- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
ma A G85 külsőben és specifikációban is ígéretes.
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #208500 üzenetére
Moratórium vége majd fellendíti a piacot
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #208495 üzenetére
Legalább Gagarin űrutazására összejöhettem volna anyáméknek, mi?! 🤔🤭
6030D... kell újra fizetni mama, roller, elliptikus tréner, bringa, görkori megy a vaterára.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Ringman #208499 üzenetére
az oké, hogy a bandázs alatt fut a bovdenház, de ha a két bovdenház között nincs nagyon nagy eltérés a hosszában, nem biztos, hogy azt is fel kell cserélni.
vagy elég a hosszabbikat rövidíteni, és csak a másikat, amelyik nem elég hosszú, azt cserélni. (talán érthetően fogalmaztam )azt hiszem, kicsit én is belekeveredtem
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ringman
nagyúr
válasz rétisün #208505 üzenetére
én meg azt nem néztem, hogy a megvásárolni kívánt biciklinél külső a bowdenezés
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #208502 üzenetére
Gondolom ezt meg tanulnom kell... Shimano 3x10 -eset csukott szemmel allitom, ez valamiert nem megy. Valszeg vissza lepek vele a boltba, es mondom nekik, hogy nezzenek ra, mert sehogy sem jo. Holnap felhivom a boltot, hogy nezzenek ra majd Szombaton, reggel begurulok vele.
A bringa brutalis egyebkent, a 780mm -es kormany nekem szeles. Valahol 740-760 kozott lesz nekem az idealis igy elso blikkre. Ma csak a varosban kerultem egyet, meglatogattam par lepcsot, ami eddig a Scott -al nem lett volna jarhato. Ez ugy jon le, vagy eppen ugrik le, hogy eszre sem veszem, 1m -es szintet is eleg durvan abszolvalja. 2 bar -t hagytam most a gumikban, majd terepen megnezem, ez mire eleg.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Runner_fxr
Ármester
válasz böng ész ő #208508 üzenetére
Ez az 1X-es rendszerek velejárója, főleg 11/12 esetében. Ha amúgy normálisan működik, különösebb gondot nem okoz. Jó állapotú sor és lánc esetében inkább csak kicsit zajos tud lenni ha hátrafelé forgatod bizonyos fokozatokban, de amint egyre kopottabb lesz, esetleg már nem teljesen egyenes a fül, akkor már át is tud ugrani a lánc.
MPowerPH
Nem agysebészet ez se, de sokkal érzékenyebb mint egy 3X10 az biztos.
Én azt gondlom, hogy finomhangolási probléma lesz vele, nem több, de nyilván pontosabbat akkor tudnék mondani ha előttem lenne a bringa.Kell az a 780-as kormány, majd meglátod, csak menni kell vele rendes terepen.
A 2 bar nagyon sok lesz, valahol 1,3-1,5 között lesz ott jó tapadás.[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz sebgutkopf #208460 üzenetére
Csak el ne törd két ujjad mint én tettem
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
MODERÁTOR
válasz Runner_fxr #208510 üzenetére
A ParkToolos ürge az egyik videóban erre kitér. Mintha azt mondta volna, hogy ilyenkor nem a guide pully lessz a guide pully és azért is történik ilyen... majd kommentelte, hogy "simply do not do that".
Amúgy a 2x10-es 4100-as is ilyen nekem. Elméletileg jól van beállítva, mert minden shimano a shimano szerint nem cross shiftes, de a megfelelően nagy fogaskeréktől kezdve dobálja.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #208510 üzenetére
Arra mar rajottem, hogy vissza folosleges forgatni, ennel a rendszernel ez mar nem mukodik. A ferdeseg relativ, lehet csinalok egy kepet hatulrol, hatha ebbol Te tudsz valamit mondani, es megis a felfogatassal van a problema.
A 3x10 seb egyebkent mindenfele tekerve is sima volt abban a zonaban, ahol hasznalni kellett, azert fura most ez nekem.1,3 bar? Nem lesz az nagyon lassu? Lefele gondolom nagyon jo, na de folfele?
Nyilvan szoknom kell a geo -t es a kormanyt is, de jelenleg nagyon soknak tunik. Probalgatom, mi van ha beljebb fogom, es az mintha jobb lenne. Persze stabil, es bele sem merek ez utan gondolni, milyen lehet egy Enduro vagy DH ehhez a kicsinek tuno 150 -es rugouthoz kepest.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #208423 üzenetére
Bocsi, csak most vettem észre, a hozzászólásod.
Érdekes amit írsz, ebike tuned tagoktól függetlenül, az egy létező jelenség, hogy egyes típusú tagok és villák között van különbség azon a szinten, hogy a csillapítása mennyire reagál a beállításra. Van olyan tag ahol jobban rá kell tekerni a csillapítást, hogy egyáltalán legyen valami csillapításod, míg a másikon alig kell állítani, villáknál detto. Az ebike tuned annyit jelent, hogy a becsúszó falvastagsága nagyobb, tag és villa esetében is, tudtommal egyéb eltérés nincs. A nagyobb súly miatt kell a nagyobb merevség a telónak, ennyit variáltak rajta, persze a tévedés jogát fenntartom. Személyes tapasztalatom az, hogy ebike-ban a normál, nem túlfolyós tagok hamar elérik a határaikat ha kicsit durvábban használod a bringát. Az utóbbi két meridámban túlfolyós tagokat használtam, a régebbiben egy RS Super Deluxe, a mostaniban meg egy Fox DPX 2 Performance teljesít szolgálatot, ezekkel nekem bajom nincs. Nagyjából középre állítva pont jó. Nyilván ez erősen felhasználás függő, én azt szeretem ha viszonylag gyorsan reagálnak a telók, épp csak egy kicsit fogja meg a csillapítás visszafelé. Amire nagyon figyelni kell, hogy a villa és a tag egyformán dolgozzon. Általában én belövöm középre a csillapítást kezdésnek, és max egy kicsit a közép fölé megyek.
Ha egy telón túl erős a csillapítás, vékonyabb olajjal lehet kísérletezni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mobal #208512 üzenetére
Én is azon csodálkozok, hogy ennyire keresztbe váltva egyáltalán lehet hátra forgatni leesés nélkül. [kép] [kép] Gondolom ezen láncok oldalirányú toleranciái is nagyobb már (ami ugye elvileg lassabb váltást eredményezne, vagyis jó közeli vezetőgörgőt igényel a flexibilisebb lánc mozgatása) így elviseli az ilyen töréseket is...tény, hogy enyémnél akárhogy megpörgetem hátrafelé a 10, vagy éppen 51-esen sem hang, sem ledobást nem tudtam előidézni, a 3/10 XT keresztbe váltva hangosabb, darálósabb volt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz mobal #208512 üzenetére
böng ész ő
Jellemzően 1X11/12 rendszereken van ez a jelenség, máshol azért ritkább, persze láncvonal és adott beállítás, kopottság függvénye is.MPowerPH
Nekem pl az 1X12-es XT is darál ha hátrafelé tolom a bringát, de ezt leszámítva tökéletesen, csendesen fut hajtás irányban.Ezt így nem jelenteném ki, hogy nem működik ha visszafelé forgatod, az adott váz láncvonala is beleszólhat ebbe. Hallanom, látnom kéne azt a működést, de egy 1X12-es XX1-es rendszer sokkal nyersebben működik, mint egy vajpuha 3X10-es Shimano, az biztos. Viszont sokkal erősebb a rugója, terhelés alatt is gondolkodás nélkül dobja odébb a láncot és durva terepen is megbízható. Persze mindennek van negatívuma is, sokkal érzékenyebb arra, hogy egyenes legyen a váltó és a bowdennek is tökéletesen kell siklania (bowden jelen esetben nincs), szóval neked csak arra kell ügyelni, hogy egyenes legyen a váltó. Mindenképpen vidd vissza, állítsanak rajta.
2 bar-on semmi tapadásod nem lesz egy AM/Enduro külsővel, 1,5 a max. Aszfalton persze fújhatod keményre. 29X2,5-ös külsőmbe 1,2-1,3-at fújok. Kollégám a 29X2,3-as XC külsővel megy 1,2 bar-on.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #208517 üzenetére
Nezegetem itt a valtot, es szvsz nem teljesen egyertelmu, hogy mi szamit egyenesnek ennel. Ugye nincs viszonyitasi alapom, nem lattam meg elotte tokeletesre szerelve ilyet.
Okes, akkor megyek alacsonyabbra a nyomassal. Nekem meg ez is uj, 2.1 -es kulso utan, amit belsovel nem is tudtal ilyen alacsony nyomason hasznalni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #208519 üzenetére
Okes, pill, errol meg lovok egy kepet. Ravaltok a 6 -os fogaskerekre.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
Itt van a bringarol is egy kep. Majd jo fenyviszonyok kozott biztos csinalok par normalisabb kepet.
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #208521 üzenetére
Ez meglehetősen egyenesnek néz ki. 🤔... ha lassan forgatod hátrafelé látod a zaj forrását?... mint pl. először fennakad majd leesik a fogakra a lánc.
Szerk. látom megelőztek. 🙂... faxa a kerékpár, gratula hozzá![ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #208522 üzenetére
Akkor szenvedek vele tovabb.
Hasaggymeg: Ezert lett volna jo, ha Runner_fxr csinalja az uzembehelyezest. Nekem is egyenesnek tunik. Es ez elvileg mar kalibralt helyzet.
Itt a SAG pozicionalassal lesz a problema, szerintem. Hiaba tunik most jonak, nekem gyanus, hogy ott a bibi.Ebben a pozicioban nincsen zaj, csendes mindketto iranyba.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Runner_fxr
Ármester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #208527 üzenetére
Ez a beüléses dolog érdekes, hisz attól, hogy a hátsó tag összenyomódik az oldalirányú, bringa síkjára merőleges síkból nem kellene kimozduljon a sor, így nem is értem miért befolyásolja a 2 lánckerék, első és hátsó, egymáshoz viszonyított függőleges síkbéli pozíciója a váltást. Ha itt nézem legfeljebb közeledik pár mm-t a kettő egymáshoz, és fentebb kerül a hátsó, de hogy az miért befolyásolja a váltást, hajtást, számomra rejtély.🤔...lehet jobban kellett volna figyelni mértan órán?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz Ringman #208473 üzenetére
Rendben köszönöm a segítséget és Dark Archonnak is, meg mindenkinek, most elég sokat kellemetlenkedtem itt a topicban a napokban:)
2016-os speci allez sport,selle italia slr nyereggel!!
de kb 3000kmert használták, szerintem 175 ezerért jóár kb csak be van járatva,oké ez még talán nem a mostani Sora hanem a 3500 vagy 3550 (vm ilyesmi) ahogy utána néztem, azon szegecses a hajtókar, de ugyanúgy hollowtech 2.
Kicsi újabb, ugyancsak sorás országútik 200 ért mennek de azokkal meg kitudja mennyit mentek 🤔
Talán azért nem adták még el mert fehér..
Volt egy fekete egy hete kiskőrösőn azt azonnal eladták, pedig az leharcolt volt valamennyire..[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #208515 üzenetére
Köszi!
Abban mindenképpen megnyugtattál, hogy nem a felfüggesztés mozgásával szembeni ízlésemmel van a gond.
Nagy különbségnek valószínűleg tényleg nem kéne lennie egy ebike tuned tagnak és villának, mert ha csak magamat veszem alapul, akkor az én súlyom + egy ebike együtt is bőven abban a súlytartományban van, ami egy normál analóg gép és tőlem valamivel nehezebb bringás.
Az olaj tipped jó!
Egyúttal gyanús, hogy szervizeknél valjon a gyári olajokat használják, vagy valami egyéb márka vastagabbját. Lehet újonnan azok se úgy mozogtak, kivéve a vacsa új gépet. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #208517 üzenetére
Ezt az 1,2 bar-t godolom elől használjátok. Ez a nyomásértékek számomra is horror alacsonynak tűnik, ezt inset-el, vagy DH casing-es gumival használjátok?
Nekem idén összességében az lett a tanulság, hogy eddig elől 1,5 hátul 1,7 bar-on mentem, de kövesebb talajon feljebb mentem 1,6 és 1,8 bar-ra, különben nem bírják a gumik a gyűrődést (komplett bütykök szakadtak le, kivágások). Az oldalfalon így is szépen látszik a minta a kanyarokban deformálódástól és az oldalfal összenyomásától.
Azt már látom, hogy parkokba valószínű kellenek az erősebb casing-ek és a szekrénybe már olyan van tarcsiba hátra bekészítve, pedig már most se az alap védelmet használom.
-
M3nyus
aktív tag
válasz MPowerPH #208521 üzenetére
Úgy a legegyszerűbb finomhangolni ha leveszed a váltókart, kezedbe veszed és ahogy fényképezted hátulról belenézve elkezded az AXS váltókar kis gombját nyomvatartva nyomkodni a váltás gombjait. Hátulról könnyen látható hogy a lánc milyen távol van a következő fogaskerékhez képest.
Az alábbiakat ellenőrizném még:
Hátsó keréktengely meghúzása
Hátsó sor meghúzása (40nm)
Váltó felfogató csavar meghúzása (10-12nm)
FW frissítés a váltón és váltókaron (telefonon Sram AXS app)A váltótartó fület mindenképp ellenőrizném célszerszámmal, nem csak függőlegesen hanem vízszíntesen is lehet benne kis görbület.
Én vagyok M3nyus!
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #208531 üzenetére
Az összsúlynál(felfüggesztés szempontból) önmagában fontosabb a kerék-bringa tömeg aránya, illetve a bringa-bringás tömeg aránya, ezért van a +10 psi ráírva a villákra, ha ebike-kal van használva. Ugye ott a bringa jóval nehezebb, emiatt is viselkednek jobban lejtőn, itt kvázi van egy rugózatlan tömeg a kerék, és van két rugózott tömeg, először a bringa rugózott tömege, utána meg a rider tömege, nem együtt mozog a a bringa és bringás.
'92 Honda VFR 750
-
MPowerPH
félisten
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #208536 üzenetére
Na kíváncsi leszek mi a verdikt. Igaza van M3nyus-nak, ha ezen alap dolgok közül valamit kifelejtettek, az valóban okozhat problémát. Bár furcsállnám, mert egy szerelőnek ezek már annyira alap dolgok egy bringa üzembehelyezésnél, hogy álmodból felébresztve is.. kivéve persze a szoftver frissítése, mert lássuk be, az azért még nem hétköznapi, hogy a mobiltelefonnal állítjuk a váltót. Én sem találkoztam még túl sok AXS cuccal, párszor állítottam, nekem eddig még szoftver frissítés nélkül működött, nem volt gond. Viszont múltkor volt szerencsénk egy Sram Rival AXS-hez, ott valami miatt nem akart életre kelni az automata trimmelés. Kollégám szenvedett vele. Beállításnál én jobb szeretem amúgy hang alapján állítani, illetve érzed a pedálon is a kezeddel tekerés közben, hogy mennyire van benne az adott fokozatba.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz M3nyus #208534 üzenetére
Ez így már nagyon komoly, hamarosan (gondolom) már internetes kapcsolata is lesz a váltásnak (legalábbis telefonon keresztül) és pont a hegytetőn jön egy rossz frissítés egy buggal, mely elcseszi az egész váltásodat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #208537 üzenetére
A firmware -t azonnal frissitettem a valton, es a finomhangolast is ott kovettem, mennyinel tartok eppen.
Em nem vagyok hiva ennek bicajon, de lattam, hogy ez egy komplett rendszert is alkothat MTB -n. Teleszkopban, rugos tagban a Flight Attendant, dropper, AXS hajtomű pedal szenzorral...Nekem ez mar sok.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Yahhher
aktív tag
Sziasztok.
Biztos vannak itt olyanok, akik jobban benne vannak a témában. Kellene nekem hátsó tagba rugó, az alábbi paraméterekkel:
276x89 550 lbs vagy 10.5x3.5 550 lbs.
Nem találok az általam ismert helyeken. Ha valaki tud beszerzést, akkor szívesen venném, külföld is szóba jöhet.Üdv B.
-
rétisün
veterán
-
Friczy
senior tag
válasz rétisün #208543 üzenetére
Na akkor részletezzük:
A felállás ha jól értem, az, hogy az első fék a jobb oldali fékváltókarhoz megy, a hátsó pedig a baloldalihoz, ezt kéne megcsrélni, tehát a jobb oldali bowdent (házzal együtt) át kell tenni a baloldalihoz és fordítva.A menet: a bowdeneket kifűzöd a bowdenházból, és megcserled a bowdenházakat is. Viszont a bowdenházak a kormánybandázs alatt futnak, tehát a kormánybandázs leszedése nélkül nem oldható meg a művelet.
-
szimpláncsak
tag
Ennek amúgy mi értelme?
" Arról van szó, hogy az erdőket-mezőket átszelő, két és fél méternél keskenyebb utakat mostantól kiveszik a KRESZ (ottani megfelelőjének) hatálya alól, így azokat nem használhatják a járművek...........Ráadásul nem is csak a hagyományos üzemanyaggal hajtottakat zárják ki, hanem az elektromos gépeket, sőt a kerékpárokat is, így aligha a zajterhelés visszaszorítása volt a jogalkotó célja." -
rétisün
veterán
válasz Friczy #208544 üzenetére
nagyjából erről van szó, és ez lesz az utolsó hsz-em ebben a témában, mindenki úgy csinálja, ahogy akarja, bonyolítja a saját (vagy a szerelője) dolgát.
de én tuti nem bontanám le a bandázst, ha a bovdenházak hossza megfelelő, csak megcserélném a két bovdent, és befűzném, ahogy kell.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #208546 üzenetére
De ha át kell tedd a fékváltókart, mert egyik kettőt, másik tizenkettőt vált, akkor azt hogyan teszed bandázsbántás nélkül?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz szimpláncsak #208545 üzenetére
Nem ismerem az olasz kreszt, de általában biciklivel mindenhol mehetsz, ahol gyalogos is, csak max 20 kmph-val. Amúgy a 2,5 m-t kicsit szűk keresztmetszetnek érzem, felénk sok mezőgazdasági út sincs ilyen széles. Mondjuk ki is szokták rájuk tenni a behajtani tilos (kivéve mezőgazdasági járműveknek) táblát, szóval gyakorlatilag itt is ez van.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
szimpláncsak
tag
válasz parandroid #208548 üzenetére
Én úgy tudom 10kmph
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #208547 üzenetére
fékváltókart miért kellene áttenni?
ha váltottál már outi fékváltókarral, ( a Zasszony bringáján az van, ugye?) akkor tudod, hogy azokat nem lehet felcserélni, nem tudod a balos jobb oldalon használni, mivel a kar befelé mozdításával váltasz.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Egér probléma
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen autót vegyek?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- ASUS notebook topic
- Diablo IV
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest