- Mobil flották
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Netfone
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
ph Egyelőre még nincs információ arról, hogy pontosan kinek is szánják és mennyiért ezt a különleges eszközt.
-
Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
ma Ezzel is a prémium szegmensben versenyeznek, 499 eurós áron indít a Sonos Ace.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
válasz Oppenheimer #143943 üzenetére
Az en szememnek nem illik a motor vilagaba az uj ulesed.
Egy elvegzett munka minosege tobb fele agazik.
A dizajn az egyik. Nah ez nem szokott legtobb esetbe sikerulni.
Az ules onmagaban szep, de az osszkepbe nem illik.
De ha seggemnek elvezet akkor a szemem hatterbe szorul. .
Funkcionalitasa magasabb mint a latvany, es a minosege ertekelheto lesz -
GTVili
tag
válasz -Mosquito- #143949 üzenetére
Igen. Én már vagy 3-4 ülést csináltattam vele....
Az ár teljesen korrekt. Nagy választékban vannak nála anyagok,zselét és hímzést is csinál. Kárpitos dinasztia.... A szülei is kárpitosok.... -
macilaci78
nagyúr
válasz vlevi #143948 üzenetére
Pont az általad megválaszolt hsz-emben írtam:
Szerk.: olvasva a többieket, letolni a motort... Szóval a motor dől, te maradsz függőleges felső testtel. Ahogy a motor dől, a belső íven lévő kormányvég lejjebb kerül, azt tolod le, nem majrézol, nem fékezel.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
bacus
őstag
válasz DJGABI #143950 üzenetére
A saját motoroddal majd másképp bánsz, itt tényleg taposhatod a hátsó féket, ha 5e km-ként cserélni kell a fékbetétet, hát cserélik, fizettél eleget az oktatásért
Egyébként a kuplungba nyúlni nem ördögtől való, élesben a szerpentineken is van, hogy gépészkedni kell, ott még csak nem is sík a terep. A jobbra emelkedő meredek visszafordító nekem sem megy jól, 10%-ban elbaxom, átsodródom már a szembe sávba (de persze már jóval előtte azt lesem, hogy jön e valami).A motorozásnál két fontos fogalom van, a counter steering és a counter weighting (vagy counter balancing). Ezekre rákeresel sok érdekes videót fog kidobni a youtube. Magyarul az ellenkormányzás és ellendőlés kb, de jobb az angol kifejezésre keresni.
Épp tegnap akadtam bele ebbe a vidibe.
Olyan is lehet, hogy nem mindenkinek való a motorozás, de ezt még korai ennyi idő után megállapítani, ráérsz a második bukás után otthagyni.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
fattyu
veterán
én is Bergernél csináltattam a zrxre.
Szerintem iszonyuan illik és penge. plusz az a 3 centi magasítás elérte a kényelmesebb térdszöget és hogy rövidnadrágban a térdem nem ér hozzá sistergő hang kíséretében a hengerfejhez. Nem emlékszem már de olyan 60 körül lehetett. nem bántam meg.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
JoinR
senior tag
válasz crocy #143956 üzenetére
Szerintem a lenyúló piros varratok megtörik a motor felső vonalának lendületét.
A hátsó ülésen még kiadja, mert a hátsó lekerekítéshez passzol, kicsit rövidíti a hátulját, ami ráfér. Az elsőnél viszont rávezeti a tekintetet a vázra, ami azért nem a legszebb része a motornak. Ettől még minőségi munkának tűnik és a lényeg, hogy kényelmes legyen. -
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #143921 üzenetére
polgárdiban pont igen (tavasszal nekem 40e volt. habár hímzést kifejezetten nem kértem, mert nagyon nem tetszik)
#metszéspontok
-
rjg
őstag
válasz DJGABI #143932 üzenetére
Én tavaly csináltam meg a korlátlant a fiammal és az ötvenedik születésnapom előtt kb. egy hónappal vizsgáztam le, szereztem meg az A-s jogsit. Semmilyen motoros előzmény nem volt az életemben, csak 2011-12-ben robogóztam egy nyarat egy Aprilia SR50-essel. Az első alkalommal kérdezték, hogy fel merek-e ülni az A2-es gépre, mondtam, hogy persze. A második körnél eldobtam a kanyarban a gépet. Visszaültettek pár alkalomra egy 125-ösre, onnan nagyobbra, majd a még nagyobbra. Nekünk szerencsénk volt, két olyan figura oktatott, akik hosszú évek óta tanítottak, az egyik közülük most aktívan motorozik. Az Ő tippjük az volt, hogy a kör közepén tartsam a szemem, arra figyeljek, illetve a többiek által mondott, alapjárat feletti gáz, hátsó fék, plusz a motort döntöd, de Te egyenesen ülsz kombinációi segítettek.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
fattyu
veterán
válasz pepucs #143960 üzenetére
megesik.
Van az a 40 fok munkába járás amikor képtelen vagyok a kabát mellé még hosszú nadrágot is venni. alapvetően én is a teljes felöltözést propagálom és követem is, de téli gyerek vagyok. vannak azok a napok nyáron amikor a létezés is sok....
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
3800+
őstag
-
macilaci78
nagyúr
válasz Pttypang #143962 üzenetére
Sajnos van különbség a vizsgára felkészítés és a motorozásra felkészítés között. Az a hülye, aki azt hiszi, hogy a plasztikkártya tudást, tapasztalatot ad. Nem, a plasztikkártya a tudás, tapasztalat megszerzéséhez való jogosultságot adja.
A safety-sekhez akarok majd én is elmenni. Egyrészt már beíratkoztam egy másik suliba, mire hallottam róluk, másrészt a munkahely-lakhely tengelytől távol vannak és így egy munkaidőre eső 30-40 órás képzésre nem voltak megfelelőek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
vlevi
nagyúr
válasz DJGABI #143932 üzenetére
pont tegnap írogattunk itt egymásnak macilacival, ugyanerről.
Ha nem mondják el, akkor sajnos erre magadtól nem fogsz rájönni.
Lassú manőverezésnél a motort úgy kell dönteni, mintha supermotoznál, vagyis a motort úgy nyomod le, hogy a kanyar belseje felé lévő kar kinyújtva, a felsőtest függőleges, és csak a motor dől.
[link]
Habár úgy tűnik a képen, mintha egy hatalmas perec előtti másodpercet örökítene meg, de nem, ez a megfelelő módszer rutinpályán, és lassú manőverezésnél. Sebesség hiányában ui. nincs centrifugális erő, ami egyensúlyban tartaná a motort.
A gáz+hátsófék egyszerre pedig pont azért kell, hogy ne a gázzal próbáld adagolni, mert abból bakkecskézés lesz. Főleg az 1-2 hengeres motoroknál. Kézzel nem tudsz stabil gázt tartani, mert ahogy helyezkedsz az ülésben, fordítod a kormányt, satöbbi, azzal együtt, észrevétlenül is csavarsz valamennyit a gázkaron. -
A Zéé
addikt
válasz macilaci78 #143965 üzenetére
"Sajnos van különbség a vizsgára felkészítés és a motorozásra felkészítés között."
bizony... Öcsém ugyanakkor, de másik suliban csinálta a jogsit mint én, mert a barátnője oda akart menni. Na ott a túlélésre játszottak. Csúsztatott kuplung, összevissza fékezés, mindent mondtak nekik, hogyan tudják megoldani a vizsgát, míg nálunk azért tolták azt a részét is, hogy értsük, hogy mi miért történik, ne csak megoldjuk valahogy.
Azt a körözést pl. gyakoroltuk egyszer külön együtt, hát nekik semmit nem mondtak azokból, amiket nekünk. Ilyen szempontból én jó helyre kerültem, de se a Pesti, se az Egerszegi iskolára nem lehet panaszom, mert ezeket amiket az alap tréningeken oktatnak, mi mind tudatosan gyakoroltuk, már a rutinpályán is. Az más kérdés, hogy ettől még ugyanúgy nem tudok a saját mércém szerint jól motorozni, de azért látom testközelből is, hogy milyen sokan vannak még nálam is jóval alacsonyabb szinten, akiknek a meglepetés erejével hat, hogy kuplungolás nélkül meg lehet csinálni pl. a rutinos a szlalompályákat.Just a simple Lineman...
-
macilaci78
nagyúr
válasz A Zéé #143967 üzenetére
Elindulás után a váltásokat és a lassú menetet nem számolva nem húztam kuplungot. Ha még lett volna 2-3 óra a rutinvizsgáig, gyakoroltam volna a széles szlalomot is 2. alapjáraton. A keskeny szlalom ment 2.-ban, de mivel nem időre megy, így nem adtam gázt.
Voltaképp maga a szlalom a legkönnyebb rutinon, szerintem. A széles szlalomnál arra kell figyelni, hogy szélesen forduljon az ember, hogy a motor végével se érjen a bójához, illetve a keskeny szlalomnál megszokod, hogy a motoron nem a lábszárad ér először a bójához, hanem a bukókeret. De kb ennyi.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
pepucs
tag
Csigajogsinál tavaly a rutin oktatás kimerült abban, hogy: Vonalon végig séta "itt erre ott arra kerülöd".
Kérdés esetén: Oktató motorra pattan, végig megy: "Ezt kell csinálni, amit csináltam" esetleg "Adj több gázt, 2-esbe is végig megy a motor"
Hátsó forduló: "Ne foss, lábtartóig dönthető a motor"
Vészfékezést elmagyarázta rendesen szerencsére, de semmi hova nézz mit csinálj pedig direkt rákérdeztem.
Rutin pálya alap technikákat YT oktató videók alapján tanultam mert az oktató semmi technikai infot nem mondott.Forgalomban az egyik leányzó akivel mentem: " Ne foss már, húzzad, menj már, gyorsabban, ne félj, menjünk már 30-al többet "
Másik srác beugrós oktatónál lefullad a kereszteződés közepén a síneken és nem indul újra a motor: " Miért nem megyünk már a büd......át, a telibeve.. .... menjen már át mit pöcsöl, menjél már! "
Következő sarkon megállt a srác és "szólt" az oktatónak (oktató: új passat, arany lánc a nyakba, összes csajt jó hangosan megnéz stílus, állandóan pin.ról beszélő) hogy nem fogyatékos ne ordibáljon már vele, nem indult be a motor.Ha az szempont, amúgy szórakoztató beszélgetések mentek a holtidőkben.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
norbert1998
veterán
válasz d@vee #143935 üzenetére
Pedig elvielg tényleg nem szabad kuplungozni, minket is figyeltek, csak nekem a kézvédő takarta, így nem érdekelt
Haver barátnője is esik kel a rutinon, 3 vagy 4 hónapja harcol már, de még mindig burul. Nemigen adja ki neki. Úgyhogy kezdésnek vettek egy 750-es sporttúra sor4-et neki Annak a nőnek, aki fémen fogó fékekkel veret 240-nel a b5 pasatban.
Na mindegy. DJGABI: A szűk kanyarhoz nem mindig elég csak lenyomni a motort. Ülj is ki a nyeregben az ív külső felére, ezzel eltolva a súlypontodat, akár úgy is, hogy a hátsód "középvonala" a nyereg élén legyen. Így akár 1-1,5 sávon meg lehet fordulni, míg mások tilitolzinak egyenes motortesttel.
Ja igen, minél lassabb vagy, annál nehezebb dönteni, annál nagyobb az ív, annál sikertelenebb a próba. ER6n-nel úgy kell körbemenni, hogy se a féket, se a kuplnugot nem bántod, simán egyes alapjárat aztán pörögsz a körben, csak le kell nyomni, kormányt ütközésig behuzni. -
vlevi
nagyúr
válasz DJGABI #143932 üzenetére
És, hogy mennyit számít a gyakorlat, arra jó példa a mi 2 napos képzésünk. Első nap belekóstoltunk a 8-asozásba, másnap reggel ott folytattuk, ahol abbahagytuk, de elkezdtük gyanusítgatni az oktatókat, hogy ma reggel sokkal szűkebbre rakták a nyócast. Pedig nem, csak kellett 2-3 kör, mire belemelegedtünk a feladatba.
Kuplungolásra viszont azt mondom, amit a motorosrendőrök is mondanak a tréningeken.
Igen, van olyan motor, főleg az 1-2 hengeresek, amik nagyon darabosak alsó fordulaton, ott kell egy kis kuplungolás, mert akárhogy csinálod, nincs átmenet a még éppen jó és a lefulladás között.[ Szerkesztve ]
-
rjg
őstag
válasz Pttypang #143962 üzenetére
Nem. Nem azt mondták, hogy csak arra figyelj és minden mást zárj ki. Az forgalomban elég gyorsan az öngyilkosság egy elég gyors formája lenne. Azt javasolták, hogy a közepére figyelj, de képzeld el a kört, amin menned kell, úgy tartsd az ívet.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
crocy
tag
válasz DJGABI #143932 üzenetére
egy kapcsolodo video:
[Dodor - megfordulas] -
macilaci78
nagyúr
válasz crocy #143973 üzenetére
Olvasva a kommenteket volt olyan vélemény, hogy ez a körzőzés a rutinpályán feleslegesen megnehezíti a dolgot.
Forgalomban viszont van olyan feladat, hogy meg kell fordulni, kereszteződésben és osztott útpályán is meg kell tudni csinálni. Minden alkalommal gördülékenyen ment, egyszer kellett csak letennem a lábam és megállnom egy szabályokat nem ismerő kerékpáros miatt, de a megengedett helyen, még a kereszteződésbe behajtás előtt.Cidricünk a rutinon a fordulástól, de a forgalom egyrészt engedékenyebb, másrészt nem kell 630°-os karikákat írni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topiccsendőr
addikt
Megborogattam egy 60e euros motort. Ezt tul sokan nem mondhatjak el magukrol.
Illetve a Mcdonalds parkoloban megdicsertek a szartartaly ducatimat. Ilyen se volt meg. Es meg nincs vege az evnek.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bajnokpityu
félisten
válasz Topiccsendőr #143977 üzenetére
kép nélkül nem hiszem
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Des1gnR
őstag
Felkerült az új tükör a hornetre. Alacsony lett, így csinálni kellett hozzá egy kis adapert ami magasít rajta és a csavaron is esztergálni kellett, hogy beférjen, de végre kész.
Ég és föld a különbség kinézetre. Használhatóságra is hasonló. A másik nagy volt, de a felében a karjaim voltak, ez kicsi de legalább nem magam látom.
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
csongi
veterán
válasz crocy #143956 üzenetére
Izlés szubjektív. Erről vitatkozni felesleges. Vélemény formálható. Semmit nem befolyásoló.
Mindenki olyanra formálja a kedvencét amilyenre akarja.
Ha szabályozva van a véleményezés, akkor közölni kell, mely vélemények írhatóak le
Ha kötekednék, akkor azt írtam volna, csúnya és szarul néz ki. De nem ezt írtam.
Ha netalántán a te kezed munkája, ne vedd sértésnek.
Kevés embernek adatik meg, hogy piszok jó kézügyesség mellett, jó dizájn tervező.A tulajdonosnak tetsszen és jó érezze magát rajta. A többi nem fontos.
Az sem én milyennek látom. Pont érdektelen. -
Topiccsendőr
addikt
válasz bajnokpityu #143978 üzenetére
Fotot nem csinaltam. a fonok vmi miatt nem volt nyugodt, nem ertem miert. Szoval nem kezdtem el szelfizni a fekvo motor mellett.
A biztositos ficko viszont annal tobbet. Ahogy neztem 4000€ kart sikerult csinalnom.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #143982 üzenetére
Így legalább volt értelme lefektetni
-
vihartigris
őstag
-
bajnokpityu
félisten
válasz Topiccsendőr #143982 üzenetére
cheers.
állványon, vagy menet közben? állványon jó magasról kellett volna 4000EURhoz, akkor udvaron?az ehavi prémium offos, gondolom...
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
nagyúr
válasz Topiccsendőr #143982 üzenetére
Végre valaki aki az álló motorban nagyobb kárt csinált mint én Nekem csak 1200 eur volt a károm
-
martonx
veterán
-
Xero
nagyúr
válasz Topiccsendőr #143977 üzenetére
Aucs
-
GTVili
tag
válasz -Mosquito- #143981 üzenetére
Nem.... kb 40km-re van tőlem. Egy barátomat irányítottam hozzá először, és az ő példáján keresztül fordultam hozzá végül én is.
A haver kért ajánlatot több helyről is, de az összes jelentősen magasabb volt.
Az egyik helyen azért kértek volna 70-et, hogy a gyári huzatot levéve, a szivacsból levesznek 2-3cm-t, majd visszarakják a gyári huzatot...Ehhez képest egy teljes új huzat, bármilyen átalad válaszott anyagból 30-35-ért..... nekem nem volt több kérdésem.
Mivel a minőség kifogástalan, nem gondolom, hogy ez sza@rágás lenne.... egyszerűen sokkal jobb az ár-érték arány.... -
etnies
senior tag
Múltkor volt téma, hogy jogsit kell elvenni vs autót.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz martonx #143988 üzenetére
Epitkezes van a cegnel es egy panigale sp2 ot leraktam a dongolt soderre, ami nehol kemeny, es az is marad, nehol pedig kemeny, de a sztender idovel belesupped.
Kitoltam azt a draga fospumpat, szolok a gyakornokunknak, hogy tolja be a szalon reszbe azonnal (ertetlenkedik, hogy miert), mondom azert hogy nehogy valami ba... es ekkor mar fekudt a motor.
Azota mar fel lett minden terkovezve, es erdekes modon a rekordtarto nem en vagyok, hanem a kollegam, aki egy desmosedicivel szantotta vegig az udvart a tulaj szeme lattara, mert az ujja beakadt tologatas kozben a fekkar es a fejidom koze, es feket huzott gazzal egyutt. Mert az ergonomia azon a motoron nem az igazi.Mindent cserelni kellett, ami karcos lett, lengovillat is, a leendo tulajnak meg lett mutatva- mert persze ez egy vadonat uj motor volt- mi tortent, amugy biztosito fizet mindent, mert szerencsere nem sufni ceg vagyunk, igy van ilyen.
Szoval annyira nem para, de azert megegyszer nem csinalnam meg. A premium ha elmaradna, akkor biztos munkahelyet valtanek amugy. Ahol fat vagnak, ott hullik a forgacs.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
martonx
veterán
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #143992 üzenetére
Azt hittem legalább pályán fektetted meg a gépet
-
vendingo
veterán
Lehet amatőr kérdés, de még nem csináltam ilyet:
A cbf125-ben az olajszűrő a kuplungfedél alatt van, ezért meg kell ”bontanom”.
Kell valamire figyelnem új kuplungfedél tömítés felhelyezésekor, vagy csak simán szárazra törlöm a tömítés illesztésénél, és visszateszem a fedelet?
Szeretném ezt a gépet magam szerelgetni.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vihartigris
őstag
bármi reciproka a semmi
-
vihartigris
őstag
bármi reciproka a semmi
-
veterán
válasz vihartigris #143998 üzenetére
Na rábukkantál a sportmotor.hu-ra?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #143995 üzenetére
Kisse draga lenne ilyennel palyazni.
bar volt olyan nalunk, aki superleggerat rendelt, es azonnal palyara alakitatta. Ott van penz lovera.Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs