- Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Milyen GPS-t vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Netfone
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Meglepő lesz az okostévékre szánt X applikáció
ph Nem a szöveges posztokra helyezik a hangsúlyt, hanem a videókra.
-
Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
it Az OpenAI és a mások eszközeivel gyártott, AI-alapú tartalmakat is címkézné a TikTok.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
krono.
tag
Sziasztok!
Adott egy gravel bicikli, amin mikor vettem, iszonyatosan régi gumik voltak, elől valami Continental, hátul Schwalbe Racing Ralph. Ezek jóformán olyan öregek voltak, hogy a bütykök egészben törtek le róla, repedezett volt mindenhol. Ennek ellenére azért lenyomtam vele kb 6-800km-t, probléma nélkül.
Majd lecseréltem egy Bontrager GR2 Team Issue-ra, gondolván, hogy friss gumival nem lesz problémám, de eléggé rosszul gondoltam. 60km-en 3 defektet is kaptam, kis tüskék úgy mennek át a külsőn, mint forró kés a vajon. Az útvonalam ugyanaz, mint ahol a régi szettel mentem állandóan. Mit tudok ezzel kezdeni? A felni egy Easton XC, sok infót nem találok róla, gondolom nem mai darab. Lehet esetleg valahogy tubelessé alakítani? Pereme mondjuk nincs, és ahogy néztem belül csak 17mm, ami a mai gravel felnikhez képest kicsit vékonyka.
Láttam valami lötyivel töltött belsőt, illetve ilyen szivacsot, de nem tudom ezek mennyire hatásosak.
-
ktommy91
addikt
Sziasztok!
Ez városi rohangálósnak, esetleg rövidebb túrákra ennyiért jó vétel? [link][ Szerkesztve ]
Nincs kerítés.
-
werszomjas
őstag
Szerviz kérdés.
Full hajtást, láncot, sort kéne takarítanom, vaxra váltás miatt.
Brigécol mellett mivel érdemes ezeknek nekimenni, ami biztosan alaposan leszedi az olajat?
Hajtás, hajtókar, csapágyak, pedálmenet, stb kenésére jó lehet a Sintlex EP 2 zsír? Ez van itthon. Vagy vegyek mást?
üdv
-
ZolkoW
őstag
válasz krono. #226001 üzenetére
a 17mm nem gáz, bár tényleg inkább 20+ a megszokott már. ha van kedved kísérletezni, mehet a tubeless próbálkozás, de vacakolós lehet, és nem biztos h összejön. A töltött belsők egyszerűbbek, mondjuk én nem ismetek egyet sem közelről, de használtam Continental folyadékot sima belsőben.
A szivacsok másra valók, és csak tubelessben.. felütés ellen, és inkább MTB.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Gaben92
őstag
válasz krono. #226001 üzenetére
Az összes Team Issue külső tubeless ready szóval ha a felni is az akkor én dobnám a belsőt a helyedben, vennék kék Bontrager tejet, felniszalagot és szelepet aztán mehet a tubelessesítés. Azzal lenne a legkevesebb bajod. De utána kéne nézni a felninek, hogy pontosan miféle. Esetleg ha a mostani nem az de találsz olcsón TLR felnit valahol szerintem még az is megérné.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
válasz Ringman #226000 üzenetére
Passz, szervizessel nézettem meg, keresgélt egy darabig a katalógusban, mire talált alkatrészt, amire cserélni lehetne, és állítólag elöl minden cserés. Első blikkre 100-200 euró között mondta, annyit nekem nem ér, én meg nem értek hozzá. Amúgy meg igen fasza bicaj, csak lehetne kicsit gyorsabb.
A 32/11 nekem 100-as pedálfordulaton 35-36 kmph körül tud, most ennyi a vége. Azért bőven vannak olyan helyek, ahol az kevés tud lenni.
Amúgy átálltam a munkába járásnál is az országútira, hazafelé lehet egyet edzeni legalább, ez meg az asszonnyal közös bringázásokhoz tökéletes. Vele úgyis kerülni kell a közutat, bringa-, meg túraútra, illetve városba meg jobb is ez, illetve ő finoman szólva nem teljesítményorientált játékos, ráadásul 30-nál már húzza a féket lejtőn is, szóval így bőven elég, amit ez tud.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
ZolkoW
őstag
válasz krono. #226008 üzenetére
egy közepes felni 10e körül van, ha azonos lyukszámút veszel, a küllőkkel, fűzéssel azért rá tud menni némi pénz (mondjuk 20+ per kerék).
De ha rendes TL a felni, azzal lenne vakóban a legkevesebb bajod. Annyi, hogy tubelesst akkor ajánlok csak, ha nem teszed le hónapokra a bicót, vagy ilyenkor is rápumpálsz, átforgatod.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz werszomjas #226004 üzenetére
The Ultimate bicycle chain clean
- Ezt mindenképpen nézd meg.Ami biztosan kell;
- benzin (akár fotb.)
ezzel leáztatod a nem látható részeken is.
- brigéciol,
ez opcionális második körre. Pl a fogsort ebben mostam le ecsettel.
- denaturált szesz,
ez alkohol, és a nem látható legkisebb olajréteget is leszedi.A lánc a legfontosabb. Semennyi olaj nem maradhat benne/rajta.
Én a váltó görgőkkel szívtam meg egyedül. Csapággyal szereltek, és nem mertem azt a részt oldószerezni, csak a fogakat. Jópár kör kellett alkohollal mire tiszta lett.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
krono.
tag
válasz ZolkoW #226009 üzenetére
Hát nem tudom, amikor hozzáértő látta, mindig azt mondta, hogy ez nagyon jó felni, újkorában 100ezer körül biztosan volt. Matricázása pont ilyen, mint ennek.
Igazából egyáltalán nem teszem le (vagyis rossz időben biztosan le fogom tenni), de annyira elkapott a biciklizés dolog, hogy most a nyáron naponta minimum 20km-t tekerek. Gondolom télre van valami más praktika (átforgatás, vagy legumizni, ilyesmi).
-
XenHai
senior tag
válasz parandroid #225992 üzenetére
Egy gyors kérdés melyik lenne az a levegős teló (cross vonalon) ami már jó lehet 120 kg környékére ?
Paragon ,NCX-D LO ? -
lsebestyen
addikt
Útvonal ajánlást kérnék: Kelet Pestről kéne eljutnom Érdre, forgalom annyira nem zavar, az sem ha kicsit kerülősebb, dombosabb.
-
addikt
-
6030D
Ármester
válasz lsebestyen #226013 üzenetére
forgalom annyira nem zavar
Hungária - Szerémi - Egérút - M7Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #226002 üzenetére
Akkor mondhatjuk, hogy tudod az 51-es átlagot tartani.
#226003ktommy91...akár...sorolhatnám miért nem jó, de ennyiér jobbat nem nagyon veszel.
#226012XenHai...ha az a 120kg nem lesz hónapokon belül 80-90, akkor esetleg a Paragon, de szerintem inkább egy Recon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz krono. #226001 üzenetére
Nem tudom hol jársz vele, de nem biztos a gumicsere az oka a sok defektnek. Ez a szárazság nagyon kedvez a királydinnyének, mely ilyenkor főképpen a városban a járdaszigetek, sávokat elválasztó zöld (most inkább száraz, kiégett) sávok, stb. elterjedt lakója, minden gumit kilyukaszt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz lsebestyen #226013 üzenetére
https://merretekerjek.hu/
Ezt ajánlották itt párszor.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
XenHai
senior tag
válasz Hasaggymeg #226016 üzenetére
Aha de a recon már MTB ba való.
A x-fusion rc32 ? Mitől függ egyébként? -
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #226005 üzenetére
Milyen az a Continental folyadék pontosan? Nekem jelenleg Slime van a belsőben, de véleményes hogy mennyire hatékony. Sokan dicsérik, de ugyanannyian szidják hogy nem ér semmit. Azt tudom hogy felütés ellen nem ér semmit, ez nem fenyeget, mert figyelem a nyomást. (Asszony nyírta így ki a Slimemal töltött belsőt).
A szivacs amire a kolléga gondol az a Tannus Armour. Sokan dícsérik és belső mellé való. Csak az ára sok, kábé 8000 Ft/db. Igaz újra lehet hasznosítani és biztosan jó.
[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
válasz Dark Archon #226014 üzenetére
Azért a váz geometria és az összkép is számít. Egy régi Cro-Mo váz nem éppen úgy néz ki, mint egy modernebb alu. Az egyik egy retro MTB, vagy nagypapis trekking alapja, a másik meg egy dögösebb, rideresebb valami. A 27.5 az a felni mérete tudtommal, de kijavíthattok ha tévedek.
Megnézem, és ha nem teszik otthagyom és gyűjtök egy új, vagy jó állapotú 29-es montira, mert azt szoktam meg.
Szerk:
Tudom van 26-os kerékkel szerelt, komolyabb alu vázas bringa is, de azokat alapból nem nézem.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
nagyúr
válasz bercsi #225989 üzenetére
hosszú távon akkor van előnye, ha anélkül kiesik a fogadból a tömés, vagy kiporcosodik a vállad, és akkor megúszol egy orvosi kezelést.
súlya van, karbantartani kell, ráadasul a szerelése se túl egyszerű, bár nem is megoldhatatlan. de akkor is szerszámok kellenek hozzá, ami pénz, meg idő (=pénz).
de igazából mást már nehéz kapni.
amit linkeltél annyi pénzért ajándék. nem lopott?Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz XenHai #226021 üzenetére
Ne törődj azzal mibe valónak hirdetik, van 32-es becsúszó tehát masszívabb, a rugóutat meg nyomással belőheted jó kemény és rövid trekkingesre ...120 kilóhoz kell.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
krono.
tag
válasz Hasaggymeg #226019 üzenetére
Igazából tipik gravel terep, keményre taposott de poros földút, erdei ösvény, némi aszfalt, ilyesmik. Napokkal előtte még mentem a régivel ott, semmi baj nem volt. Csere után 2/2 alkalommal defekt. Persze lehet csak korábban szerencsém volt.
Rózsa szerű tüskék voltak a hibásak minden alkalommal.#226022Fall-N Igen, amit láttam kifejezetten belsőhöz való. De azt írták a gördülési ellenállást nagyon megnöveli, nem tudom ebből mennyi igaz. 8000/db nekem totál megéri, ahhoz képest, hogy kukázom a 18ezer/dbos gumikat.
-
Fall-N
veterán
válasz krono. #226026 üzenetére
Testbikeon van aki használta, semmi negatív dolgot nem tapasztalt. Kábé 100-200 g között van valahol a súlya, szerintem észre sem venni. Hosszútávon szerintem megéri, csak így hirtelen nem tetszik az ára.
Redneck: Persze vannak modern 26"-os vázak, de én sem ajánlom már, hiába használok jelenleg azt. Nem is a kerék mérete a baj, mert nem nagy különbség van a 27,5"-hoz képest, hanem jóval kisebb a választék alkatrész terén már.
-
Jester01
veterán
válasz lsebestyen #226013 üzenetére
Én úgy 2 éve a Gubacsi híd - Csepel - M0 híd útvonalon voltam.
Jester
-
addikt
válasz Redneck #226023 üzenetére
Részben igazad van, most utánanéztem Tényleg képesek voltak egy harmadik felniméretet feltalálni, így van peremátmérőben 559 mm (26"-os külsőkhöz), 584 mm (27,5") és 622 mm (28-29"). A 27,5" meg a többi is a külső gumi átmérőjének erős közelítése, nem a felnié.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
flash-
veterán
válasz Ringman #226000 üzenetére
hát a két szorítócsavaros karrögzítést szerintem csak az integráltnál van, meg ahogy nézem ott az pressfites az is integráltnál van talán nem? legalábbis én laikusként azt gondolom.
kerék kattogás:
megint volt egy kattogás, mire rájöttem mi okozza..
minden kerékfordulatnál volt hallható idegesítő zaj a hátsó kerék felől, próbáltam úgy is hogy leszálltam,rátehénkedtem a nyeregre és toltam, akkor is hallható volt,akkor tisztán ki lehetett venni hogy küllőhang. minden fordulatnál ugyanott na hát rájöttem, a küllők agy felöli oldalánál a foglalatokat kellett láncolajjal bekenni
huss,zaj elmúlt jó tudni hogy még a küllőt sem árt"olajozni"[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
mAtech
aktív tag
Sziasztok!
Ki milyen defekálló gumit használ városban?
Én 26-os méretben szeretnék venni valamit MTB-re. Nem terep, csak város. 1,75-1,95 közötti szélességű.Köszi.
A.Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...
-
Lacerta
aktív tag
válasz mAtech #226031 üzenetére
CST C1880 Xpedium EPS-APL
Városban IS. Meg enyhe terepen.
Második garnitúrát gyűröm, kb. 10.000km-t ment el az első. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #226029 üzenetére
Mire lassan elindult a dínók útján te is rájöttél, hogy volt egyáltalán 27,5"-os (vagy 650B) kerék?! 🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #225914 üzenetére
3. felvonás:
Beszéltem a szerelőmmel, az Ő tapasztalat az, a relatív magasnyomású outikon jellemzően a szúrásos defektre jó a tej. A vágásosra, mint nekem, kb 3 mm, már nem az igazi.
Feltöltöttem tejjel, felfúj leereszt, mindig jön egy kevés, munkahelyen garázsban kerengőzöttem, időnként kinyílt majd megint lezárta a lyukat a tej.
Éjszakára felfüggesztve sérüléssel lefele, most stabilnak tűnik a lezárása a vágásnak.
Megjegyzem ha pl. hétvégén egy hosszabb út közben csinálta volna akkor átharaptam volna a kormányt.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #226036 üzenetére
Országúti tyúkbelesítésnek én még mindig nem látom értelmét. ...a kormányod legalább karbon?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
Szerintetek ez milyen váz?
[ Szerkesztve ]
-
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #226037 üzenetére
2019 októberétől tubeless. Ez idáig megtettem ezzel a kerékszettel ~17000 km-t országúton és könnyű terepen. (Lásd Szentende útjai )
Ebben az abroncsban 9300 km van. Eddig nem volt egyetlen esemény sem. Ez az első.
Még mindig nem látod értelmét a tubeless-nek?
Ui: alumínium kormány, rágcsálnám egy darabig.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #226036 üzenetére
A tejdugó a legbizonytalanabb megoldás.
Érdemes kukacozni a nagyobb lukakat.
- Egyik sem végleges megoldás.Évekre megtartott külsőhöz érdemes lehet belülről megfoltozni a külsőt.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #226037 üzenetére
Miért? Kisebb defekteket megfoghat (nekem is volt hogy észre se vettem a defektet, csak némi tej fröcskölt a vázra abból láttam), illetve alacsonyabb nyomáson lehet menni ami a hazai utakra jobb. Nálam például a belsős 7/8 bar helyett tubelessel elég az 5/5,5 bar.
Egyedül a szerelés az amiben hátránya van (na meg drágább a rendszer).[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Mezga Aladár
veterán
válasz andrisbandi #226042 üzenetére
"A tejdugó a legbizonytalanabb megoldás."
Ezt nem értem, minden királydinnye után "tejdugó" zárja le az abroncsot."Kukac"
Erre a szerelő tapasztalata, hogy a kukac sem bírja a nagy nyomást.Foltozás nem lesz. Ha ez megint elpukkan akkor selejt.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #226045 üzenetére
Próbáltál már jóféle szmötyis tejet? Pl. Vittoria Universal. Haverom most azt használ, elvileg 6-7mm vágást tömít max, gondolom kisebb vágást outin is megfog. Köviben én is olyant veszek, mert a Stan's jó-jó, de sem vágást, sem nagyobb szúrást nem tömít, csak kisebb szúrásos defektekre jó, igaz azokra verhetetlen. A kukac meg jó, szerintem a magas nyomást is bírja, csak nem tudom outi virsli gumin mennyire zavaró, ha minden kerékfordulatnál üt. Mondjuk egy ollóval vagy szikével le lehet vágni a fölösleget... ha van nálad.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #226041 üzenetére
+226044 Napfénysüti...én ha nincs max. 1-5 defektednél több évente, még montin (XC) is feleslegesnek érzem, nemhogy outin. Drágábbak a gumik, macerás az összeszerelés, macerás a gumicsere, figyelni kell a mindenkori tejmennyiségre, ha nem egész évben mozog beleszárad, már egy sima gumicsere sem megy mindenkinek otthon, többször kell ráfújni...soroljam még? Montin melynél eleve kisebb a guminyomás ergo könnyebben megtartja a tej az esetleges lyukakat, sokat mész defektet okozó tövises, sziklás stb. árkon-bokron át, ahol már inkább számít az alacsonyabb nyomásnak köszönhető jobb tapadás is, és ha többet veszít is a levegőből mint egy belső gumi hát van miből mert nagy a térfogata, érthető a macera és kis + költség amit a tyúkbelesítés jelent, de ha amúgy visszanézve az elmúlt évekre nincs csak néhány ritka defekted számomra nem igazán láthatóak előnyei 🤔...még súlyban is alig nyersz valamicskét. Persze itt a placeboval, ami az érzést jelenti, hogy nekem is ott figyel a legújabb fejlesztés, nem számoltam. 🤭
#226046 jjeahh... neked volt amit a Stan's nem fogott meg és a másik talán megfogta volna? Csak azért kérdem mert annyi tövis mint itt az anyaországban, nincs a világon, ez a királydinnye (otthon Erdélyben még azt hittem volna az valami exotikus gyümölcs ), az akác, a szederinda és a kökény országa melyek töviseinek szúrását nekem eddig mind megfogta...otthon tekerve a Hargitán éppen arra gondoltam ott 1000m fölött már nincs is mi kiszúrja.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
inf3rno
nagyúr
válasz Mezga Aladár #226045 üzenetére
A kukacot használják hatalmas bányagépeknél is. Nem hiszem, hogy lenne rá jobb megoldás. Azt hiszem ott nem is cserélik a kereket, hanem bekukacozzák, aztán megy tovább a munka, tart ameddig tart. A nyomást viszont nem tudom, hogy mekkora azokban a kerekekben.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz inf3rno #226049 üzenetére
Szerintem szinte egyetlen jármű gumijában nincs akkora nyomás mint egy országúti gumiban. ...ugyanakkor biztos azt is megfogja egy rendesen behelyezett kukac, csak hát azon a sima, vékony és kemény futófelületen, ráadásul jó aszfalton bizony lehet megérzi a lovas is utána.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Új DJI Mavic 2 Intelligent Flight Battery Intelligens akkumulátor
- DJI MAVIC 2 PRO DRONE SZETT SOK KIEGÉSZÍTŐVEL ELADÓ/ DJI BESZÁMITÁSA
- Új Invicta Reserve Specialty Subaqua Diamond Limited E.Lalo karóra (33948)
- Új Invicta Subaqua Sport férfi karóra, garanciás
- TAG Heuer Aquaracer, Calibre 5 automata, 43 mm, full set, magyar vásárlás
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen