- Google Pixel 6/7/8 topik
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Oukitel WP35 - az 5G-s faék
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Rocket Rumble teljes kiadása
gp A végső verzió PC mellett konzolokon is elérhet lett a napokban.
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Nem gyárt több LCD tévépanelt a Sharp
ph A cég bezárja utolsó, Sakaiban található üzemét, amivel egy korszak ér véget.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Ez is régi és nem tudom megunni. Régen kemények voltak a montisok. Merev vázzal és V-fékkel mindent, amihez ma tárcsát és telót használunk.
Youtube videó. (Csillió megabit/sec, csak szólok mielőtt elszáll a füst LonGleY rojteréből.)
-
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #36505 üzenetére
Ha majd egyszer megtanulom, akkor elmondom.
Amúgy elméletben úgy néz ki a dolog, hogy fokozatos fékezésnél lesz egy pont, ahol elemelkedik a hátsó kerék, ha jó a tapadás elől. Ugye alapvetés a kerékpáros fékezési technikában, miszerint első fék használata az elsődleges opció száraz időben aszfalton. Ezen a billenési ponton kell utána egyensúlyozni a fékerő modulációjával.
Ehhez viszont tökéletes fékezési technika kell, vagyis készségszinten benne kell legyen az ujjaidban az "abs".
Úgy tartják az első lépés a fék megismerése felé, ha tudatosan elkezded átlépni az első kerék tapadásának korlátait. Mondjuk poros murvás talajon megcsúsztatni az első kereket. Ha ez sikerül esés nélkül, akkor addig gyakorolni, amíg beidegződik hogy hol van a határ. És mindezt mindenféle útminőségen megtanulni.
Szerintem ezután lehet nekiállni tudatosan stoppie-zni. Ehhez először nekem kéne egy merev villás gyakorló gép, mert ugyan én nem fogok satufékezgetni a 150 mm-es Revelation-nel az is biztos.
Meg hát hidraulikus fékkel állítólag jóval könnyebb finoman szabályozni, mint mechanikussal, főleg régi canti fékkel. De a videó a bizonyíték, hogy nem lehetetlen.Jah meg azért is előnyös lenne a merev villa, mert a teló ugye kisimítja a hirtelen erőhatásokat, vagyis segíti az első kerék tapadását a fokozatos terhelésváltozással, ahogy beül fékezéskor. Egy merev villás gépnél jóval könnyebb megcsúsztatni az első kereket.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Jövő hét szerda-csütörtök magasságában érkezik is az ajándék az országútinak. Elöljáróban kapott egy 12-25-ös sort, kmc x10sl láncot valamint shimano ultegra pedált is, meg egy 18-as ultegra fogaskereket hogy síkon tudjak variálni az áttétellel. Sajnos 20-as fogaskereket nem találtam, pedig szívesen vettem volna 8€-ért azt is.
-
Teasüti
nagyúr
válasz D.Orion #36508 üzenetére
Manapság ezt XC-nek hívják mifelénk ilyen light-os terepen.
Én úgy tudtam a DH az, ahol sziklákon, fagyökereken és több méteres letöréseken jössz le, ahol egy turista gyalog is alig tudna - lehetőleg egy darabban.
Az a tányér tényleg nem semmi. Engem jobban lenyűgöz, hogy ilyen csirkelábakon nem volt halálfélelmük.0:32-nél az nem egy fully?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #36509 üzenetére
0:32-nél az szerintem egy Easton Yeti Arc
Voltak már a 90-es évek elején is fully-k. Például GT RTS-3 stb.Azért ez nagyon nem XC szint, még mai szemmel nézve se. Ilyen tempóval nem jönnek az XC-sek még manapság se. Ezekkel a bicókkal (5-6cm rugóút) az minden csak nem light terep. Próbáld utánuk csinálni, mennek vagy 50-60-al bizonyos részeken. Szerintem az is durva volt a maga nemében.
Nyilván megfelelő méretű rugóút hiányában kivitelezhetetlen volt olyan gyökereken meg akkora ugratókon lejönni mint manapság, de ez csak bringa kérdése, az elszántság és a tökösség megvolt bennük akkor is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #36510 üzenetére
Próbáltam. Nem egyszer, nem kétszer.
Legutóbb dupla (elől-hátul) felütéses defekt lett belőle.
De legalább megtapasztaltam, hogy nem kéne 500 g alatti külsőkkel köves lejtőn 40 fölött csapatni.Én kérdeztem már többször tőletek hol van az XC szint határa.
Mindig azt mondtátok hogy ne sajnáljam a gépet, mert ennél gyengébb cuccokkal vadultak régen.
Hát nem is sajnálom. Senki nem mondta még nekem mi az amit már nem bír ki alattam az XC.
Simán lemennék utánuk 50-nel. Talán nem túlzás, hogy erősebbek a mai merev farú XC gépek, mint ami a videóban van.[ Szerkesztve ]
-
Cyberpunk
félisten
Üdv van e valakinek tapasztalata Shimano 7850-C50 típusú karbon felnikről? Milyen bártan lehet ilyenekkel kimenni a hazai utakra? Sosem volt még karbon felnim, de szemezek velük.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
imyourfriend
őstag
válasz Teasüti #36513 üzenetére
Centírozni nem kell, viszont nehezebb is centírozni ha ragasztott a karbon küllő. Na meg a hazai utakra mint írta Toomy nem feltétlen ajánlott karbon kereket venni, nem kell ahhoz perecelni hogy tönkremenjen. 1-1 nagyobb kátyú meg már meg is ette a fene a karbon kereket, ami ráadásul nem túl olcsó darab (annyi pénzből van már fulcrum racing 1-es szett) persze kinek mi, versenyzésre ha megveszi a csapat akkor csak nyugodtan.
félrement, Cyberpunk-nak szántam.
[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz imyourfriend #36514 üzenetére
Itthon a csapat nem vesz senkinek semmit. Örül ha fent tudnak valahogy maradni. Talán / esetleg nagyker áron vehetsz magadnak ezt azt, de lehet hogy jobban jár az ember ha szétnéz a neten, mert az itthoni nagyker árak is had ne mondjam milyenek.
-
imyourfriend
őstag
Na igen, a nagyker árak majdhogynem a vicc kategóriával viaskodnak már. De remélhetőleg egyre többen vásárlunk külföldről és leesik a tantusz az itthoni kereskedőknek hogy nem úgy megy a dolog ahogyan azt ők elképzelik. Szerencsére a lehetőség adott ezen dologhoz. Ja hogy nem is vesznek semmit sem, csak szállj be a csapatba és versenyezz? Rosszabb ez a dolog mint hittem. És ha perecelsz, vagy valami történik a bringáddal akkor 0 forint hozzájárulás a szereléshez? Akkor futballistának kell állni, az a jövedelmező üzletág. Igaz Magyarországon a foci az nem sport szintjén megy, de erre ne térjünk ki inkább.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Teasüti #36506 üzenetére
Na ja, a hátsó egykerekezésnél is ugyanez a technika. Sok évig szórakáztam vele, de mostanra hegyen le föl, kanyarokban, mindenhogy akármennyit képes vagyok egykeréken tekerni vagy lejtőn így gurulászni. Egyszer a 22-be hazatekertem egy első deffekttel a Moszkváról. :> Közben a féken meg új járt az ujjam, mintha morzéznék. :] És ez szépen összefügg a hajtáserővel. Egy idő után a finom korrigációkra sincs szükség, egyszerűen eltalálja az ember. Mondjuk ehhez hozzátartozik, hogy akkor is egykerekeztem, mikor nem volt hátsó fékem – azt hiszem, a holtpont elétg jól belém vésődött ezáltal... :Đ A rontások meg a térdembe. A megállás ugyanez, bár ekkorákat nem tudok billenteni, mert általában nagyon ki van húzva a nyeregcsövem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A hátsó lánckerék sorból mintha félkörívben ki lennének vágva fogak (minden lánckerékből 1 felül meg talán alul is). Ez nem rontja a váltás hatékonyságát?
Més que un club!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #36519 üzenetére
Az pont azért van mert ott vált. Szóval nem rontja, hanem pont javítja.
Amúgy a hátsó váltó az nagyon komoly.. atyaég.. szét lett köszörülve de kézzel lett csinálva látszik rajta.. szerintem dremellel neki ugrott az ember ahol gondolta hogy sok az anyag onnan leszedett egy kicsit..
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36520 üzenetére
Na ezt nem tudtam, azt hittem ront rajta. De akkor ezek szerint mindig ugyanott dobja át a láncot a hátsó váló vagy ez miért van?
Maga a bringa nagyon komoly, marhára utálom a rózsaszínt de ezt így ahogy van elfogadnám.
Més que un club!
-
D.Orion
veterán
válasz ---Lasali--- #36520 üzenetére
Nyert vele kb. 5grammot és a giccses bowdenházzal meg felrakott a bringára vagy 30grammot. Értelmes az biztos. Mondjuk az ülésen se bírnék két percnél többet utazni...
[ Szerkesztve ]
-
Cyberpunk
félisten
válasz imyourfriend #36514 üzenetére
Nem azzal mennék túrázni, nem is a karbon a gáz, ha nem a szingó a defekt miatt, hiába nehezebb defektet kapni elméletileg vele. Mondjuk egy Balaton körbe nem hiszem, hogy jó ötlet lenne, vagy is kéne bátorság.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz D.Orion #36522 üzenetére
Nézz utána annak a bowdenháznak, az könnyebb mint a sima! Csak rettenet drága, én is akartam venni kékbe.. de túl nagy luxusnak találtam.
Az ilyen köszörülgetéseknek tényleg nem sok értelme van, csak az idő megy vele meg ronda lesz a végeredmény. Ahogy mondod minimális súly megy le, régen én is csináltam ilyesmiket.. volt ahol jó lett a végeredmény végül, de a belefektetett időt nem érte meg..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #36521 üzenetére
Segíti a váltást, ezen nagyon feltűnő, de minden HG, IG, HGX egyéb shimano rendszer is tele van hasonló segítésekkel, elvékonyított fogakkal, kicsit elcsavart fogakkal, kitüremkedésekkel a lánckerekek oldalait nézve stb.
Ha pont akkor váltasz mikor ott jár a lánc, akkor tutira váltani fog, nagyon gyorsan, de persze máshol is vált ha kicsit erőltetve váltasz, csak más helyen nem annyira finom és azonnali a váltás.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz ---Lasali--- #36526 üzenetére
Aham akkor ezért van. Néztem a saját Shimano soromat és furcsálltam is hogy vannak rajta érdekes formájú fogak. Már aggódtam hogy ez valami gyári hiba lenne de akkor ezek szerint nemhogy hibásak hanem direkt ilyenek.
Na, ma is tanultam valamit.Més que un club!
-
lsebestyen
addikt
Szerintetek árt a bringának, ha a radiátornak van neki támasztva, tehát folyamatosan meleget kap?
-
veterán
-
LonGleY
veterán
válasz lsebestyen #36528 üzenetére
Szerintem is a gumi az, ami pórul járhat, ha akkora hőfok éri.
-
313313
addikt
válasz lsebestyen #36528 üzenetére
Zsirnak/kenésnek/olajnak se tesz túlságosan jót szerintem a fokozatos meleg...
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
lsebestyen
addikt
Ja én is ilyenekre gondoltam, ki is raktam az udvarra (ment a tárolóba, bár ott utálom tartani, mert tele van az egész, aztán múltkor is le lett ütve a fékkar, tiszta karist lett)
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #36533 üzenetére
udvarnál jobb a radiátor
-
D.Orion
veterán
válasz lsebestyen #36533 üzenetére
Többek között én is fellógattam az egyik kerékpárt a mennyezetre, a másikat meg felhúztam a falra.
-
lsebestyen
addikt
-
imyourfriend
őstag
válasz Cyberpunk #36523 üzenetére
Én úgy tudnám elképzelni saját szemszögemből, hogy ha lenne egy karbon kerékszettem akkor felpakolnám autóra a bringát majd Ausztriába levenném, kerekeznék vele 80-100km-t majd felpakolnám a kocsira és hazahoznám a bringát házig. Igaz hogy csak 10km-t kell menni a határig, de vicc hogy milyen minőségű utak vannak itthon. Örülök hogy egyben vagyok még és a bringa is, mert van olyan közút a környéken ami már a 30km/h-s sebességet se bírja el hanem lassítanom kell (jelzem 30km/h) Viszont a 8-as főútra sem ajánlott, kerekezem elég sokat ott is és van ahol már tudom hogy gödör jön és előre nézegetek hátrafelé hogy miként kerüljem ki. Ami mondhatni elég siralmas hogy a 8-as főút is elromlott, pedig a Németek csinálták még annak idején, nem spórolták ki a makadám útból az anyagot.
-
Cyberpunk
félisten
válasz imyourfriend #36537 üzenetére
Ja vicc a magyar utak állapota, még főút szinten is gyakran. Jóvőre megyek Ausztria, meg Olaszország is Stelviot megmászom például. Na majd ott a határon túl látunk jobb utakat is.
Amúgy azt mondják kellően merevek, már persze ha van küllőszám is, ilyen 4 küllős cuccokkal nem mennék ki én sem szerintem. Ám biztos fasza lehet.
[ Szerkesztve ]
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
FIREBLADE78
addikt
Milyen mtb cipőt vagyek? Könnyen takarítható kéne
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
fpeter07
veterán
válasz FIREBLADE78 #36541 üzenetére
[link] Nekem ezt ajánlották. Az anyaga miatt elég könnyű tisztítani is. Szokatlanul sok eső esett augusztusban, gyakorlatilag minden alkalommal le kellett mosnom a cipőt is. Viszont nagyon durván ráfeszül az ember lábára, a kialakítása is olyan, hogy nehéz rá kamáslit húzni. Nagyon gyorsan lefagy benne az ember lába, télen nem ajánlom.
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Elbizonytalanodtam méretügyben! ez az 54-es kerékpár nem nagy a 174cm-emhez?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #36511 üzenetére
Az, hogy mit bír ki egy XC bringa, nyilván azon is múlik, hogy milyen minőségű alkatrészekből van és mekkora a bringás súlya. Azért is mondtam azt, hogy nem kell félteni egy minőségi XC bringát, mert olyan durva terepen, olyan durván úgy sem tudsz vele menni, hogy komolyabb baja legyen. Ledob magáról. Egy merev vázzal és egy 100mm-es első telóval majdhogynem fizikailag képtelenség úgy menni, hogy az akkora terhelést kapjon, hogy tönkremenjen. (persze nem a belépő, 100-150 ezreshobbi xc bringákra gondolok)
Persze ha nagyon könnyűek a külsők, vékonyak is, meg a felni se egy masszív darab, akkor a kerekeket azért tönkre lehet tenni.Amit biztos nem bírna ki azok a nagyobb ugratások, valószínűleg elrepedne a fejcsőnél egy idő után. Meg a villa is tönkremenne.
Tothgera30: Ez valóban jó ár, ezt már én is néztem. Viszont nem vennék már 26"-os bringát.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #36548 üzenetére
27,5-höz képest jóval több alkatrész van még hozzá (használtan főleg, és az áruk is rohamosan esik), tehát 2.2 vagy nagyobb/ballonosabb gumikkal bőven vállalható, aki 650b-n gondolkodik, annak kecsegtető alternatíva. Mondjuk szerény véleményem, hogy Carbon vázas enduro gépet használtan nem vennék, pláne 29er alattit.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #36549 üzenetére
A helyzet az, hogy a 26"-ost halálra ítélték a gyártók a mtb fronton. Akár tetszik akár nem, ez így van. Ha megnézed a Cube honlapját, magad is láthatod, hogy a 26"-os méret csak az abszolút belépőszintű, hobbi, túra, v-fékes montiknál maradt meg. Komolyabb bringát már nem gyártanak 26"-os kerékmérettel. Aminek a következménye az lesz, hogy hamarosan a 26"-os komolyabb alkatrészek lesznek drágábbak és kisebb is lesz a választék mint a 27,5"-ben.
Épp ezért úgy gondolom, aki ma nagyobb összeget akar montira költeni, szerintem jobban jár ha 27,5" vagy 29"-ben gondolkodik.
Mellesleg a 27,5" abszolút méltó utódja a 26"-nak, én semmi hátrányát nem éreztem, majdnem ugyan az az érzés, csak kicsit jobban tapad.
Eleinte azt gondoltam, hogy a DH/Freeride kategóriában még megmarad a 26", de úgy néz ki oda is betört a 27,5". Sorra jönnek ki a 650b DH gépek, ami nem is lehet rossz.Carbont használtan valóban necces ha nem ismered az előéletét, bár ha nem olyan régi, és patika az állapota, akkor azért nagy baj nem lehet.
Az én szerény véleményem meg az, hogy a 29" bár egy abszolút életképes méret több kategóriában, azért enduro kategóriában igencsak halva született ötlet. Ezt is bizonyítja az, hogy az enduro gépek szinte kizárólag 650b méretben készülnek. Itt szerintem egyedül a specialized 29"-es enduro-ja tud némiképp beleszólni a dologba, de már ott is megjelent a 27,5". 29"-es kerék soha nem lesz olyan fordulékony mint egy 26" vagy 27,5".[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Marvel Snap
- Google Pixel 6/7/8 topik
- OTP Bank topic
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs