- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Itt is van. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz zsola32 #246655 üzenetére
Nekem konkretan megmondtak, hogy szabalytalan, kerdeznem sem kellett. Snnyut mondtam, hogy stoplival szamomra nagyobb kockazat. Es tenyleg, volt mar ra pelda, hogy seggre ultem, mert hirtelen megindultam, mintha rendes cipoben lennek. Oszinten, a stopli miatt tobbet estem setalva, mint bicajjal. Sokszorosan.
De nalam az egesz felszereles ugy szabalytalan, ahogy van. Nem tudom, mi a kotelezo tartozek a bringan, de nincs se macskaszemem, de egyeb fenyvisszaverom. Nincs kukasmelleny sem... Soha nem szoltak erte.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #246656 üzenetére
ezzel az a gond hogy nálunk magyarországon nagyobb városok kivételével de ott is elő forduló hogy gyalogosok számára sem alkalmas a járda mert olyan minőségű vagy pofátlanul parkolnak rajta autósok. Meg a magyar mentalitás ismerve bár egyenlőre a sáját környékemről tudok nyilatkozni mert még kerékpárral az országban máshol nem voltam még hogy nem tartják karban az elkészült szakaszokat vagy hülyén baleset veszélyesen van kialakítva azok.
Illetve akkor a gépjárművezetőket is kötelezném az ismételt vizsgára koncentrálva arra a részre hogy milyen magatartást kell tanusítani a nála lassabb járművekkel közlekedőkkel szemben.Jobbra tartási kötelezettsé 0, 1.5m betartása dettó jobban ki teszem a könyökömet lebírnám verni a vissza pillantót, este táv fényszóróval jön szemben vagy ködlámpát használva, nem a saját sávjában kanyarodik be hanem a szembe jövőben, elágazáshoz érve inkább körbe előzöm a kerékpárost még akkor is mikor az a felező vonalhoz közeledik mert ő balra szeretne haladni, vagy mikor a kerékpáros másik kerékpárost előz vagy szembe jövő gyalogost de az autós még akkor is megelőzi őket mikor már a járművével a szemközti sáv út padkáján hala fél/negyed autó szélességel. De lehet még sorolni itt még de az is ott van még hogy akkor használja az indexet mikor már elindult egy irányba nem előtte hogy hová az anyjába akar menni és tájékoztatja ezzel előre a forgalomban többi részt vevőt[ Szerkesztve ]
-
Wombath
HÁZIGAZDA
Na, minden előrejelzés ellenére csodás bringás idő volt itt az ország közepén (tettem is ennek érdekében, mert tegnap füvesítettem, így az eső is jól jött volna), ezért megkockáztattam egy hosszabb tekerést itt a Zsámbéki-medence kis falvai közötti edzőkörömön. Téli betegség hatása még nyomokban érződik azért. Kellemes meglepetés, hogy valakik tüköraszfaltot tettek a Szomor-Máriahalom közötti, korábban montit igénylő út jó részére. Lábas képpel is készültem .
-
válasz Wombath #246659 üzenetére
Hétfőn mentem arra (mármint akkor voltam arra először), mert ismerősök ajánlották azt az útvonalat. És mondták, hogy új aszfalt van. Nekem annyira nem jött be az a környék. Csolnok fele jöttem haza, az legalább szép. Maradok a Dobogókő fele tekerésnél. Az a környék engem jobban feldob.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz Wombath #246661 üzenetére
Mármint a Dobogókő körül lévő aszfaltra gondolsz? Szenzációsak. Fel Dobogókőre és Pilisszentlászló fele is. Pilisszentlászló fele ha elmegyek, akkor elvileg valahol kell dobni egy jobbost, és ki lehet jutni Pilisszentkereszten, és onnan fel lehet menni megint Dobogókőre. Azt akarom még megnézni, azt még nem csináltam meg.
Te honnan indulsz?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
andrisbandi
őstag
válasz zsola32 #246655 üzenetére
zebrán áttekerés bringával ... szabálytalan
- Lehet abból van a félreértés, h a bringautas zebrán át szabad tekerni, ezt nem szokták tudni a népek (külön felfestése van). A gyalogos sima zebrán azért is lehet tilos, mert nem számít rá az autós, és zavarhatja a gyalogosokat.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
Ringman
nagyúr
Top 3 Youtube Bike Fits … did any of them work?
mondjuk a 0 floatos patentpedált senki sem ajánlja, amivel próbálkozott, de ettől függetlenül hasznos videó, "önképzésben" bele lehet csavarodni ebbe
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #246642 üzenetére
Nem is kell a kerékpárúton tekernem, ha van az út mellett.
Sajnos ebben tévedsz
54. § (1) * Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.
11) * Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni.Ez a két bekezdés együtt eléggé egyértelművé teszi, hogy a kerékpárút, valamint a gyalog- és kerékpárút használata - amennyiben van.- kötelező. A gyalog- és kerékpárút esetén egy másik bekezdés opcionálissá teszi a használatot, ha a gyalogosforgalom sűrű, de a kerékpárút esetén nincs ilyen kivétel. Van még egyéb lehetőség, kijelölt kerékpáros nyom és társai, de az sem általános szabály.
Nekem se tetszik, és volt több olyan kezdeményezés, hogy töröljék el a kötelező használatot, de eddig mindig elvérzett, amikor a tényleges jogszabálymódosításhoz érkezett. Szóval a kerékpárutat - jogszabály szerint - kell használni.
-
-
nagyúr
válasz Friczy #246666 üzenetére
nem. jogi felsorolás lehet (pozitívan vagy negatívan) taxatív, vagy példálózó. ez taxatív, ami nincs benne, az nem megengedett.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Zanik
addikt
válasz Friczy #246666 üzenetére
Ugye az a megtévesztő, hogy a szabály szerint a kerékpárosnak nincs elsőbbsége ha nem száll le a bringáról. Ez viszont nem jelenti azt hogy tilos áttekernie a zebrán (nincs a KRESZ-ben kifejezetten ezt tiltó szöveg). Tegyük fel megállok a zebránál, de nem szállok le. Jön egy autós, nem kell megállnia vagy elsőbbséget adva átengednie, hisz nem szálltam le a bringáról, nem számítok gyalogosnak. Ám az autós megáll és jelzi hogy menjek át nyugodtan. Áttekerhetek a zebrán? Hát persze. Nincs elsőbbségem, de az autós lemondott a sajátjáról. És itt téved az összes rendőr. Mert képtelenek megérteni hogy az elsőbbség hiánya nem egyenértékű azzal hogy tilos tekerve áthaladni a zebrán.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
zsocy
őstag
Ezt a ronda esős hétvégét kihasználva megfőztem a láncom
Előtte tényleg nagyon sokáig takarítottam, fújogattam kompresszorral, szárítgattam, és még így is kifolyatott magából néhány nagyon kicsi olajcsíkot főzés közben. Volt szó nemrég a 9000ft-os waxolásról, hát ezek után nem érzem akkora túlzásnak mint amekkora munka van ezzel mire lepucolod rendesen. A konyhát is blokkoltam majdnem egy órára, plusz az asszony full hülyének nézett hogy mit csinálok.A hajtást és szétszedtem, megpucoltam mindent, fénylett is a Wilier mint a Salamon töke.
Kellett egy próbakör is, szóval két eső közt mentem egy tókört, tényleg halkabb lett a lánc így, kb. semmi hangja sem volt. Szóval ha átlendülsz a macerás részen, megéri ez a waxolás. A kosz sem ragadt bele, csak ilyen kis waxdarabok hullottak belőle. Gondolom az majd abbamarad ha kidolgozta magából a felesleget.
-
szimpláncsak
tag
válasz Friczy #246615 üzenetére
Miskolcon is van ilyen, a kanyarodó autók miatt kb. 20màsodperccel hamarabb van zöld a zebrán,mint az úton, csak én a kevésbé rosszat szoktam választani és felmegyek előtte a járdára és úgy át a zebrán. Az más kérdés, hogy itt busz és kerékpársàv van, ennek ellenére minden második autós oda kanyarodik a belső sáv helyett. Itt Miskolcon kb. 500m busz/ kerékpársàv van,de ezt sem bírja az autósok nagy része tiszteletben tartani és simán használják. Ehhez mondjuk két dolog is kell. 1: Több éve le van kopva a felfestèse ( persze tábla jelzi, de az autósok nagy részèt ilyen apróságok,mint tábla nem igen zavarja.) 2: a rendőrség is sz@rik bele és nem büntetnek érte senkit.
Amúgy én magam is vezetek évente vagy 25.000km-t céges és saját autóval, szóval nem vagyok autó gyűlölő[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Friczy #246669 üzenetére
Hát, ezt buktam akkor
Zanik: erről van szó. Én se írtam, hogy átszáguldok a zebrán. Megállok, miután meggyőződtem, hogy átengednek, áttekerek. Ez nem tilos, és gyalogosként sem hátrány erről meggyőződni.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha ma eső lesz akkor 1a, 1b és talán 1c (mert a hátsó már kissé sokat veszít a nyomásból), ha nem akkor sima 2.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zanik
addikt
válasz Dark Archon #246679 üzenetére
Ráadásul ha leszállok a bringáról és áttolom, az több időbe telik, mintha áttekernék, ergo az autós hosszabb ideig áll a zebránál.
Ettől függetlenül én is jobb megoldásnak tartom, ha van felfestve külön kerékpársáv a zebra mellé, még úgyis hogy a kerékpárosnak nincs elsőbbsége. Csak ezt sok helyen nem alakítják ki.
Mutatok két példát, amik itt vannak a városomban, egymástól mindössze 100 méterre.
Itt van ez:
Erről azt kell tudni, hogy régebben a kerékpárút csak a bal oldalon volt, a jobb oldali folytatása később készült el. A bal oldalon pár méterrel korábban megszűnik a kerékpárút (mert régen addig tartott!), és emiatt van egy kerékpárút vége jelzés és egy stoptábla. A jobb oldali részen is van egy kerékpárút-vége tábla, de stoptábla nincs.
Ez amúgy egy forgalmas kereszteződés, és itt esze ágába sincs egy kerékpárosnak sem átrobogni anélkül, hogy meggyőződne arról, hogy biztonságos. De nem értem miért kéne leszállnom, ha gyorsabban átérek tekerve, miután meggyőződtem róla, hogy biztonságosan át tudok kelni, anélkül, hogy bárki veszélyeztetnék vagy lassításra késztetnék?Aztán 100 méterrel odébb, a kerékpárút új részén már úgy tűnik gondolkodtak a tervezők:
Hopp, itt már van rendes felfestés. Viszont a kerékpárosnak továbbra sincs elsőbbsége! Ott van szépen az elsőbbségadás kötelező tábla nekik (nagyon helyesen)!
Tehát megáll. Meggyőződik arról hogy nem jön autó, vagy ha jön, akkor lemond az elsőbbségéről a kerékpáros javára, és a kerékpáros áttekerhet a túloldalra. Szimpla, egyszerű.A bosszantó dolog igazából az, hogy a kerékpáros mindkét helyen ugyanúgy áthaladhatna tekerve az úttesten. Csak basztak a kerékpárút régi részen átgondolni a dolgot, felfesteni az átkelésre alkalmas sávot (láthatóan elférne ott), és elsőbbségadás kötelező táblákat kirakni a bringásoknak. Helyette szállj le, és toljad, mert "úgy szabályos".
Szóval ez az amikor a rosszul megtervezett átkelő miatt szopatják a kerékpárosokat, és képesek büntetni őket, amiért nem szállnak le hogy gyalogossá változzanak 10mp-re, tök feleslegesen.
#246681 Friczy: Nem értettelek félre, pont arra akartam rámutatni, hogy sokan rosszul értelmezik, és azt hiszik hogy a KRESZ szerint "tilos tekerni", pedig csak annyi történik ha nem szállsz le hogy "nincs elsőbbséged, mert nem vagy gyalogos". (Lehet Velizare-nak kellett volna címeznem, bocsi.)
[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
andrisbandi
őstag
válasz Zanik #246682 üzenetére
"nincs elsőbbséged, mert nem vagy gyalogos"
- Magyarban gyakorlatilag nincs elsőbbséged. Állhatsz a zebránál, nem köteles átengedni. Ha körülnézve lelépett a zebrára, onnantól van elsőbbsége.
- Arra tippelek a mi városunkban is ezért parancsolják le a bicajosokat a zebránál, mert meglepheti a szabályos autósokat a hirtelen átkelő bringás.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Zanik #246682 üzenetére
ilyet egyébként simán jelenthetsz pl. a jarokelo.hu-n, hátha megcsinálják (nekem eddig minden bejelentésemre léptek, igaz azok nem ilyen forgalmi problémák voltak). lehet, hogy a szervek nem is tudnak a problémáról, mert a biciklisek csak magukban duzzognak róla, ugye néma gyereknek az anyja se látja a fától az erdőt plusz ugye ez egy kisebb adag sárga festékkel abszolválható, különösebb erőfeszítést nem igényel.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #246656 üzenetére
Gyorsan keressen mindenki egyesületet, amíg van hely, mert anélkül nem lesz licenc. Sportorvos is jó móka, főleg tavasszal.
ZavaBalazs: ez egy kisebb adag sárga festékkel abszolválható, különösebb erőfeszítést nem igényel. Tippre pár óra tervezést biztos elszámolnak rá.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Zanik
addikt
válasz ZavaBalazs #246684 üzenetére
Igazából ritkán járok erre, mert nem túl szerencsés ez a szakasz (sok a lassú bringás és a gyalogos), és inkább teszek nagyobb kerülőt a távolabbi, nyugisabb mellékutakon hogy kijussak a városból.
De köszi a tippet, megfontolom még hogy beküldjem-e!Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
addikt
válasz Zanik #246682 üzenetére
Nekem nem kell megmutasd, rendszeresen járok én bringával városban is. Rengeteg helyen nincs megcsinálva az átvezetés. Biztos nem fért bele a költségvetésbe. De tök egyszerű, akkor nem a zebrán kell áttekerni, hanem mellette, és nincs vita Talán az egyetlen jármű, melyről le/felszállítanának a kerékpár. Hát a f@szom, mit szólna az autós, ha ki kéne szállnia, és áttolni a kocsit a kereszteződésen...
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Khelben
nagyúr
válasz 6030D #246685 üzenetére
Szerinted hány országútist fognak megállítani, hogy ellenőrizzék, van-e licensze? Sisakban teker, országúti biciklivel, onnantól senkit nem fog érdekelni. Az viszont érdekes lesz, hogy az 1960-ban jogsit szerzett Pista bá fejébe hogy teszik bele, hogy az a biciklis jogosan van ott, miközben ott van mellette a bicikliút. Mert most is sokan nem értik, hogy a gyalog-kerékpárutat nem kötelező használni vagy hogy a sárga biciklisnyom felfestés megengedi a kerékpározást akkor is, ha van külön kerékpárút.
-
Ringman
nagyúr
bestbuy topikból: knog húsvéti akció: [link] (nem tudom hogy más boltból olcsóbb-e külföldről)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #246692 üzenetére
Ja, én komolyan vettem, meg a választ is. Bár lehet, hogy a Sportkártyával megoldható.
Hasaggymeg: kérdés, hogy mi számít "melletem megy a bringaút"-nak? Nyilván a Vác - Verőce távot ha fizetnének se tekerném le az úton, de mondjuk Gödön a 2-esen mehetek-e, ha 1 utcányival beljebb ott a bringaút?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Khelben
nagyúr
válasz Csokicsibesz #246692 üzenetére
Nem hiszem, mert több helyen olvastam már, hogy vannak ilyen tervek.
-
RexpecT
addikt
válasz Friczy #246669 üzenetére
Én nem feltétlen használom ott a kerékpárutat, ahol minőségileg már leromlott az állapota. Sajnos csomó helyen látni, hogy a karbantartásra nem jut már pénz.
Másrészt a kerékpárúton 30 km/h, gyalog- és kerékpárúton 20km/h a megengedett maximális sebesség. Nyilván ez utóbbi miatt nem igazán fog megbüntetni a rendőr, de szabályosnak akkor sem szabályos. -
6030D
Ármester
-
válasz RexpecT #246695 üzenetére
Pont ezt kezdtem el írni én is. Visegrádról kifele (Esztergom fele) olyan a bringaút, hogy fully kell oda, nem országúti.
Nyergesújfalun meg van egy rész, ahol végig kint a tiltótábla (Bajótról kifele), de akkor is a főúton megyek. Mert tekerek 40-45-tel azon a részen. A bringaút egy része meg beláthatatlan, és ha valakibe belecsapódok, az sokkal veszélyesebb mint a főúton, ahol a megengedett max. sebességgel haladok (Nyergesen végig 40-nel lehet menni kocsival is).
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #246693 üzenetére
Ez jó kérdés, betartatásával lesznek azért gondok...gondolom majd kijelölt helyeken fognak erre kifejezetten figyelni, ahol pl. tényleg közel az úthoz van kerékpárút építve és lakott területek között, nem annyira azokon belül ahol lehet éppen a főútra néz a kapud.
A cikk meg valós, ez amit éppen linkeltem nem az amit először láttam, abban Máriusz is nyilatkozott, de azt pont nem találtam.#246698.LnB...még egy érv a fully mellett, azzal meg nem fox már negyvennel sem menni. ...Visegrádtól meg már licensz kell.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Hasaggymeg #246699 üzenetére
Na nem mintha a Visegrádi út azokkal a rohadt "keresztbe hurkákkal" ne lenne rossz...
És kérlek... Nem hiába találta fel az emberiség az aszfaltot. Ne sértegessél engem ilyen terepbringákkal... Én nem megyek le a koszba, a mocsokba.. [link]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- E-roller topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (RC PRO)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest