- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24+ és a Samsung Galaxy A55
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Jolla és SailfishOS tapasztalatcsere
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
Hirdetés
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
lumpy92
aktív tag
Tegnap jött hirdetésfigyelő e-mail hahu-ról egy korrekt DL650-ről. Gondoltam este megmutatom otthon, de már nem is volt fent
Ennyire pörög a használt motor piac vagy egyedi eset lehet?"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
-
JoinR
senior tag
válasz lumpy92 #139351 üzenetére
Én csak elméleti gépész vagyok, úgyhogy sokáig nem offolnék itt, de egy ilyen dinamikus gázáramlási problémához olyan erős peremfeltételeket kellene megadni, hogy a FEM értékelhető maradjon, amivel nem kaphatsz reális értékeket (pl. fixálod az áramlás sebességét). Tudtommal pont ezért használnak a CFD során túlnyomórészt FVM-et, mivel az nemlineáris problémák esetén is képes értelmes megoldást adni.
-
dellfanboy
őstag
válasz lumpy92 #139352 üzenetére
miért? csak és kizárólag te vagy az egyetlen aki kap hirdetésfigyelőt?
am hahu-n volt már ugy hogy még nem aktiváltam az autó hirdetésem csak feltöltöttem a fotókat és már csörrent is a telom x-20% rögtön megveszem fickótól...eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
-
Topiccsendőr
addikt
Hozzatennem, barcsak ki lehetne szamolni. Azonnal megvasarolnam azt a szoftvert.
Szamolni kellene az idoben valtozo terfogattal, a gaz valtozo sebessegevel, a lokeshullamokkal, es a gaz sebesseget befolyasolo homerseklettel. Emelle annyi adattal, ami sztm rendelkezesre sem all. Milyen fordulatnal mekkorat nyulik a hajtorud, mennyivel csokken az egester terfogata. Milyen alakja van a szelepnek, hany letores van a szelepen. 2T nel az atomlocsatorna hogyan van letorve, az atomlocsatornan belul milyen lokeshullamok keletkeznek, milyen alaknal, ha diffuzorkent mukodnek azok is. Hiszen vekonyodnak-vastagodnak.Nagyon sok embernel azt a hibat latom, hogy ha valamit nem tud merni, mert tul bonyolult, vagy megengedhetetlenul draga lenne merni, elkezdi kikovetkeztetni, mi hogyan tortenhet egy belso egesu motorban. Szakmabeliek.
Az ilyen bonyolultsagu rendszernel nem lehet kitalalni, mi hogyan viselkedik, az aramlasok hogyan fognak valtozni, mik befolyasoljak. az ember az alap fizikaval fejlodott, azt ismeri. Viszont azzal nem lehet egy csomo folyamatot magyarazni. Ami az ilyen egyszeru fizikaval logikus, az egyszeruen nem ugy mukodik egy motorban. Ezeket csak ugy deritheted ki, hogy megvaltoztatsz valamit, felteszed padra. Jobb lett vagy nem.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Xero
nagyúr
válasz Topiccsendőr #139358 üzenetére
Alapvetoen amiket egyenkent ki lehet szamolni es az egymasra gyakorolt hatasuk is leirhato valamilyen algoritmussal vagy kvantifikalhato valamilyen formaban, azt a softwaret meg lehet irni. Az mas kerdes, hogy erre mennyi tervezoi, majd fejlesztoi embernap kell es az is kerdes, hogy mekkora hatekonysagu lesz, ertsd mekkora szamitasi kapacitast kell alarakni, hogy ertelmes idon belul kapjal eredmenyt. Amint rentabilis lesz es meg relevans lesz a belsoegesu motorok fejlesztese, akkor hetszentseg, hogy lesz ilyen megoldas.
-
Topiccsendőr
addikt
Igen, erre mondtam, hogy ki lehet barmit szamitani, csak kerdes mit ersz vele. A nap vegen fel kell rakni padra mindig mindent.
Valamennyire iranyba rak, hogy merre indulj, de amugy csak magaban szoftverrel semmit nem oldasz meg.Kiindulva az alap temabol. Az, hogy te egy fizikus vagy, nem jelenti azt, hogy erteni fogsz mindenhez, amiben a fizika jelen van. Tovabb megyek. Ha mernok vagy, es mondjuk egestereket tervezel vmilyen nagy autogyarnak. Eled rakok egy 50 es 20 eves 2T robogot. Full hulye leszel hozza. A szakteruleted egy kis spektrumaban penge vagy, ez nem hozza magaval azt, hogy mindenhez fogsz erteni, ehhez jon hozza, hogy majd minden tipusspecifikus, es amig nincs kiprobalva, addig nem tudhatod biztosra.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bardi
aktív tag
Ebből a hozzászólásból kicsit nekem az jön le, mintha ilyen programok nem lennének.
Ez viszont tévedés, ezek léteznek, az autógyártók nem hasraütés szerűen terveznek motort. Kb. mindent le tudsz szimulálni, csak nem CFD-vel, hanem matematikai modellekkel. Ilyen program pl a GT Power, akit érdekel, 7-8 éve még 1 db orosz torrent oldalon volt belőle tört verzió. A használatához sok sikert. Minden paramétert tudsz változtatni, szelepek összes szöge, minden cső hossza, szöge, íve, olaj viszkozitása, üzemanyag, stb. Ha mindent beálíltottál, a szimuláció végére megkapsz minden görbét, kibocsájtásokat, kipufogógáz hőmérséklet, stb.
De egy motorépítő se hasraütés szerűen fog neked kipufogót tervezni a motorhoz, értelemszerűen ott már a szoftverek helyett egyszerűbb számítások meg a tapasztalat fog segíteni. De pl. egy kipufogó hangoláshoz, csőhosszak, átmérők, nem kell szuperszámítógép.
A rentábilis részt nem is értem, ha nem lenne rentábilis, akkor nem belső égésű motorok hajtanák a hétköznapokban használt járművek 90+ százalékát.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Topiccsendőr #139363 üzenetére
Na azt nem tudom, nekünk egy 90 utáni autót kellett kiválasztani szívó motorral, amihez volt rajz fő méretekkel, csinálni az égéstérről 3D modellt, illetve az egész motort bevinni ebbe a szoftverbe, ez már nem 3D, hanem adatok, megézni így mit tud, majd utána turbósítani. Az a rész viszont már félig kamu volt, mert 1 db teherautó turbóhoz voltak adatok, és azt skálázta mindenki a saját motorjához. 2T az fel se merült, manapság már nem túl releváns, hogy erről mélyebben oktassanak, de ettől függetlenül lehet tudja azt is kezelni a szoftver.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #139364 üzenetére
Megneztem az aktualis kiadas feature-jeit, pressure wave supercharging. Vegulis ezzel vmit lehetne kezdeni
Szerk:
A hasrautes szeru tervezeshez: Hanula baratja Havassy talalt ugy loerot veztengely tervezesnel, hogy a szoftver szerint nagyobb szelepnyitas nem hoz pluszt. Kiprobalta. Hozott.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
3800+
őstag
Fékfolyadék kérdés... DOT4-et ír a kezelési könyv, de azóta már van DOT5.1. Tehetek azt is a mociba? Ha jól értelmeztem a DOT 3-4-5.1 mind glikol bázisú, tehát elvileg kompatibilisek ugyanazon rendszerekhez. Egy kis extra tartósságért, biztonságért van értelme az 5.1-nek? Csak mert nem nagyon van árbeli különbség...
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
3800+
őstag
válasz Topiccsendőr #139368 üzenetére
Rendicsek, köszi! Van esetleg ajánlottabb márka?
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 3800+ #139369 üzenetére
Sose marka alapjan vasarolj, hanem adatlap alapjan. Egy gyartonak tobbfele termeke van. termekei kozott minosegbeli kulonbsegek vannak. Magaval a markaval nem vasarolsz minoseget. Hasonlitsd ossze, melyik mennyibe kerul, milyen a nedves forraspontjuk, donts aszerint, melyik a jo ertek-ar arany, neked mire van szukseged.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
3800+
őstag
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
static00
csendes tag
sziasztok!
ilyenkor télen hova érdemes menni motorozni, ahol van 20 fok?
Spanyolország vagy hasonló, vannak esetleg ilyesmi szervezett utak?
köszi
-
Somatom
veterán
válasz static00 #139373 üzenetére
Semmi értelme külön szerveztetni. Kitalálod, hogy miket akarsz megnézni, azok távolságaihoz kiszámolod az etapokat és lefoglalod a szállásokat. Spanyol útvonalhoz tudok tippeket adni, többször motoroztam arra és egy kicsit laktam is ott.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz pepucs #139378 üzenetére
Ezt nem értem. Mi is mentünk már csapatban. 8 embernél annyi a változás, hogy nem egy szobát/sátorhelyet/bungallót kell foglalni, hanem négyet. De, Corfura pl. úgy mentünk heten, hogy csak az udinei szállást egyeztettük, meg a kompjegyeket vettük meg. A szigeten nem foglaltunk előre szállást, hanem rögtönöztünk. Amikor Bilbaoba mentünk, akkor pedig a franciáknál végig F1 -ekben szálltunk meg. Akkor még Barcelona -ban is volt F1. Most megnéztem, már nincs, de biztosan van vmi alternatíva (pl. airbnb).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Micsurin
nagyúr
Rendeltem inkább arcpárnát és plexit az ST-re, a Nolan műanyag volt...
Viszont sikeresen lepattant a balos fejszellőző azt is lehet rendelni... pikk pakk ~42k... és még a szám se húzhatom az F70 hála a brutál erős forintnak 105kThe Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Somatom
veterán
válasz pepucs #139378 üzenetére
Utánanéztem. Gyanús volt az egy hét Andalúzia. Az hétezer csak oda-vissza. Aztán kiderült, hogy repcsi, a motorokat meg külön viszik. Ezt egyedül nem lehetetlen, de valóban nehéz megfejteni. Viszont, így csomó minden kimarad útközben. Pl. Maranello (Ferrari múzeum), Monaco (Oceanografiai múzeum, hercegi autómúzeum, stb.), Nizza (maga a város gyönyörű), Pont du Gard (Google), Carcassone (a világ legnagyobb lovagvára), Barcelona (Gaudik), stb.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Pocee
senior tag
Üdv!
Sógorom vett egy KTM túraendurot,első sorban autentikus ruházatot szeretne,de ha az nem tetszene neki,megnézne mást is Pesten.Én csak az mxmaniat tudtam javasolni de bezárt.
Szóval mik a jó boltok Pesten ahol segítő kedves kiszolgálás van?Mr.Brightside
-
Geresics
addikt
válasz Pocee #139383 üzenetére
Először is gratula neki!
Viszont az, hogy KTM túraenduró elég tág fogalom, jó volna egy típusszám legalább, hogy autentukusabban tudjunk javasolni.
Ha endurósabb jelleg kell, akkor MXGuards a belépő szinttől az igazán HC-ig mindent tud. A Shox-nál kedvesek, de a kínálatuk nagy része nem üti meg a minőségi szintet. Nekem pozitív tapasztalatom van a Rider13-al, és a DarázsGarázzsal is, utóbbi helyen tipikus értékesítő szellemiség van. Budaörsön van az UniversalMotor, nekem több cuccom is onnan van.
Van még sok bolt, de azokkal nincs saját tapasztalatom, remélem a többiek kiegészítenek majd!
Azt is jó volna tudni, hogy mit szeretne a sógor? Protektorokat? Túrakabátot? 1, 2, 3, vagy 4 évszakra? Olcsó cordura nadrágot, farmert, vagy épp GoreTex gatyát? Sportos, kényelmes, enduro, vagy cross csizmát? Sisakból is 100 meg 100 lehetőség, stílus van! A fenti cuccok mind-mind máshol keresendők, pláne, ha még jó árakat is szeretne elcsípni!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
LógaGéza
addikt
válasz Pocee #139383 üzenetére
Ha autentikus alatt KTM-hez dizájnban illő ruhára gondol, akkor megnézném még a KTM Centrumot is. Főleg sajátmárkás termékek vannak, amik más, jobb minőségű termékek átmárkázásai, KTM-narancs színezéssel és kisebb/nagyobb felárral - viszont akcióban láttam már pl láttam olyan bukót ott, ami olcsóbb volt mint az eredetije.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Pocee
senior tag
-
-
Geresics
addikt
válasz Pocee #139386 üzenetére
a 1090 egy szuper motor, és sokkal barátságosabb a teljesítmény-leadása, mint a 1190-nek, kezdő motornak mégsem biztos, hogy ezt választottam volna
1090 Adventure, vagy Adventure-R? Mennyit akar terepezni?Anno én "olcsó" cordura nadrággal kezdtem, amibe folyton beleizzadt a combom, de durván. Közútra a motoros farmer vált be nekem, vízállóság úgysem kell, arra kell külön esőruha. Kabátnak még most is cordura-t használok, de egyelőre nem is tudom mire váltanám le, ha cserélném. Talán légzsákos valamire.
Csizmában a Forma Adventurehöz hasonló (pénz függvényében márkaválasztós) terepképes, bokavédős, de kényelmes, benne könnyen sétálós csizmát javaslom.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Pocee #139390 üzenetére
Értem. Mi válaszoltunk a Te kérdésedre, neked nem muszáj válaszolnod a kérdésekre. Örülök, ha tudtunk segíteni. Esetleg még javasold neki a KTM Adventure Crowd Hungary fb. csoportot. Vagy ne.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
KrAt
veterán
Off téma, de annyi amerikai videóban látom, hogy a rendszám bent van a hátsó kerék mögött az ülés alatt / nincs / nem találom / éppen a hátizsákban van, mert leesett, erre ennyire nem figyelnek a rendőrök, vagy a sok "legális" utcai művelet miatt van erre "szükség"?
-
pepucs
tag
A Forma Adventure és a Seventy Degrees Adventure csizmák azok ugyan azok csak más néven?
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
-
Pocee
senior tag
válasz Geresics #139391 üzenetére
Ha tudnám a választ mondanám,de ehhez fel kellene hívni.
Én annyit segítek amennyit kért,hogy ő 24 évesen felelősen döntött e,ennek ő viseli a következményeit és/vagy szépségeit.
Amit rögtön kiszúrtam hogy a teleszkóp szimeringek engedik az olajat,ez neki nem tűnt fel mert elment egyedül és "must have".
Egyébként a volt apósa volt az első tulaj,ő is tartotta karban nagytúrázott is vele majd megvették tőle de magas volt az új tulajnak ezért visszajelzett hogy ha van rá érdeklődő már adná is el,így került vissza a sógoromhoz.18/19 és évjárat 18k km körül van a motorban,még annyi derült ki,hogy a csizma résznél a váz le lett tüsszentve mert elkopott a csizmától a festék, egyébként tényleg egyben van a motor amennyit kívülről látni, menni még nem mentem vele.majd egyszer kipróbálom és elmondom a véleményem.
Azért csapott le gyorsan rá mert egyrészt ez volt az álma,másrészt talán már nem gyártják és eladó sem volt a használt oldalakon(ennek nem néztem utána) ezt leszámítva ennek függvényében nem is engedtek az árból ami 4.1 volt.Adventure-R.
Közben felhívtam.Mr.Brightside
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Broken Roads teszt
- Óra topik
- Minimalista dizájnt kapott a Lian Li legfrissebb háza
- Ukrajnai háború
- Windows 11
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest