- Ismét egyedit alkotott a Sharp
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Mobil flották
- iPhone topik
- Magisk
- Milyen okostelefont vegyek?
- 3 milliméterrel szélesebb lehet a Galaxy Z Fold 6 kijelzője
- Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
- Mobilhasználat külföldön
Hirdetés
-
Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
ma A Németországban a vita rendezéséig nem lesznek elérhetőek a gyártó modelljei, beleértve a Motorla készülékeket is.
-
Premier előzetesen a Fabledom teljes kiadása
gp A PC-s verzió a mai naptól lesz elérhető, konzolokra valamikor az év második felében érkezik a játék.
-
Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
it Az OpenAI és a mások eszközeivel gyártott, AI-alapú tartalmakat is címkézné a TikTok.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Janusz001
őstag
Decathlonos Riverside 920 360e -ért mennyire jó választás? Vagy ebben az ártartományban már lehet jobbat kapni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #284996 üzenetére
Értem én minden érvelésed és gyakran egyet is értek, csak az általánosítás bosszant, amitől ez a hozzászólásod sem mentes. Egy Sava és NRC miatt hajlamos vagy egy kalap alá venni az összes kínait, ami kb. olyan, mintha pl. egy törött Rockrider váz miatt lesajnálnád az összes európai márkát. "Tapasztalat, anyagminőség", az ugy-e megvan, hogy pl. az Ican, meg több másik márka nem a semmiből kezdett saját márkás vázakat gyártani, hanem évtizedek óta nagy márkáknak bérgyártanak? Igen, vannak másolatok is bőven, ahogy pl az NRC is az, de mondjuk egy Winspace, Yoeleo mióta másolat? . Plusz vázaknál ismered az open mold fogalmát? Elég sok nyugati márka, pl. a Stevens is open mold kínai vázakra épít, mégsem mondjuk, hogy német másolat.
#284995 dom1n0: ahhoz kell még egy kis idő, hogy ezek a kínai márkák world touron ott legyenek . Kisebb csapatokat szponzorál már az Elitewheels és a Yoeleo is, de egyelőre ennyi. Később szerintem nem kizárt, hogy vb-ken is megjelennek, lásd a Decathlonnak is sikerült (amúgy open mold vázakkal), pedig pár éve még el sem tudtuk volna képzelni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #284998 üzenetére
Vízben, sárban a mugli is megy, csak ő otthon örül, ha lezuhanyozhat, a bringa takarítása meg várhat jobb esetben holnapig, rossz esetben pár napig. A versenybrinyó meg egyből darabokban. Sokkal több törődést kap az a bringa, aminek mindig toppon kell lennie, hogy a maximomot hozza, mint az, amit hétvégente leporolnak.
Illetve megint csak bicikliről beszélünk, nincs szétbontva kategóriákra. Egy DH biztos neccesebb, mint egy xc, vagy egy outi.
Kerekeknél is, bringakezelés: a profi meg fogja emelni minkét kereket, a mugli hozzá veri a szegélykőhöz a hátsót.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
chubby2o6
senior tag
válasz chubby2o6 #284981 üzenetére
Oké, mint kiderült, ( megint ) én voltam béna. Ma reggel néztem egy Tour de Puszta videót, abban az egyik srácnak fordítva ( fejjel lefelé) volt beszúrva a sisakba a szemüveg. Kipróbáltam, így simán ott marad a helyén, egy ugrálós/bólogatós szimuláció alapján akár menet közben is. Egyébként soha nem szoktam a sisakra tenni a szemüveget, csak furcsálltam, hogy egy Rudy sisakon pont egy Rudy szemüveg nem marad meg. Pedig de...
-
Ringman
nagyúr
ha mégis cserélném a fvk-okat és a fékeket tiagra + trp spyre mechanikusról, akkor szerintetek - mind3 változat féktesttel együttesen ennyi:
ultegra 8025 (ez a kis kézre való, ami nekem nem baj) kb 370eur
105 7020 kb 300 eur
grx 810 2x11 kb 400eurhátsó váltó maradna az RD-RX400, első váltóból tiagrám van.
(aztán ha találok magamnak megfelelő méretű bringát/vázat, ez arra áttehető)
-
Maximum1
őstag
válasz Ringman #285008 üzenetére
Azt olvastam valahol hogy a 105 fvk kényelmesebb mint a grx.
clutch annyira nem hiányzik, nem csapkod a 105 váltó, az egész szett qva jó, csak nem terepre való, ezért cserélném a közepét 48/31-re majd.
Elvileg csak a középső váltót kell cserélnem grx-re hozzá, minden más maradhat. -
Ringman
nagyúr
válasz Maximum1 #285009 üzenetére
szerintem a kényelem egyéni lehet, valahol meg pont a grx-et dicsérték, hogy jobb a fogása, mint az outi fvk-oknak.
aszfalton nálam is ki van kapcsolva a kuplung, de mikor ezt a jóval hosszabb kanalas rx-812-vel kipróbáltam, akkor ledobta a láncot terepen.
igen, az első váltót kell cserélned hozzá, azt is láttam már eléggé leértékelve valamikor tizenpár euróra.
#285010 XenHai
shimano hajtókarral nem, a grx hajtókarok szélesebbek. 3rd party hajtókarból esetleg, de az meg lehet drágább lesz, mint cserélni a váltót is.[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz jjeahh #284994 üzenetére
A nemzetközi fórumos résszel mi van? Hol van a rengeteg hozzászólás, hogy szarok a vázak? Mert én nem találom...
A nézettséges részt is elengedted a füled mellett, miszerint nyilván hibás vázat fognak tesztelni egy ismert márkából,különben a kutya se nézné a videót.
A nem hibás vázakkal mi van, ami a többi 99%?[ Szerkesztve ]
-
Nerazim
őstag
Üdv!
Használtan vettem egy Stevens bicót 40e-t. Ezek közül a lakatok közül valamelyiket megéri megvenni hozzá szerintetek?[ Szerkesztve ]
Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
tknof1871
őstag
Üdv! civil kerékpározás (átlagos, mindennapi használat), nem sport, fékek, váltók, lánc, fogasszíj
A felnifékek fékpofájának a gumija koptatja a felnit. Pontosan miből tudja a kerékpáros, hogy a felnijét ki kell cserélni, mert annyira elkopott?
A civil kerékpárosoknak is inkább tárcsaféket kellene használni? A felnifék elavult megoldás? Ha már esetleg elavult technika a felnifék, akkor a tárcsafékből a mechanikus/bovdenes vagy a hidraulikust kell használni?Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
SteveAd
tag
válasz jjeahh #285003 üzenetére
"Később szerintem nem kizárt, hogy vb-ken is megjelennek, lásd a Decathlonnak is sikerült (amúgy open mold vázakkal), pedig pár éve még el sem tudtuk volna képzelni."
Tessek??? A Decathlon mar a 2000-es evek elejen egyszer jelen volt a WT-ban (AG2R csapat, ha jol emlekszem). Nem mintha kulonosebben szeretnem a Decat, de azert nem tagadjuk meg a multjukat. Azt nem tudom, hogy ki gyartotta nekik akkor a vazakat, de mint te is celoztal ra, persze voltak erdekes atmatricazasok akkoriban (Jan Ullrich Bianchija vagy a Gerolsteiner egyes Wilierjei svajci Walser karbonvazak voltak; illetve a Specinel is volt valami hasonlo + az ezredfordulo tajan DH-ban is volt 1-2 hasonlo atnevezes trukk)
-
SteveAd
tag
válasz Ringman #285011 üzenetére
A 600-as GRX fvk-ok kb. ugyanaz mint a 105/Ultegra. A 800-as GRX karok gumijan van az a csuszasgatlo bordazas, amit en szemely szerint marha kenyelmetlennek tartok kesztyu nelkul (ezert lett nekem helyette Ultegra), de van aki szereti. A Di2-s GRX-nek meg van az egyedi formaja (ami elvileg a fekezest is konnyiti felso poziciobol), de az mar arkategoria
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #285004 üzenetére
Pontosan. Ezek a bringák folyamatosan profik által vannak karban tartva.
Én nem gondolom, hogy törött vázzal vagy kerékkel adnának el bringákat. Használni persze használtak, lehet van rajta pár karcolás, de esztétikán kívül patika állapotban vannak.Arról nem is beszélve, hogy top top kategóriás bringák mennek fél áron...
-
SteveAd
tag
válasz Ringman #285021 üzenetére
Ja igen, a servowave az extra. Nem tudom, hogy megeri-e, nekem igazabol a kozutalatnak orvendo felresikerult regi RS505 fvkarral sem volt semmi gondom (azt is GRX hajtassal hasznaltam)
De ha hosszu tavra tervezel vele, szerintem megeri a felarat (vegulis kb. egy par jobb gumi ararol beszelunk). Ugyanakkor a 105 is abszolut megbizhato, szoval nem egyszeru dontes.
Nekem a kis kezre szabott x025-os kellett, abbol epp az Ultegra 8025-os volt keszleten jo aron, azert lett reszben az -
RexpecT
addikt
válasz mauimagic #285012 üzenetére
Abban a Cannondales videóban az volt a durva, hogy a csere váznak is ugyanaz volt a baja, mint amit megreklamáltak. Valszeg volt egy rossz széria, vagy a QC folyamatban ment félre valami.
Érdemes megnézni amúgy ezt a videót is a kínai bicikli ipar témában: link[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Nerazim #285016 üzenetére
Baloldalit biztos ne!
6030D + Csokicsibész....biztos van olyan mugli aki keményebben nyűstöli mint Nino, továbbá az is világos, hogy ár-érték arányban lehetnek faxa szinten is ezek a csúcsgépek, vagyis fenntartom azt, hogy meglehet ez csak az én berögződésem, de semmit nem vennék amivel nyélen nyomták nálam 5x erősebbek, melyben pl. egy év alatt 6x cseréltek csapágyakat, vagy 150x vették ki és tették be kerekeit, vagy olyan terheléseket kapott a váza amit enyém egy élet alatt sem fog. Vagyis míg megvehetem a számomra elfogadható újat én nem fogok akár jóval magasabb szintű, de versenyszerűen használtat venni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
Leültem keresgélni asszonynak bringát, és olyan érzésem van, mintha pont 1 vagy 2 évvel ezelőtt lennénk (a szezon indulásakor): bizakodóan kövér árazás, még karcsú felszereltség mellett is. A gyártók sem nagyon csökkentették az árakat, mintha mindenki optimista lenne az eladásokat illetően. Szóval meglepett.
Csak érdekességképp: ezt a bringát (Orbea Vector) láttuk tegnap a börzén, tip-top állapotban, 1100€-ra beárazva (használtan). Igazából az itteni 859€-s árat éri, ha valaki éppenséggel pont ilyet keres, de amúgy...
Ha láttok ilyen trekking vagy fitnesz bringát jó áron, 53-as körüli (S / M közötti) méretben, akkor szóljatok. Amúgy tökéletes lenne neki a Riverside 500, csak hát valószínűleg egy menőbben kinéző bringának kell állnia a tárolóban. Én emiatt nem is javasolnék annál többet elkölteni rá, de szerintem ő nagyon hamar felszalad a duplájára árban.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #285024 üzenetére
Karbon vazak az ido mulasaval sem hasznalodnak el, mint az alu. Ha nem eri fizikai behatas, akkor az a resze orok elet.
En siman megvennem.
Sot, ugyan itt atveszem az ocska Cannondale, Scott vazakat is vasaron.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz tknof1871 #285017 üzenetére
Helló!
Általában a felnik oldaldalán, a fékfelületben van egy körkörös bemarás, ha az eltűnik, akkor számít kopottnak a felni. [link]
A tárcsafék/ felnifék témához nem tudok hozzászólni, mivel sose mentem tárcsafékes biciklivel. A felnifék nekem bőven elég, bár új, minőségi biciklit szerintem ma már nem árulnak tárcsafék nélkül.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
MPowerPH
félisten
Szerintem nezz utana, a karbon tulajdonsagainak. Ha kap egy fizikai behatast, amire nem lett tervezve gyartaskor, teszem azt eldol, es raesik egy eles kore, az problemas lehet. Normal hasznalatban a karbon nem farad.
Egy alu meg igazabol 10 ev utan kuka, elvesziti azt a keves merevseget is, ami egyebkent volt neki.Ezt mar lattam. Az megvan, hogy itt 20-30 eves tavlatban beszelunk? Vagy 15 evesben, ha ki van dobva a napra megrohadni.
Normalisan tarolva tovabbra sem igaz. Mig egy alu vazat pl. pont a hasznaltbol adodo stressz es terheles 'oregit'.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
SteveAd
tag
válasz Ringman #285025 üzenetére
Probald ki kesztyu nelkul, ha nem zavarnak a barazdak, akkor erdemes a jol bevaltnal maradni. De ha nem rendes montis terepen tekersz, akkor az orszaguti fvk is teljesen jo lesz, akar az olcsobb 105 is. Az is igaz, hogy hagyomanyos orszaguti kormannyal hasznalom az Ultegrat, a gravel kormanybol meg egy enyhe flare-es Zipp sem volt kenyelmes nekem
-
Tin
veterán
válasz MPowerPH #285031 üzenetére
"Egy alu meg igazabol 10 ev utan kuka"
"Karbon vazak az ido mulasaval sem hasznalodnak el"
"Ha nem eri fizikai behatas, akkor az a resze orok elet."Ezek a mondataid remekül fognak öregedni. Tényleg nem vitázom, csak finoman jelezni próbáltam, hogy esetleg újragondolásra érdemes 1-2 kijelentésed. De vettem, hogy szerinted nem, téma lezárva, ugorhatunk És no offense.
-
kuntics
aktív tag
Én is most jutottam el arra a szintre, hogy cserélem a 2x10es tiagrát egy 2x11es grx szettre. Inkább legyen 30/34-es áttétel, az 50/11 úgyse nagyon van használva, lent meg jól jön a könnyebb fokozat. De leginkább a hidrós fék miatt lesz a csere. F*sok a nagyobb lejtőkön, nem is nagyon merem lent fogni a kormányt, féket meg azért csak-csak meghúzom lejtmenetben. Kevés a rutin, 50nél már nem őszinte a mosoly. Bár szerintem a tárcsáim nem örülnek neki ha van vmi leírás a helyes fékezésről az jöhet
-
Ringman
nagyúr
válasz SteveAd #285032 üzenetére
a grx fváltókarok rövidebbek amúgy? van ebből valami összehasonlító táblázat?
---
38-as kormány van a bringáimon, flare minimális az egyiken, a másikon nincs.
a nuroad lenne az "outi", esetleg nyári földutas, most ez a géppark, a fotón is 32-es gp5000-es van: [kép] (azóta megcserélem a nyergeket, meg van bandázs a monstercrosson, csomagtartó már nincs rajta, azt tesztüzem volt) -
SteveAd
tag
válasz Ringman #285035 üzenetére
Elvileg a hood reach ugyanaz, de gondolom ott is volt valtozas mint az orszagutiaknal (elvileg a 12s Shimano 4-7mm-rel hosszabb hood reach mint a 11s--hivatalos info azt hiszem nincs, de eleg sok forumon irtak errol). Szoval lehet, hogy az ST-RX820 picit hosszabb mint az ST-RX810 (illetve az RX610 is mint az RX600). De errol nem emlekszem, hogy olvastam volna barhol is
-
ReFleXx
addikt
Mara egy nagyobb tekeres volt a cel, erre meg:
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Ringman
nagyúr
válasz SteveAd #285036 üzenetére
hivatalos info azt hiszem nincs
elég elszomorító hogy ezekről vadászni kell az infókat, pedig kicsit fontosabb, mint hogy mittudomén 12 grammal könnyebb az új modell.
az egész iparág dokumentáltsága tragédia.
11 sebis lesz, a másik is az, egységesíteni akarom ezeket. (meg a 12 sebességes váltást pontosabban kell beállítani)
-
fattyu
veterán
-
ReFleXx
addikt
válasz lsebestyen #285039 üzenetére
Meg fordult a fejemben hogy fultonozzak , de ahhoz most szlovakiag kellene menni, hogy meglegyen a kello kilometer
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
SteveAd
tag
válasz Ringman #285038 üzenetére
Ne is mondd. Hetek ota levelezek 3 kontinens (EU, USA, AUS) Specialized customer care kepviseleteivel egy nem is annyira regi (10 eves) modell bizonyos cserealkatreszei miatt. A 3 kepviseletnek sikerult tokeletesen egymasnak ellentmondo infokat adni, kb. mindent a sajat belso archiv alkatresz-katalogusaikbol ismetelnek, de mikor felhivtam a figyelmet a nyilvanvalo hibara, akkor csak a vallvonogatas ment, hogy ok csak azt tudjak mondani ami a katalogusban van (belso doksi). Vegul megtalaltam magamtol a pontos alkatreszt, irtam, hogy erositsek meg, de erre annyi volt a valasz, hogy nagy valosziniseggel igazam van, de hivatalosan nem tehetik, mert a belso doksiban nem talalja azt a szamot. Es a Speci meg azert viszonylag jo ebben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #285027 üzenetére
Nem is az öregedéstől tartanék hanem olyanoktól, hogy 16x kiütötték/bepréselték (vagy éppen becsavarozták) már neki a középcsapágyat, vagy 150x kivették, meg betették a kereket, vagyis ezek milyen módon rontják a fészkeket, meneteket toleranciákat egy vázban...de megismétlem, ez inkább pszichés dolog nálam, nem tapasztaltam, olvastam erről semmit csak a "versenyen csapágyasra hajtanak mindent" sztereótípiából fakad nálam. Nem mondom, hogy nem adnám röhögve bringámat a hozzám hasonló magasságú (és ezzel a hasonlóság kábé ki is merült ) van der Poel valamelyik néhányszor használt kerékpárjáért, de ha már ők kiszuperálták annak valami oka lehet és biztos nem kellene nekem.
Ami az alu fáradását illeti ehhez sem értek, ugyanakkor látok használatban nem is olyan nagy nevű alu vázakat melyek 20+ évesek és köszönik jól vannak.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fattyu #285040 üzenetére
Már nem jól kezdted, a függőágyban hazatérés után kell ücsörögni mint kvázi a jól megérdemelt pihenés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #285047 üzenetére
Ez a szél dolog amolyan országúti mumus lehet, én nem is figyelem a szelet csak a csapadékot, esetleg hőmérsékletet, de általában még az utóbbi sem meghatározó tényező abban, hogy végül megyek-e, vagy sem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #285048 üzenetére
felénk gyak. nincs erdő, így szélvédett hely sincs (a településeken kívül) az eső nem érdekel annyira, a szél az jobban demotivál.
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #285044 üzenetére
"Nem is az öregedéstől tartanék hanem olyanoktól, hogy 16x kiütötték/bepréselték (vagy éppen becsavarozták) már neki a középcsapágyat, vagy 150x kivették, meg betették a kereket, vagyis ezek milyen módon rontják a fészkeket, meneteket toleranciákat egy vázban..."
Ebben mondjuk igazat adok, foleg a vacak pressfit okan. Menetes kozepresszel nem lenne baj, de a pressfit -es csapagyakat nem jo allandoan piszkalni.
Alunak nincs faradasi hatarerteke. Idovel a teljesitmenye romlik.
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Politika
- Google Chromecast topic
- Videós, mozgóképes topik
- alza vélemények - tapasztalatok
- Spórolós topik
- Meglepő lesz az okostévékre szánt X applikáció
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- OLED TV topic
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- További aktív témák...
- Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Moon X Power 2500 kerékpárlámpa
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Xiaomi M365 M365 Pro M365 Pro2 1S Essential tömörgumi, M365-hoz Pro kijelző, feljavító készlet
- Új DJI Mavic 2 Intelligent Flight Battery Intelligens akkumulátor
- DJI MAVIC 2 PRO DRONE SZETT SOK KIEGÉSZÍTŐVEL ELADÓ/ DJI BESZÁMITÁSA
- Új Invicta Reserve Specialty Subaqua Diamond Limited E.Lalo karóra (33948)
- Új Invicta Subaqua Sport férfi karóra, garanciás
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest