- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Yettel topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Fotók, videók mobillal
- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
Újabb előzetesen a GreedFall II: The Dying World
gp Az új rész korai kiadása a nyáron érkezik PC-re, a teljes változat PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re is befut majd.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31909 üzenetére
A Civicben R18A (140Le) van 110 000 km. Nagyon vegyes üzemben van használva. Gyakorlatilag 0 km-es kora óta fogyott benne az olaj, erre a figyelmet is felhívták vásárláskor. Azóta is fogy az olaj, de nem jobban, mint 110 000 km-el ezelőtt. Ugyanakkor a fogyasztása eleinte 6,1-6,3 volt, most jelenleg 5,9. Akkor kopott a motor, vagy rosszabb, mint volt?
Továbbá: az első km óta kormos a kipufogóvég belseje. Akkor is kormos, ha sokat pörgetem, és akkor is, ha alacsony fordulatokon használom. Okoz ez gondot? Nem. Többet fogyaszt? Nem. Jobban eszi az olajat? Nem. Füstöl, kormol? Nem.
Az első olajcsere óta minden cserekor bitumenfekete olajat engednek le belőle. Probléma ez? Nem. Távozik a motorból a szennyeződés a leeresztéssel? Ha jó az olaj, igen. A kormosodás és a fekete olaj összefüggnek? Valószínű. Teszi az olaj a dolgát? Igen. Látni lerakódást a szelepfedél alatt? Nem.
Csökkent a teljesítmény? Nem. Többet fogyaszt? Nem.
Van ugyanakkor egy City L13A (83Le), kb. 38 000 km-el. Ritkábban van használva, de ez is vegyes üzemben. Szinte sosem fogyott benne az olaj, a fogyasztása 5,3 - 5,6 körül volt, most 5,0 - 5,2 között lehet tartani.
Az első km óta, a mai napig fémtiszta a kipufogóvég belseje. Az utca porából van benne ami beverődik hátulról. Volt, hogy keveset ment, volt, hogy pályán 300 km-t 145-el. Sosem volt kormos. Az olajcseréknél általában sötétbarna az olaj, ha nem is áttetsző, de sokkal tisztább.Az első motor egy i-vtec motor, elektronikus programozás szerint változó szelepvezérléssel, a második egy i-dsi elektronikus program szerint változó gyújtásvezérléssel hengerenként 2 gyújtógyertyával. Mindkettőt nagyjából ugyanazok használják, nagyon hasonló körülmények között, ugyanolyan olajjal, és többnyire ugyanolyan benzinnel.
Lehet tehát bármilyen következtetést ezek alapján levonni az olaj minőségére(+színére, +fogyására) vonatkoztatva? Aligha...
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest