- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24+ és a Samsung Galaxy A55
- Mobil flották
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz parandroid #260799 üzenetére
Ha vennél egyet ,akkor a Orbit átveszem jutányos áron...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mai lábas...karcos...véres... Brutális mi van itt a fóti dzsumbujban, ruha, bőr nem marad rajtad néhány kör után.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz parandroid #260799 üzenetére
fahrrad.de
- Ez többször felmerül itt, mintha szállítanának Magyarba. Az ár is több lenne, ha igen. + 8% úgy tudom.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
eddie1978
aktív tag
válasz Dark Archon #260757 üzenetére
Van egy olyan aspektusa is a dolognak, hogy gyártási költség. Kónuszost nem szükséges olyan pontosan legyártani. Majd beállítod amilyenre akarod. Plusz ahogyan korábban elhangzott, a menet nem tájol. Ennek ellenére tapsikol az egész kerékpáros sajtó a menetes középrészekhez. Az iparist már érdemes pontosabbra megmunkálni. DT azt hazudja magáról pl a 240s agynál, hogy ők úgy építik fel a tűréseket, hogy beépítve fog ideális körülmények között futni a csapágy. Mavic Allroad kerekem az "lazább" megoldást használ. Van benne egy hullámos alátét, ami kiküszöböli az eltéréseket és ad egy előfeszítést a csapágynak.
Ez egy dobd el világ. Nem cél a tartós termék előállítása. Ott van a hátsó váltóm. A rögzítő csavar a váltó testhez van illesztve. Semmi persely, amit kopás estén kicserélhetsz. Dobd el a villanyváltót egy év után. Ez volt az XT Di2-nál és most a SRAM-nál is. -
válasz vallas #260802 üzenetére
Nem lenne előrelépés. Másrészt nemigen van szükségem ennel többra Amúgy is, Orbie kicsit a szívemhez nőtt. Bár lehet azért, hogy kéne rá szerelni egy elektromos váltást, kb ez az egyetlen dolog, ami érdekelne upgrade szintjén. Mennyire kell vajon egy meglévő 105-öt szétrobbantani, meg mit kell cserélni benne, ha elektromosítani akarja az ember? No meg mibe kerülhet egy ilyen móka?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
őstag
válasz parandroid #260806 üzenetére
Szerintem féken és hajtókaron kívül mindent cserélni kell....
Akkor majd a 105-s bovdenest veszem át jutányos áron
2000 euro [link] nem pénz érteMikor hazajöttök egy PH-s kör mint múltkor?
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
robee19
tag
válasz szimpláncsak #260709 üzenetére
Decathlon-ost linkelnéd, mert én rohadtul nem találom az oldalukon? Már ezerféleképpen rákerestem.
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #260776 üzenetére
Igen, de már csak nagyon ritkán vagyok aktív, a Bikemag.hu fórumán szoktam írogatni csak - ahol már alig maradtunk páran. Itt viszont nagyon népes a tábor és zajlik az élet!
7.36 kg volt a rekord 2019-ben, 1x11-es XTR váltással, 1195-ös 10-42t SRAM sorral, 2.1-es Thunder Burt tubeless külsőkkel. Most ~8.1 kg így pedállal, kulacstartóval.
Vannak ötleteim egy könnyebbre, de megszoktam már és ez egyszerűen elpusztíthatatlan. Igaz, 1250g a váz (egy Orbea Alma OMX 900g alatt lenne), kerékszett 1295g (manapság vannak kiló alattiak is - bár az árak színvonala, ugye...), satöb'.
Meg előbb a zsírpárnákból kellene ledobnom 2-3 kilót, voltam én ennél 3 kilóval könnyebb is, 2 és főleg 3 éve. (-: -
rétisün
veterán
válasz vallas #260807 üzenetére
"Mikor hazajöttök egy PH-s kör mint múltkor?"
mehetek én is? tavaly lemaradtam....
nem akarsz te karbon outit, kezdésnek jó lenne egy alu (Canyon ) akár használt, jó állapotú is....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
válasz vallas #260807 üzenetére
De ez ultegra… A 105 di2 szett csak olyan 1200 de abban minden benne van, a fékek, tárcsák, kazetta, első hajtás hajtókarostul, amiket tuti nem kell cserélni.
Amikor a bicajt vettem, 1000 euróért volt a manuál 105 helyett ultegra di2 opció. Kicsit bánom, hogy akkor nem mentem bele.
Ja, Ph!-s kör mehet, nem terveztünk semmit, viszont sajnos csak rövid időre leszünk otthon, úgyhogy nekem csak két hétvége jöhet szóba, az aug 20-i, meg az utána jövő. De amúgy többnyire hétköznapokon is ráérek. Idén mia terv? Buba, de ezúttal végig, vagy Balaton-kör?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #260779 üzenetére
Az én agymenésem, mégis mindenki velem ért egyet. Fordítva ülsz a lovon talán. Nem pénisz méregetés, csak unom, hogy mindig nekem írogatod a dolgokat. Talán a tények magukért beszélnek. Úgyhogy ha kérhetem kímélj meg a hülyeségeidtől.
Talán azon is el kéne gondolkodni, hogy már rég meghaladta az ipar az STX váltót és a kónuszos agyat. Mert kábé ennyire vagy képbe a dolgokkal.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #260811 üzenetére
mecha 11 -> di2 12-nél a fék, tárcsa tuti maradhat, elvileg a 11 sebis hajtókar is jó (nem hivatalosan), de lehet erre rosszul emlékszem.
+ a beszerelési díj sem lesz olcsó szerintem a vezetékelés miatt.
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #260813 üzenetére
múltkor tekerés közben elhagytam a zebrán, nem örültem neki.
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #260811 üzenetére
Azt hiszem akciózták a 105-ös gruppót, volt 1000 euró alatt is madzsar áfával a nagy német oldalakon.
Teljesen szét kell szedni a gépet, még a középrészt is ki kell ütni, mintha teljesen újraépítenéd a kerékpárt. Ha jól emlékszem annyira nem szeretsz szerelni, majd a szerelő szív vele.
Ringman: Szerintem már az sem olyan bonyolult a tárcsás Di2-nél, így jobban átgondolva parandroid gépén csak a váltó bowdeneket kell kihúzni, hidrós bowdeneket sem kell cserélni a fejcsőben. Kiütik a középrészt, behúznak egy vezetéket az akkumulátortól a hátsó váltóig és jóidő.
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz andrisbandi #260813 üzenetére
Nekem ilyen adalpterből a Shimano féle (sm pd22) van egy 520-as pedálon, de nem szeretem. Valahogy sosem úgy áll ahogy kéne és olyan furcsa érzés rálépni is. Nekem jobban tetszenek a "rendes" kétoldalasak, mint amilyen az eredeti kérdésben is volt.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz semmiho #260809 üzenetére
Szerintem is el lehetsz kicsit hízva és lustulva, bár egész júliusban alig volt esős rossz idő neked mégis csak 25 KOM jött össze, és itt van egy hét lassan el is telt augusztusból is, de te még alig kapartál össze négyet. ...nem tetszik ez nekem! 🤨😆😆😆
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz balintbaba #260816 üzenetére
Ahogy utánaolvastam, két probléma lehet, egy, hogy a mechanikus 105 csak 11 sebis, a di2 meg 12-es, szóval ott új kazetta mindenképpen kell, illetve kérdés, hogy van-e kialakítva hely az akkunak, meg az akkutól a váltóig vezetékhely. Összességében rohadt drága, és tiszta szívás, redditen is arra jutottak, hogy ha nem magadnak csinálod, és tudod biztosan, hogy mit csinálsz (illetve el tudod adni a kiszedett cuccokat), akkor jobb venni egy új bicajt elektronikus váltással. Amilyen akciók vannak, legfeljebb nézegetek egy új Orbeát. De az nem idén lesz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
robee19
tag
válasz andrisbandi #260813 üzenetére
Igen, a külföldi deca oldalakon megtaláltam én is, de a magyar oldalon nem.
-
andrisbandi
őstag
válasz zsocy #260817 üzenetére
Shimano PD-EH500 egyoldalas patentpedál
képNekem is
- De leoltottak anno, ne ajánlgassak már ilyet, tök mugli. A bepattintós műanyag a f4asza cucc.Egyszer megtaláltam egy rendrakáskor, rég volt már használva, több bicajon is, de azért szép maradt. Meghírdettem, azonnal lecsaptak rá Kitúrták az archivált hírdetést is páran, rákérdezni esetleg eladó e még.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #260819 üzenetére
Egy ilyen kitben minden benne van, a 12 sebis sor is. Az átalakítást én is meg tudnám csinálni, pedig biztos nem én vagyok a legjobb hobbi szerelő a topikban. Az akku szerintem elfér a nyeregcsőben, de ha nem, igazából bárhol lehet neki helyet találni a vázban. Nagyon megkönnyíti a szerelést, hogy félig vezetéknélküli az ú tárcsafékes Di2.
Az ár miatt megint lehet szidni a japánok üzletpolitikáját - OEM piac mindig hatalmas kedvezményt élvez náluk.
Ja és fenntartom, hogy egy országútira minden más alkatrésznél, kütyünél jobban megéri az elektronyos váltás.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz AH-Thfrstmkd #260798 üzenetére
Aprón szoktak lenni, pl. Testbike múltkor is láttam legalább 3 eladónál. Régi 3x9-es Deore XT. Azt hiszem M770 a pontos típusa, de régen volt már.
-
Toobee
veterán
válasz parandroid #260799 üzenetére
Sajna én is elcsábultam, pedig azt terveztem, hogy őszig stratégiai kivárást csinálok
https://barbieripnk.hu/
-
addikt
-
dom1n0
senior tag
válasz andrisbandi #260804 üzenetére
mindenhol +8% németből, úgy hívják sajnos hogy ÁFA
-
Lacerta
aktív tag
válasz Dark Archon #260757 üzenetére
Ezredre senki sem, de én speciel akkurátusan 0-ra ki szoktam venni a hézagot.
A mélyhornyú golyóscsapágyaknál meg hézagosztályok vannak, és megsúgom, hogy nem mikronosak.
Fenntartom a véleményem, hogy igazából mindkét megoldást meg lehet köpködni, és jogosan.Az igazán korrekt az lenne, ha ferde hatásvonalú ipari golyóscsapágyakat alkalmaznának, köszörült tengelyeken, de menetes tengelyvégekkel, és a csapágyhézagot anyával tudnád beállítani.
Csak ez helyigényes, nehéz és drága megoldás, a bicikligyártók pedig inkább a monolit megoldásokat kedvelik ( mint a repülőgépipar is ) .
-
Lacerta
aktív tag
válasz ivana #260778 üzenetére
Beállításon a csapágyhézagot értem.
Mélyhornyú golyóscsapágynál ez adott, és a kopással nő, a kónuszosnál van játéktér.Eleinte a motorokat is kónuszos csapágyakkal szerelték, pedig voltak már akkor ipariak is. Mondjuk akkoriban az ipari drágább volt.
Biciklinél azért tudott megmaradni a kónuszos, mert kisebb a helyigénye azonos terhelhetőség mellett, illetve motorkerékpáron nem jellemző az axiális terhelés a kerékcsapágyakon, biciklin viszont igen.
Ez az axiális terhelés a leginkább erős taposáskor a kerekeken fellépő billenőnyomatékból származik, ami motoron nincs.A gyártók nem hülyék, pontosan tudják ők is, hogy a mélyhornyú golyóscsapágy nem csípi az ilyesmit, azért találták ki a boost-os agyakat is, mert nagyobb bázistávolságnál azonos nyomaték kisebb tengelyirányú erőket jelent.
Nem azt mondom, hogy nem működik, csak nem elég korrekt műszakilag.
-
szimpláncsak
tag
válasz andrisbandi #260813 üzenetére
Igen, ez van és már én sem látom a hazai webshopban. Szerintem sem kényelmesek ezek az adapterek. A BBB az lenne csak abból sikerült elhagynom az egyik felét mert nem pontos a mérete Ezért kéne valami fél spd. Amit linkeltem meg azt írják, hogy ipari csapágy, cro-mo tengely és "csak" 330gramm. A kinézete nem tetszik de az pedálnàl annyira nem érdekel.
Ringman : Nekem is eltört, pedig honlapon a videóban bizonygattàk, hogy hány ezerszer tesztelik a nyitást/zárást
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #260835 üzenetére
a dekás szerencsére nem tört el, csak már kilazult pedig max 10x szedtem le és raktam vissza.
mikor még a time atacot használtam, akkor volt flip-flop pedálom, de az sem volt túl meggyőző. (ezt is el kellene már adni, a sima mx2-vel együtt), jó pedálok, de nekem az oldalirányú szabad mozgás annyira nem jött be, meg kicsit magasabb, mint a sima spd, így kilóghat a cipőből.
exustarnak is vannak hibrid pedáljai: [link]
-
nagyúr
ph! körhöz csatlakoznék. nyilván bele fogok dögleni a tempóba (fosnyél++ lesz az nekem), de majd kipihenem magam, és visszafelé összeszedtek. vagy előzök vonattal.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
bardi
aktív tag
válasz Lacerta #260834 üzenetére
Amikor a száz/kétszáz lóerős gépnek nyelezed, akkor ott nincs olyan terhelés a hajtás miatt, mint amikor a bringás erősen tapos? Mivan?
Bringán akkor léphet fel jelentősebb axiális terhelés, amikor magad alatt döntöd, de ez jellemzően terepen van, aszfalton nem igazán, ott a többség dől a bringával együtt.Műszakilag akkor nem lenne korrekt, ha folyamatosan csapágyakat kéne cserélgetni a kerekekben, mert elkopnak, de érdekes módon nem kell. Mint ahogy állítgatni sem, és ha egyszer bent van a csapágy a kerékben, már szereléssel se tudod elrontani.
'92 Honda VFR 750
-
gabro0
őstag
Sziasztok!
Visszatértem... kérdezni
Tavaly szereztem egy városi rohangálóst és középcsapágyat szeretnék benne cserélni. Szépen fut, de lötyög egy picit, ami engem már zavar. Négyszöges Shimano Alivio FC-MC16 hajtókara van, aminek 67-es BCD-je kizárja, hogy cseréljem a későbbiekben a fogaskerekeket (hacsak nem találok használtan donort).
Szerintetek ennek tudatában érdemes új négyszöges középcsapágyat szerezni? Vagy cseréljem a hajtókarokat a középcsapággyal együtt valami emberibb BB szabványra?
-
fulton
addikt
Ultegra / 105 Hidraulikus fék légtelenítését ezzel el lehet végezni?
-
fulton
addikt
válasz parandroid #260819 üzenetére
Hetekben én is kipróbálom ezt a di2, annyira be vagytok ájulva tőle.
És mellette a mechanikust is.
(szerelési részét értem nálad ..nem kell szerelgetni utánállítgatni )[ Szerkesztve ]
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz gabro0 #260841 üzenetére
Mivel ezen egyben cserélhető lánctányér van, nem is fogod tudni egyesével. Kép alapján a kar jónak tűnik, és ha a fogak is rendben vannak, - nincs elkopva/letörve, acél miért is lenne?! - én hagynám.
Rakj bele egy BB-UN300 110mm monoblokkot (ennek a régebbi változata lesz benne, ha még gyári) és kész.
-
rétisün
veterán
válasz fulton #260842 üzenetére
szerintem túlzás/felesleges kéziszivattyú, fecskendő bőven elég.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz AH-Thfrstmkd #260844 üzenetére
Ezt miért ne lehetne egyesével cserélni?! [link] ...az más kérdés, hogy talál-e hozzá való lánctányért és főleg kell-e azt cserélni egyáltalán, cserésre van-e kopva.
#260841
gabro0...bár a kép túl távoli ahhoz, hogy megítélhessem, ritka, hogy egy hármas hajtómű tányérjai annyira el vannak kopva cserélni kelljen őket, főleg ha nem versenyezni akarsz vele. Cseréld a középcsapágyat ahogy újonc kolléga javasolta, aztán mehetsz vele a városba.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
AH-Thfrstmkd
csendes tag
válasz Hasaggymeg #260847 üzenetére
Azért, mert ennél a típusnál a 3 lánctányér össze van szegecselve és így rögzül egyben a hajtókarra.
És nyugodtan viheti terepre is.
-
jojjer94
csendes tag
Sziasztok !
Ti hogy applikáljátok a Smoove-ot ?
Most megtisztitottam a láncot a régi wax-tól. Adtam egy-egy bőséges cseppet minden görgőre, meg megis mozgattam őket a csapon (le van szedve a lánc, melóba vagyok, épp ráérek ). Kell második kör, vagy elég ennyi neki ?Eddig Syncros waxot használtam, de az sokkal folyósabb, simán bekúszik a görgő és a csap közé. Ezt meg rácseppentem és nem nagyon látom, hogy kúszna befelé.
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #260832 üzenetére
Az alapfelvetés az volt, hogy az ipari csapágyas, normális agyak jobban bírják. F4lcon csinált belőle szokás szerint hitvitát. Mindkét technológiának van előnye és hátránya. Az igaz, hogy szokás szerint a spórolás miatt kezdték el használni az ipari csapágyat, de manapság a technika és a gyártás is van olyan színvonalas, hogy nem okoz gondot. Például egy alap 4, ipari csapágyas Novatec agy jobban bírja, mint egy Shimano kónuszos.
Felhasználói szempontból pedig nagyon nem mindegy, hogy ez az zárt, tömített csapágy elmegy 20ezer kilométer fölött úgy, hogy hozzá sem kell nyúlni, csak akkor ha tönkremegy. Kónuszos agynál meg illene pár ezer kilométerenként (3-4000 kb), szétszedni, kitakarítani és zsírozni. Nagyobb sarazás után sem árt például. Városban persze tovább bírja, ott csak por van leginkább, de terepen kijön az előnye az ipari csapágynak. Nem véletlenül nem kapni középkategóriától felfelé normális agyat, ami már nem kónuszos. A szerelés is egyszerűbb, ki kell ütni/húzni a régit, majd beütni/behúzni az újat, tömítésnek zsír, kupakok vissza és kész is van.
A hírhedt Shimano ábra meg lett már cáfolva, mert nem ilyen durván ferde a hatásvonal, egyenesebb az.
Csapágy és csapágy között is van különbség, sok olcsó, ipari csapágyas agyban van rossz minőségű kínai csapágy, ezekkel van az elégedetlenség. De az adatlapon jobban mutat mi van benne. Egy jó minőségű, japán Koyo csapágy viszont jól bírja, de lehet SKF vagy más márka.
De a lényeg, hogy kit érdekel az elmélet, ha gyakorlatban meg jobban bírják a mostani iparis agyak? Olyan szarok, hogy többen is elégedettek itt is a fórumon velük. Biztos hiányzik nekik az állandó szétszedés és kónusz állítgatás is, mert jobb ezekkel szórakozni, mint elmenni tekerni.
Azt meg sem említem, hogy létezik radikális terhelésre is ipari csapágy. Igaz kerékagyban biciklinél még nem láttam.
Lacerta #260834: több csapágyat tesznek az agyba, így a terhelés jobban megoszlik. Nem véletlenül van már 4 db csapágy egy mai fejlettebb agyban. A boost inkább a 12s hozta magával, mivel nem volt elég a papucstáv. A 135 mm-es agyak is vígan elvannak 4 csapággyal.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs