Hirdetés
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
ph A vállalat prototípusa kihagyott egy-két lépcsőfokot, ugyanis az elképesztő képfrissítési tempóhoz 4K-t párosít.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
válasz Kaci84 #215646 üzenetére
hát most ráköltesz pár tizest ,+szerelési díj még így is beljebb leszel szerintem jópárszáz ezer forinttal de te tudod! azért egy kerékpár nem egy bonyolult eszköz,a nagy baj általában látszik,+kicsit mész vele vásárlás előtt, +megkéred egyik bringás ismerősöd menjen veled,hátha meglát majd olyat amit te nem. írhatsz cheklistet is mert a vásárlás hevében vannak dolgok amiket az ember elfelejt.(na meg ne legyen körözött
persze picit nagyobb a kockázat,ha nem jön be továbbadodegyébként tanácsoknál vagy utólsóként vagy egyáltalán nem írják hogy kerékpár vásárlásnál a külső mennyire számít! technikát (bizonyos szintig) viszonylag olcsón tudsz cserélni rajta,de legalábbis számomra talán fontosabb hogy tetszen! ez hobbisport,nem másodpercek számítanak,ha olyan bringa van ami kifejezetten tetszik,az évek multán is jobban tud motiválni,csak ránézel és már érzed is a menned kell érzést biztos nem mindenki gondolkodik így,de számomra mindenékppen így van! inább legyen hátul egy fogaskerékkel kevesbb de legyen az a bringa kifejezetten szép számomra
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Ringman
nagyúr
válasz Khelben #215649 üzenetére
melyik a kényelmesebb neked hosszú távon, a koskormány vagy az egyenes? azt választanám.
ugyan nem voltam hosszú gravel túrán, de ha az outi a kényelmes, akkor dobj rá egy nagyobb kazettát roadlinkkel (ha megy a 34-es, akkor azzal mehet a 11-40T is).
meg szereznék egy karbon nyeregcsövet, az jó rezgéscsillapító, ha eléggé kinyúlik a vázból.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Khelben #215649 üzenetére
Ahogy nézem az útvonalat, mely elmegy rendesen a parttól fel a Balatont szegélyező meredek emelkedőkre a monti lesz a nyerő valami gyors, aprómintás gumival, felfújva 2-3bar közé.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csápájev
őstag
Szétrepedt a nyereg Tour trekking bringámon,kéne valami occó.
Van esetleg amit ajánlanátok,vagy tökmindegy mit veszek ebben az 5-10 ezres kategóriában? -
balintbaba
tag
válasz Khelben #215655 üzenetére
Tényleg elég sok aszfaltos rész, viszont vannak olyan részek is, amikre én nem nagyon vinnék országútit, 33-as abroncsok szerintem nagyon karcsúak.
Montival szerintem kényelmesebb, gravellel gyorsabb, de aki szélcsendben, síkon nem tud 25-ös átlagot tekerni montival az gyenge.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csápájev #215659 üzenetére
Ha ennyire "érzéketlen" vagy a nyeregre, akkor tényleg mindegy, más vért izzad míg megtalálja a megfelelőt. Ha egy kicsit komolyabban gondolod akkor van az összefoglalóban útmutatás, nézd meg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csápájev
őstag
válasz Hasaggymeg #215662 üzenetére
Épp teljesen a végét járja a bringa sajnos minden tekintetben,de még agyalok kibírjam-e vele a nyarat. Valami minimál kéne tényleg,erre már nem akarok költeni,viszont eladni se nagyon tudom,ha szétrepedt nyereg van rajta
-
ZolkoW
őstag
válasz Csápájev #215664 üzenetére
szerintem apróról 3 ezerért bármi..
Mondjuk nekem teljesen jó lett volna a decás 6-7 ezres is, csak nem volt elég széles. Meg az üzletben csak a kivágás nélküli volt, ez sem jött be utólag, de én finnyás vagyok nyergek terén.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Khelben #215649 üzenetére
Én személyesen a BBD-n nem voltam, de haverok igen, illetve voltam a BBD szervezőinek más graveles eseményén. Ha nem a teljesítmény a lényeg, azaz nem konkrétan a dobogóra pályázol, akkor a tapasztalatok alapján én a montit javaslom, sokkal kényelmesebb lesz. Esetleg egy XC-re optimalizált mintájú gumival (Rocket Ron, Ikon, stb.). Ha fel tudsz dobni a 32-es tányér helyére egy nagyobbat, talán segíthet valamennyit, de igazából ha nem versenyezni mész, akkor tök mindegy, hogy néhány helyen a 32x11-et kihajtva pihenve gurulsz, ahelyett, hogy a vázra feküdve nyomnád még erőből
-
madmike
őstag
válasz Maximum1 #215669 üzenetére
Nem semmi, ennyiből levágni hogy IX-es akna
Tény ami tény, vannak technikára és állóképességre is kemény utak. De ha arra vágyik az ember itt is lehet szántóföld melletti lankás utakon andalogni.
A Gete egy gravellel jó móka lehet. 10ből 9szer montival se tudom végigtekerni a legmeredekebb köves szakaszt
[ Szerkesztve ]
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
RexpecT
addikt
válasz Khelben #215649 üzenetére
Én montival megyek, csak vennem kell még 2"-os külsőket. Valszeg Conti Race King lesz.
Elvileg ketten vagyunk a topikból akik tuti mennek, a többiek a magas árat látva visszaléptek, vagy gondolkoznak még(ami érthető teljesen).Más:
Kipróbálnék egy ilyen cangát nagyon szívesen, kár hogy 1,5 milla csak a váz . -
Toobee
veterán
Mérsékelten volt járható a mai útvonalam. Volt benne pár szakasz, ahol csak görgőztem. Meg kellett állni megint takarítani, már nem forgott a kerék.
https://barbieripnk.hu/
-
Kaci84
őstag
válasz flash- #215652 üzenetére
Há ez az, hogy még nem tudom. Hajlok a használta és eddig is nézegettem őket de egyelőre nagyon nehezen tudom megállapítani hogy mi lenne jó vétel és azt mennyibe kerülne felújítani.Valahol láttam egyben 105 szettet 240 000 Ft-ért. Na most bőven 400 000 fölött vannak azok a bringák melyen ez van. A maradék ból ki lehet hozni vázat kerekeket fékeket stb. Vagy arányaiban ugyanezt Tiagra vagy Sora szettel? Illetve érdemes-e?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz potyi23 #215668 üzenetére
Hát azt jól tetted, gratula hozzá. ...mellesleg ilyen sorom és hajtóművem szuperál most nekem is.
#215672Toobee...munkahelyeden amolyan csodabogárnak számítasz aki ebédszünetben ebéd helyett elmegy tekerni egyet? 🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lacerta
aktív tag
válasz RexpecT #215671 üzenetére
Kipróbálnék egy ilyen cangát nagyon szívesen, kár hogy 1,5 milla csak a váz .
Hű, a Pinion régi vágyam, ha beütne a lottó 5-ös, újítanék egy analógot és egy villanyosat is. Meg egyet az asszonynak, nyilván.
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #215675 üzenetére
Igen, már leszoktak róla, hogy hívjanak ebédelni
https://barbieripnk.hu/
-
itouchfan
senior tag
válasz Toobee #215672 üzenetére
Nekem reggel még jó volt a földutas részeken is, inkább fagyott volt, mint nagyon sáros. Jól nézett ki a reggeli János-hegy.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Kaci84
őstag
Átnéztem a hsznált bicókat és találtam 3-at ami úgy-ahogy akár meg is felelhet nekem és árban is lehet akár jó.
Újban odaáig jutottunk, hogy Dechatlon Triben RC500 280e vagy Merida Speeder 300 390e, esetleg Giant Fastroad SL1 410e lenne a jó.
Jó esélyel gumit és ülést cserélnék, főleg a Tribanon.A használtak:
Specialized Crosstrail trekking kerékpár Deore cuccokkal 155e
[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz ZolkoW #215639 üzenetére
Köszönöm a tippet. Pont ezen jár az agyam.
Gumi cserénél tudatosult bennem, miért ilyen nehezek a trekking kerékpárok. Valami brutális nehéz az első kerék az agydinamó miatt, ráadásul a hátsó se karbon súlyban van. El is gondolkodtam egy kerékcsere ötletén.
Nekem ez jutott ma reggel -2 fok. 1 óra után elkezdtek fázni a lábujjaim.
-
zsola32
őstag
válasz Kaci84 #215680 üzenetére
jófogáson van most egy speeder 500-as, elég jó árban... a méretet nem vágom, mi kell neked.
ha nem nyomod fel maxra a Speederen a Detonatort (gumi), akkor simán vállalható.
nekem első alkalommal maxra lett fújva (régi beidegződés, még fiatal koromból... akkor ha jól rémlik lazán 8 bár fölé nyomtuk a gumikat) hozta is rendesen az úthibákat.Ha jól látom még Te sem tudod, milyen bringát szeretnél. A Fitness azért haladósabb, a másik meg komfortosabb talán. Ha nem nyomkodod a stoppert, csak élménybringára vágysz, lehet hogy egy teleszkópos bringával is nagyon boldog leszel.
-
válasz Kaci84 #215680 üzenetére
Ha telik rá, akkor a Merida/Giantből amelyik tetszik. Az mondjuk durva, hogy egy alap Shimano fék nem fért bele ennyiért. Azok a tektrok nem. tudom, milyenek. Ha kompromisszumot kell kötni az ár miatt, akkor a sorás decás. A linkelt használtakat én elengedném, hiába olcsók (nem annyival olcsóbbak, mint amennyire elavultak, gyengébbek).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
zsola32
őstag
válasz parandroid #215683 üzenetére
a tektro fék nem sem jön be, agyalok egy másik fékrendszeren...
elméletileg van 105-ös tárcsafék, de nincs hozzá fékkar. Kérdeztem egy szerelőt, hogy össze lehet e kombinálni egy Shimi montis fékkart, egy 105-ös fékkel, azt mondta koránt sem biztos, hogy fog rendesen működni.
"B" megoldásként dobok rá egy Deore vagy XT tárcsaféket.
(nálunk azért vannak lejtők rendesen Pécs környékén)[ Szerkesztve ]
-
Kaci84
őstag
válasz parandroid #215683 üzenetére
Triban nem lenne rossz, festés nem az igazi meg más is írta, hogy az ülést azonnal cserélte meg a gumikat is. Nekem is biztosan kellene a legjobb, mert a hétköznapi székek is sokszor kényelmetlenek nekem.
Nekem az a B'TWIN nem tűnt rossznak Tiagra szettes gépek elég drágák, azon meg a gumi is cseréléve van már, sárvédő is van ami nekem jól jöhet néha. Talán alkudni is lehet. Perzse ha azt mondjátok nem akkor nem erősködök.
zsola32: Sajnos nagy nekem. SM, M lenne jó. Valóban még nem érztem 100%-ra, de nem dőlök akardomba ha nem lesz jó. Kényelem a legfontosabb nekem és nem tudom, hogyan osztozik az ülépozició, kormány a könnyű tekeréssel és haladással.
-
addikt
Hali,
Sikerült elállítanom a teleszkópom. Rácsavartam adaptert a kerékpumpára, mondom, jó lesz az. Nem lett, sikerült kiengednem az összes levegőt belőle. Felfújni meg fel tudom, de képtelenség olyan gyorsan lecsavarni azt a hülye szelepet, hogy ne engedje el a levegőt. Az autó szivargyújtós pumpájával nagy nehezen sikerült használható állapotba hoznom, de elég puha így is.
Mennyi nyomásnak kell egy ilyenben lenni? Illetve, gondolom, a telópumpa ilyen rányomós, amit azonnal oldani lehet. Anélkül van esélyem ezt normálisan felfújni? Csak lehet kapni valami adaptert, nem?
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
zsola32
őstag
válasz Kaci84 #215685 üzenetére
igen, azt a bringát is néztem a jófogáson, elől csak 1 tányér van, ezt vedd figyelembe.
ha teleszkópos bringát választasz, tuti hogy kényelmes lesz, emelkedőn, illetve sík terepen lezárod a teleszkópot, akkor azért tudsz vele haladni. lejtmenetben kiengeded, tényleg komfortosan tudsz gurulni.
nagyobb túrákat is le tudsz nyomni, (balaton körül, vagy részleges kört), és szerintem 20-22 km/h átlagsebesség simán meglesz vele. (persze nem tudom mennyire vagy kondiban)
Ha elöl 3 tányéros bringád lesz, a falon is fel tudsz vele tekerni, nem lesz legyőzhetetlen akadály előtted.A fitness bringa azért más műfaj, a teleszkóp hiánya miatt teljesen más érzés...
Én 50 éves múltam, igazából egy versenybringa lett volna az álmom, de mivel elég trotty a derekam, maradt a fitness, és picit olyan "mintha verseny bicót tekernék"
Én teleszkópos bringáról ültem át a fitnessre, de 30 éve egyértelmű hogy versenbringám volt, nálam az volt a nagy szerelem.
Nekem a sebesség hiányzott, meg a gyorsabb haladás.Végig kell filóznod, hogy merre indulsz, mindkét bringának van előnye és hátránya.
(ha telós brinyód lesz, egy Deore szettel már nem nyúlsz mellé, ha vigyázol rá nagyon sokáig hű társad lesz) -
bardi
aktív tag
válasz Dark Archon #215686 üzenetére
Telópumpa nélkül nehéz lesz, max olyan kompresszorral, amin a fejet folyamatosan nyomva kell tartani a gumira, néhány benzinkúton van olyan. Csak azok meg értelmes nyomást nem tudnak csinálni.
A szükséges nyomás amúgy nagyon teleszkóp, súly és felhasználásfüggő.'92 Honda VFR 750
-
jojjer94
csendes tag
Sziasztok!
Szerintetek még van méter ezekben a tányérokban ?
A kicsi szerintem még vállalható, a nagy viszont már necces ?!A tányérok amúgy pont egy Triban RC500-ról valók.
Nyereg valóban eléggé gyenge minőségű.Én tettem rá egy Continental Double Fighter gumit 35C méretben, egy RD-M772 váltót, illetve a fékeket cseréltem Spyre-C-re.
Használtan vettem, 2020 évvégén pár hónaposan 165e, gumi 10e, féknyeregszett 20e, a váltót sikerült 6e-ben elmarni.
Így 200e-ből kaptam egy low budget Gravel-Túrázós-Téli kombót.
90kg vagyok, itt a Bakonyban és a környékén akad bőven lejtős terep, eddig jól bírja a strapát90kg vagyok, itt a Bakonyban és a környékén akad bőven lejtős terep, eddig jól bírja a strapát.
-
-
Kaci84
őstag
válasz zsola32 #215687 üzenetére
Sokszor éreztem eddig úgy, ha jön egy egészen enyhe emelkedő már kényelmetlen és kezdenek égni a combom és akaratlanul is elkezdem a kezemell is nyomni a lábam. Volt, hogy kikapcsolatam a combizmokat és csak karral segítettem rá és majdnemhogy könyebb volt úgy. Mintha nem lenne jó az anatomiám a bringázásra vagy fogalmam sincs. Lehet fejenállva kellen bicóznom. Ha már így van jó lenne ha a technika minnél inkább megkönyítené a tekerést.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kaci84 #215692 üzenetére
Úgy kell bringázni ahogy vezetsz, amint nehezedik a terep és a számodra kényelmes csapásszámot már nehéz fenntartanod visszaváltasz, és ezt addig teszed mígnem olyan könnyen megy a pedálozás, hogy bár lelassulsz de még bírod tartani a csapásszámot... vagy elfogy a sebesség.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz zsola32 #215684 üzenetére
én Shimano Altus (BL-MT201) fékkarral használok GRX-400 (gravel-outi) fékeket, szerintem ugyanúgy működik vele, mint a gyári, elég gyengécske BR-UR300 fékkel.
mármint maga a fék jobb, csak nincs különbség működésben miatt, hogy (elvileg) nem összepasszoló fékkar-fék párosítás.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
itouchfan
senior tag
-
flash-
veterán
válasz Kaci84 #215692 üzenetére
a technika nem fogja megkönnyíteni a mászást.
én ugyanazon a dombon 5 kilóval nehezebb testsúllyal jelenleg (de 5 kilóval könnyebb országúti kerékpárral) semmivel sem megyek fel gyorsabban, mint amikor 5 kilóval könnyebb voltam de a trekkinggem nehezebb volt 5 kilóval(ez egy rövid 1.5km-es 5% os emelkedő állóképesség pedig jó most is)trekkinggel sem kellene hogy égjen a combod! (én nehéz trekkingel is tudtam "repülni felfelé ha megvolt a kellő edzettség)érdemes lenne egy pedálfordulatmérőt beszerezni,és törekedni a magasabb pf-re . de gyanítom hogy "alacsony" (50-60kb.) pf-el mehetsz ami nem jó, minenképpen menj pörgetősebben. nem kel pattogni a nyeregben,fokozatosan emeld,ehhez nekem is évek kellettek, illetve egy kisebb hajtókart könnyebb megpörgetni szerintem.Persze lassabban fogsz menni,majd több ezer km után már nem,de ez ilyen sport,itt alapvetően keringésből tekerünk nem erőből,a keringést meg pörgetéssel vesszük inkább igénybe.
de az a kerékpár sem biztos hogy jól van beállítva mennyire van kinyújtva a lábad?
nem vagyok bikefitter,de nekem az a két tipp sokat segített a beállításban hogy üljek rá a nyeregre, támaszkodjak a fal mellett meg, és legyen olyan magasan a nyereg amikor még a sarkammal szépen tudok tekerni.illetve még éppen ne mozogjon a csípőm tekerésnél,millió dolgot lehet ezzel kapcsolatban mondani, de indulj ki mondjuk ezekből kezdj kisérletezni és indulj el tekerni ,közbe érezni fogod és majd megállsz állítgatsz,próbálsz emelkedőzni,kicsit szokod,kicsit állitgatsz,és majd ki fog az alakulni.de tartózkodj a szélsőségektől,mindig kicsit állíts,és tekerj sokat, mert hozzá kell "erősödni"(törzs-nyak,stb) ha "benne vagy" akkor a tűréshatárod is nagyobb lesz,ahogy egyre többet tekerek úgy tudom távolabb vinni a nyerget és a kormányt egymástól,mondjuk én erősítek is törzsre(plank,haskerék,felülés tárcsával,stb)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
zsola32
őstag
válasz Kaci84 #215692 üzenetére
értelek, itt megint előjönnek a különbségek...
ha van egy 10-11 sebességes rendszered, és tudsz "pergetni" egy csapásszámot tartani, akkor relatíve kevésbé fáradsz el, mivel finoman tudod adagolni az áttételeket. (ergo hiába jön a "pici emelkedő, addig állítod az áttételt, hogy megmaradjon a felvett pedálfordulatod)(nálunk a Mecseken van néhány "lábdarálós" rész, sík terepből, 8 százalékos emelkedő, majd ugyanez lejtőbe, és aztán enyhe emelkedő... ezek a pályák, darálják rendesen a lábat, itt nem mindig lehet tartani a pedálfordulatot)
ha erőből nyomod (és nem markáns emelkedőn) akkor kidurransz hamar...
erre lehet hogy megint jobb a telós bringa.én a páromat tanítgatom, hogy ne erővel, hanem pedálfordulattal tekerjen.
Mondjuk egy MTB-kal gyorsan rájön az ember mi a lényege a dolognak, kell hozzá pár emelkedő... -
arcitec
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest