- Milyen okostelefont vegyek?
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- iPhone topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Magisk
Hirdetés
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Valkűr
őstag
Közben találtam valamit ami azt írja mégis köze van a lánc hosszához ennek...
" A láncfeszesség és láncszög állító csavar
Ezt a csavart csak a jobb minőségű hátsó váltókon találjuk meg. Ezzel szabályozhatjuk a láncfeszítő szerkezet (a lenyúló kar a két görgővel) feszítő hatását. Mivel ez egyben el is mozdítja a szerkezetet, ezzel a csavarral tudjuk azt is beállítani, hogy milyen távolságban legyen a felső görgő a fogaskerekektől. Minél inkább lazítunk a csavaron, annál közelebb megy a görgő a fogaskerékhez. A közelség jó, mivel ez meggyorsítja a váltás sebességét, viszont ha túl közel van, akkor már nem tudja a váltó a láncot feltenni a legnagyobb fogaskerékre. A kerékpár összeszerelésekor úgy állítsuk be a lánc feszességét, hogy a legnagyobb fogaskeréktől 2-3 mm-re legyen a felső görgő.
Két esetben kell újra állítani ezt a csavart
– Ha kicseréljük a láncot és az új hossza nem egyezik a régivel. A hosszabb lánc erősebb előfeszítést igényel.
– Ha megváltoztatjuk az áttételeket, és kevesebb, vagy több fogú legnagyobb fogaskerék kerül fel a kerékre."Ezek szerint ha teljesen betekerve sem elég az előfeszités, akkor túl hosszú a láncom?
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Valkűr #47901 üzenetére
Igen! Próbáld hátul a nagyra és elől is a nagyra tenni(keresztbe váltani) .Ha akkor eltávolodik akkor ki kell venni 1-2 láncszemet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Valkűr
őstag
válasz Hasaggymeg #47902 üzenetére
Köszi megpróbálom...Bár fura ez az egész, mert a régi lánc hosszához mértem le mikor feltettem az uj láncot.
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
gergo5991
őstag
válasz Valkűr #47903 üzenetére
Mai tekerés= 1 hétig nem fogok lábra állni. Izomból nyomni neki 15% emelkedő 1 órán át. ááh. A lakás előtt 5 percig gyüjtöttem az erőt, hogy bejöjjek
Út felétöl valami kattogást vettem észre, vagy inkább ropogást a biciklin. Vagy megint a hátsó váltó, vagy a középcsapágy lessz a ludas.
Már csak az érdekelne, hogy lehet-e cserélni biciklin vagy bele épített.. hollowtech 2 shimano. Bár ahogy neten nézem simán lehet cserélni, nem is drága 3-4k ft -
jeri
tag
-
Because
őstag
bicómosáskor mindig azt kívánom bárcsak lenne egy kertünk a lépi aljában jövés menés, viccelődés, hogy mikor hozhatják a sajátjukat ha már benne vagyok... öreg bámul az ablakból. egy igazi élmény
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
-
Melack
veterán
Régi fajta dinamos lámpa fenyerejet lehet valahogy növelni?
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
dbala
tag
Még mindig nem érkezett meg a kerékpárom a boltba és most láttam egy másikat amit leakcióztak. Szerintetek +12ezret megér 2015-ös Cube Attention SL helyett 2014-es Cube LTD. Ahogy néztem jobb a teleszkóp és Deore helyett SLX felszereltség.
-
szacsee
nagyúr
Sziasztok!
Régi bicómat 50000Ft-ba beszámítanák egye új Kelly-s modellbe, kérdésem az lenne, hogy ár/teljesítményben és felszereltségben melyik típus érné meg legjobban.
Ami miatt váltanék:
- kicsi váz ( jelenlegi 17,5" -ról 19,5-re 180cm magassághoz és 80cm-es belső lábmérethez)
- első teló kevés a súlyomhoz (110kg)
- fékek sem elég patentok erdőreElsősorban hegyes-völgyes erdei utakon murva, taposott földút és néha lejtőzés-re lenne használva
Óvatosabb vagyok, így nem feltétlen DH-ra gondoltam.
Ami fontos lenne, hogy hidraulikus tárcsafék legyen rajta (adagolhatóság miatt), illetve az első teló ha nem is a legjobb, de ne koppanjon fel terepen mint a régi bringámon (rst cappa tl).
Az eladó a 27,5"-os kerekű bringákat ajánlotta, de nem tudom fenti felhasználásra lehet-e használni a 29"-os kerekű bringákat.
Milyen modell éri meg az árát a felszereltséget elnézve?
Agyak, hajtás ha már jó, többit később tudom cserélni ha nem megfelelő.
Mostanira viszont sokat kellene költeni és itt is ajánlottátok, hogy inkább cseréljek biciklit.
Váz, fék, telót alapból cserélnem kellene, de akkor már a kerék és az agy sem úszná meg... így meg lehet jobban jövök ki.
Véleményeket, válaszokat előre is köszönöm!Byk01: Köszi az előző kérdésre a válaszodat!
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz szacsee #47917 üzenetére
Kezdek én és utána majd jönnek a profibbak a témában.
Az említett felhasználásra lényegében mindegy, hogy 29er vagy 27.5er méretű gépet használsz.Nem írtál összegi keretet csak a beszámított pénzmagot, így én maradok 200K-nál +50K-s beszámításodnál. Továbbá elérhető tavalyi modellek is vagy csak idei?
2015 29er-ből szerintem:
TNT 50: Felejtsük el, low-end váltás/hajtás. Noname gumi. TEKTRO Auriga fékeket pontosan nem ismerem, de nem fűzök hozzá sok jót. Teleszkóp van benne, de nem haladós felhasználás mellé.
TNT 70: Egy fokkal jobb, fékek is már belépő szintű Shimano.
GATE 10: Ez már valami, csak azt nem értem, hogy ez a felár hogyan jött ki az előzőhöz képest. Egy Kelly's-ért ez nagyon sok.2015 27.5er:
SPIDER 70:: Szép homogén Alivio rendszer. Shimano fékek. Normális monoblokk, faja gumi. Ez már most jobb, mint a hasonló árú TNT70!
MADMAN 10: Villa és kormánycsapágy jobb. Gyengébb: Monoblokk, hajtómű. 30K-val többért biztos nem vennék szarabb hajtóművel és monoblokkal rendelkező gépet.
MADMAN 30: Kb. ez kéne neked az élmény bringázás belépőjéhez. Vagy nem?
THORX 10: 270K-50K=220K ->>> ROCK SHOX XC 32, SLX váltókarok, Deore első és XT hátsó váltó, Deore hajtőmű is!, 2x10 sebi. SRAM DB5 féket nem ismerem, sejtem, hogy nem low budget.
A 29er Gate 10, ehhez képest gyengébb két igen drága és fontos alkatrészben az egyik a hajtőmű a másik a teleszkóp!2014-es gép szóba jöhet?
(#47918) zoli03: Azért maradjunk a hidraulikus tárcsánál 2015-ben.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz D.Orion #47919 üzenetére
Elnéztem nem Sram DB5 van az utolsón, hanem Avid DB3. Ez a THORX 10 egyébként most akcióban ennyi csak, ahogy a hivatalos Kelly's oldalon látom. 210K-ért egyértelmű bestbuy az idei modellek közül. Tavalyi gépet sztem már egyébként sem kapsz.
(#47920) Because: Azért a 2015 THORX 220.000Ft-os ára már elég jó szerintem. Igaz, ez csak egy Kelly's. nem tudom, hogy váztechnológiában jobb-e egyáltalán, mint a Kilimanjaro.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz D.Orion #47919 üzenetére
A MADMAN 10-ben miért lenne rosszabb a a monoblokk és a hajtómű, mint a SPIDER 70-ben? Egyik egy octalinkes Alivio, a másik megy integrált saját márkás, az integráltat többre tartom.
A V-féket nem azért írtam, hogy azt vegyen, az egy példa volt csak. Amúgy ha valaki csak száraz időben használja a biciklijét, akkor sokkal jobban jár egy V-fékkel.
-
McNamara
Ármester
Üdv újra!
Sikerült csinálnom pár képet a Kilimanjaro bringáról. Íme:
Ár/érték arányba én sehol se találtam ennél jobb bringát. 80000Ft az ára. Annyiért jó ugye?
-
D.Orion
veterán
válasz zoli03 #47922 üzenetére
Amíg nem derül ki, hogy a saját márkás nem a sarki kínai fészerben készült addig nálam az rosszabb. Általában azért a saját márkás cuccok valami kínai tucatutánzatok szoktak lenni.
V-féket értettem csak leírtam, hogy ne legyen belőle kavarc.(#47923) csabiuvb: Because véleményén vagyok én is. Bár kulacstartóból jó fajta kéne, mert csak az üveges sört szeretem.
(#47924) Because: 130K-ért csak akkor hozhattad volna el, ha a gyár kapujában megveszed. De, akkor kettőt is adtak volna annyiért.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz TayRol #47905 üzenetére
zala melyik részén laksz? börzöncénél van egyik oldalon 13%, másikon 15%-os, 1-1,5 km hosszú emelkedő, gelsén van egy ~700 m hosszú 20%-os is, amikről tudok....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
zoli03
őstag
-
szacsee
nagyúr
válasz D.Orion #47919 üzenetére
Köszi Neked és zoli03-nak is!
Árat nem írtam, de mint minden magyar minél olcsóbban. Nyilván van egy szint, ami alá nem érdemes menni mert többe kerül a leves mint a hús.
100K + 50-re gondoltam de látom már előre nem fog beleférni.
Kaptam egy katalógust amiben ugyanúgy 270 a thorx 10, így max ha lejárna az akció tudom lobogtatni... bár 2 héten belül jó lenne megvenni a bringát.2-3 lehetőségem lenne:
1- marad a bringa és kicsit morcosítom, hogy bírja a kiképzést.... teló 30-50k, agy csere, fék tuning vagy inkább csere ez úgy 80-100K, tárcsa fékkel 100-150K lenne, viszont ráérek meglépni bármikor.2. Levadászok egy használt vázat + 1-es lépés cuccai, ami szintén hasonló ár lenne + a váz ára.
A régi bringából ami marad el tudnám adni, de sokat nem kapnék érte.
3. A legtöbben ezt ajánlották: bringa csere, így kapom a legtöbbet a bringáért és ezért nem írtam árat, mert mindenképp jól jövök ki szerintem.
4. Használom országúton és semmihez nem kell nyúlni mert az agy is bírná még évekig.
3-as variációban két lehetőség ami szimpatikus.
1 minél olcsóbban hidraulikus fékkel felszerelt jó váz geometriájú és anyagú bringa amin idővel a kihulló alkatrészeket cserélek (ezzel sem jövök ki olcsóbban mint ha veszek egy 2-300K-s bringát)
2 Egy normális felszereltségű biciklit veszek amihez nem kell hozzányúlni kicsit drágábban.
A 2-es verzió ezek szerint a Thorx / Madman 30 lenne (első javára), olcsóbban Spider 70 egy kategóriával lejjebb.
Kicsit túrnom kell a netet, mert nem követem a technika fejlődését bringák terén és integrált kormány csapágy, hajtómű nálam még fogalom kategória.
2014-esből mi jöhetne szóba, ahogy elnézem a jobb ár/ teljesítményű bringák már nincsenek fent.Szerk: Thorx 10-nél a hátsó villa kialakítása aggaszt, hogy az alsó szára lejt és egy hajlat után kapcsolódik a vázcsőhöz (remélem jól írtam).
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
Kiírtam részletesen excel táblába minden alkatrésznek az árát, az alapján jött ez ki. Jól gondolom, hogy akkor a Cube megéri a 10k felárat?
Bergamont Helix 4.0 Cube Ltd Cls Pro
Első váltó 3600 5900
Hátsó váltó 9500 7600
Első váltókar 3500 9000
Hátsó váltókar 3500 9000
Hajtómű 7200 12500
Első fék 10000 13000
Hátsó fék 10000 13000
Első agy 4800 4100
Hátsó agy 6800 4100
Összesen 58900 78200
Vételár 160k 171kBergamont Helix 4.0 Cube Ltd Cls Pro
Első váltó Shimano FD-M360 Shimano FD-M390 Acera
Hátsó váltó Shimano NEW Alivio, RD-M4000, SGS, Shadow Shimano RD-M390 Acera
Első váltókar Shimano SL-M310, 3x8-speed, Rapidfire Plus-Shifter Shimano SL-M390 Acera Rapidfire plus
Hátsó váltókar Shimano SL-M310, 3x8-speed, Rapidfire Plus-Shifter Shimano SL-M390 Acera Rapidfire plus
Hajtómű Shimano FC-M311, 48/38/28 Shimano FC-M391 Acera (48-36-26
Első fék Shimano BR-M355 Shimano BR-M395
Hátsó fék Shimano BR-M355 Shimano BR-M395
Első agy Shimano HB-RM66 Shimano HB-RM35 Disc
Hátsó agy Shimano FH-RM66 Shimano HB-RM35 DiscEgy két dolog kérdéses, szerintem a Shimano SL-M310, 3x8-speed, Rapidfire Plus-Shifter ami Bergamonton vannak váltókarok, szerintem egyesével van csomagolva, így annak db-ja 3500, így a különbözetből lejön 7k., mondjuk így csak 12700ft az eltérés, szóval ezzel együtt akkor mindkettő reális áron van. Továbbá Bergamont mellett szól a méret, mert 52-es elég lenne nekem, Cube-ban 54 a legkisebb.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz syler123 #47933 üzenetére
Szerintem túlragozod ezt a kérdést.
Azt kell megvenni amelyik jobban tetszik, hidd el az égvilágon semmi különbséget nem fogsz érezni az alkatrészek között a két bicón, ezen a szinten nincs különbség. Ezek egy kategóriában vannak.
Ezt sok évre veszed, nem az a lényeg, hogy pár ezer ft-al az egyiken vagy a másikon drágábbak e az alkatrészek. Inkább a geometria táblázatot böngészd át alaposan, és mérd le a belső lábhosszodat, mert szerintem az 54-es nagy lesz neked. Akkor meg nemsokára mész azzal, hogy a cube-on 5900 ft az első váltó, ha belever a cerkába a felső cső.Maximum1: Én is javasoltam, hogy élőben kell megnézni, de az biztos, hogy egyik sem csótány!
Csótány az más kategória. -
D.Orion
veterán
válasz Tothgera30 #47940 üzenetére
Már kicsit fáradt voltam este/délután és sok volt a link. Elképzelhető, hogy elnéztem valamit, vagy az évjáratot. Most így mobilról nem tudom meglesni mit csesztem el. De ha minden mást jól láttam, akkor én is úgy vagyok, hogy a ThorX 10 az első amit ajánlani merek hosszútávra, akár nehezebb tulajdonos alá. Önmagában és a többi gép közül is kiemelkedően jobb.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz D.Orion #47941 üzenetére
Ha a tegnap egy órával még később kér tőled tanácsot szegény fóromtárs,ma már egy teszkós bringával lenne gazdagabb?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
D.Orion
veterán
válasz Hasaggymeg #47942 üzenetére
Annyit nem tudok dolgozni, hogy ekkora agylágyulásom legyen.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz syler123 #47933 üzenetére
Szerintem a Cube-ot vedd...vagy a Bergamont-ot. Nem is,a Cube jobb.Csak vicceltem,a Bergamont az igazi. Meggondoltam magam,mégis...vagy...Remélem segítettem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bunddog
tag
Sziasztok!
1.75-ös schwalbe land cruiser volt eddig a kiszemelt de a test bike-os rossz vélemények lebeszéltek róla, most alternatívát keresek, többnyire csak aszfalt de elég sokszor van kavicsos nem slick barát terület amin át kell mennem, ezért tűnt szimpatikusnak a schwalbe. Ami még tetszik az Conti Touring Plus, csak hát az elég húzós...
-
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Kalandor #47947 üzenetére
Az elsőt én semmiképp nem választanám, oké hogy a kényelem a szempont, de ez nagyon "fekvős" bicikli már.
A második jó lehet, állítható dőlésszögű kormányával szinte biztos hogy be lehet lőni kényelmesre (mondjuk később azt lehet majd érdemes lesz cserélni fixre, típustól függően ki tudnak lötyögősödni). Plusz amennyire tapasztalatok alapján hallom, városi közlekedésre sokan szeretik a női vázas bicikliket férfiként is. Itt egyedül az a kérdés, hogy a 3 fokozatú agyváltó elég-e. Ha csak sík terepen tekernél vele, max kis emelkedőkkel, akkor biztosan, de azért ha vannak komolyabb és / vagy hosszabb emelkedők, akkor lehet már kevés lesz (főleg, hogy az egyenes üléspozíció miatt kevésbé hatékony a tekerés).
Ár/érték arányban mindenképp a harmadik lenne a legjobb, mondjuk az tényleg fura, hogy legalább annyit nem tudott megnézni, hogy a km órának csak egy elemcsere-e a problémája... illetve jó lenne tudni, hogy a nyereg miért lett cserés, mert ha azért mert buktak a biciklivel, akkor kockázatos lehet a dolog. -
bunddog
tag
válasz Real Ghoost #47946 üzenetére
Okés, sokkal olcsóbb szóval adok neki egy esélyt tudsz valahol pesten olcsóbb reflex csíkosat? Vagy a 4200-4400 jó ár érte?
Új hozzászólás Aktív témák
- OpenWRT topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- PlayStation 5
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EAFC 24
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen