- Mobil flották
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Android szakmai topik
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- iPhone topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Weareus
addikt
válasz f4lcon #289300 üzenetére
Bele.
Hogy ki lehessen fúrni, előbb még a tengelyt is le kellene fűrészelni. Nem tudom, megéri-e a fáradtságot-időt.
Nem is biztos, hogy sikerül.
Végül is 60-80k között már kapni újat is.Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
-
Weareus
addikt
válasz f4lcon #289302 üzenetére
RelakS: nem bizony, én is néztem. Akkor elengedős.
Ha végeztem, ránézek a pedálra. Hátha menthető. Mondjuk speckó pedálkulcs nincs.
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Tin
veterán
Ja, hát a pontatlanság a GPS-ek átka. Sima navi is kicsit pontatlan tud lenni, de ugye mászásnál jellemzően kisebb a sebesség, így feltűnőbb, navinál meg gondolom utánaigazít.
Konzolt szerintem árul a Hammerhead. Bár második bringához talán egyszerűbb valami olcsóbb garmin tartót venni, és akkor csak az adaptert rakod bele addig. De van aki eleve adapterrel használja.
-
Nem csak az, hogy pontatlan, hanem függőlegesen még sokkal pontatlanabb, te meg úgy is haladsz. Szóval egyszerre van, x, y, és z irányú elmozdulás, ami alapján, ha pontatlanok az adatok, algoritmus legyen a talpán, ha valami épkézláb dolgot össze tud hozni. Ilyenkor segít neki a speed szenzor, a barometer, a giroszkóp, meg a térképre vetítés, aztán az a vége, hogy vagy sikerül a szoftvernek szarból várat építenie, vagy nem. Szerk.: Ja, és ennek a számolgatásához meg nemcsak valami kicseszett jó szoftver kell, de mivel valós időben történik, valami durva hardver sem árt…
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tin
veterán
válasz parandroid #289305 üzenetére
Azt tudom, hogy a GPS függőleges irányban eléggé pontatlan, viszont a hosszúsági és szélességi koordinátákat általában rá lehet vetíteni a térképre a magasság nélkül is, ha feltételezzük, hogy egy felszín van. Éppen úgy, ahogy a navigációs eszközök a térképre raknak téged. A mászási jelzés amúgy akkor is pontatlan, ha a climb egy szakaszán sík van, tehát ennek nem sok köze van a magassághoz.
Egyszerűen késik a GPS jel, vagy annak feldolgozása lassabb, ezért késik a megjelenítés is. Ezt valószínűleg a térképen kikompenzálják, de ezen a Climberen nem, vagy kevésbé.
Ez valószínűleg a régi hardver pontatlanságából következik. Nagy jelentősége amúgy nincs, az látszik, hogy kb mennyi ideig lesz még erősebb az emelkedés, vagy nagyjából mikor ér véget, ennél komolyabban meg úgysem érdemes venni ezt. Olyan, mint a centire bemért szint az út során. Önmagadhoz képest van értelme mérni, "abszolútértéket" már kevésbé. Vagyis arra ott a Strava "korrekciója" (egységesítése).
-
Elvileg van is itthon Garmin-os tartóm. Lehet, hogy jó lesz az is. Igazából olyat akarok, amit a kormányhoz kell csavarozni. Csak még nem néztem utána, nem vágom melyiket érdemes megvenni.
Más: Csak megérte a felárat ez a gumi. Milyen céép!? [kép]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Na még egyszer: sebességet /időarányos elmozdulást bármilyen irányban úgy számolsz, hogy közben figyelembe kell venned a másik irányba történt elmozdulást is. Azaz ha azonos irányba is haladsz, ha közben a függőleges tengely mentén is elmozdulsz, akkor már az átfogó az elmozdulás, nem a háromszög alapja. A GPS meg nemhogy nem pontos, de mivel elmozdulásról van szó, a bázispont is számít, azaz, hogy az utolsó 1, 3, 5, 10, vagy 30 másodperc adataival is számol-e. Ezért van az, hogy már állsz, de még mindig mutat valamit a sebességmérő, vagy hogy már elkezdődött a mászás, de kb síkot mutat, vagy vége az emelkedőnek, de még mindig emelkedést mér. Ez kiküszöbölhetetlen, és hosszú távon így korrekt, de nyilván anpillanatnyi kijelzés néha fals lesz tőle.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
DonThomasino
veterán
Szeretnék venni egy bringát a következő paraméterekkel.
- minőségi könnyű trekking váz.
- 29 es kerék városi gumival.
- agyváltóval (esetleg single fokozat elől ha sima váltó)
- hagyományos V fékek
- merev villaLétezik ilyen?
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
dom1n0
senior tag
Csak nem birtam magammal es kimentem egy rovid 30kilire, orszagutival, megnezni ezt a ykywbike gatyat, elsore azt mondanam ar-ertek aranyban nagyon jo, betet ugyben viszont a bonavelo szamomra kenyelmesebb talan egy picit! Ha holnap kegyesebb lesz az idojaras, egy hosszabb utra is felveszem
-
dom1n0
senior tag
Akit erdekel egy
jumbovisma fele etkezesi howto nagyobb turakhoz: [link] -
(ex)Cat
senior tag
Mentem ma egy 40-es kört az új Kemolace gatyában. Hát egyelőre baromi kényelmetlennek tűnt. Mintha nem volna a helyén a betét. Persze biztos nem ülök tök faszán a nyeregben, de eddig nem vetem észre, hogy ennyire ferdén ülnék, hogy bal oldalt vagy 3 cm kilóg a betétből oldalra, jobb oldalt meg nem is éri el a nyereg szélét. Fur, mert ránézésre ez nem tűnt fel, de majd még tesztelem. Most egyelőre fáj a seggem
-
válasz DonThomasino #289312 üzenetére
Persze, cross trekkinget, vagy fitnesst keresel. Canyon, Cube vonalon biztosan van még választék is ezen belül.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #289261 üzenetére
Azé', mer terepbringával lehet menni aszfalton is, de ugyanez fordítva már nem az igazi. Ja, nem veszek gravelt. Még mielőtt...
-
Ringman
nagyúr
válasz DonThomasino #289312 üzenetére
V-fekkel nem hiszem, a legalsobb polcon es a nagyon kis gyartokon kivul nincs mar felnifek
-
jjeahh
nagyúr
válasz f_sanyee #289319 üzenetére
Az annyiért tényleg komoly vételnek tűnik. Nem tom még tart-e az akció, de ha még rendelsz egyebet is, itt vannak kuponok. Itt meg pár más kínai csoda márka is: [link]
szerk: haverom közben már párszor tekert az olcsósított Rion mezben, nagyon szereti, látszik is rajta, hogy nem az átlagos polieszter mez: [link]
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
Én bedobtam a kosárba múltkor valahol egy ilyen alap Garmin tartót. Na ez pont jó arra, hogy egy ritkán használt bringára felrakd, vagy mondjuk egy kölcsön bringára átmenetileg, hogy tudd használni vele a Karoo-t. Meg ez elvileg rámegy a stucnira is, asszem Hasaggymegnek van oda felrakva a computere, bár talán nem ezzel.
Ja, az új frissítést SE rakjátok fel, elvileg ez meg a ride-okat nem szinkronizálja fel a felhőbe. Srácok profik.
-
Tin
veterán
válasz parandroid #289310 üzenetére
Értelek, de ha a (felszíni) térképen működik a helyzet megfelelő visszajelzésen, akkor a mászáshoz tartozó keresztmetszeti térképen is illene működnie, hiszen mindkettőn egy adott pozícióhoz tartozó pontot és annak környezetét kell megjeleníteni. Az eszközre töltött térképen biztosan vannak magasság-adatok is, hiszen másból nem tudna a Climber számolni, vagyis ez a késés vagy pontatlanság vagy az eszköz/hardver/szoftver gyengeségéből fakad, vagy pedig a Climber implementációja ilyen. A pontatlanságot értem, persze, emlékszel a tavalyi beszélgetésünkre a síkon oda-vissza menetnél a GPS sebesség pontatlanságára a fordulókban. Amióta van a kerékagyon sebességszenzor, azóta pontosabb a sebesség kijelzése is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dom1n0 #289314 üzenetére
Na ettől aztán okos lettem, zab majd szénhidrát, szénhidrát, meg aztán szénhidrát és végül kis szénhidrát, továbbá szénhidrát, illetve szénhidrát. ...hacsak nem Jumbo Vismas vagy ez az egyenes út a cukorbetegséghez.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
avl
aktív tag
válasz Hasaggymeg #289327 üzenetére
ez hosszabb ...de tartalmasabb is: Dr. Rhonda Patrick: The Diet Essentials Your Body Shouldn't Live Without (But Probably Is!) - YouTube
-
A magasságadatok a térképen nem így működnek. Magasságvonalak vannak, nem teljes vetület (vektorgrafikus, nem pixeles). Annyi adatot az isten összes hardvere nem tudna tárolni, hogy minden négyzetmeterhez külön magasságadatot tároljon le. Nem mintha méterpontos tudna lenni (mármint ugye tudna, de nem hagyják) a gps.
Amit linkeltél tartót, olyat adnak alapbol vagy kettőt minden garmin komputerhez (plusz általában van benne egy aero tartó is). Még a 130 Plushoz is járt, a 1030-hoz kettő is. Amelyik bringán rendes méretű stucni van, arra jó. Én rövid ideig kényszerből használtam kormányon is, de a hajlítas miatt nem egyenesen állt a komputer, ami engem borzalmasan idegesített. Az MTB-men sajna nullás a stucni, oda kellett vennem egy aero tartót, de a cross trekkingen pl ilyen van.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tin
veterán
válasz parandroid #289329 üzenetére
Elfogadom, hogy így van a térkép tárolása, viszont még mindig nem értem, hogy ha a 2D térképen magán jól tudja mutatni és követni a pozíciót, akkor a metszeti térképen miért csúszik? És mondom, valóban sok út van benne, trailek is, sőt voltam vele erdőben, még olyan helyen is, ahol konkrétan nem volt út, és valószínűleg egy single trail volt, amit benőtt az aljnövényzet. Én nem mentem arra, de az útvonal megvolt, szóval gondolom a magasságadat is.
Ja tudom, ez a legolcsóbb tartó, de pont azért rendeltem, mert egy kölcsönbringára ezzel van a legnagyobb értelme felrakni a saját computert. Vagy asszonyéra, próbaképp. Szóval ideiglenes megoldásnak szerintem jó.
-
Útvonalvezetést könnyebb tárolni, mint magasságadatot. Az útra helyezést meg eleve a szoftvr végzi a szenzorok adatai alapján. Nem tudja pontosan, hol vagy, csak kitalálja (na jó, ez nagyon degradáló, konkretan izzad benne a processzor, úgy számol). Magasságadattal is így van, de ott csak a két magasságvonal közötti helyzetből tippel, csak ugye a szintemelkedés a két szintvonal között nem lineáris (sőt, váltakozhatnak benne a negatív, és pozitív értékek is). Barometer meg nem akkora segítség neki, mint a speed szenzor.
A tartó meg rendben van, persze, mondom, hogy én is használom. Bár a minap a raveman villogóval együtt volt benne a komputer, azért úgy nem volt stabil, csúszott már le oldalra. Persze a 1030 se kicsi, meg a gumi is öregszik, ami tartja.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
Bikeinn van smoove. Ma adtak fel nekem a csomit benne a waxal.
-
Tin
veterán
válasz parandroid #289331 üzenetére
Így már értelek, köszönöm
-
flash-
veterán
válasz ReFleXx #289259 üzenetére
nálam 499 eurót ír
de miéért 175ös hajtókar? 2024 van, már 180+ centisek is cserélgetik le 170re max vagy inkább az alá az a noname fék még nem is lenne gond,menne át a trekkingről az m6000 szett...
és ez a judy silver mit tud?mire jó/mire nem?fulton:én már tavaly is onnan rendeltem..
(meg muc off bam is van ha jól írod be a nevét,erre ma jöttem rá,mint ahogy a csomagpontra szállítás - dpd - is trükkös a bikeinn nél..
::de megvan a megoldás::
ha azt a várost adom meg ahol lakom akkor nem hozza ki ebben a városban azt helyet ahol át lehet venni a rendelést,de ha egy bizonyos másik szomszédos települést adok meg(az se mindegy melyiket!!) akkor a listában már ott lesz a városom is..de ez már nem újdonság, egy ideje így van csak leírom háta van aki nem tudja...érdemes szarakdodni ha valaki ugyanbben a helyzetben van)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Kro
tag
Nah átrágtam a dolgot és hirtelen felindulásból megszületett a döntés. Explore 2 lett az eredmény, navi oldalról ezt írják a leghasználhatóbbnak a szóba jöhető tipusok közül, nekem pedig java részt erre kell, így kap egy esélyt. Szerintem nincsenek olyan huuu de nagy igényeim, de ha nem válik be akkor megy a piacra. Remélem terepen is megállja a helyét. Szerintem garmin a legkönnyebben továbbadható márka ha oda kerülne a sor.
Viszonylag jó árban sikerült fogni egy új példányt. Hétfőn lehet meg is jön, csak jó idő is kellene a teszthez.Jól gondolom hogy tudni fogja a 2 bringa külön kezelését, annak függvényében milyen tevékenységet indítok? A lényeg strava-ba lenne, hogy lássam melyik bringába mennyi km-t tettem, illetve a szervizes app is onnan kapja az infót, mibe mennyit hajtottam.
-
Arra figyelmeztetlek, hogy ha google/apple maps, meg egyéb telefonos navik az elvárás, akkor borzasztó nagy csalódás lesz. Navigációban ezeknek a közelében sincs, nem is arra való (illetve persze jó lenne, ha jó lenne arra is, de egyelőre nem bírják megoldani).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
(ex)Cat
senior tag
Na majd számolj be a tapasztalataidról. Én is gondolkodtam ezen már, de valahogy sosem mertem megvenni, pedig a méret miatt tök ideális lenne.
Elvileg a beállított profilok alapján - csak úgy mint a többi garmin - ennek is külön kell kezelnie a kerékpárokat, szóval ezzel nem lesz gond.
[#289339 parandroid]
Gondolom itt azért a processzor lehet a fő limit. Persze ettől még lehetne jobb. Én mondjuk tervezésre nem igazán használtam a garminokat, de a feltöltött útvonalon azért - ha nem másztam le róla - tök jól elnavigált. Csak újra tervezni ne kelljenKözben egy teljesen más kérdés:
Akik forgatnak több láncot, hogy figyelik e beléjük tett km-t? Ill. hány km-enként vannak a cserék? ilyenkor megy a patentszem a kukába, vagy az marad a lánc mellett amíg csak lehet?[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz (ex)Cat #289340 üzenetére
Ha a processzor lenne a limit, akkor gondolom a Karoo sem tudná megoldani, de ha jól tudom az okés. Érdekes módon az összes többi gyártó navija szenved kisebb-nagyobb hibáktól, érthetetlen. Kíváncsi lennék pl. a TwoNaw komputerekre, elméletileg pont erre gyúrnak rá. Bikeinn-en találtam anno a márkát.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz (ex)Cat #289340 üzenetére
Ha forgatni akarod a láncokat, akkor érdemes olyan patentszemet használni, ami többször bontható. Elvilek a KMC-nek is van ilyen [link] , de a connex-et szokták agyondícsérni [link] , mondjuk ennek 11 seb-től már megugrik az ára.
Viszont van olyan patentszem, aminél külön felhívják a figyelmedet, hogy az csak egyszerhasználatos, mint pl. a Sram Eagle powerlink [link] , de elképzelhető, hogy azért ezt nem kell véresen komolyan venni. -
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #289337 üzenetére
Tényleg hasznos ha van az embernek műhelye. Könnyebb szerelni a kerekeket, ha nem a földön görnyed az ember ahogy én is szoktam.
chubby2o6: A KMC 10 sebességes patentszeme ami többször nyitható, na azt nehéz is összepattintani. Ilyenkor jól jön a párszáz Forintos Risk patentszem-fogó.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kro
tag
válasz parandroid #289339 üzenetére
Nem várok el Waze szintű útvonaltervezést, sőt azt megcsinálom inkább én.
Az elvárás csak annyi, hogy az én általam pl. pc-n megtervezett útvonalon végig tudjak menni a segítségével. Ugyan ezt, a teló+komoot páros gyönyörűen megcsinálta.
Ha jól gondolom ezeknek a címre navigálás nem akar menni valamiért, hogy vigyen el A-ból B-be és ehhez ő találja ki az útvonalat. Ezzel még együtt tudok élni.Illetve az még esetleg hasznos lenne ha tudna túrákat ajánlani egy adott ponthoz, mint pl komoot, az egy jó kis funkció. De ez sem lételem. A lényeg, hogy egy ride alatt az erdőben rá tudjam bízni magam és végigvezet az útvonalon.
Nah meg persze az alap funkciók amit most a bryton is tud, de az gondolom nem fog ki rajta.(ex)Cat majd beszámolok mire jutok vele.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Because #289336 üzenetére
Nem csak az ipar mondja, ez tényleg ideálisabb, nekem is bevállt, nőtt a pedálfordulatom.
de ismerek olyam versenyzőt is akinek szintén,és ez eleve jobb, csípőszög, stb., mindegy is, azt mondjuk végképp nem értem hogy egy 46-os női trekkinget(cube) miért árulnak eleve 175ös hajtókarral, 680as kormánnyal..(meg hulladék markolattal..). Legalább mérethez képest lenne ez méretezve, Országútin egy két gyártó igy is csinalja, Specinél is az 54es mérethez 170es hajtókart adnak eleve.Velotech ultra 1600 vs pro 1600
Utóbbit ismeri valaki? Ott nincsennek lumen adatok csak annyi hogy erős módbam 8órát bir. Vajon az mire elég? Mennyi ideig?
Ki melyiket ajánlaná, arra kell hogy 6-8 orát tudjak sotetben ugy világítani hogy lássak is 😄[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Weareus
addikt
válasz f4lcon #289302 üzenetére
Hát én körbefotóztam. Nem tudom, a fotókon látható az a rész, ahol ezzel a speckó kulccsal, amit írtál "neki ehetne esni"?
Ha ez valami célszerszám, van esetleg cikkszáma, ami alapján le tudnám vadászni valahonnan?
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #289347 üzenetére
Én meg azt nem értem, hogy miként adhatnak ugyanolyan hosszú hajtókart 160 és 190 cm magas, illetve 36 és 46-os lábú embernek...ezért sántít nekem kicsit ez a minélrövidebbannáljobb legújabb hqjtókartrend.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Politika
- Parfüm topik
- Mobil flották
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Off The Grid - Ilyen lesz Neil Blomkamp battle royale játéka
- Nintendo Wii U
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs