- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsocy
őstag
válasz rwin5 #230493 üzenetére
Szia, egyetlen tanácsom van, ne vegyél hagyományos szobabiciklit. Az ég világon semmi köze nincs a bringázáshoz, nagyon hamar meg fogod unni, attól kezdve pedig csak egy drága és eladhatatlan fogas. Tudom mit beszélek, volt nekem is. Az üléspozi, a tekerés érzete, egyáltalán semmi sem olyan mint egy bringán.
Már azzal jobban jársz, és valószínűleg olcsóbban is jössz ki, ha veszel egy tökegyszerű Aldis görgőt, és abba beleteszed a mostani bringádat. Már az is ég és föld a szobabicajhoz képest. Én most itt tartok a "fejlődésben", egy telet próbálkoztam szobabringán, egy telet aldis görgőn, most feljebb lépnék a csúcsra, az interaktív görgőre, de az azért már egy húzósabb beruházás lesz.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz zsamiatt #230499 üzenetére
ledlenserek elég jók (7 év gar), de nem olcsók. én 2 éve vettem olyat ami piros fényt is tud, hogy szükség estén hátsó világításként is tudjam használni - MH5 a típusszáma, azt hiszem 400 lumenes, állítható a fókusza.
ez a tartaléklámpa, ha sötétedés után indulnék valahová
sisakra rögzítősből a topikgazda által is használt sigma buster 700 is jó lehet.
-
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #230494 üzenetére
Ha a bringás piktogrammot keressük, akkor pár utat kivéve lehetetlen legálisan bringázni. Kérdés a teljesen jelöletlen út (se túrista semmi) az minek minősül, ha nincs rajta védett élőlény?
Régi öröm itt Magyarországon, hogy élhetetlen szabályok vannak, ami az alapját képezi annak a kulturális beidegződéshez, hogy a magyarok nem tartják be és tisztelik a szabályokat.
A betarthatatlanságot persze a hatóság is tudja, ezért inkább nem ellenőríznek, hogy ne kelljen büntetni. Azt pedig szintén tudjuk, hogy a szabály akkor ér valamit, ha be is tartatják kő keményen. Itt pedig visszajutunk az elejére, hogy az élhetetlenen nincs mit betartatni... -
flash-
veterán
válasz fulton #230449 üzenetére
-ritkán. errefele Monor -Cegléd-tápióbicske-csemő közötti utakon nincs sok ,napi 2-3 bringás jó esetben összesen lehetünk 10-15 en akik heti szinten tekerünk errefele ,ha megyek ritkán látok bringást,de egyébként kicsit fúj a szél hűvös van már eleve nem fognak sokan bringára ülni.
hogy jobban gurul e a kerék na ez nem is egyszerű kérdés igen is meg nem is.
itt a continental gp5000 tesztjét láthatod különböző méreteken,illetve különböző nyomáson:
[link]
papíron ha emeled a nyomást csökken a gördülési ellenállás,amit ez a teszt szépen mutat is, gyakorlatban pedig ritka az olyan kör ahol végig rossz vagy végig tüköraszfalt lesz, ugye nagyon útfüggő, ezért én azt szoktam figyelembe venni. Ha több a rosszabb út picit lejjebb veszed a nyomást fél-1 barral ha jobb akkor pedig nem veszed lejjebbGyakorlatban ugye az a jó ha pont annyit fújsz bele amennyi kell az biztos hogy van az a kevés is amihez képest elkezded növelni akkor csak nyersz.(kormányzás-stabilitás-defektállóság-sebesség)
(az ilyen silca calculatorok lehet hogy uci versenyistálló mérnökei készítették-használják, de ha figyelembe vettem, akkor már annyira le kellett vinni a keréknyomást hogy zúgott a gumi a betonon, ragadt, pici sebességnél is lehetett hallani kanyarodásnál a gumihangot hát szerintem az minden csak nem jó.)
nekem az a tapszatlat hogy átlagos-vagy átlagon alatti utakra 28c-nél kb a 7bar volt a sweetspot,(a gumiköpenyre írt max:8bar) ha 7.5 en-8 körül mentem akkor jobban rázott valamivel, ha pedig 5.5 -6 baron ott már előjött a fenti gond. 7 baron pedig túrázásra tisza-tó,balatonkör volt valamennyire optimális. de én a bringával ,ruhával, nyeregtáska,kulacs,stb, mindennel együtt 102-105kg vagyok. lehet egy olyannak aki mindennel együtt is csak 80k, annak nyivlán érdemes csökkenteni még az enyémhez képest, tehát ő még távolabb lesz a papíron megadott max bar-tól.
nálad az is lehet hogy azért már eltelt pár hónap,ügye tekerünk már pár hónapja és formába kerültél, illetve a szél ereje ami leginkább meghatározó, főleg nagyobb sebességnél, az se mindegy pontosan hogy fúj, leginkább az lehet a titok, nálam legalábbis jó idők tekerésénél általában nem volt szél sokszor nem is érzed a szelet mikor kiállsz az udvarra de amikor tekersz akkor már igen .(persze szokták mondani hogy a bringán mindig fúj a szél, de ott is van az az optimális szinte nem is fúj, szint meg van az amikor tényleg érzed hogy elkezd minenhonnan fújni ,ilyenkor ősszel ez gyakori, míg nyáron leginkább egy irányból érkezik)
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #230503 üzenetére
Azt tippelem jelöletlen utaknál a kresz szerint használhatók az erdei utak.
Ha nem tiltják, tekerhetők.Nálunk nem nagyon van ilyen. Ha mégis, az le van sorompózva... gondolom elvileg ide is tilos járművel bemenni. Szoktam erdészekkel találkozni, nem szóltak még rám sehol.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz flash- #230504 üzenetére
Jaja e lehetett.
Am max 95 psi, én meg 91 en tolom hátul elől 90 en. Eddig maxon toltam javarészt (de sztem ezt tulgondoltam). Az kétségtelen hogy olyan nagyon nagy szél nincs haladva, de van azért. Én a ruhában is hiszek ,akarok hinni számítson az a aerooság
Én meg vagyok 80 +14(17 mikor mennyi). De egyálom közlekedni így, nagyon élvezem az egész tekerést így télen, teljesen más mint nyáron.
Eddig csak beöltözve póló pulcsi kabát beöltözve tekertem 9-10 km-eket de nem lehet össze hasonlítani azt az érzést, és most. Mindenkinek csak javasolni tudom hogy szánjon az öltözékre, mert sokat tesz.
Picit cseszte a csőröm hogy 2XL vettem a kabátból fog e működni, de lenyugodtam hogy jó, meleg is ha lezárjuk amit le kell menet közben. (lásd csak kabátban éjszaka 9 fokban tökéletes volt sőt) és ami nagyon király, pont annyival lazább hogy abszolút nem "bántó" a feszülése, de nem is lobogós pont jó. Lesz egy mezem is és le van tudva reményeim szerint. -
flash-
veterán
válasz fulton #230507 üzenetére
biztos számít a ruha a mi szintünkön is már valamit valami profival olvastam nemrég interjút ott ő leírta hogy milyen sebességnél kezd már számítani a légellenállás-mikor csak a gördülési(hát már nem tudom hol olvastam témába ezt találtam most gyorsan) , talán akinek van wattmérője az tudná nagyon szépen lemérni hogy szélcsendben x wattnál egyik s másik ruhában milyen a sebesség, vagy 6 vs 7 baron,stb..
nem tudom innen valaki foglalkozott e már ezzel vagy nincs értelme valami miatt(talán mert nem lehet koppra ugyanazt a wattot tartani vagy van méréshatár esetleg más okból,de elvileg könnyen ki jöhetne az eredmény)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
stickermajom
addikt
Ma mentem lefelé egy PR-t lockolt taggal. Azt hiszem lesz egy vizitem Runnernél ismét.
-
-
zsamiatt
őstag
Koszonom a lampa ajanlasokat. Megnezem.
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Ma reggel megvettem első komolyabb biciklimet, egy hasznalt cube nuroad pro fe 2021. Számomra űrtechnika az eddigiekhez képest, nem is gondoltam volna, hogy ilyen könnyen is lehet biciklit tekerni, pedig spd-t hajtottam sima cipőben viszont lenne egy kérdésem is. Első kerék agydinamós, gyári lámpa rajta is van szépen. Ha csak megpörgetem a kereket már akkor is világítani a kellene a lámpának? Eddig nem sikerült működésre bírnom, bár rendes tekerés közben nem is néztem.
-
flash-
veterán
válasz fulton #230512 üzenetére
hát nem feltétlen sok az. szerintem mindenféleképpen figyelembe kell venni a gyártó által ráírt keréknyomást, nem viccből van az ráirva.(tehát jó kiindulás a középérték átlagos alkatnál-plusz súly nélkül(ha nincs nagy csomag), túlsúlynál ill nagy csomagnál pedig a felső érték közelében) Schwalbe szépen le is írja mindegyik problémát és okát ,korrekt .
(amit mi gumi hibának vélünk lehet user error)de a max -min értéken belül szerintem lehet mozogni bizonyos tűréshatáron belül. nekem a trekkingen 37-622 (energizer plus tour) 6bar volt a ráírt max, és azon is használtam, kb 8000kmert mentem is vele ,még most sincs szétkopva, semmi repedés és azt hiszem 1x volt elől meg 1x hátul kis szúrásos defekt.A gumi élettartama szempontjából biztosan jobb ha a felső megadott max érték közelében használjuk(felütni is nehezebb és szerintem tüske ellen is jobban ellenáll másik ok az az hogy ezek a trekking gumik nem simák, és nem teljesen felfújt állapotban jobban folyik terül, még jól felfújt állapotban jobban hasonlít egy sima kerékre).
a görgdülésre sem volt panasz, viszonylag haladós volt (bár akkor én is inkább voltam 95-100kg)
az már más kérdés hogy az országútim kevésbé ráz (feltehetőleg a vázkialakítás technológia miatt)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #230444 üzenetére
Ne is mondd! Pár hónapos a 3x7/8-as hajtóművem, így sajnálom kukázni. Pedig nehéz az biztos (acél eleve). De lehet egyszer nem az első váltót cserélem, hanem valami egytányéros hajtóművet veszek (bonthatót). Egyelőre jó így csak tárcsákat veszek. A világ pénzét el lehetne cseszni erre a hobbira (is).
A történet nálam is úgy volt, hogy csak új váz + teló, összes többi megy át. Azóta semmi sem maradt a régiből. Ja de a két CST belső gumi. Többit eladtam, egyedül a kerékszett maradt még, elvileg jön érte egy közvetítő helyi emberke, csak még nem ért ide.
-
mekker
őstag
Tudnátok segíteni?
Van egy budget trekking bicóm, Shimano ALTUS RD-M310 váltóval + 7 sebességes, racsnis 14-28T fogaskeréksorral. 1-2 évig sztem még el leszek ezzel a bicóval, csak az áttétel nem tetszik.Ezt meg szabad venni?: [link]
622-es felni, 11-32T? 9 sebességes f.keréksor, LX Deore agy. Az eladó kabáttól motorháztetőig mindenfélét árul.Spec szerint a váltó tudná kezelni. Új lánc az kéne gondolom, ehhez sem értek sajnos.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
Lacerta
aktív tag
válasz andrisbandi #230508 üzenetére
SP40 nem stabilizált, ahogy merül az akku, csökken a fénye. Egyszerű, alsó polcos belépő szintű cucc.
Már nincs olyan, hogy olcsó lámpa. Az ÁfApokalipszis, a Covid, és a forintgyengülés kb. 2÷2.5x-esére nyomta az árakat az elmúlt két évben.
Vannak drága lámpák, sokkal drágábbak, és elképesztően drágák. Nagyon meg kell nézni, mit vesz az ember, mert már rég nincs olyan, hogy 250 forint a dollár, és az 50 dolláros lámpát fél árba lehet kuponozni, és ha nem tetszik, akkor legfeljebb odaadom a havernak.
Olyan van, hogy a valamikor 50 dolláros lámpát 70-ről beakciózzák 50-re, de rá kell fizetni az áfát, és örömtüzet gyújtasz, ha 420 Ft a dollár. -
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #230456 üzenetére
Ha nagyon nem jön be az outi pozíció, akkor engedd el az outi vonalat. Az nem járható út, hogy egy outi vázon égig emeled a kormányt. Képzelj el egy ilyen motoron egy chopper kormányt , na kb. olyan lenne a Van Rysel váz a 10+ centis villanyakkal.
Én is azt mondom, hogy inkább trekking vonalon nézelődj. Ez [link] pl. jó lenne kiindulási alapnak, ami nem kell, ledobálod róla, a hajtást/váltást meg simán át tudnád pakolni a mostaniról. A Van Rysel váz árából bőven kijönne, kicsit megpótolva egy normális villa [link] is belefér.
Éretm én, hogy hozzádnőtt a bringád, te építetted, a szerelemgyereked , de előbb-utóbb úgyis le kell majd cserélned azt az acélvázat. Vagy életed végéig tervezel vele? Nem kell kidobnod, szétszeded, szépen letakarítod és felteszed a garázs falára dísznek. ( Majd ha már veteránnak számít, nem csak simán ócskának , megint összeépíted korhű alkatrészekkel, csak úgy, hobbiból.) Az újat is ugyanúgy testreszabhatod, hiszen a cuccaid zömét megtarthatnád.
Ha veszek egy telefont, lecserélem rajta a gyári romot, a recoveryt, a launchert, háttérképet, hangokat, mindent úgy állítok be rajta, ahogy nekem jó, ahogy megszoktam, a legapróbb részletig testreszabom. De ez nem jelenti azt, hogy soha nem fogom lecserélni. Ha hardweresen már nagyon elavultnak érzem, akkor váltok. Az a Csepel váz szerintem már minden szempontból elavultnak számít, simán megérdemelné a nyugdíjazást. -
balintbaba
tag
válasz sebgutkopf #230500 üzenetére
Nekem is van, Fenix 7 Sapphire Solar. Eddig szerintem be sem kapcsoltam, szóval kinek mi - én nem tartom annyira forradalminak egy átlag felhasználónak.
-
MZsoltee
veterán
Sziasztok! Egy ilyen szettnek mi lehet a reális használt ára?
Vazszett: Csepel Deepspace 54"
Kerekszett Shimano Metrea
Kulsok: Schwable Land Cruiser Plus 700x40
Hajtokar: 2 tanyeros Shimano Metrea 175mm
Hatsovalto: Shimano Metrea 11
Fogaskoszoru: 105
Elsovalto: Shimano Metrea
Pedal: Decathlon muanyag city pedal
Fek/valto karok: Shimano Metrea
Fek: Shimano Metrea hidraulikus
Kormanyszar: BBB
Kormany: ErgoTec 5 31.8mm
Nyeregcso: ErgoTec
Nyereg: WTBA tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
kuntics
aktív tag
válasz andrisbandi #230516 üzenetére
Köszi, majd megnézem.
-
bardi
aktív tag
Valakinek van tapasztalata ezzel az esőkabáttal? Munkába járásra kell valami, mert az aldis esőkabát cipzárja megadta magát, a bringás kabátjaimon meg nincsen kapucni, ősszel esőben szart sem érnek. Sajnos a képek nem sokat segítenek az ítélethozásban, cappucino srácnak nem mondták, hogy ez egy sport termékhez modellkedés
Esetleg ez, de ez nem tudom mennyire vízálló, olyan esőben is elindulok, ahol 3 méterre látok el, szerintem ez nem bírná.'92 Honda VFR 750
-
szkink
aktív tag
Hali.Szerintetek ezen milyen középcsapágy van,sehol nem találom a leírásban? [link]
-
szkink
aktív tag
válasz andrisbandi #230540 üzenetére
Na akkor most megint meg vagyok keveredve ez nem igazán 4szög tengelyes
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #230540 üzenetére
szerintem ez a karbon topstone-hoz tartozó leírás, persze lehet hogy az aluvázas is ilyen.
továbbra is botrány a gyártói adatszolgáltatás, ezeket az alapadatokat miért nem lehet leírni a honlapon?
[ Szerkesztve ]
-
mekker
őstag
válasz Fall-N #230538 üzenetére
Teljesen esélytelen? Azt gondoltam, hogy marad 1(-2) db meddő fogaskerék, de a többit váltani fogja.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
andrisbandi
őstag
válasz szkink #230543 üzenetére
Topstone (2022)
https://www.cannondale.com/-/media/files/manual-uploads/cy22/138693-rev-1-cd-oms-cy22-topstone-web.ashx
Topstone Alloy
Bottom Bracket BSA Threaded/68 mmTaláltam egy ilyet.
Ebben vázanként külön van listázva.
Azt hittem egyszerűbb eligazodni... belekavarodtam, bocsi!【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest