- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- iPhone topik
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Egyedi megoldást kínál majd a CMF első készüléke
ma Az első előzetesben látott, csavarszerű képződmény a Nothing Lock, amivel különféle kiegészítőket lehet majd a készülékre applikálni.
-
Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
ph A cég "lopakodó" alaplapokkal is kompatibilis, Signature sorozatú újdonságát szemügyre véve hirtelen azt sem tudjuk, hogy merre van az eleje és a hátulja.
-
Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
gp A Summer Game Fest után egy rövid show keretén belül tudhatunk meg újabb részleteket a játékról.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rotyi
aktív tag
Uraim!
Mindannyiótoknak köszönöm a megerősítést!Ami majdnem az, az nem az!
-
nagyúr
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #174402 üzenetére
Sajnos, nem. Nem tudok rá SMKP biztosítást kötni, nem tudom utólag SMKP kategóriába soroltatni, ezért nem használhatom SMKP -ként. Sokkal jobb lenne egy bringának látszó SMKP -t bringaként használni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
concret_hp
addikt
sisakkamera felvétel alapján lehet feljelentést tenni, vagy kitörölhetem vele?
ma lett elegem a sok köcsögből, aki 10 centire jön el mellettem, hogy aztán 20 másodperc múlva beleálljon az előtte haladó autó seggébe
vagy fullba vagy sehogy :D
-
FerNandor
őstag
válasz concret_hp #174407 üzenetére
Elvileg igen, ha látszik a rendszám és gondolom látszik. Időpont sem hátrány. Írásban, szóban, lehetett emailben is feljelentést tenni.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
parandroid
nagyúr
válasz Somatom #174406 üzenetére
Ugyanakkor ez nem is bicikli, szóval legálisan bicikliként sem használhatod (bicikliúton, vagy túraúton pl). Szóval ilyenkor mi van? Csak mert a németeknél az ilyenen még rendszám is van, meg a szabályok is mások rá, osztrákoknál nem tudom, mi a helyzet, de gondolom ott is. A magyar kresz szerint sem bicikli (25-nél nem szűnik meg a rásegítés, és több, mint 250-300w a teljesítménye), szóval kb nincs olyan civilizált ország, ahol ezt biciklinek használhatod / nevezheted. Akár elektromosnak, vagy digitálisnak, vagy villamosnak, vagy akármilyennek.
Szóval értem én, hogy menő vele beszólogatni a bicikliseknek, de ez már a pedelechez képest is annyira más műfaj, hogy kezd nagyon gáz lenni a felvágósdi.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Alg
veterán
válasz parandroid #174410 üzenetére
Ha jól tudom magyar szabályok szerint "közúti közlekedésre nem alkalmas sporteszköz" vagy valami hasonló besorolás.
Kerékpárnak túl erős, SMKP-nak meg nem lehet bejegyeztetni mert nincs típusengedélye... Szóval zárt pályán lehet sportolgatni vele.
Németeknél lehet kicsit könnyebb engedélyeztetni egyedileg, legalábbis ha jól emlékszem ott a házilag átalakított autókat is csak le kell vizsgáztatni és ha átmegy onnantól road legal... szóval kb. bármit építhetsz magadnak, ha a vizsgaszabályoknak megfelel, akkor besorolják a megfelelő kategóriába, megkapod rá a "zöldkártyát" és mehetsz utadra.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #174410 üzenetére
Nincs itt semmilyen felvágósdi. Attól, hogy 130 a megengedett az autópályán, még 130 -nál is érvényes a jobbratartás. Ugyanígy tök mindegy, hogy ki, mennyivel megy egy kerékpárúton, kutya kötelessége figyelni a mögöttes forgalomra. Nem kacsázhat, nem haladhat egymás mellett beszélgetve, stb.
Arról nem is szólva, hogy épp egy lejtőn ereszkedés témánál hozod fel ezt, ahol semmi jelentősége sincs annak, hogy analóg bringa, vagy hekkelt pedelec.
Sőt! Egyedül sík úton van jelentősége a korlátozás kiütésének, mert emelkedőn gyári állapotában is lenyom bármilyen analógot.Alg:
Pontosítsunk! Semmivel sem erősebb a bringám, mint egy standard pedelec, ami kerékpárnak minősül. Egy jogi besorolás miatti korlátozás van benne kitolva, ami arra vonatkozik, hogy azt a bizonyos maximális teljesítményt (250W) mekkora sebességig nyújtsa. Ugyanez a bringa USA piacon 32Km/h -nál korlátoz, de az ereje akkor is ugyanennyi.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
rgqjx
aktív tag
válasz parandroid #174410 üzenetére
Szerintem(!) nem kell ennyire túlreagálni. Lejtőn a kanyarsebességen volt a párbeszéd lényege. Ott meg pont kevésbé lényeges, hogy milyen erővel van hajtva. Ő szélesebb gumin magabiztosabbnak érzi magát, ennyi.
"Ugyanakkor ez nem is bicikli, szóval legálisan bicikliként sem használhatod (bicikliúton, vagy túraúton pl)." pl. egy magyar outin nincs csengő. nanemáá......
-
xy.zsolt
őstag
válasz rgqjx #174413 üzenetére
Itt már rég nem a kanyarban tapadás a téma.....Somatom már ott tart, hogy nincs élő kerékpáros aki őt lenyomná a kétkerekű villanymozdonyával hosszabb távon síkon és hegyre fel. Már várom mikor lesz, hogy lejtmenetben is ő a király, de ezt még eddig nem állította. Mindenesetre kevésbé tűnne Andersen-esnek a story ha pl strava adatokat is mutatna mellé.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Zoli133
őstag
Hali,
Azt hiszem ez kisebb szentségtörésnek minősül, de újra taposópedált raknék az outimra, annyira nem hardcore cucc, triban 520, 3 éves, csak kikopott az m520, már kotyog a tengely meg a cipőt si széthajotttam, mostanság, meg sokkal inkább városban használom a gépet, szóval van valami ajánlott nem túl nagy pedál? ha klipszes az még menőbb lenne de az már gyanítom extra igény"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
xy.zsolt
őstag
válasz Zoli133 #174415 üzenetére
Ha már így döntöttél akkor olyan pedált tegyél rá amire pl agy Baggaboo pedal straps is rámegy....a bringásfutárok is használják....anno én is használtam. Nem pótolja a patentest, de több mint a semmi. Vagy a klipsz pedál a másik opció, de az talán jobban szétkapja a normál cipőket
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #174414 üzenetére
A másik kettőt sem állítottam. Én inkább úgy látom, hogy itt vmi lenézés van az e-bike -okkal szemben. Strava? Nem használom, én nem azért bringázom, hogy dokumentáljam. Viszont, nemrég invitáltam itt másokat közös bringázásra, csak nem volt rá jelentkező. Ha nem, hát nem, de ezért nehogy már Andersen legyek! Igazából nem is értem ezt a Strava dolgot. Mondjuk, van két azonos képességű bringás. Az egyik meg tud vásárolni egy 7Kg -os bringát, a másik meg csak egy 12Kg -ost. Melyiknek lesz a Stravan jobb eredménye? Hogyan kompenzálja a Strava a kettőjük közti anyagi lehetőségbeli különbséget? Ha sehogy, akkor ez nem csalás? Megfordítva a kérdést, hogy ha már itt akkora sportemberek bringáznak, akkor az edzettségnek mi köze a sebességhez, vagy a megtett távhoz? Sztem semmi, hiszen az edzettebb, aki ugyanolyan tempót nyom, vagy ugyanolyan távot megy, mint a másik, csak nehezebb bringával. Akkor mire is jó a grammozás? Itt jön képbe az, hogy egy sár nehéz e-bike -kal jobban lehet edzeni, mint egy könnyű analóggal, hiszen még a rásegítés mértéke is szabályozható. Csak nem mutat olyan jól a Strava -n.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
xy.zsolt
őstag
válasz Somatom #174418 üzenetére
Engem nem érdekel más eredménye, hogy jobb vagy rosszabb.....én annyit mondtam, hogy ha a saját tekerésed adatait láthatnánk akkor esetleg több furának tűnő állításod igazolást nyerne....ennyi, de már ez sem érdekel. És nincs lenézve egy e-bike-os sem....amíg nem hasonlítgatja magát az analóghoz, pláne nem kérkedve. Nincs az e-bike-osoknak, pedelec-eseknek külön topic-ja?!....ott lehetne azonos platformon akár hencegni is.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
parkr
őstag
válasz concret_hp #174409 üzenetére
van olyan [link] de nem tudom mennyire jó a kamerája
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #174420 üzenetére
Egyszer néztem egy tekerésemet, amikor még kíváncsi voltam a Strava -ra. Meg voltam lepődve, hogy volt benne egy szakasz, amin harmadik, (vagy ötödik?) lettem. Ha jól emlékszem, akkor a Műegyetem előtt indult, a Lágymányosi hídtól, talán a Margit hídig. Ezen elgondolkoztam.
1.: Nem emlékszem, hogy a Strava megkülönböztetné a hekkelt e-bike -ot.
2.: Van benne közlekedési lámpa, ami vagy zöld, vagy nem.
3.: Valószínűleg azért lett jegyezhető eredményem, mert a Lánchíd után nem volt kedvem a bringaúton a túristákat kerülgetni, hanem a villamos sínek között tekertem, ahol fullon (esetemben 45 -tel) végig lehet gangolni a Margit hídig. Csak ugynannyira nem szabályos, mint egy hekkelt pedelec. Szvsz. semmit sem jelent a Strava statisztikája.#174421:
És mit reagáltam? Bár nem kifejezetten nekem való, de nem zárkóztam el előle. Csak azt is vedd figyelembe, hogy én egy külföldi cégnél kamionozok, ezért behatároltak az időbeni lehetőségeim. Amikor Toobee hívott ugrálni, arra örömmel mondtam igent, hiszen inkább arra való a bringám. Zakóztam is hármat, de nagyon élveztem és remélem, hogy nem okoztam neki csalódást![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
pittlaren
csendes tag
Ne légy rest visszakeresni, korábbi munkásságoddal már meg is válaszoltad a kérdéseid javát:
" Eszembe nem jutna sportteljesítményként tekinteni arra, amit bringázás címén művelek."
"A biciklizés az, amikor ülök rajta és tekerem."
Ami pedig a lenézéses megjegyzésed illeti:
Affléle kognitív disszonancia az, amivel küzdesz.
Mondanám, hogy tájékozódj a pedelec-es topicban, de ott nincs vmi nagy élet, mióta mindenki választ kapott a kérdéseire, hogy lehet minél kevesebb izzadsággal, minél gyorsabban
tekernirobogni. Amúgy az "USA szabványosított" masinád még csak nem is minősül kerékpárnak, így nem is értem miért itt feszengsz, miért nem a Totalbike-on.Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
boygabi_
aktív tag
Sziasztok. Szeretnék venni egy jó minőségű használt túrabicajt. Erre szánt keretem: 100k.
180 cm magas vagyok. Valamiért a KTM kattant be nálam de nem ragaszkodom hozzá. Ami jó lenne de ebbe a keretbe nem igazán fér bele az a hidraulikus tárcsafék.
Erről például mi a véleményetek: https://bolha.testbike.hu/apro/epple-adventurecat-ferfi-trekking--deore-9s--377307 -
Somatom
veterán
válasz pittlaren #174424 üzenetére
Az első kettővel nem tudom, hogy mi a problémád. Ezt most is így gondolom. De, a topikba sztem nem csak az írhat, aki sportból bringázik.
A harmadik idézet pedig azért lett ilyen, mert akkor is kétségbe vontam a grammozás szükségszerűségét és sportszerűségét. Erre persze erősen reagáltak azok, akiket ez érzékenyen érintett, amire én is erősen reagáltam. De, sztem még ebből az idézetből is kiérezhető a komolytalansága.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz boygabi_ #174425 üzenetére
Szerintem ez egy tisztességes ár,de megkérdezheted a beárazós témakörben is valamelyik ármestertől mit szól.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
pittlaren
csendes tag
válasz Somatom #174426 üzenetére
Annyi, hogy makacsul - és szerintem nem csak számomra érthetetlenül - analóg bicajok teljesítményével vetsz össze egy elektromosat. [ ráadásul utóbbiból még egy utólag "felokosítottat"] Még jó, hogy gyorsabb vagy vele mint egy mezei bringás. Ezért sem vethetők össze a két műfaj, és művelői.
Talán így plasztikusabb: ha feldugnék a boldogabbik felembe egy kénhexafluorid gáz meghajtású torpedómotort, és elmennék úszni, hiába szajkóznám azt, hogy "Nézzetek úszom!" Mozog a kezem/lábam, csak többet és gyorsabban, ezáltal jobban fáradok [ közmegegyezés szerint ez a legitim érv a pedelec "bringák" mellett, hogy az userek ugyanúgy tekernek, csak többet, magasabbra, gyorsabban ] végül is ez is "úszás", ráadásul gyorsabb vagyok mint Michael Phelps! Majd egy úszó közösségben a seggtorpedó nélküli usereket fitymálnám, hogy nem bírják a tempóm, mi több, feltartanak. Jó esetben fantasztának, rosszabb esetben őrültnek néznének.
A Te Meridád per definitionem - az utólagos felokosítás révén - segédmotorkerékpár, jó hogy odaver egy analóg usernek. Ha a motoroddal mennél, vagy ráülnél egy Wasserfall vagy Rheintochter rakétára még gyorsabb lennél, ez nem kérdés. Csak az, hogy miért analóg bringához/bringáshoz méred mindezt.
[ Szerkesztve ]
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
ivana
Ármester
válasz boygabi_ #174425 üzenetére
Ez rohadt nagy lenne neked, amúgy ennyire elszálltak az árak vagy már tényleg 9 sebi vfékes gépek mennek 100-ért?
(#174372) Csokicsibesz Ezt most nem teljesen értem, a 10 sebi campa ugyan olyan szett, mint bármi más. Beállítani is ugyan úgy kell. Sor meg lánc akad minden normális boltban, nem ritka cucc, sőt itthon elég kedvelt outis körökben, mivel tartós és javítható. Nem fogok linkelni hirdetést, te tudod milyen méret kell és mi tetszik. Ha széles gumit akarsz ne outit vegyél
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz pittlaren #174428 üzenetére
Ez pontosan így van, de én erre sosem tekintettem sportteljesítményként. Ezért nem is Stravazok. Minek? A dolog fordítva szokott történni. A "sportolók" meglátják a pedelecet, meg az emelt stucnit és indul a nyomulás. A múltkor is a két outis azért nyomult elém a lámpánál, nehogy utána feltartsam őket. Aztán persze, hogy zavarta őket, hogy megyek a seggükben. Pedig, egyáltalán nem sprinteltem rájuk, csak gyorsultam, ahogy máskor. De, ebben sztem nincs semmi kérkedés.
Én itt nem fitymáltam senkinek a teljesítményét. Viszont, ha nem fair egy e-bike egy analóggal szemben, akkor egy 7Kg -os bringa sem fair egy 12Kg -ossal szemben. Mivel a Stravan a súlykülönbségek nem derülnek ki (sok egyéb körülmény mellett), ezért sztem Strava eredményekre büszkélkedni elég fals dolog.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
6030D
Ármester
válasz Somatom #174418 üzenetére
A cicaharcba nem szállnék be, de az edzés része hátha érdekel mást is. Szóval nem számít, hogy hány kg a bringás, hány kg a bringa, vagy éppen rásegítés van, vagy nincs. Edzéselméletben idő van (óra, perc, másodperc) meg intenzitás (pulzusszám, watt). Az edző semmi mást nem ad meg, csak hogy milyen intenzitáson, mennyi ideig kell edzeni (plusz a pedálfordulat, de az most itt nem fontos). Az, hogy én azt a karbon 29" montival, vagy a sárvédős vas 26"-lal, esetleg télen a görgőn csinálom, nincs megadva. Se nekem, se másnak, de elég rákeresni egy random edzéstervre a neten, ott sem lesz szó bringáról, max jobban körül van írva az, ami teljesen személyfüggő (itt például az áttétel).
Pedelec-kel edzeni egyébként annak jó, aki hegyek között lakik (yyeahh), és alacsony pulzusú edzést csinálna. Lehet, hogy a legkönnyebb áttétellel sem tudja a kívánt érték alatt tartani a pulzusát egy adott szakaszon, de 1-es vagy 2-es rásegítéssel már igen. Így gyakorlatilag tud magának "sík terepet" csinálni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
pittlaren
csendes tag
válasz Somatom #174430 üzenetére
Nagyon távol állnak egymástól az álláspontjaink, elfogadom, hogy Te így gondolod.
(részemről) Zárszóként annyit, hogy a pedelec rendszer alapból is kvázi megduplázza az user teljesítményét, konkrétan a Te esetedben a moddolt masinád még ettől is számottevőbb teljesítménynövekedést indukál, ez -
szerintem - messze nem ugyanaz a paritás, mint a 7 kg. vs. 12 kg. Egyszerűen nem ugyanaz a nóvum, azonban nem elég plasztikus a szókincsem, hogy mindezt érzékeltetni tudjam.Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
Somatom
veterán
válasz 6030D #174431 üzenetére
Pontosan erről van szó. Ezért tartom jónak a Pedelecet edzésre is és ezért írtam korábban, hogy a grammozásnak nem látom értelmét, hiszen a könnyebb bringa nem befolyásolja az erőnlétet, edzettséget, legfeljebb annak sebességben, távolságban való megnyilvánulását. De, az csak versenyen, meg a Stravan látszik.
pittlaren:
A Pedelec nem úgy működik, hogy a hajtóerő konstans. Lehet vele kényelmesen is tekerni, de pont ugyanúgy meg is tudod szakítani vele magad, mint egy analóggal. Csak a tempó lesz más. Ezt magadnak szabályozhatod. Azért, mert van rásegítés, még nem kötelező fullon használni. Ahogy egy analógon erőlködsz fölfelé mondjuk 30 -nál, én ugyanúgy erőlködök mondjuk 50 -nél. Tehát, az erőlködésben nincs különbség, csak a sebességben. Pont ugyanúgy, mint a 7 és a 12Kg -os bringáknál. Azonos erőlködéssel a 7Kg -os nyilván gyorsabb lesz.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
válasz Somatom #174430 üzenetére
Azért outisként az emelt kormányszáras pedelcet meg azt elnézve hogy nem vagy már olyan fiatal nem csoda hogy azt gondolták hogy inkább eléd állnak, én is így tettem volna abban a helyzetben. Persze normálisan, nem bunkón. Legális esetben valószínű nem is lett volna ebből gond mert gondolom 25 feletti tempóban mentek tovább.
Més que un club!
-
Somatom
veterán
válasz Napfénysüti #174434 üzenetére
Így van, pontosan ez történt. Plusz még az utcai térdnadrág, póló. Bunkózás nem volt, tulképp nem is foglalkoztunk egymással. Ők megindultak, én meg komótosan utánuk. Olyan 30 körül tekerhettek. Persze, a pluszos, bütykös gumiknak, meg a villanymotornak van hangja, úgyhogy feltűntem nekik, amikor mögéjük értem. De, ettől még tarthattuk volna a 30 -at, csak ők elkezdtek taposni. Akkor én miért ne gyorsítsak? Nekem nem sport, de ha ők sportolni akarnak, hát tegyék! Nem értem, hogy mi rosszat tettem ezzel. Mindenki úgy megy, ahogy akar, vagy ahogy tud, amíg nem akadályozza a másikat. Úgy meg elég nehéz lenne bárkit is akadályoznom, hogy mögötte megyek. Főleg úgy, hogy ők akartak elöl menni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
FerNandor
őstag
Elég jó kis bolyhos gatyát találtam a decathlonban 2490-ért. Ha ilyen idő marad, hamarosan ki is lehet próbálni.. [link] Remélem jó lesz, méretben elég jól passzol.
(#174435) bardi LOL, mi ez a videó
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
nagyúr
válasz Somatom #174436 üzenetére
Lehet meglepődtek és azt hitték lassan mennek. Ritkán megy pedelec 25 km/h fölé azért azt ismerd el (gondolom vagy 95%-uknak az a limit).
Egyszer én is jártam így haverommal, tekertünk együtt egy bő 50 km-es kör végén ilyen 25 km/h-ás levezető tempóban mire elviharzott mellettünk egy MTB. Haverommal összenéztünk mert meglepődtünk mindketten, de gondoltuk megpróbáljuk utolérni. Én kíváncsi is voltam mennyivel megy mert nem volt lassú. Na ilyen 50 km/h-ás tempóra kellett gyorsítani hogy közelítsünk hozzá. Gyanítom annak pedelecnek is 45 km/h volt a rásegítésnél a vége. Intervall edzésnek meg érdekességnek jó volt.Més que un club!
-
Somatom
veterán
válasz Napfénysüti #174438 üzenetére
Az én bringámnál ez egy egyszerű, okostelós programmal, bluetoothon keresztül történő, szoftveres módosítás. Van opció a motor tuningolására, de sztem azt nem érdemes megkockáztatni. A 250 Wattnak viszont egy ilyen tanknál 45 körül van a fizikai határa. Ezért a kiütött korlátozású, de gyárilag pedelecek mind 45 körül tudnak maxon.
De, látod, hogy Te is rámozdultál a MTB pedelec -re? Na, ez szokott velem is történni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
-
Kasya
nagyúr
válasz Somatom #174439 üzenetére
És így tuningolva hány km a hatótáv kb?
Tekertunk most párommal egy részt a Salzkammergut Trophy reszebol, csak 60 km-t kb (MTB és Gravel útvonal). Ehhez bereltunk e bike-ot, mert nekem újdonság volt, párom pedig nem túl gyakorlott biciklis.
Én egy SLX szettes Apache bicajjal, Bosch Gen4-gyel, párom egy régebbi, alap Focusszal tekert. Sporoltunk mint a fene, hogy legyen energiánk hazaérni Gosausee-hez Hallstattbol az út végén. Nem volt kellemes amúgy, mert nem ismertük a bicajok határait és egymáshoz viszonyított különbségeiket. Végül 60km után még 50%-on volt mindkettő. De tényleg visszafogottan használtuk, viszont meglepődtünk a teljesítményén.
Ami viszont feltűnt, hogy a Gen4 25 kmh után kezdett leszabalyozni, de ténylegesen csak 25,9 után állt le. A Focus 24,9 kmh utan azonnal abbahagyta. Ebből ráadásul még kis különbség is volt köztünk mindig.
Hardtaileskent nekem simán bejön ebike is hardtaillel. Ha lehetett, brobaltam fixalni a vázat.
Viszont új célom lett. Ha végre tudok idén bicajt venni, kituzom magam elé a Salzkammergut Trophyt. De ahhoz még gyúrni kell...
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
-
Somatom
veterán
válasz Kasya #174441 üzenetére
Ez függ a terheléstől, a motorteljesítménytől és az akku kapacitásától. Shimanónál legalább három különböző motorteljesítmény van ugyanazzal az akkukapacitással. Az enyém a jelenlegi legnagyobb (most jön ki az új generáció). Ezzel ésszel használva olyan 70Km -t tud. Ész nélkül kb. 30 -at. A tuning ebben nem mérvadó, mivel a motor teljesítménye nem változott. Tehát ha ésszel használom, akkor ugyanannyi a hatótáv. Csak, így lehet ész nélkül is használni. A Bosch egy konstrukciós zsákutcát használt, amit a Gen4 -ben szüntettek meg. Plusz, a Bosch a Gen4 -hez assszem 630Wh -s akkut használ, míg az enyém (2018 -as) csak 504Wh. Tehát reális, hogy kímélős 60Km után 50% -on volt az akku. Az új Shimano akku is már 630Wh. Ha lesz egy olyanom is, akkor két akkuval már 160Km -t biztosan el tudnék menni nyugis túratempóban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
szimpláncsak
tag
Szerintem parttalan vita a pedelec vs. kerékpár vita. Én nem érzem rosszul magam, hogyha izzadtan tekerek fel a hegytetőre, sőt kifejezetten jó érzés. Én azért szeretek tekerni, mert a saját erőmből el tudok jutni helyekre. Ha az kezdetben 50km volt akkor 50, aztán elkezded feszegetni a határaid és egyre nagyobb távokat megtenni. A technika meg szerintem annyit nem segít rá, arra tényleg igaz, hogy a 7kg-os carbon bicajt is tekerni kell. Van ismerősöm, aki megvette a carbon xc bicajt és a szokásos versenyein kb. semmit nem javult, mert tekerni nem tekert többet. Ezek főleg hegyi felfutó rövidebb versenyek voltak. A Strava-n pedig én is magammal "versenyzem" . Mások ideje nem érdekel, de amúgy meg van adva sok mindenkinek, hogy milyen bicajjal teker. Én egyszer húztam fel magam pedelecet használón, amikor a Szendrői vitézlő teljesítmény túrára, ahol oklevelet, érmet, kitűzőt kapsz a teljesítésért megjelent egy pedeleces nő. Szomorú, hogy nem volt annyi önkritikája, hogy nem etikus, mert nincs külön ebike kategória és mások teljesítményét degradálja ezzel.
-
Somatom
veterán
válasz szimpláncsak #174444 üzenetére
A pedelec ebben nem akadályoz. Símán be tudod állítani, hogy a rásegítés csak a súlytöbbletet kompenzálja. Viszont, onnan még van két rásegítési fokozatod. De, nem is ez a lényeg, ha nem a terep. Olyan, mint a szánkózás. Hatalmas élmény lecsúszni, ugratni a buckákon, de amikor fel kell húzni azt a dögöt megint a tetejére, az elkedvetleníti az embert. A Pedelec arra való, hogy az ember még egy pár lefelén tudjon élvezkedni. Olyankor dolgozik az adrenalin, minden idegszálával a lejutásra figyel az ember, fölfelé viszont pihenhet (ha akar).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
trialboj
őstag
Azt hittem hogy Runner már elégszer megvívta ezt a pedelec vs minden más, harcot. Nem tudtam hogy továbbra is elítélendő rásegítéssel tekerni arrafelé vagy csak az zavarja a többséget ha valaki kiüti a 25 kmm/h limitet? Csak mert az elektromos rollerettáknak, lehet menni 30-al a városban is, a montinak miért nem lehet ?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
Tegnap csak megerősödött bennem, hogy kezdőként poros nyomvájúban nem szabad elereszteni, ahogy az is, hogy 3-4 év tapasztalat terepen már milyen b*romira sokat számít. Haverommal jöttünk hazafele kertészkedésből és egy 10-15%-os nyomvájús-köves lefelén eleresztettem annyira, amennyire még teljesen biztonságosnak éreztem. Havernek valszeg megtetszett a dolog (rossz példát mutattam ), ezért a következő lejtőn ő is eleresztette annyira, mint én. Akartam szólni, hogy vegyen vissza, de amire kimondtam volna már repült. Úgy 30-35km/h-nál a kormányon átbukfencezett és fejjel beleesett egy gödörbe. Full horzsolás, fáj a válla, de nagyobb baj szerencsére nem lett. Pont nemrég kapott tőlem sisakot szülinapjára, hátul picit be is horpadt . Szal hiába vagyok különösen óvatos duhaj lefelé, a pár év tapasztalat miatt úgy tűnik még így is sokkal jobban eresztem lefelé, mint egy teljesen kezdő és ha megpróbál követni, annal esés lesz a vége. Ha meg az ő tempójában megyek lefelé, szinte bealszok. Ez nekem is újdonság, mert eddig azt hittem, hogy egy teljesen kezdőnél is sokkal lassabb vagyok lejtőkön .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #174447 üzenetére
Ez olyan mint a mese mikor a nyúl öngyilkos akar lenne mert belefárad,hogy ő a legfélősebb állat,majd mikor nekirohan a tónak belefulladni felriaszt egy raj békát akik fejvesztett menekülése láttán meggondolja magát. ...mindig van lejjebb,vagyis egy a muglinál is muglibb. Nálam például nem nehéz gyorsabb lenni lefele (mondjuk felfele sem ),ezért tekerek zasszonnyal.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz trialboj #174446 üzenetére
Semmi más nem zavar ezzel kapcsolatban csak az amikor egy elektromos hajtású az analóghoz kezdi el hasonlítgatni azt a teljesítményt ami nem a sajátja (vagy csak részben az)....az pedig csak olaj a tűzre ha mindezt degradáló stílusban teszi.
Szóval ha ez nincs akkor béke van....szerintem.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Filmvilág
- LEGO klub
- Eredeti játékok OFF topik
- OLED TV topic
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen