- iPhone topik
- Mobil flották
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Android szakmai topik
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz bringasisti #121250 üzenetére
Ez a szolid középkategória, ami már hozza az elvárható minőséget és még nincs elszállva az ára. A bringámba nem érdemes drágábbat rakni. Egy jófajta kerámia csapágy (pl.[CeramicSpeed]) háromszor ennyibe kerül, de ezeket nem is 100 ezres bringába rakják.
-
IMIIKE1998
őstag
Üdv megint!
Szerintetek azzal mit lehet csinálni, ha a nyeregcső felfogatást akármennyire húzom meg, mindig hátracsúszik a nyereg egy fél óra után... Csak vízszintes mozgása van, függőleges nincs. Ez már a sokadik alkalom, hogy nem tudok rendesen rögzíteni egy nyerget, nem is egy nyeregcsőnél probléma ez. Pontatlan lenne a szabvány? -
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #121252 üzenetére
Múltkor is mondtam, hogy fényképezd le, de nem történt semmi. Én nem tudom mit csinálsz, de ilyennel még nem találkoztam soha sem. Mindegy, hogy pontatlan, mert teljesen nem ér össze a nyeregcső feje a nyereg pálcáján, amikor meghúzod a csavart.
-
atish15
aktív tag
Ki milyen márkájú mezt és nadrágot hord országúti tekeréshez?
-
bringasisti
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #121254 üzenetére
Lehet jó jútúb videókat készíteni vele. Fidget spinner.
Because...full kerámia,agy és váltógörgők is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #121261 üzenetére
ohh, hogy agy is, annak tuti megvannak az előnyei
-
őstag
válasz zoli03 #121260 üzenetére
És? Szerinted érdekel, hogy kinek mi a véleménye róla? Egy dologban biztos vagyok: olyan ember mondta, hogy felesleges, aki még sose találkozott kerámia csapágyas dologgal. Engem érdekelt a dolog, hát megcsináltam. Van aki szerint a bringa is felesleges, mert lehet motort venni.
Novatec agy, dobozból kivéve, kézzel megforgatva gyári csapággyal 2 !!! másodpercig forgott.
Ugyanígy megforgatva kerámia csapággyal 2 perc 40 mp. után áll meg.... Hát ennyire felesleges.
Íme egy példa: [link]Sram gyári váltógörgő megforgatva még egy másodpercig se forgott. Kerámia csapággyal több mint egy perc után áll meg.
példa:[link] -
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek amúgy az jelezheti azt, hogy keskeny nekem a nyereg ha mindig a nyereg hátsó részén kötök ki?
Általában a közepén szoktam tekerni, de egy fél óra után észreveszem, hogy csak a hátsó, szélesebb része kényelmes. Fura, mert outin pont, hogy keskenyedni kellene az üléscsont távolságnak, mivel görnyedősebb a pozíció. -
gabro0
őstag
válasz IMIIKE1998 #121267 üzenetére
Igen, és azt is hogy rövid a stucni/kicsi a váz. Te látod mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gabro0 #121268 üzenetére
Szerintem inkább ez,vagy hátrafele lejt a nyereg.
Lami66...szerintem is fölösleges és drága,a cserénél meg majd visszalépés ha már nem ugyanilyent vásárolsz.Ha nagyságrendekkel többet tart mint fém társai,akkor talán megéri,ugyanakkor persze sok minden másra is rá lehet ezt mondani,ami a profi vonalból leszivárgott hozzánk,amatőrökhöz,és most már mindenkinek az kell,így ha ez örömet szerez és van is pénzed rá,miért ne? Akár egy nyavalyás új markolattól is jobban tud menni a kerékpár,ha éppen arra vágytál és végre felszerelheted,a.karbon villa autópályát varázsol sz@r útjainkból,a géles nyeregtől meg fotelnek tűnik a nyereg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #121270 üzenetére
Egyébként tényleg jobb egy kerámia, gondolom nincs benne kenőanyag se, ezért pörög tovább. Szárazon a fém golyó is tovább megy, csak kopik, míg a kerámia nyilván nem, vagy kevésbé. A gond ott van, ha vizet vagy port kap. Aki ezt ki tudja kerülni, annak megérheti. Mtb-n nyilván az egy versenyes kategória.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
őstag
válasz Hasaggymeg #121270 üzenetére
Továbbgondolva, minden felesleges ami nem gyárilag van rajta egy bringán....
A saját kíváncsiságom miatt csináltam. Ahogy mondod, örömet szerez (és pénzem is van rá).
Felesleges? Nekem nem. (a Campagnolo szerint sem, Fulcrum szerint sem, de azokat sehol nem jegyzik)
Beválik? Majd kiderül.
Ha mégsem válna be, azt nem írom meg, mert arra a károgásra nem vagyok kíváncsi amit itt kapnék -
zoli03
őstag
válasz Lami66 #121264 üzenetére
Azt hittem, hogy alá tudod támasztani valamivel az értelmét. Ha megnyugtatja a lelked, tőlem akármilyen felesleges fejlesztést csinálhatsz a bicikliden. Az meg, hogy üresen mennyit forog, kb mindegy, a biciklit nem úgy használod, hogy fejtetőn forgatod a kereket, hanem terhelve van a csapágy. Egy integrált hajtás csapágya mennyit forog szerinted egy négyszögeshez képest?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lami66 #121273 üzenetére
Felesleges nem lesz egyetlen olyan gyártó szerint sem,aki már elköltötte a fejlesztésére a pénzt.Beválni be fog,hisz itt nem az a kérdés,hogy jobb-e,alacsonyabb-e a gördülési ellenállása,vagy kevésbé kopik-e mint a fém,hanem,hogy megéri-e ennyit költeni rá,pariban van-e a hozadék a költségekkel.Nyilván nem,de ez igaz volt egy rakat,mára már széles körben elterjedt fejlesztésekre is,a tárcsa féktől,az átütős tengelyig,melyek mind roppant drágák voltak az elején,aztán mára már általánosak és megfizethetők lettek.Az biztos,hogy a fejtetőn megállni nem akaró pörgésen kívűl csakis placebo lesz amit amatőr szinten érezni fogsz mint különbség,de a placebo erejét sem szabad lebecsülni...aztán meg írj akkor is ha majd esetleg úgy érzed nem is érte meg az árát ez a fejlesztés,hisz a tapasztalatok megosztása tulajdonképp egyik célja ezeknek a fórumoknak,a túl hangosan károgók meg csak magukat minősítik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
Srácok, ne hurrogjátok le. Ez csak játék, hobbi. Én pl amikor áttértem a 105 aggyal fűzött kerekekre akkor érezhetően jobb lett a bringa gördülése.
[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
ro_bert17
őstag
válasz zoli03 #121277 üzenetére
Ezt már olyan rég szerettem volna megkérdezni, csak nem mertem.
Egyszer egy amatőr versenyző barátom azt említette, hogy őt kevésbé izgatja milyen setuppal teker. Inkább az agyak, neki az a legfontosabb.
Szóval amit a fórumtárs ír, az nem fejlesztés? Vagy felesleges fejlesztés egy fémcsapágyashoz képest? -
MPowerPH
félisten
válasz Lami66 #121264 üzenetére
Az jo sz@r agy lehet... Nekem a D811/812 SB azert nem csinalt ilyet, bar en is filoztam a keramia csapagyon. Aztan akkor el is vetettem, amikor a Hope bb -be proba keppen vettem a stainless steel helyett a gyari ceramic -et. Netto penzkidobas volt... Vagy lehet a sok labnap miatt nem vettem eszre valtozast.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
őstag
válasz Hasaggymeg #121276 üzenetére
Vettem egy bringát, fejlesztgetem magam kedve szerint: könnyebb gördülés, jobb fékhatás stb. A Velencei tavat nem fogom gyorsabban körbetekerni, mert nem a sebesség növelése a célom, nem vagyok száguldozó típus. Nem érdekel az átlagsebességem. Ebből a szempontból akár feleslegesnek is tűnhet. De ha egy lejtőn lefelé gurulva 100 méterrel később kell kezdenem a tekerést (vagyis 6-8 másodperccel tovább pihenhetek a következő domb előtt) máris érezhető lesz a hatása, mert errefelé szinte csak domb és lejtő van . Nem várok látványos eredményt csak kicsit, de nekem az is jólesik. Mert van akinek a +10 watt se elég jó, én meg örülök a + 1 wattnak is....hozzáteszem wattméregetés teljesen hidegen hagy.
-
jjeahh
nagyúr
Srácok, van valami full laikus normális útmutató a hajtáshoz, amiből valahogy felfoghatnám végre a dolgokat? Kb. 100-ik alkalommal futok neki a témának és másfél év alatt még mindíg nem sikerült kibogozni . Konkrétan négyszögtengelyes hajtóművet cserélnék valamikor újabb de jobb négyszögtengelyesre, vagy integráltra, de amíg semmit nem értek, nem tudom mit vegyek... A problémám az, hogy:
1. még mindíg fogalmam sincs milyen szerszámok kellenek, hogy a jelenlegit leszedjem
2. lövésem sincs milyen széles a monoblokk és milyent kéne vennem az új hajtókarhoz, hogy kompatibilis legyen, + még egyebet kell-e venni hozzá
3. fingom sincs, ha integráltra váltok, a hajtókarhoz mit kell venni, mert itt nincs monoblokk (?), csak valami középrész vagy mi a szösz?
4. azt sem tudom integrált középrészből is van-e 100 féle méret vagy valami alátétek kellenek hozzá vagy mi
5. integrálhoz milyen szerszámok kellenek?Ha valaki bármelyik kérdésemre tud laikusként is felfogható választ, linket akár termékekről, hogy legalább legyen viszonyítási alapom, lássam kb. mit kell keressek, örök hálám...
Ha még mindíg nem sikerül kibogozni, akkor a télen még ezzel tekerek, majd tavasszal valamikor beadom szervízbe... csak azzal az a gondom, hogy nem biztos kapok mindenből olyan jót/olcsót, mint neten és így sosem tanulom meg a hajtás karbantartását, kicserélését, pedig már az elejétől az volt a tervem, hogy majd itthon saját kezűleg szervizelem a bringát .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rétisün
veterán
válasz jjeahh #121285 üzenetére
mostani hajtókarhoz hajtókar leszedő angolul, ha nem magyar websopból vennéd crankset removal
a középcsapágyház majdnem biztos, hogy 73 mm széles, mivel montiról van szó, akár egy vonalzóval is megmérheted, mert a 68-73 közül lesz valamelyik, nem kell tized mm pontosság.
ha integráltat akarsz a négyszöges helyett, a hajtóműhöz még egy középcsapágy kell, BSA rendszerű (majdnem biztos, mivel a négyszöges monoblokk helyére ilyen jó csak) jó esetben adják is a hajtóműhöz.
a mosstani monoblokk kiszedéséhez valami ilyen, angolul bottom brackett tool
intgerált hajtómű beszereléséhez pl. ez, ez azért jó, mert a kölün zöld kis 'szerszám' is jár hozzá, amit amúgy külön kéne megvenned, az kell majd a hajtómű bal oldali kar ráhúzásához.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz jjeahh #121285 üzenetére
ami nagyon fontos (bár már többször volt róla szó, gondolom) hogy a középcsapágyház, amennyiben angol menetes, különböző menetű a két oldalán, mindkét oldalon hajtásirányba(!) tudod kihajtani a régi monoblokkot, először a bal oldali csészét, aztán magát a monoblokkot.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
jjeahh
nagyúr
válasz rétisün #121286 üzenetére
& bringasisti: Köszi, a héten összekeresgélem, gyűjtögetem a cuccokat, majd mielőtt berendelném őket, a biztonság kedvéért lehet belinkelem őket, hogy áldásotokat adjátok rá vagy valami . Mindent német-angol webshopokból, esetleg ebay-ről rendelnék.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zola007
veterán
válasz Lami66 #121273 üzenetére
milyen csapágy méretek voltak benne konkrétan?
gyárilag melyik minőségi osztályba tartozó csapágyakkal van szerelve?Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
jjeahh
nagyúr
válasz bringasisti #121290 üzenetére
Csakhogy ami neked hazai, az nekem ugyanúgy külföld, mint német vagy uk . No meg a magyar webshopok jó része gondolom úgysem szállít hozzánk és ha mégis, akkor meg paypal fizetési lehetőség nincs, ami nekem fontos.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Don.Corleone
aktív tag
Sziasztok! Hosszú idő óta egy vágyam, hogy legyen egy outi bringám, és azzal szeljem a kilométereket. Az álmom egy bianchi, viszont a 190+ magasságomhoz mint a fehér hollók az ilyen járgányok. Random módon pedig nem akarok vásárolni olyan bicajt, amit nem tudok kipróbálni. Találtam egy 60-as gepida bandon 930-t, közel is lenne szóval ki tudnám próbálni, 3*9 tiagra váltó, alu váz és kerék, 110k. Outi oldalon viszont zöldfülű vagyok és a márkát sem ismerem annyira. Mit tanácsolnátok, megéri vagy spórolgassak még?
-
SSJmeszes
senior tag
válasz Runner_fxr #121295 üzenetére
Jaja, én is elgondolkoztam jövőre a cserén. A 4. nem valami stabil..:-/
Bár egy Sony t is megnéznék még, mert az is elég jó állítólag.YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SSJmeszes #121297 üzenetére
Nekem egy 3-as volt, az meg pláne nem volt stabil. Hero 5-től kezdett valamiféle javulás látszani, de még messze volt egy gimbal-tól. A 6-os már egész tűrhető volt, de a 7, az már szinte tökéletes.
Nézegettem a Sony-t, de szerintem egy kicsit a 7 alatt van a tudása a stabilizátorát tekintve. Kb a 6-7 között valahol. Viszont 200K. Míg a Hero 7 150. Nyilván a 150 se kevés. -
GrotESC
aktív tag
Sziasztok!
Biciklire első lámpát keresek, ami ilyen, mint ez az M-Wave 220891, de fekete. Valami ötlet, hogy merrefelé lehet kapni?Brit tudósok megállapították, hogy tíz emberből négy az hat.
-
Zola007
veterán
válasz Runner_fxr #121298 üzenetére
Ez nekem már túl "folyékony", szinte irreális
Szép, de számomra valahogy nem adja vissza azt a feelinget, amivel a terepkerékpározás jár
Olyan, mint mikor egy játékkormányon kikapcsolod a force-feedbacketMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen