- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
- Mobilhasználat külföldön
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
- OnePlus 8T – fazonigazítás
Hirdetés
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Újabb platformokra érkezik a Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!
gp Jelenleg csak Switch-en érhető el a játék, a nyár folyamán azonban PC-re és egyéb konzolokra is befut.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
Srácok! Valaki elmagyarázná nekem, hogy a vázméretet miért a nyeregvázcső hossza határozza meg és miért van az, hogy mindenhol annak a méretét tartják a legfontosabbnak vázméret választáskor? Ezt két dolog miatt nem bírom felfogni:
1. - a nyeregcsövet állítja az ember a legtágabb határok között, meg a mai vázak felcsőcsöve gyakran elég durván lejt, ergo innentől nem tökmindegy a nyeregvázcső hosza?
2. - nyeregvázcső méret ide-vagy oda, ha a felsőcső túl hosszú vagy túl rövid, akkor már nem lesz jó a vázméret nem?
Szal wtf? Valszeg az én logikám téves, de akkor világosítsatok fel légyszi... a felsőcső hossza, vagy pontosabban a nyeregvázcső-stucni közötti távolság vízszintesen mérve nem fontosabb?[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
pc360
addikt
válasz jjeahh #98003 üzenetére
A nyeregvázcső konkrétan a váz "magasságát" határozza meg, ergó a méretét. Az, hogy a tetejébe milyen hosszú nyeregcsövet tűzöl, tökre nem releváns.
Teljesen jól látod, ha a felsőcső hossza nem jó, akkor lehet kényelmetlen a váz. Nyilván azért léteznek különböző vázak, hogy ki tudd választani a neked kényelmes geometriájút.
A különböző dőlésszögek miatt persze ezek sokszor nem összehasonlíthatók, de mivel nincs másik adat, ami megadható, maradt a legközelebbi, ami meghatározza a vázat, és ez a 2 jellemző cső hosszának egyike. A legtöbb márkánál úgyis az S, M, L, XL stb. mércével találkozol, és nem a centikkel.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
JackFeryll
őstag
válasz jjeahh #98003 üzenetére
A többiek már leírták a dolgokat. A nyeregvázcső alapú méretezés eredete hogy régen szinte minden váz úgy nézett ki hogy vízszintes volt a felsőcső és a nyeregvázcső véget is ért a felsőcsőnél.
Aki tudatos vásárló annak az első dolga a váz stack - reach adatának ellenőrzése, plusz fejben hozzáteszi hogy a cockpit hogy nézne ki számára ideális beállításban. (leginkább stucni és kormány reach, spacerek száma( 0 ) és stucni szög meghatározása) Ehhez nem árt ha van már tapasztalata és tudja az igényeit, nem első kerékpár.
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #98003 üzenetére
ez ilyen maradvány, régen vízszintes volt a felsőcső,és arányos volt a váz hossza a nyeregcső magasságával. innen maradhatott... egyébként egyetértek. túl kicsi váznál mondjuk azért előfordulhat,hogy egy 40 centis nyeregcsövet sem tudnál eléggé kihúzni,az meg azért egészségtelen.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
pc360, Vanir, eddie1978, JackFeryll, ZolkoW : Kösz! Ezek szerint valszeg nem tévedtem abban, hogy a mai modern geometriájú vázaknál már nem a nyeregvázcső hossz a legfontosabb adat. Top tube-stack méret viszont annál fontosabbnak tűnik, kár, hogy a jelenlegi vázamnál nincs megadva a gyártó oldalán a stack, de majd megpróbálom lemérni, hogy legyen amihez viszonyítsak.
ZolkoW: ja, pl. Nukeproof fronton láttam olyan vázakat, amiknél már azért rizikós, hogy nem tudnám kihúzni a nyeregcsövet rendesen
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zodo
nagyúr
Közeljövőben lecseréltetem a hátsó agyat kazettásra úgy hogy a felni és küllők megmaradnak.
Így ezt meglépve 7 => 8 sebességre váltok.SHIMANO CS-HG 31 sort gondoltam rá de ebből van három kiszerelés: 11-30 , 32 , 34
Kalkulátorban néztem a jelenlegi racsnis 7-es kiosztásomat és próbáltam kiválasztani hogy melyik kellhet nekem.
Azt szeretném hogy több tárcsát tudjak használni 20-35 km/h óra közt.Lehet rosszul állítottam pl a forgás/perc értéket mert jelenleg a mostani sorból szinte csak a 20-18 nagy ritkán 16 -os tányérokat használom az első 48-al társítva.
Ezekkel kb. 18-32 km/h közt tudok haladni.
Ettől függetlenül úgy gondolom hogy 34-es teljesen kizárt ezért leginkább a 32-es lehet jó választás de kérném a segítségeteket hátha rosszul gondolom.Másik kérdés a fékváltókar mivel akkor az is cserés lesz.
Melyik 8-as szettet érdemes megvenni az alsó-közép kategóriából?
Jelenleg ilyenem van.[ Szerkesztve ]
-
RaiZka
tag
Dunakeszi Decathlon.. 90ert elhoztam mivel fessem le? Vagy menjek el terepre es retkezzem ossze?
[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
Sziasztok! Van egy Trek Madone 2.1-es outim, amit 2016 év elején vettem gyári állapotban. Sajnos idén még nem tudtam rá felülni, mert tavaly év végén egy porckorong kiboltosulást (elsősorban ülőmunkától, de az outizás sem tesz jót) diagnosztizáltak Nálam és hónapok mentek el gyógytornával. Tudom, hogy van aki sérvvel teker évek óta, de Nekem ez a testhelyzet nem kényelmes és napokig fájdalmaim vannak utána. Van egy városi, kocsmába járós Csepel Royalom, azzal egész jól elvagyok, viszont a Trektől nem szívesen válnék meg, olyan nehéz volt megtalálni is...hosszú távokra megtartanám.Külföldön egy nyaralás alkalmával béreltünk egy trekking/monti bringát, egész nap azon ültem, semmi bajom nem volt utána.
Így felmerült bennem a kérdés, hogy mennie kell az outinak, vagy a szentségtörés vétke mellett átalakítható-e egyenes kormánnyal, kicsit rövidebb stucnival fitness bringává? Neten egy gyors keresés után nem találtam a 105-ös váltóhoz a fékváltókar helyett más megoldást, de azt sem tudom pontosan, hogy geometriában egyáltalán különbözhetnek-e a fitness bringák az outiktól? Mit gondoltok? Szoktak ilyet csinálni? Gányolás lenne vagy jó esély van a derekam kisebb terhelésére a fenti megoldással? -
rétisün
veterán
válasz gonger #98014 üzenetére
válaszoltam a face-n is, én szívbaj nélkül építettem (és fogok is ) outi vázra fitness bringát.
a fitness bringák geoja talán annyiban tér el, hogy ugyanakkora váznál a fitness általában hosszabb az egyenes kormány miatt.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz eddie1978 #98006 üzenetére
Ez az ape index ez azt mutatja mennyire távolodtál el a majomtól?
6030D...te meg lesz@rod a vendégéket és itt írogatsz?!Szólok az asszonynak! (Közben meg még politizálsz is,mikor a jelenlegi kormányt fennebb akarod tetetni! )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #98017 üzenetére
Látom nem fáradtál el eléggé.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Pedig elég fárasztó ez az egy egy kis f@szméregetéssel és annál több megállással,bevárással tarkított,nagyon tördelt tempójú túra,ahol az útvonalat nem ismerve még erődet sem igazán tudod beosztani.Amúgy meg jó időnként bandázni is,nem csak egyedül széthajtani magad,vagy éppen a háziasszonnyal vitázni a tempón.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Jester01
veterán
válasz gonger #98014 üzenetére
Vannak flat bar váltók csak elég drágák. 2x10-es rendszerhez shimano sl-r780
Nekem Cannondale CAAD8 flat bar fitness van, ennek a geometriája elvileg ugyanolyan mint a rendes CAAD8-nak, bár nem ellenőriztem le a számokat.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #98017 üzenetére
Ja kb. Én elég közel maradtam.
Nálam +3cm. -
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #98020 üzenetére
Hát én nem tudom mit csináltam, lehet túl sokat és túl hangosan beszéltem (konkrétan berekedtem ), de hiába volt most is a megszokott szint és táv, este nyuggerkrémmel (Arcanum Senior balzsam) kenegettem "sebeimet" . A végén meg csak néztem ahogy Kóspallagnál elfordultunk Királyrét felé, és valami istentelen tempóval fölmásztál azon az emelkedőn, pláne ahhoz képest, hogy a túra vége felé jártunk. 6030D-nek meg már az elején sikerült kiakasztania, ahogy csatlakozott arra az egy órára, úgy magával húzott az élre, hogy mikor "végre" levált a csapattól, alig bírtam össze szedni magam
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
Egy abszolút ide passzoló szakmai kérdés: ajánljatok zenét (linkkel) a bringatúrás videó alá, amit nem tilt a YT, mert náluk amik tölthetők valami brutál szarok, mintha mind csak valami elektronikus vacak lenne, akár rock, akár más stílust választok. Másnál olyan jó zenéket hallok a videók alatt
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Dilikutya
félisten
Lakatot készülök venni (miután levágtam az előzőt, ami a legutóbbi eső után megmakacsolta magát a tárolóban ). Nem akarok még egy 1000 Ft-os vackot, de az a gond, hogy azoknak legalább van hossza. A lánc méretre jó lenne, de nehéz, mint a dög, az U lakatok meg rövidek, azzal maximum a kereket tudom lezárni a legtöbb helyen. Ez persze a nyilvános kerékpártárolók hibája, hogy pl. egy Auchan-nál nem lehet normálisan lezárni. Vagy mennyire érdemes ragaszkodnom, hogy mindig törekedjek a vázat rögzíteni a tárolóhoz? Egy 20 éves Bassano MTB-t nyüstölök pár éve, önmagában nem feltűnő darab, leszámítva a csillagküllős kerekeket.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ne szerénykedj,éppen beszéltük nejemmel mennyit erősödtél utolsó találkozásunk óta. ...ami a fáradságot illeti,az van amit korábban írtam,tördelt tempó,ismeretlen útvonal és pár f@szméregetés lemerítí az elemeket.Ott,annál a rövid meredeknél meg már ismerős helyen jártam,azért húztam bele...ugyanakkor így is csak második lettem,az a magas fickó,csakúgy mint a korábbi emelkedőknél,erősebbnek bizonyult.
Balázs meg még fiatal,bírja a tempót.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #98026 üzenetére
Meg szürke a biciklim, azért is könnyebb, nem?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #98026 üzenetére
Jaja, a csajoktól, többek közt a feleségedtől, már nem maradok annyira le
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
parkr
őstag
válasz planbmokus #98034 üzenetére
ez rendben van. de az ergo hiányzik ebből is (ami mint kiderült nem is a dropra vonatkozik).
-
planbmokus
senior tag
-
RaiZka
tag
-
TomMusic
őstag
Sziasztok,
Mennyire esélytelen elkezdeni a DH-t 27 évesen (jövő nyáron már annyi leszek), 185cm-es magassággal?Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #98045 üzenetére
Hát attól függ, mi az amatőr szint?
Szerk.: valszeg az, ahogy én csinálnám.
Versenyekre meg semmi ilyesmire nem járnék (max nézőként ), csak tempósan lejönni a hegyről, ahol az "igazi" DH-sok is járnak.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz TomMusic #98046 üzenetére
Amelyikből semmi közvetlen anyagi hasznod nem származik,és csak költesz rá.
Szerk:bár én nem déházok,szerintem arra nem késő.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #98047 üzenetére
Na kicsit majd agyalok ezen, az idő miatt leghamarabb úgyis majd csak jövő tavasszal lehet vele foglalkozni. Na meg kell hozzá egy bicó is, ami nem ócsó'. Ami most van az XC, mondjuk a becsúszók elég hosszúak, de rá van írva apró betűkkel alul, hogy nem szabad vele déházni. Meg tényleg, azért hosszútávon valszeg nem tenne jót neki (meg nekem, amikor kettétörik a váz) az az igénybevétel.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
planbmokus
senior tag
válasz TomMusic #98048 üzenetére
Én a helyedben egy multifunkciósabb gépet keresnék: all-mountain / enduro, amivel fel is jutsz a hegyre, és nem sokkal lassabban tudsz lejönni, mint egy fullos DH géppel.
Magyarországon úgysincsenek hegyek..."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen