Hirdetés
-
Team Group pendrive Teslánk biztonsági rendszeréhez
ph A négyféle kivitelben gyártott, strapabíró terméket kimondottan a Tesla Model 3, Y, S és X típusú autók Őrszem (Sentry) üzemmódjához szánták.
-
Premier előzetesen a Fabledom teljes kiadása
gp A PC-s verzió a mai naptól lesz elérhető, konzolokra valamikor az év második felében érkezik a játék.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #136000 üzenetére
Rosszabbat mindig találsz amihez hasonlítva végül te leszel a jó fiú,de engem valamilyen szinten mindig ugyanúgy lehangol az emberi tevékenység nyoma a természetben,még ha az egy farakás is.Ami a tétlen kezeket illeti,tudom én is milyen,2-3 nap kényszerpihenő után már babrálni a kerékpárral is megnyugtat,és ilyenkor megtörténhet,hogy éppen hozzábabrálunk ahhoz ami amúgy jó,és amin csak rontani lehet.(Itt nem feltétlen a te esetedre gondolok.) Ugyanakkor az "örök harmóniád" most éppen néhány csapágyadba került...bár az is lehet ez nem is nagy ár érte.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #136001 üzenetére
Na igen, pont ez sarkall arra, hogy mondjuk Runnerhez elvigyem a gépet, aki párezer Ft-ért centrírozza nekem a kerekeimet, berakja az új fékbetétet, megigazgatja a tárcsáimat plusz légteleníti a féket, levakarja a régi felniszalagot, felrakja az új gumit stb. Én meg közben tudok azzal foglalkozni, amiben jó vagyok.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #136002 üzenetére
Csakhát a Runnerhez vivés nem nyugtatna meg,ahhoz babrálni kell a vassal,legalábbis olyan szinten ahol még nem rontok el semmit jobban,mint ahogy az előtte volt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz Toobee #136002 üzenetére
Nem mindenki tudja Runnerhez vinni, vagy hozzá hasonló szakemberhez, de ha még az egyszerű dolgokat is nézed, amit bármelyik szerelő megold, akkor meg ott az idő,miután indul a szezon, átlagban 1 hetet várhatsz a bringádra, még akkor is ha valami viszonylag egyszerű és gyors beavatkozás kell.
Illetve Hasaggymegnek is igaza van, mikor már több mint 100 dodó értékbe összevakartál mindenféle szerszámot, akkor a hosszú esős napokon, jó érzés kicsit törődni a bringával, mondjuk ha az éppen nem igényelné, ahogy esetemben, akkor többnyire csak ronthatsz rajta
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #135973 üzenetére
Nem hiszem el, hogy ilyen drága lenne az a csapágy. Teljesen felesleges oda a japán, ahogy más is írta, nem kap semmilyen terhelést, ami indokolná azt a minőséget. Holnap ha nem felejtem el, megnézem mennyibe kerülne 1-2 csapágy az össztelósomba, de nem nagyon tudom elképzelni, hogy 1000 Ft-nál drágább legyen.
-
kacsyx
aktív tag
válasz Hasaggymeg #135948 üzenetére
Egyébként a freehubot nem lehetne így szervizelni? A gyerek itt rendesen szétkapta.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz kacsyx #136006 üzenetére
De igen,én csináltam is,ugyanakkor...kell célszerszám szétszedni,türelem azt a rakat golyót összeszedni,visszapakolni,és akkor még nem beszéltem az esetlegesen eltört rugó,vagy kilincs beszerzéséről,pótlásáról.Ha pattog,akadozik akkor valószínűleg valami tört benne,pótólni kell.Én helyedben meggyőződnék arról,hogy az az ami hibás,rendelnék egy újat,és ha megérkezik és kicseréltem,a régit szétszedném kísérletezni vele.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #135995 üzenetére
Nekem az a véleményem, hogy ha már szét van szedve a váz, jobb kicserélni az összes csapágyat. A csapágyfészeknek az a legjobb ha a lehető legkevesebbszer van babrálva. Az a lehető legjobb, ha egyszerre cseréled benne az összes csapágyat, akkor tudod, hogy minden okés, le van tudva egy jó időre.
Én nem nyúlnék a forgáspontokhoz egy hozzá való csapágy prés nélkül. Nem vagyok híve a kalapálásnak.
[ Szerkesztve ]
-
marel09
csendes tag
Jó reggelt!
Tudna valaki javasolni egy jó ár/érték arányú kerékpáros gps-t? Szempont, hogy térképet tudjon megjeleníteni (elsődlegesen Magyarország), minél pontosabb navigációval, megbízható legyen és gyors. Pedálfordulat, watt stb. funkciók annyira nem érdekesek számomra, tehát elsődlegesen tájékozódásra, útvonalak tervezésére és követésére kellene. -
jjeahh
nagyúr
válasz marel09 #136009 üzenetére
Garmin 520 plus, explore 820, használtan edge 810, touring plus. Nem vagyok garmin fan, vannak más megfizethető navigációs komputerek is, de azokat nem ismerem, így fogalmam sincs milyenek lehetnek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #136008 üzenetére
Én nem látom értelmét az összes cseréjének. Ha mondjuk 10-ből csak 2 rossz, akkor csak pénzkidobás meg felesleges munka cserélni a maradék 8-at. Lehet olyan helyen vannak, hogy azoknak még akkor is jó lesz, mire azt a kettőt megint cserélni kell. A csapágyfészekhez hozzá sem nyúlsz szétszedéskor, az maga a váz, csak a felesleges cserével nyúlsz hozzá.
-
ks52
csendes tag
válasz kacsyx #136006 üzenetére
Én a szabadonfutó racsni belső részének a kiszedéséhez laposvasból hajlítottam L alakú célszerszámot, majd a végét méretre reszeltem. Egyébként nagyon jó a videó. Nekem is volt hasonló problémám, az egyik kalapács eltört a szabadonfutóban és kattogó hangot lehetett hallani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nagyon pontos kell legyen,és valami kemény anyagból,mert az a kónusz elég kis helyen fogh6ó,továbbá,legalábbis Shimanonál,1ben a golyópálya is a másik oldalán,így megsérteni sem szabad.Én eredeti bontókulcsot kaptam és még annak sarkain is látszódnak elnyalás nyomai.Ja,és ráadásul balmenetes,bontani,összehúzni meg csakis az agyon lehet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ákkk
addikt
válasz V.Stryker #136013 üzenetére
[Ennél nincs jobb]
De nem is kell :)[ Szerkesztve ]
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
ks52
csendes tag
válasz Hasaggymeg #136015 üzenetére
Én előbb a szabadonfutó belső részét lazítottam ki -jobbra tekerve- az L alakú célszerszámmal, azután csavartam le imbuszkulcs segítségével a karékagyról a szabadonfutót, a bereszelt L alak -L vízszintes talpa, ami pontosan, lett reszelve- teljesen kitöltötte a belő részen, egymással szemben levő bevágásokat, a golyópálya nem lett
megsértve. Az agy Shimano XT volt.
Valamikor kompresszor szervizesként kúpgörgős csapágyakkal is dolgoztam, tehát nem éreztem problémának ezt a kis beavatkozást. -
ZolkoW
őstag
Én is Locust használok, rögzítésre, tájékozódásra, TUHU-s térképpel.
Km órából aztán vettem GPS-est, ami nem tud térképet, nekem ez így elég jó kombó.
Nem mondom, hogy nem lenne jobb néha, ha a térkép is egyfolytában a kormányon lehetne, de 100-at nem adok még egy céleszközért sem, a Brytont legalább nem kell féltenem a kormányon. De telefontartóból is van kettő, ami mindegyik tudja, amit kell, illetve ha oda van rögzítve a telefon, akkor fotózni nehézkes
(amúgy ebben az esetben sokkal jobban bízom egy telefon + jó app megoldásban, mint egy célhardverben, ami már a megjelenésekor elavult és kegyetlen drága)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
kacsyx
aktív tag
válasz Hasaggymeg #136007 üzenetére
Sajnos csak annyi van a kazettatesten, hogy "Q I 11 S". (Formula Team CL agy, 11-es Shimano sorral)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #136020 üzenetére
+1,csak az ma már kevésnek van.
kacsyx...azonosítsd be kinézete alapján a neten.[link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #136011 üzenetére
Nekem az a tapasztalatom, hogy ha már kotyog a forgáspont akkor ott 10-ből nem 2 csapágy szokott rossz lenni. Jobban jársz ha mindet cseréled. Ha kis idő múlva gond lesz a maradékkal is, akkor szedheted szét megint. Tudom, hogy mi az a csapágyfészek.
Amíg nincs gond nem kell szétszedni. Ha már szétszeded, hajlamos vagy cserélni, mert kézzel átforgatva a csapágyakat, nyilván más érzés míg a vázat rugóztatva. Felesleges addig foglalkozni az egésszel amíg nincs kotyogás vagy valami recsegés. Ha szettben van kicserélve, az egész jobban bírja, mintha részletekben.
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
Jónak néz ki, de sajnos az almásoknak nincs appjuk. Egyenlőre legalábbis.
Addig is marad a Komoot, azt most letöltöttem, jónak néz ki. Sőt, tök szimpi. Pest megye ingyenes offline. Így bőven lesz alkalom kipróbálni.
Igazából ami nekem elvárás, hogy ne feltétlen főúton vigyen, hanem vegye bele a kavicsos utakat, stb. Ahol a bringa elfér. úgy látom ez tudja.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
X Factor
addikt
Itt, lehet valami trükk, amiért ennyire olcsó?
Make things work
-
kacsyx
aktív tag
-
nessh
tag
Urak,
Nagyon alap kérdésem lenne. Milyen tengely csavart kell vennem az alábbi cuccokhoz?
https://bikepro.hu/alkatresz_001/kerek_elemei_130/komplett_kerek_151/26_colos_fuzott_kerek_154/altrix_warrior_velosteel_26-os_559mm_mtb_hatso_kerek_menetes_racsnihoz_csavaros_tengellyel_feketehttps://bikepro.hu/alkatresz_001/kerek_elemei_130/komplett_kerek_151/26_colos_fuzott_kerek_154/altrix_warrior_-_velosteel_26-os_559_mm_mtb_elso_kerek_csavaros_tengellyel_fekete
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz X Factor #136027 üzenetére
Passz, majd Runner megszakérti, én annyit találtam, hogy 2017-es és az Alpinbike-nál is lehet venni 1,1 millióért.
Ez viszont tetszik: bringa megállja a helyét akár gravel vagy cyclocross/cross felhasználásban is
Azt megnézném, ahogy rohangálnak fel vele a lépcsőn, meg átugrálják a palánkot.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
emiki6
veterán
válasz xy.zsolt #135978 üzenetére
Ez amúgy mehetne az összefoglalóba.
(Azzal a kiegészítéssel, hogy 25g kell belőle 1 l vízbe)
Mondjuk KCl helyett lehet jobb a Kálium-citrát.Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #135862 üzenetére
Azon sram-ok, amik kuplungosak azok már nem fognak csörögni, így az eagle-től régebbiek között is vannak kuplungosak (11 és 10-es). Kisebb sebességszámmal a DH-s szettek biztosan jók, de azok rövid kanalasok, ami a neked szükséges nagy áttétel átfogást kezelni nem tudja.
Újabb 11 sebességes shimanoknál is van már kuplung (xt-nél biztosan. lehet lejjebb is mint slx), azok erősségét viszont nem ismerem, a 10 sebességes XT még nem volt kuplungos.
-
Ákkk
addikt
válasz sebgutkopf #136033 üzenetére
[link] Shimano DeoreXT Rd m786 10seb és kuplungos.
[ Szerkesztve ]
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #136033 üzenetére
Én nem tom mi az a kuplung, de ezek szerint a 9 sebességes x5-el is ugyanúgy csattogna a lánc, mint a deore váltóval, szal jobb, ha hagyom a francba
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #135864 üzenetére
Nagy híve vagyok az 1x rendszereknek. Azoknak való az 1x rendszer, akik a 2x rendszerrel úgy érzik, hogy elől valahogy mindig egy pont nem megfelelő tányéron van a lánc. A nagy fölöslegesen nagy, a kicsi meg túl kicsi és a láncvonal is előbb utóbb keresztbe fog menni a váltások miatt, így állandóan elől kell váltogatni.
Az erőnlét alapján nagyjából látható, hogy elől milyen fogszámot bírsz el és onnan a hátsóval minden megoldható. Nekem pl már a 3x10 rendszernél is az volt a tapasztalatom, hogy elől a 32-es tányért szeretem és hátul a 11-36-al jól elvoltam és csak néha kellett ettől nehezebb, vagy könnyebb fokozat. Ezt a 10-50 hátul nekem pont megadja. Ráadásul a 10-es hátul hiába csak 1 foggal kisebb a 11-től, már elég ahhoz, hogy 40 km/h fölötti tempónál is bele lehet vele tekerni érdemben. Nekem ez megfelel. Nem a súly miatt akartam váltani, hanem a praktikum miatt, nem kell annyira előre gondolkozni ha elől nincs váltani való.
Ha valaki erősebb akkor pedig egy 10-50 mellé felrakhat előre 34 vagy 36-os tányért (xc versenyzők 36-38), ha az 50-es neki már fölöslegesen könnyű és akkor a 10-essel még nagyobb tempóig ki tud tekerni.Összességében igény és felhasználás kérdése. Ha nincs semmi bajod a 2x-el, akkor ne piszkáld a fejlesztést csak azért, hogy pénzt költsél.
-
Ákkk
addikt
válasz Csokicsibesz #136038 üzenetére
Ezt nevezik kuplungnak shimano a válltók esetén :)
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
Ákkk
addikt
válasz bringasisti #136040 üzenetére
Dehogy csak amikor le szeretnéd venni a láncot. Nálam állandóan on 3x10-nél ez van előtte nekem is csattogot a lánc most így képtelen a láncvillának vágódni.
[ Szerkesztve ]
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
jjeahh
nagyúr
válasz bringasisti #136040 üzenetére
Úgy tűnik nem csak én nem értem . Ha jól látom egyes váltókat előre lehet tolni, beakadnak és nem feszítik a láncot, így könnyebb a lánccsere (ennek nem tom mi köze menet közben a láncfeszítéshez), meg vannak olyanok, amelyeken van egy kis karocska, amit ha előre tolsz nem/vagy nehezen mozdul a váltó, szal menet közben nem lóg és nem csattog. Az már nekem nem tiszta, hogy ezt hívják-e kuplungnak és ilyenkor lehet-e egyáltalán váltani . Azt látom, hogy pl. az 1x sramok sokkal feszesebbek, de én azt hittem a rugójuk keményebb, hogy mi az a kuplung és mi a szerepe, én nem tom
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz Csokicsibesz #135917 üzenetére
Ott a shimano XTR, az már szintén 1x12 és új kazettatest. Mondjuk nem akciós az ára
Az látszik, hogy a shimano bealudt a 12-es rendszer bevezetésébe, most meg csak felül van, kérdés milyen ütemben jön majd lefelé. Idén XT-re akár már jöhetne. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #136035 üzenetére
Azt tudom, hogy amelyik nem csapkodja a láncot azokat a kanalakat 1 ujjal biztosan nem tudod előre nyomni, fizikai erő kell hozzá, annyira feszesek.
Azt konkrét típusra nem tudom lebontani olyan mély termékismeret hiányában, hogy mely gyártó pontosan melyik modellszámú váltójába épít ilyen erős rugókat. A kuplung és kiakasztási lehetőség jellemzően ezekkel az erős rugókkal jelent meg, mert nélkülük egy kerék kiszedés/visszarakás átmegy a rémálom kategóriába. -
Ákkk
addikt
válasz sebgutkopf #136047 üzenetére
Vagy tönkrement a clutch.
Nálam nem csapkodja.A technika nem az agy helyettesítő terméke.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- BestBuy topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A Google helyét akarja az OpenAI, hétfőn jöhet az AI-alapú kereső
- Filmvilág
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Synology NAS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Yamaha PSR-GX76 Szintetizátor
- Eladó alig használt Premium fighter box felszerelés
- Xiaomi M365 M365 Pro M365 Pro2 1S Essential tömörgumi, M365-hoz Pro kijelző, feljavító készlet
- Új DJI Mavic 2 Intelligent Flight Battery Intelligens akkumulátor
- DJI MAVIC 2 PRO DRONE SZETT SOK KIEGÉSZÍTŐVEL ELADÓ/ DJI BESZÁMITÁSA
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest