a gyártás során is simán lehet ennyi szórás. Meg te mértél 1-2 darab gumit, a gyár meg valószínűleg jóval többet, ami alapján átlagol.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #232042 üzenetére
Kevésnek hangzik, de elég nagy eltérés, mert nem csak a szélessége tér el 1-2mm-vel, hanem a magassága, az egész kerülete is és végeredményben egy 2mm-vel szélesebb gumi már egy másik ligában játszik, ami látszik is, jobban is tapad és a guminyomás is alacsonyabb lehet, tehát kényelmesebb lesz. Ráadásul ha ez nem lenne elég, egy beigértnél 2mm-vel szélesebb gumi nem biztos, hogy el fog férni a vázban, így online gumit rendelni kész zsákbamacska . Tényleg lehetne erre valami szigorúbb szabvány. Outin is más liga lehet egy 23mm, 25mm, 28mm gumi és mtb-n is teljesen más egy 50, 55, 58 vagy 60mm. Az én bringámon elöl 55mm van, hátul 58mm és jól látszik a különbség, 60mm szerintem bele sem férne. Pl. egy 58 és egy 60mm között, ha kiterítve leméred a szélességét, valszeg jóval több mm eltérés lehet.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Dark Archon #232042 üzenetére
"Most tényleg 1-2 mm a probléma?"
Igen. Az egyik outimnál pl. az R700 Shimano 105 fék max 28 gumit fogad.
Amikor a Pirrelit próbáltam berakni nem fért be a fékbetétek közé.
Vettem 622/28 Panaracer Gravelkinget és csak 26 mm volt a szélessége. Ment vissza a webshopba.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #232044 üzenetére
15-ös felni mondjuk elég keskeny már-már országúti viszonylatban is, nem hogy gravelnél.
megadhatnák azt is, mekkora felnin mérték, de jellemzően lefelé csalnak, mert jobban néz ki a mérlegen.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #232040 üzenetére
valami standard jó lenne, amúgy a bike rolling resistance oldalon lemérnek mindent "szakosztályonként" azonos felnin, az lehet kiindulási pont.
ráadásul van olyan is, hogy egy adott modell újabb évjárata kisebb/nagyobb.
-
ivana
Ármester
válasz Dark Archon #232042 üzenetére
Számít, mert outin nagyon kicsin múlhat, hogy befér-e. A másik, hogy a súlyát az alapján hasonlítod össze, hogy milyen széles.
-
Gabesz87
addikt
válasz andrisbandi #232032 üzenetére
#andrisbandi
#parandroid
köszönöm a tanácsokat!
Lehet, hogy megnézem a Decathlont, mert a Riverside 500 egész jó áron van, és legalább nem kell azon izgulni, hogy milyen állapotban van, mikor esik szét alattam. Azt nem értem, hogy ez ilyen Unisex váz? Mert a férfi és női szűrőre is ugyanazt dobja ki.
Az, hogy csak 9 sebességes, nem hátrány? Nem tudom, kell-e több egyáltalán. Sem száguldani, sem hegyet mászni nem tervezek, szóval úgy gondolom, csak nem akkor probléma.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen