- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bicskás
tag
Szerintem Magyarország nem európa.
( A földrajzi elhelyezkdésével tisztában vagyok ennek az országnak azonban ez szerintem semmit nem jelent mert nagyobb a csóróság európa közepén mint néhány elmaradottabb országnak vélt és lenézett ország lakossága amit megél. )
[ Szerkesztve ]
-
dudika10
veterán
válasz #48525824 #53798 üzenetére
Szabálytalanság és szabálytalanság közt azért elég nagy a különbség.
Te 50-nel kacskaringózol az autók közt, ő meg átmegy a piroson, ha nem jön sehol senki.
Te közvetlen balesetforrás vagy, ő meg legfeljebb közvetett azáltal, hogy az autóst felbosszantja, hogy átment a piroson a bringás és így gyorsabb az autónál.Egyébként a taxis jelenetet már először is láttam.
Nekem akkor is teljesen egyértelmű volt a taxis mozgása. Simán hátulról kerültem volna.
És hacsak a kamera nem a 1.5 méter széles kormányod bal szélére volt rögzítve, akkor bizony nem a kerékpársávban közlekedtél, a taxis teljes joggal gondolhatta, hogy hátulról fogod kerülni.De sebaj, egyszer majd felkenődsz valahova, és rájössz, hogy mi a baj a közlekedési stílusoddal.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
#48525824
törölt tag
válasz dudika10 #53802 üzenetére
leírom a taxist mégegyszer. a zárt kerékpárSÁVON állt jobbra indexelve, mivel ki akartam kerülni átsoroltam a kerékpársávról balra, mikor ezt megtettem, tízzel elkezdett csorogni a taxis még mindig balra indexelve a kerékpársávon (kerékpársávon nem is tartózkodhatna és nem is haladhatna rajta, de ebbe ne menjünk bele), majd a kerékpársávról visszasorolt az autós forgalmi sávba, akkor már a kerékpársávon voltam. teljesen mindegy a taxis mit gondolt, kerékpársávon kerékpáros közlekedett, nem változtathat irányt még akkor se ha indexel, ha én nem adom át az elsőbbségemet neki.
én meg úgy gondoltam, hogy ha visszasorolt a sávjába akkor halad tovább egyenesen... de látjuk ebből az "én gondoltamból" mi jött ki...
hiába kívánjátok sokan, hogy felkenődjek valahova, de el kell szomorítsalak benneteket, nem fogok, mivel tízszer jobban odafigyelek a körülöttem lévő közlekedőkre és minden más eseményre, mint azok akik birka "énbetartokmindenszabálytakkortutinemleszbaj" módjára közlekednek.
nézd meg hány elmebeteg zombi közlekedik a kerékpárúton aki egyenes vonalú mozgást nem bír tíz méter alatt megtenni, de nektek az a biztonságos...
azt meg nem értem mitől vagyok közvetlen balesetforrás... mert balról előzők a sok indexelninemtudó pöcs miatt?
[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
válasz #48525824 #53798 üzenetére
de minek csinálják, ha olyan lasssan mennek, hogy még nekem is visza kell előznöm?
még a felpakolt utánfutrós utazósebességemet se érik el, vagyis én érem be őket, de azért ők átmennek a piroson. volt h 7-en mentek el melletem az astorianal ...(#53794) Cathfaern
leírtál mindent, .... ez még megoldható lett volna régen, de elszúrták nagyon ... a betegség tünetei, amit leírtálDe az tuti hogy az se megoldás, hogy a kerékpárosok minden szabályt átszegve tartják a tempójukat, és az se megoldás hogy az "összes biciklis takarodjon le az utakról, mert ők ott idegenek".
az elsővel is egyetértek ... mert utálom, hogy a bringások nagyrésze ahol lehet, szabálytlaan (világítás hiányától kezdve a piros lámpán át alig van 1-2 aki normálsian teszi a dolgát)
az utolsó meg nonszensz ... a kerékpár is jármú - mint az autó .. az utakon a helye ... nem a gyalogoksok közt .. elvan az egész b.szva .. javíthatatlanul ... szerintem annó az autósok mellé kellett volna elkezdeni már kiterelni inkább a bringásokat, és az autósok felé szólni, plakát, kommunikáció, hirdetések, hogy jobban tolerálják .... dehát az autó a szent, az fogyasztja a benzint, abbú van péz ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Cathfaern
nagyúr
Szvsz sok szempontból ideális megoldás lenne, ha autóval csak országúton, illetve pár várost átszelő főúton lehetne közlekedni. Nyilván ezek mellé nagy (és olcsó/ingyenes) parkolóházakat is kéne létesíteni, illetve városi biciklikölcsönzőket (hasonlóan minimál áron, vagy ahogy általában meg is oldják, hogy 30 percen belül ingyenes). Városon belüli utak meg kizárólag tömegközlekedésé, bicikliké és gyalogosoké. Így egyrészt a városok zaj és szmogterhelését drasztikusan csökkenteni lehetne, sokkal élhetőbb környezetek alakulnának ki, és az emberek is fittebbek lennének. De ez egyértelműen utópia a következő jópár évtizedben.
-
#48525824
törölt tag
nézd meg mostani kerékpáros fejlesztést, a petőfi híd JÁRDÁJÁRA felviszi a bringást. az oszlopoknál konkrétan gyalog nem fértek el ketten... illetve a levezetésnél a jobbra kanyarodó autósok átfognak menni a lefelé jövő bringáson, hiába van pirossal felfestve a bringasáv. minket, meg akik az úton haladunk továbbra is, majd "jogosan" fognak lecentizni meg büntetni.
egyetlen egy értelmes kerékpárosbarát fejlesztés nem történt ebben a városban, amiben nem lenne valami rohadt nagy hiba.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz #48525824 #53806 üzenetére
Nem vagyok nagy városi bringás, de véleméynem szerint a legjobb, amit tenni lehet egy szűken épített városban, hogy a tömegközlekedést fejlesztik amenniyre csak lehet, illetve sok parkolóházat építenek, ahol az utca helyett lehetnek a kocsik.
Az így felszabaduló helyet oda lehet adni a bringásoknak.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
#48525824
törölt tag
a kollégám mondta, hogy őt nem érdeklik a dugók, ő hazafele kiadja a munkahelyi stresszt, nem siet, így ő mindig autóval fog járni, mert kényelmes és valószínűleg elég sokan vannak még így. én például képtelen lennék a dugóban ülni. hungárián 35 perc volt a kerepesi - népliget táv, bringával harmadannyi se.
Bici: én azért kétlem, hogy kisebbségben lenne, mert nagyon sok embert ismerek, aki megtehetné hogy akár bringával járjon, mert egyedül használja az autót és a kondíciójával se lenne baj vagy akár tömegközlekedéssel, mert azért el kell ismerni a pesti tömegközlekedés elég jó, de ő mégis autózik.
[ Szerkesztve ]
-
dudika10
veterán
válasz #48525824 #53803 üzenetére
Tőlem még kétszer is leírhatod, hogy hogy láttad, én csak az általad feltöltött videót néztem meg újra.
Nem tudom hova van rögzítve a kamerád, de ha a balkezeddel tartottad ki egy szelfiboton bal oldalra, a kerékpársávba (ami nem a régi, átfestett fehér szaggatott vonaltól, hanem a sárga vonaltól van jobbra) akkor is csak a taxistól kb 3 méter távolságba léphettél be, és a taxis mozgása szerintem könnyedén olvasható.
Ezt látom a videón, amit Te magad töltöttél fel.Nem kívánom, hogy felkenődj, csak nem fogok csodálkozni, ha megtörténik.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
#48525824
törölt tag
-
JackFeryll
őstag
Nekem nincs kocsim jelenleg, de én is az autót választanám. Sokkal kényelmesebb mint a tömegközlekedés. A dugóban a busz is áll. Azt meg ne várjuk el, hogy mindenki bringázzon munkába távolságtól, időjárástól, ruházattól függetlenül.
Egyébként megoldás az lehetne, ha zónákra lenne bontva a város befelé egyre keményebb autós díjakkal. Külvárosban pedig nagyon kedvezményesen lehetne parkolni amihez járna a kedvezményes Budapest bérlet is.
[ Szerkesztve ]
-
kacsyx
aktív tag
válasz #48525824 #53811 üzenetére
Mondhatja a KRESZ kitalálója is, hogy szabálytalan lett volna a taxis, lényegtelen. Ha ésszel közlekedtél volna és látod magad előtt a taxi cikázását, belekalkulálod, hogy itt valami nem oké, jobb lesz lassítani és vigyázni. Ehelyett átszáguldanál mellette (dinamikus közlekedés, tudjuk) aztán nyilván meglepődsz és reklamálsz (még ha a taxis is lett volna az ostoba, akkor is minimum osztoztok a felelősségen mert te sem voltál figyelmes).
Ez kb. olyan mint mikor látod, hogy viharfelhők jönnek a tenger felett, de azért is belemész, aztán mikor ki kell menteni, mindenki bögöljön meg, csak te vagy az ártatlan mindig mindent elszenvedő...[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz JackFeryll #53812 üzenetére
"Azt meg ne várjuk el, hogy mindenki bringázzon munkába távolságtól, időjárástól, ruházattól függetlenül."
Igazából ez azért probléma, mert nem elég elterjedt a biciklizés. Ha minden munkahelyen lenne egy öltöző meg hely ahova a vizes ruhákat ki lehetne aggatni, akkor Mo-n egy évben max 2-3 hét van (értelemszerűen nem egybefüggően, illetve akkor az nagyon kemény tél volt), ami nem biciklizhető. Átöltözés meg még mindig gyorsabb az esetek jó részében, mint dugóban araszolás (azzal meg ne jöjjünk, hogy a téli ruha sok pénzbe kerül, mert egy autó fentartási költségeivel összehasonlíthatatlan).
De nyilván ha nincs egy öltöző ahol át lehet öltözni, meg max. az ember székére tudja aggatni a ruháit, akkor máris más a helyzetA távolság már nagyobb probléma lehet, de némi edzettséggel (értsd: rendszeresen biciklizel legalább egy fél éve), és ha az infrastruktúra támogatja a biciklizést (tehát nem gyalogosokkal osztott, hepe-hupás, fagyökerektől felnyomott, 200m-enként elsőbbségadásra kényszerített bicikliút) egy 10km-es táv 30-40 perc alatt gond nélkül (értsd: anélkül hogy megterhelő lenne napi szinten) megtehető. Ha az ember hajlandó kicsit fittebb lenni, akkor a napi 2x20 km se megterhelő, de nyilván itt már autó / tömegközlekedés időben egyértelmű előnnyel rendelkezik (cserébe ha valaki ezt naponta letekeri, tuti nem kell külön eljárnia sportolni, max ha némi izmot is akar felsőtestre).
-
#48525824
törölt tag
válasz kacsyx #53813 üzenetére
azt is írtam már, hogy akkor reggel nem voltam túl defenzív... a cikázó nemtudnimitakaró szenvedő közlekedőkkel általában defenzív vagyok, akkor nem így jött össze, azért is volt kicsit para. de nem rajta múlott, hogy ne legyen baleset. a felelősségen pedig semmiképp nem osztoztunk volna, ez a hivatalos álláspont a tizennégykerből és a határozatot is ott hozták volna.
de én itt ezzel be is fejeztem, mert nem fogom ismételgetni amit elmondtam már.
[ Szerkesztve ]
-
kacsyx
aktív tag
-
Client
tag
Szerintetek mekkora böszmeség sísisakban tekerni?
Tegnap fázott a kobakom, és eszembe jutott, hogy talán nem is lenne akkora hülyeség...Ex - WaterLo
-
#48525824
törölt tag
válasz kacsyx #53816 üzenetére
ha saját hibás balesetem lenne, akkor nem lenne nagy a pofám, hanem szépen befizetném a bírságot és a biztosítom meg rendezi a kárt. fizettem már be szabálysértési bírságokat, persze sose balesetokozás miatt. egyszer volt balesetem, akkor is védett úton haladva a kereszteződés közepén áthaladva oldalról belémjöttek, méghozzá úgy, hogy előtte a kereszteződésben lassítottam, hogy meggyőződjek, hogy megadja-e az elsőbbséget fószer és mivel a macisajtnál állóra fékezte a kocsit ezért joggal gondoltam, hogy megadja. tévedtem, amikor bentvoltam a keresztben elindult és belémjött oldalról... hidd el, akkor sem pampogtam, elintéztük a papírmunkát a rendőrökkel meg a biztosítóval és ennyi.
de te már csak tudod, hogyan kezelem a helyzeteket...
amúgy én nem tartom magam felelőtlennek, mert tudom mit miért teszek és nem bambán vágtatok, mint a legtöbb szezonbringás.
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
qdb filet mivel tudok offline megnyitni androidon? Trackot szeretném látni.
-
syler123
veterán
válasz #48525824 #53820 üzenetére
Szerintem ezt a témát kb be is lehet fejezni. Belinkelted a videódat, mert te úgymond helyesnek tartod ezt a közlekedést, amit te képviselsz, sőt büszke vagy rá, gondolom azért is tetted be a videót. Ezzel itt kb senki sem ért egyet, nem fogja azt mondani hogy ez igen, csináld csak, jól tolod, csak így tovább. Persze mindegy is mit írna bárki is, te úgyis ilyen felelőtlenül fogsz közlekedni. Annyi biztos erre nem kell büszkének lenni, ilyen videót is általában olyan emberek linkelnek be, akinek feltűnési viszketegsége van Remélem nem sokan követik a példádat. Korábban említetted, hogy az autósok is idióta módjára közlekednek, még képet is tettél fel, ahol elég közel volt hozzád, ez már mindjárt azt jelenti, hogy neked is így kell eljárnod? Érdekes felfogás. Én is írtam korábban hogy leszorított egy autós az útról, ezzel én sem tudtam mit kezdeni, de attól még nem fogom én is ugyanezt tenni a városban. Sőt, amióta bringázok kb még türelmesebb vagyok a bringásokkal, amikor vezetek.
[ Szerkesztve ]
-
krx21
nagyúr
válasz concret_hp #53797 üzenetére
Te most mit is cáfoltál meg??? Szerintem semmit... Teljesen mindegy hogy hol van (sőt pont az volt a lényeg, hogy ne Európa legyen...), és ha még mosolyogva is teszik annál rosszabb.... Remélem majd te is mosolyogsz mikor ilyen körülmények között fogsz közlekedni...
Syler123: +1
[ Szerkesztve ]
-
krx21
nagyúr
válasz #48525824 #53820 üzenetére
Én azt mondom továbbra is maradj ügyes, de ne reklámozd, mert egyrészt nem helyes, másrészt a befolyásolható fiatalok elkezdenek utánozni, mert ez nekik vagány...
Én pontot teszek a végére azzal, hogy balesetmentes közlekedést kívánok neked, de ezért te is tegyél meg mindent... -
razzorr
őstag
válasz JackFeryll #53812 üzenetére
Éltem Németországban és ott sem várják el az emberektől, hogy rossz időben bringázzon,de valahogy mégsem az a közfelfogás,hogy ha leesik 2csepp eső,akkor uccu neki veszi ki mindenki a garázsból a tragacsát. Ez egy sajátos magyar kényelmes és lusta mentalitás.
Meg persze ott van az a felfogás is,hogy "én vagyok az atyaúristen mert van egy autóm" Épülhetnek a bringautak, attól a fejekben nem sok változás lesz, max divatból többen fognak tekerni. -
dudika10
veterán
válasz #48525824 #53811 üzenetére
" ... baleset esetén a taxis lett volna a vétkes. "
Az lehet, de a hülye Te lettél volna.
Azért én elbeszélgetnék ezzel az előadóval. Nem használtad a biciklisávot, lehetett-e ott egyáltalán elsőbbséged? (Az utolsó pillanatban, a taxis előtt 3 méterrel kanyarodtál rá ~10m/s körüli sebességgel, tehát a taxis reakcióidején belül, jó eséllyel a holttérben.)
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Maximum1
őstag
válasz dudika10 #53829 üzenetére
Szerintem a taxis látta a tükörben, de arról nem Ő tehet hogy a fórumtársunk nem az életszerűt választotta, inkább jobbról sodrósan kerülte.
Egyébként ha már 40-ről lelassított 20-ra, akkor miért a jobb oldalt választotta?
Tovább megyek, ha ekkora penge valaki a városban akkor illene tudnia a helyi szokásokat arra amerre jár, itt például a járdán vannak a parkolók és mindenki így keresi a szabad helyet.Szerk.: itt az előzmény link, valaki lemaradt volna, még csak egy hete megy az oktatás...
[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
#48525824
törölt tag
válasz Maximum1 #53832 üzenetére
akkor ha letarolok valakit a nyergessel, mert nem ismeri az adott viszonyokat vagy mert csak "ugy gondoltam" hogy arra esszeru mennie, akkor gondolom nem nehezteltek ram.
en itt befejeztem ezt a temat, tobbet nem is irok rola, azert engedjetek meg, hogy a hatosagnak jobban higyjek, mert a birsagot ok osztottak volna.
-
Maximum1
őstag
válasz #48525824 #53837 üzenetére
Aki nem ismeri az adott viszonyokat az nem így közlekedik, szerintem.
Te írtad az 50 ezret, azért egy pár száz juthatott a Thököly útra is belőle...[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz anorche1 #53836 üzenetére
Nem a hattyúdal címet kellett volna neki adni, hanem a hattyú halálát. A kiragadott párszáz "esetből" jó ha 5%-a ami tényleg húzós. Ha meg necces helyzetben vagyok akkor nem mutogatok, oktatok, hanem megoldom a problémát ha már a másik fél f@sz... Mellesleg ennek a csávónak szerintem autófóbiája és kényszeres mutogathatnékja van
-
MPowerPH
félisten
Kell keresnem egy nem tapered telot, mert a vaz atalakitoval sem fogad be taperedet. Suntour Epicon / Epixon 140mm mi a velemenyetek? Tudom, hogy ez a brand nem a csucs, de alig talalni masikat, ami jo lenne, es tudtommal mar sokat javultak.
Don't Tread On Me
-
Tothgera30
Ármester
-
Cathfaern
nagyúr
V-fék szereléshez (értsd: nem csak a fékpofához, egész fékhez) kell bármi extra szerszám, vagy átlagos biciklis / szerelős eszközökkel megoldható? Illetve milyet ajánlanátok? (munkábajárós, eredetileg trekking biciklire lesz, szóval nem kell semmi extra, inkább legyen tartós) Vagy nézzem ki ebike-ról az első szimpatikusat és az tökéletes lesz?
-
MPowerPH
félisten
válasz Tothgera30 #53841 üzenetére
No igen. Csak ugye ez alacsonyabb kategoria. Tartossag sem mind1. Ugyan ennyiert Fox -ok vannak hasznaltan.
Don't Tread On Me
-
MineFox54
őstag
válasz Cathfaern #53842 üzenetére
Milyen árban gondolkodsz?
Ami szerintem jó:
Tektro M530 nem annyira ócsó
Saccon FV96 (ha ez az, ami nekem van (kép alapján ez az), akkor nagyon durva, felütés van miatta a felnimben (első fékként használva)) Olcsó (én 1k/egy kerék árban veszem)
Avid Single Digit 5 Viszonylag "dága"
Esetleg BR-T4000, vagy BR-M422[ Szerkesztve ]
-
mike710
aktív tag
Sziasztok. A b-twin rockrider 540-el van valami tapasztalat itt? 120-ért van akciózva.Napi 10 perc munkába járásra kéne meg ha jön a jó idő könnyű terepre olyan heti 1x-2x 20km földút.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
tegnap megérkezett a mavic crossone kerékszettem. egyelőre annyit tudok, hogy a shimano rm33-as agyához képest ez gyönyörűen forog.
ha valaki nem venné meg a 11 sebis agy miatt nincs gond, mert a szetthez alapból tartozik egy hézagoló 10-eshez -
trialboj
őstag
Találtam egy rendkívül jónak tűnő bringát, de viszonylag sokat kellene autóznom érte, már cak hogy megnézzem, és mielőtt rászánom magam biztos akarok lenni benne hogy ez tényleg egy jó fogás lehet.
Cube LTD Race 2013
villa: Fox Evolution 32 FLOAT
váz: aluminiu double-butted, 18"
váltó: Shimano Deore XT M780, 30 sebesség
agy: Shimano Deore XT M785
hajtókar: Shimano SLX M552, Hollowtech II
lánc, fogaskerék: Shimano SLX HG81
Fék: disc hidraulic Shimano M505
abroncs: Schwalbe Nobby Nic210.000 Ft lenne
Nekem nyilvánvalóan nem kellene egy ilyen komoly villa, de ha pontos volt a,kutatásom akkor ez a teló újonnan majdnem ugyan ennyibe kerül egyedül... Kinézetre sem utolsó, a képek alapján eléggé megkímélt állapotúnak tűnik. Egyedül a fékről nem tudok sokat. Szóval a kérdés, hogy érdemes lenne 100 km-t utazni csak azért h megnézzem?... szezon végén, nem tudom mennyit lehetne még idén használni.
köszönöm
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
nagyúr
válasz Because #53848 üzenetére
11 sebességes agyakhoz szerintem mindig adnak 10 sebességes adapter gyűrűt. Legalábbis nekem a Zondánál is járt hozzá mert az is 11 sebességessel van szerelve de nekem is csak 10-es sor van rajta.
Majd ha már mentél vele írd meg mik a tapasztalatok. Majdnem én is Mavicot vettem igaz országúti szettet.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen