- Milyen okostelefont vegyek?
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
duni84
aktív tag
válasz Shin Chen #139545 üzenetére
szerintem mielőtt rákötöd, rajzold le papírra is a kapcsolást. a világításra semmiképp se kösd rá a markolatfűtést, mint nagyfogyasztót (meg úgy más utólagos dolgot se semmire, ha egy mód van rá). legegyszerűbb, ahogy #139550 Somatom is javasolta annyi pontosítással, ha esetleg nem lett volna egyértelmű:
1, hozz előre egy új 0 és - vezetéket közvetlenül az akksiról, amin van (lengő)biztosíték
2, ezt a szálat szakítsd meg (vízhatlan) relével, amit pl a helyzetjelző vagy a tompított vezérelígy tuti, hogy egyik utólagos csoda miatt sem fognak az eredeti berendezések kiesni, a relé meg hülyebiztossá teszi, hogy pl egy random qi töltő ne merítse csutkára az akksidat, amíg te dolgozol/szórakozol/bármit csinálsz
mivel január van, időd, mint a tenger, így ha itthon nem találnál, akkor akár még az aliexpress is játszhat relé ügyben
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
bacus
őstag
válasz Shin Chen #139549 üzenetére
Ez kb olyan, hogy kell e protektor, meg kesztyű, mert csak egy hosszabb út lesz, aztán megint fél évig nem ülsz motorra...
A markolatfűtést egy biztosítékkal relén keresztül kötöd be, a relé triggerelése mehet a világításról, akkor nem fogod tudni rajta hagyni a fűtést, miután leszálltál.
Egyébként sok motornál elő van készítve a markolat fűtés, azaz van csatlakozója, ha mondjuk a vezetékelést akarnád megúszni, ha nincs akkor mehet a szivargyújtóról levettről is, értelemszerűen a markolatfűtés ez esetben nem mehet együtt pl a gumi felfújáskor a kompresszorral vagy vízforralóval, stb, ide nem kell külön biztosíték, mert már van.
Relét bármelyik autósboltban kapsz, jó a 4 és az 5 lábú relé is, a legkisebb is (van 30A és 40A-es is). Az előre menő vezeték minimum kettős szigetelésű legyen, de ehhez a feladathoz a villanyszerelési boltban kapható mtl (műanyag tömlő lapos) is megfelel. A pozitív ágába kell tenni a biztosítékot minél közelebb az akkuhoz, ha onnan akarod mégis újra előre vinni az áramot.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz duni84 #139552 üzenetére
Nem így gondoltam. A gyújtáskapcsolónak el kell bírnia a plusz áramot. Annak a kapcsolt áramáról (15 -ös pont) húznám a biztosítékolt vezetéket. Nem reléznék, fölösleges bonyolításnak és plusz hibaforrásnak tartom. Hiába marad bekapcsolva a fűtés, gyújtás nélkül nem megy.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
pepucs
tag
Shell rotella t6 után szabadon.
Q8-nak (de lehetne akár Motul vagy liqui is) van olyan dízel olaja amin fel van tüntetve a Jaso MA2 és API SN. A leírás alapján súrlódás csökkentőt is tartalmaz. Akkor a Jaso MA2 alapján mehet motorba vagy a súrlódás csökkentő adalék miatt nem?
Úgy tudom pont a jaso ma jelentené hogy mehet motorba. Elég ellentmondásos.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #139555 üzenetére
Símán el kell bírja. Bármi, amit nem közvetlen akkura kötsz, annak át kell mennie a gyújtáskapcsolón.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
doddencs
senior tag
[motocard] oldallal kapcsolatban van esetleg valakinek tapasztalata, nyugodtan rendelhetek innen?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #139563 üzenetére
Felemeled az uleset egy motornak, van par rele alatta, ra is van irva, melyik mi.
Pl a hutoventi a gyujtas relen szokott lenni, es a duda is. Ezekre ra lehet kotni a markolatfutest, mert relezve vannak, es gyujtas levetelnel nem kapnak aramot.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #139565 üzenetére
Ha a hűtőventi a gyújtásról lenne relézve, akkor a gyújtás levétele után nem tudna működni. Pedig, vannak olyan motorok, amikben a nyári melegben, a kulcs kihúzása után is még egy ideig lehet hallani a venti zúgását.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #139567 üzenetére
Mielőtt teleírnád hülyeségekkel a topikot, nézz utána, hogy a hűtőventi honnan van vezérelve! Mert ha akkuról és a hőgomba kapcsolgatja a reléjét, a user meg ráköti a markolatfűtést, akkor hiába veszi le a gyújtást, lesz meglepi, ha elfelejti kikapcsolni!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #139568 üzenetére
Igen, van olyan motor is, meg van amolyan is. Erre irtam a dudat. Erre a kettore szoktam kotni rele nelkul, mert ezek a gyujtasrelen mennek. Parat bekotottem mar. De a fszaert vitatkozok veled, ha full hulye vagy hozza. Komolyan felhaborito, hogy a hozzaszolasaidon latszik, eletedben nem csinaltal ilyet, de velemenyed az van.
Egyszer az eletedben, nem tudnad siman elvallalni, hogy valamit rosszul tudsz? Csak annyit kell irni: bocs, elbsztam, nem ertek hozza, mert nem is ez a szakmam.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #139569 üzenetére
Több motorra is kötöttem már be. A sajátomon is van. Az ülés alatt, az akku mögött az a kis, piros tetejű kapcsoló a markolatfűtésé. Nem akartam a kormányra biggyeszteni. Amúgy meg a középiskolát az OSZJ-311-2 -es szakmával végeztem, ami a gépjárművillamossági műszerész kódja.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #139571 üzenetére
Persze, hogy nem megy át rajta minden! Pont ezt írtam. Pl. a hűtőventi sem feltétlenül megy át rajta. Nyilván az önindító főárama sem. Az enyém is Saito, csak régebbi fajta. Látható, hogy maximális fokozaton 43W, ami 12 Volton 3,5 Amper. Nem jelentős áramerősség.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bacus
őstag
válasz Somatom #139563 üzenetére
Ha meg minden (vagy sok minden átmenne), akkor a gyújtás kapcsoló vezetékéhez még a 2,5mm2 keresztmetszet is kevés lenne.
A 3,5A önmagában nem "jelentős", de ha van 10 db ilyen az már mégiscsak 35A.
Mert a gondolatmenetedben ide van kötve a szivargyujtó is, ami 10A-ig terhelhető (vagy a bmw steckere 16A).[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz bacus #139573 üzenetére
Gyárilag úgy kötik, ahogy akarják. Magamnak a szivargyújtót akkura kötöttem, mert azt gyújtástól független használatra szántam. Így pl. az akkutöltőt is egyszerűen bedugom a szivargyújtóba. A 3,5 és a 10-16 Amper elég nagy különbség. Azt mindenképpen külön vezetékelném.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bacus
őstag
Mindegy, hogy TE hogy vezetékelnéd, a gyári szivargyujtó aljzatok nem állandóra vannak bekötve, azaz gyújtás után élnek, a logikád szerint átmegy a gyújtás kulcson.
De egyébként, ha nem használnak relét, nézzük mi éled fel a motoron gyújtás ráadása után, pl azonnal a tompított fényszóró, ez némely ikerlámpásnál 2x50W, 8A, be van kapcsolva a markolatfűtés 5A (mondjuk egy éhesebb, mint amit linkeltél), beindul a műszerfal, navigáció, telefontöltő, kieg. lámpa még 3A, hátsó lámpa, még húzza hozzá a fékkart 2A, esetleg be van kapcsolva a vészvillogó... 8A (igaz villog, legyen átlagosan 4A) Ez 22A, nem számoltunk az injektorosoknak az AC pumpájával, legyen az 3A, már 25A-nél járunk.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Shin Chen
tag
Azt hiszem eldőlt, nem kötöm egyelőre sehova...
Ami esetleg szóba jöhet, az egy utólag bekötött USB csatlakozó, viszont azzal meg az a gond, hogy az átalakító után 5V-ra van bontva, így még hiányzik kb 50cm vezeték
Még utána járok, hogy van e bármiféle előkészített csatlakozó-akármi elérhető távolságban."A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
Somatom
veterán
válasz bacus #139575 üzenetére
A közvetlen szivargyújtónak csak az lehet a hátránya, ha csatlakoztatva maradt fogyasztó lemeríti az akkut. Én úgy döntöttem, hogy ez nekem belefér, cserébe az előnyeiért.
A motorok ebből a szempontból sem egyformák. Ezért érdemes szakemberrel csináltatni. Ahogy Persu írta, azt lehet látni, hogy mire méretezték a gyújtáskapcsolót. Az enyémen az akku főkábele után a legvastagabbak mennek a gyújtáskapcsolóba. A kapcsolási rajzából is kiderül, hogy a legnagyobb fogyasztó, a világítás sincs külön relézve. 3,5 Amper miatt teljesen fölösleges lenne egy plusz hibaforrást közbeiktatni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bacus
őstag
válasz Somatom #139577 üzenetére
Oké, lehet a te motorodnál így van, ami azért nagyon klasszikus, hagyomány őrző (így mondják finoman az elavult őskövületet? ), lehet a tervezéskor még nem ismerték a relét
Egyébként azért egy relézett áramkört plusz hibaforrásnak titulálni..., egy pöppet túlzás.
"csak az lehet a hátránya"
tudod mindenfelé laknak jóindulatú emberek. A dl650-t mikor megvettem, nem volt még garázsom (elzárt tárolási lehetőség), az utcán állt és pár hétig úgy tűnt nem piszkálja senki a lidl ponyvával letakarva éjjelente. A kieg lámpákat direktbe kötöttem, mert néha jól jött, hogy amíkor már leállítottam a motort, még nem kell vak sötétben tevékenykednem. Aztán egyik reggelre egy jóindulatú felkapcsolta a kieg lámpákat, le is merült az akkum.[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz bacus #139578 üzenetére
Nemtom mennyire őskövület. Az enyém 2003 -as, a típus 1999 -ben debütált. Az itthon, autósboltokban kapható 4-5 lábú relék úgy működnek, hogy a tekercs egy rugólap ellenében tartja össze a nagy áram átvitelét biztosító pogácsákat. Elég kicsik a pogácsák és többnyire nem illeszednek pontosan. Zárt állapotban a tekercs folyamatos árammal tartja behúzva a nyelvet. Nálam gyakran odalettek ezek a relék, hiába vettem márkásat.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz bacus #139580 üzenetére
Pattintsd le egy ilyen relé fedelét (oldalt két fül), eressz rá 16 Ampert (a névleges átvivőképessége 20-30A) húzasd be, ereszd el és figyeld mi történik a pogácsák között! Plusz, mint írtam, a tekercs vékony szála behúzott állapotban állandóan áram alatt van (hiszen így tartja összezárva a pogácsákat). Fínoman szólva nem örökéletűek.
Ha muszáj, akkor muszáj használni, de 3,5A miatt nem biztos, hogy érdemes bevállalni. Persze, ha odalesz a markolatfűtés, attól még nem ragad az ember az út szélén.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bacus
őstag
válasz Somatom #139581 üzenetére
No, szerintem lassan be kéne fejezni. 3A miatt nem kell relé, de itt nem a 3A a lényeg, hanem a +3A egy olyan kapcsolón amin ez nem hiányzik. Olyan ez, mint amikor azt mondod, hogy fél deci pálinkáért nem veszünk elő új poharat..., de amikor ezt egy olyan 2 dl-es pohárra öntöd, amiben már van 1,8 dl, akkor mégiscsak kifolyik az a pálesz..
Van átlátszó relém, igaz az nem autós célra, azaz a lábai pl forrasztósak, de láttam már milyen egy relé belülről. Meg láttam már pár kapcsolót is, amit túlterheltek, az hogy néz ki.
Sőt építettem már be elektronikát és 6 db relét egy elosztóba is, ami egymás után lekapcsolgatta a konnektorokat, ha az össz amperszám meghaladta a 10A-t. Ezek a relék kb 10 éve kapcsolgatják azt a 10A-t (230V-on), nem kellett még cserélni. Pedig az elosztó télen nyáron ott van a lakókocsim alatt, igaz víz nem éri...
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Steven
addikt
Ma vicces volt az időjárás ... állok vidáman Fogarasin a lámpánál aztán olyan szél jött , hogy álló helyzetbe majdnem elborultam mint a büdös bogár oszt a motor vagy 260kg
Alig bírtam döntött állásból vissza állítani (képzelem , mit gondoltak mögöttem kocsiba , hogy küzdők a motorral mint malac a jégen , hogy egyenesbe rakjam )
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
zgospel
őstag
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
3800+
őstag
Sziasztok! Olajos kérdésem lenne és érdekelne a véleményetek. Gépkönyv szerint csak 10w30 ajánlott, de az előző tulaj 10w40-nel használta. Tekintve, hogy tervezek hidegebb időben (5-6 fok) is motorozni, úgy hogy a motor hideg garázsból indul, melyikkel ártok a legkevesebbet: a hidegben 10w40 vagy a nyári melegben a 10w30?
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
pepucs
tag
válasz 3800+ #139589 üzenetére
Miért használnak az emberek magasabb melegoldali viszkozitást az ajánlottnál? Tartanak tőle, hogy üzemi hőmérsékleten a gyár által kiszámolt/tervezett viszkozitással az olajfilmréteg megszakad?
(egyébként Autónál se teljesen tiszta nekem, hogy miért öntenek 10w60-at egy 1.6-ba szívóba.)[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
bardi
aktív tag
válasz pepucs #139590 üzenetére
Mert kurvaokosak, azt hiszik jobban tudják a gyár mérnökeinél, akik megtervezték, meg emlékeznek rá, hogy 20 éve a 0W20 "túl híg" volt, akkor most is biztos az.
Nekem is kérdezték 8000+ fölé pörgő kocsiba, hogy 10W60-at rakok bele? Mert ott azért van hőmérséklet... Hogyne, motorgenerálra meg már előre bejelentkeztem minden évben'92 Honda VFR 750
-
csongi
veterán
válasz 3800+ #139589 üzenetére
Mindegy. felesleges a 40-es olaj. Ha olcsóbb tedd azt.
Autóknál a nyanvadt turbó melegíti túl az olajat.
És abnormális olajcsere periódusokat képesek bevállalni, csak hogy meglegyen az euro norma. Garanciális évet, km kibírják az előírt periódusokkal, de érdemben többet nem is kell.
A plusz 10W a meleg oldalon nem lesz hálátlan a nyári trotty kánikulában.
Itt burkolt motor tér van, klímával sok szarral. Egy tengerparti 40 fokos szeles levegő nem ugyan az mint az alföldi állott aszfalt olvasztós meleg. Ezzel nem ártanak.
Persze feleslegesen nem kell túltolni a verseny szintig.[ Szerkesztve ]
-
-
3800+
őstag
válasz pepucs #139593 üzenetére
Hát annyi érdekesség van a dologban, hogy itt visszaolvasva és a Motul 7100-as adatlapokat nézve a 10w30 hidegen vékonyabb mint a 10w40. Szóval nem teljesen ugyanaz a kettő hidegoldalon, ezért is érdeklődöm. Én is afelé hajlok hogy hondáék csak tudták hogy mi jó a blokknak, én meg nem fogom tiltáson járatni 40 fokos nyári melegben.
csongi: ami azt illeti a 10w30 a drágább, de mindegy az ára a lényeg, hogy a lehető legjobb legyen a mocinak.
Köszi mindenkinek, akkor szerintem 10w30 lesz, bízva abban hogy ezt az értéket úgy határozták meg hogy hondát használnak melegebb éghajlaton is.
Én a "szutyok" Astra G-be is 0W40-et töltök, mert sok a hideg rövid táv. Már 6 éve kapja és amennyire nyomják ezt a régi motorba minimum 10W az enyém annyira nem eszik semmit a 0W-ből...
[ Szerkesztve ]
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
Topiccsendőr
addikt
válasz pepucs #139593 üzenetére
A kisebb melegoldali viszkozitas miatt a 10w ellenere higabb lesz hidegen. A 10w, vagy hidegoldali viszkozitas tulkepp a szivattyuzhstosagi hatarhomerseklet, hogy mennyire mely homersekleten lehet meg az olajat mozgatni.
Ennek megfelelolen ezek az olajok kulonbozo belso ellenallassal fognak rendelkezni mas melegoldali viszkozitasertekkel, pl 0 fok kornyeken vagy a szivattyuzhatosagi hatarhomerseklet felett barmikor, hiaba 10w mindketto. Az olaj adatlapjan meg van adva a centistokes ertek altalaban 40 fokra (vagy 20? Mar nem emlekszem, ezeket nezzetek meg, a lenyeg, hogy kulonbseg lesz a ket olaj kozott) es 100 fokra.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
norbeerto
csendes tag
Sziasztok!
A műszaki divíziót kérdezném: úgy adta az élet, hogy a gyári akksi megdöglött, az új nemsokára érkezik. A leírás szerint az új akksi gyárilag üzembe van helyezve viszont a motorba helyezés előtt egy frissítő töltést célszerű rajta elvégezni.
Kb. egy hónap múlva lesz időm a motorral foglalkozni, ha addig csepptöltőre rakom az új akksit (12V 9Ah) 1A-en akkor rosszat nem teszek vele és frissítő töltésnek is elmegy ez, ugye?Köszi előre is!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs