- Íveli az Oppo a Reno 12 és 12 Pro kijelzőjét
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Netfone
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
Hirdetés
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
-
Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
ph A gyártó Super sorozatú, 12, valamint 16 GB VRAM-mal ellátott megoldásai a szabadba nyomják a meleg levegőt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #268242 üzenetére
Nem igazán lehet kapni
#268245 Mezga Aladár: Amelyik montis nem tolerálja, az általában hamarosan outissá válik .
Amikor elnézem, hogy a haverok úgy félnek a sártól, mint a tűztől, néha eszembe jut, hogy lehet engem azért nem zavar, mert kb. születésemtől fogva fél életemet az erdőn töltöttem. Nagyapám erdész volt és van egy házunk is kint az erdőn, gyakran aludtunk ott, mókust etettünk, szarvast néztünk az ablakon át, hajnalban indultunk gombászni, túrázni estig. Sár, kosz, elázunk az esőben, beleizzadtam az alsóba, jujj nem higiénikus? Az ilyesmin sosem agyaltunk. Van az erdei viskónk mellett egy patak mosdani, akkoriban nem is létezett Sanytol, mégis élünk .
Amúgy nem is érdem miért gond, ha tekerés közben saras lesz a ruha, hazaérve úgyis bedobja mindenki a mosógépbe nem? Akkor meg mit számít? Haverok előtt legalábbis ezzel szoktam érvelni, hogy lábujjhegyen tócsakerülgetés helyett hátha felszabadulnának kicsit és egyszerűen élveznék a sarazást, de hiába...[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
addikt
Szerintem teljesen jó, bár a fogaskerekek kopását nehéz megállapítani. Ha viszont még jobb áron van, akkor 30-ból simán lehet venni egy 9-es sort és egy láncot, ha úgy van. És tök jó külsők vannak rajta.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
TomMusic
őstag
válasz TomMusic #268254 üzenetére
Vagy megveszem az SLX 7100-at, és cserélek váltókart is. Csak most azon agyalok, hogy az új váltókar kompatibilis e a régi váltóval. Gondolok itt arra, hogy ugyanolyan hosszan húzza meg a bowdent váltáskor, mint a mostani.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #268252 üzenetére
Nem hiszem azon múlik erdész voltál-e vagy sem és inkább embere válogatja...és pl. agyfaxt kapok ha pl. rálépnek a cipőmre, pedig jártam én is eleget erdőt gyerekkoromban. Mindig is vigyáztam ruháim tisztaságára és most is herótom van attól ha pl. ragacsos, piszkos a kezem, stb. 🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #268259 üzenetére
Ha városban rálépnek a világos cipőmre, az engem is zavar, ez az egyik oka, hogy megbántan a szürke ON cipőmet, túl kényes, jobban szeretek városban is túracipőben gondtalanul átgázolni mindenen . Ragacsos kéz városban szintén zavar. De terepen, montizás közben hogy miért akkora gond a felverődő sár, hogy képesek megállni és kikerülni minden tócsát, miközben én várok rájuk, azt nem értem. Haverok pl. szeptember elejétől mantrázzák, hogy mostmár sár lesz idén, nem is mennek többet terepre. Ha egy hosszabbat terepezünk, utána a bringát is le kell mosni, a ruha is mindenképp megy a mosógépbe, akkor meg nem értem miért probléma a sár, amíg a bringa tekerhető. Én csak tavasszal utálom a sarat, amikor egész télen ázik a talaj és koratavaszra már teljesen tekerhetetlenné válik. Sőt! Nyáron amikor sokáig nem esik az eső, jobban zavar a por, ami vastagon beül a becsúszóra a szimeringek köré . De mivel a sárfóbiások vannak a többségben, már elkönyveltem, hogy tutira én ülök fordítva a lovon . Csak hát nekem fura, hogy a természetben miért undorodik néhány ember annyira a kosztól, pár éve volt egy olyan tervünk is, hogy hegyi menedékházról menedékházra bikepackingozunk egyet, éjjel ott alszunk, majd másnap tovább tekerünk. De haverok rögtön kezdték, hogy de a betétes nadrág s a higiénia, s a hegyen a vadonban nincs se zuhany, se légkondi (remélem ezt rossz viccnek szánták )... még szép, hogy a tervünkből a rinyálásuk miatt nem lett semmi . Ez a csaj egy legenda, példát vehetnének róla
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #268260 üzenetére
Hú de büdös lehet szegény! ...viccet félretéve, sárfóbiás én sem vagyok, de tény, hogy ha egy mód van rá esőben, sárban inkább a számomra utálatos futást választom mintsem bringán nyakig sáros legyek. Ami a vadkempingezést illeti, valamikor erősen műveltem, műveltük a családdal, de kiöregedtem belőle és már nem kívánom annyira a 10°C hőmérsékletű patakban fürdést, még annak ellenére sem, hogy évente most is ~2 hetet kútról hozott és üstben, kint a szabad ég alatt melegített vízzel, tálban tisztálkodok, földön alszom és kint, üstben fával főzött ételt eszek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #268261 üzenetére
Na de innen indult a téma, csajokat linkelem, mert izgalmasabb műsort nyomtak, ez már tényleg sok egy kicsit . Én mondtam, hogy sárban a Schwalbe az igazi, Loana Lecomte ott is kitekeri, ahol mindenki más tolja
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #268261 üzenetére
vicces dolog ez, otthon annyit mosok kezet, mint senki más, de ha bringán sáros leszek, vagy vizes, az csak akkor zavar, ha közvetlenül kellemetlen. A vízzel ez könnyebben megesik. De ha nincs az, hogy fázom tőle, akkor csak praktikus hátrányai vannak, pl. kell váltóruha, vagy valami ha autózom, néha bekészítem a kis pár literes vizesballont mosakodni, stb.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #268263 üzenetére
Egy igazán sáros ruhát még a mosógépbe sem lehet csak úgy betenni, egy marék homok hazavághatja a szivattyút, arról nem is beszélve, hogy több ilyen móka után a lefolyó is eldugulhat...azt le kell csapatni valahol kint majd utána érdemes bevinni a házba.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
Latex belső országúti külsőbe ( gp5000 )
mi a véleményetek? a súly és kisebb gördülési ellenáláson kívül tényleg kényelmesebb is a ride?
illetve a felhelyezése nehezebb ? van hozzá valami infó? vagy ugyanúgy kell berakni csak könnyebbn becsípődhet?
illetve a tip-top folt ezeken tényleg nem marad meg?
valamint ezek a gyors defektjavítók beletölthetőek? pl muc off BAMahogy nézem a Vittoria az egyik ha nem a legjobb:
[link]
[link][ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
6030D
Ármester
válasz semmiho #268232 üzenetére
Én el is felejtettem, hogy a Tósport is szervez maraton. Pedig milyen jó volt anno a Velence maraton (még topiktalit is csináltunk, igazi mutlikulti, volt montis, országútis tag is. ).
Na nem mintha annyira lenne kedvem októberben versenyezni. Árakban viszont jók.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #268226 üzenetére
Sajnos így van. Én is akartam 27,5 kerekeket, iparisat out of box találni, de nehezítő körülmény a nonboost 100 és 135 mm O.L.D. és gyorszár, bár általában a kettő kéz a kézben jár. Végül csak nagyon low budget kerekeket kapni vagy egy vagyon. Inkább majd fűzetek darabokból. Szerencsére kapni normális agyat még a felni az univerzális, így valószínűleg Sun Ringlé felni lesz Novatec iparis aggyal meg DT vagy Sapim rozsdamentes küllőkkel. Ahogy kiszámoltam sokkal olcsóbban kijön, mint egy márkás szett, de nem sokkal drágább, mit egy kínai kerékszett. Majd szép apránként megveszem a dolgokat és majd össze lesz fűzve.
Mavic kerekek tényleg nagyon jók, de lassan nem kapni non-boost változatban.
-
Fall-N
veterán
Attól függ. Kolléganőm Csepel Budapest biciklijén kicseréltem múlt héten a bowdenezést és a fékpofákat. Az első tök jól ment és sikerült (Saccon V-fékek vannak rajta), a hátsón nem lett tökéletes. Az egyik gond, hogy az alacsony átlépésű váz miatt elég girbegurba módon lehet csak elvezetni a bowdenházat, ami nem tesz jót sosem, másrészt ez egy 7s lánc váltós változat. Emiatt a hátsó kerék, hogy beférjen racsnistól kicsit balra van gyárilag. A V-fék jobb oldala ezért nehezen ér be a felnihez, ami nagyon nem optimális és a fékbetétet sem lehet annyira ferdén rögzíteni, így nagyon nem ideális ahogy ráfog. Eggyel több kúpos alététet tettem alá, így már jobban állt, de fékerő elveszik a bowdenezés miatt. Így nyugodtan írhatom, hogy szinte beállíthatatlan a V-fék hátul normálisan.
Aki ezek után azt mondja nem jobb a tárcsafék. Komolyan a mechanikus fajtával nincs ennyi gond.
[ Szerkesztve ]
-
Seep
senior tag
válasz Csokicsibesz #267925 üzenetére
Na a MichiKnopf Radweltet végképp nem ajánlom meg a legnagyobb ellenségemnek sem, szervizelessen nagyon sok problémám volt velük. Naluk garanciális a bicajom. Fura hangok jöttek az Alfine 11-bol amik idaig nem voltak. Nekem ok 1 ora autó ut. 3 hetig semmi reakció .Aztan hívtak, hogy kesz a bicaj, leautozok es nem csináltak vele semmit. Mondom most akkor ez mi. Hat, hogy a kolléga aki csinálta mar hazament. Hivnak egy het múlva, hogy el küldtek a az Alfinet a shimanonak es ok nem talaltak semmi hibat benne, szóval fizessem ki a shimanoba szállítás költséget. Mondom wtf? Hiszen garanciális a bicaj. De hogy úgyis. Kerdezem oket hogy a zaj megszunt e bicajon. Ok, hogy nem. Mondom wtf, akkor lehet valami csapagy vagy valami, ok a szervizesek ne mar en keressem a hibat. Ok, hogy nem keresik mert a shimano azt mondta hogy az alfinennal minden rendben van. Tobb mint egy honap utan hoztam el toluk a MEG mindig hibas bicajom. Es meg nekik allt följebb, hogy mit kekeckedek, ok a szervizesek es ez a normális hang az alfinebol. EZ [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
flash-
veterán
válasz dom1n0 #268269 üzenetére
latexet országúti fb topicban mindenki dicsérte, de valami rémlett valahonnan hogy a felhelyezése neccesebb azért kérdezem itt( oda csak olvasni járok, megszólalni nem érdemes ott, amit kap az ember egy sima kérdésért a 35ös átlagosaktól, az nem gyenge...)
igen papíron jónak tünik a race light, bár azt nem láttam hogy egy casual conti vagy schwable belsőhöz képest mennyivel "gyorsabb"
ezt meg pont a race light-hoz írja a continental g5000 használati útmutatója, na ha még ők sem ajálnjlák ehhez a külsőhöz ezt a belsőt az milyen már.. vagyis minek gyártanak ilyen race light belsőt ha nem lehet egy race külsőbe tenni akkor mibe tegyük, időfutam külsőbe?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Fall-N
veterán
Igen, de ez csak ez egyik dolog volt, amit ahogy írtam, plusz alátéttel tudtam kompenzálni. A hülyén megtervezett bowden elvezetést viszont nem lehet orvosolni. Sok nőivázas bicikin ezért raknak helyette kontrás kereket, mert nem lehet normálisan megoldani, hogy ne vesszen el a fékerő.
-
lanszelot
addikt
Hello,
A fékem egyik oldala működik csak. [link]
Hogy tudom beállítani hogy mind a kettő mozogjon?
Illetve hogy erősebb legyen, mert nagyon be kell húzni.A szervizben egy hétig ott kell hagyni, hogy megcsinálják, ezért próbálnám én hátha sikerül. Soha se szereltem, nem értek hozzá semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz dom1n0 #268280 üzenetére
elég részletes cikk:
TPU Inner Tubes: Tubolito, Revoloop, Aerothan, FOSS, Pirelli, Eclipse, Barbieri, Vittoria, RideNow, Compared to Butyl, Light Butyl, and LatexTest Results - TPU Tubes Average of 3 Tires
We've tested all TPU, butyl, and latex tubes with 3 different road bike tires:
Continental Grand Prix 5000 25-622
Vittoria Corsa G+ 2.0 25-622
Michelin Power Time Trial 25-622
To keep the test results comprehensible and easy to understand, we've averaged the test results of the 3 different tires:
alacsonyabb nyomáson azért látható már a különbség, 85 kg nem rugaszkodott egy bringa+cucc+ember kombinációban, akkor az 2 kerékre 5-10 watt is lehet 30 km/h-nál.összehasonlításként bike calculator szerint 175 W kell síkon 30 km/h-hoz, kb. fél km/h-t jelenthet ez a difi, az átlagembernek valóban minimális, magasabb nyomáson ennél is kevesebb.
kigyorsításnál vsz. érezhető jobban
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz Ringman #268282 üzenetére
Igen ezt láttam én is, én a 0,5-1W a két Conti belsőre mondtam, a sima 11.1 a light 10.6 a fenti táblázatban. A ridenow-t nézve 10 vs 11 nagyobb nyomáson 13.6 vs 15.1 kisebben, ez még engem nem győzőtt meg a TPU-ra váltásban, főleg Facebookos csoportokban kapják azért az ívet a kínai TPU-k, van aki 4-et cserélt 2 hónap alatt xD
-
őstag
ha jól tudom a Shimano nem vállal garanciát a szíjjal hajtott Alfine-okra mert ők nem árulnak szíj hajtást és azzal nincs tesztelve, vagy valami hasonló okból. mindenesetre nem szeretik a szíjas hajtást, mert a helytelen összeszerelés meg a rossz tervezés sok olyan terhelést okoz amire az agy nincs felkészülve. majd utána kérdezek pontosabban, mert egyszer már kifejtette nekem valaki a konkrét okot. mondom, valami olyan rémlik, hogy a legnagyobb jóindulat mellett is lehet az egész sz.r
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ringman
nagyúr
válasz f4lcon #268285 üzenetére
érdekes, elvileg a szíjhajtásra a vázat kell tesztelni, ill. bizonyos paramétereknek meg kell felelnie (kellő merevség) [link]
+ [link]
Gates offer a ‘stiffness test approved’ label to frames which pass their standard. But it’s worth noting that this is a minimum stiffness level, so some touring manufacturers do a better job than others to keep their rear triangle stiff. I recommend hunting for frames that use oversized tubes for the chainstays/seatstay section (my detailed article on frame stiffness is HERE). -
flash-
veterán
nem is tudom egyáltalán mi értelme az edzéssel elégetett kalória szamolásának(nem sok)
azt senki sem fogja tudni megmondani hogy egyénenkent ki ki milyen intenztasnal milyen arányban hasznalja zsírból/ch ból az energiat..
innentől kezdve csak találgatás az egész.de a bikerollongresistance teszten pont hogy a latex nyert ,akkor tpu miért jobb?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz flash- #268295 üzenetére
sulybuzulas ertelmetlen(fogyni a legolcsóbb ,plusz zsir meg mindenkin van aki nem pro atléta) de egyébként gordulesi ellenallas is kisebb ezekkel elvileg ,ami meg pont hogy kisebb sebességnél mervado (35korul meg mar a legallenalas a meghatarozo)
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Csokicsibesz
tag
válasz flash- #268293 üzenetére
Szerintem wattból már elég jól lehet számolni kalóriát.
"azt senki sem fogja tudni megmondani hogy egyénenkent ki ki milyen intenztasnal milyen arányban hasznalja zsírból/ch ból az energiat."
De profiknál tudják és úgy étkeznek, meg úgy is frissítik őket, hogy tudják hogy használják fel az energiát.
Ha jól emlékszem, akkor pont erre van a glikogén mérésre használt tapasz (amit ugye versenyen nem használhatnak).[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
-
ZolkoW
őstag
ez biztos hogy illegális. annak kell lennie!
26-os ősmonti váz, tegnap kapott egy integrált országúti hajtást, amivel a Q-faktos lement 178,8 mm-ről 151-re. (erre elköltöttem 7ezret foxposttal együtt, és volt már párszáz Ft-ért alis csapágy porvédőm, mert csak ez hiányzott a régi-régi-régi montis HT-II csapágyamhoz, amiben én cseréltem az egyik csapágyat, de nem gyári 6mm szélességűre, hanem mezei csapágyboltos 7mm-esre)
Most 36:16 az áttétel, de az ERG mód szépen lekezelt mindent eddig, ha módosítani kell, módosítok. A váltó csak láncfeszítőnek van ott, bele van fogatva egy 5 centis bowdendarab, és beállítva fixre.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs