- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz jjeahh #244646 üzenetére
Én is úgy látom mint Jjeah, Szerintem sem érdekel senkit hogy ki milyen átlaggal teker. Eleve sok tényezős a dolog..de ez már más tészta.
Én itt a környékemen egy időben nézegettem az outisokat (ők akik azonos helyeken tekernek mint én), kerestem a helyem hol vagyok a kis csepelemmel, elemezgettem, leginkább az érdekelt adott sebességnél milyen pulzussal tolják ők.
És most is rá-ra nézek, pusztán mert ebben mozgok (egy erős pillérem, hobbim lett a tekerés). De nem foglalkoztat hogy most épp mekkora átlagot mentek, inkább az összefüggések sebesség/pulzus. De szegmensezni szoktam olykor -
fulton
addikt
válasz szimpláncsak #244643 üzenetére
" Ez megy . social network - virtual - erről szól minden." face csoportokban én sem vagyok így benne meg nem posztolok ott, se insta... nem az én világom már. Sose volt. A stravát megszerettem a funkciói miatt
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #244652 üzenetére
hogyne elemezgetném, de ez én vagyok, szerintem nem sokan ilyenek mint én ebben . Meg ez most egy állapot nálam is, majd lentebb hűl ez és már elemezgetni sem fogom. Már most sem nagyon...kialakult a kép a fejemben arról amit akartam tudni.
Szegmens az jó[ Szerkesztve ]
-
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #244632 üzenetére
Mire a merida beérik minden meglesz a ruházatom is úgy lett összeválogatva, hogy harmóniában legyen majd vele.
-
válasz fulton #244654 üzenetére
Én is nézek másokat Strava-n. Szigorúan! Tök jó buli! De biztosra megyek, olyan neveket mint: van Aert, van der Poel, Evenepoel, Pogi, Ati, Erik...
Ez a tuti, így nem merül fel olyasmi gondolatom, hogy ha egy kicsit jobban megnyomom, utolértem volna az átlagukat...
Viccet félretéve, én magamhoz mérem magamat. PR-eket nézem, mást nem.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
fulton
addikt
válasz balintbaba #244656 üzenetére
akkor tevedtem biztos vannak ilyenek.
Engem nagyon érdekelt hogy az outisok úgy nagy átlagban milyen pulzussal erik el itt a környékemen azt a 30 as átlagot kb 40 kmen, tempót...szerettem volna utazósba elérni ezt a csepellel normál körülmények közt..es nem megpusztulsz/nem bírom pulzussal..tehát lazán hozva ha úgy van kedv.
aztán jött ez a külső csere ötletem ezzel a kör bezárult (addigra a kormány is lentebb ment). Onnan meg történelem[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Én is inkább már csak magamhoz nézegetem az adatokat javarészt. Leginkább a sebesség/pulzus viszonya foglalkoztat.
Nem rég átléptem egy enyhe lejtő után kitekerve az addigi rekordom ami valami 46 km/h volt, immár 54.7 km/h val haladtam nagy élmény volt ilyen sebesség kerekparon) volt is kiabálás közben[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
Lehet túloztam és wattokat, átlagokat nem nézik annyira az emberek, de az éves szintet meg az éves km-eket szerintem itt is sokan hajszolják. Elég sokáig én is ilyen voltam, sőt még szerintem vagyok is valamennyire, de egyre inkább elengedem ezt a dolgot. Most egyik ismerősöm kezdett el újra bringázni, azóta amikor megy az tuti a facebook-on/instagram-on is fent van., szigorúan strava képernyőképpel.
Mondjuk az sem jó amit én csinálok, hogy nem tudom jól kezelni a dicséretet és ha rákérdeznek rögtön magyarázkodom, hogy de mások mennyivel többet/gyorsabban tekernek mint én . Haveri társaságban sem szeretem, ha erre terelődik a beszélgetés. Régebben még elkezdtem mondani, aztán 2 perc után senki nem értett semmit arról amit mondtam, hogy jó bringával nem nehéz és mitől jó egy bringa . Most elintézem annyival, hogy: "ja, ma is voltam tekerni mielőtt jöttünk volna"[ Szerkesztve ]
-
válasz fulton #244661 üzenetére
54.7km/h? Sose gurultál gyorsabban mondjuk hegyről lefele?
Síkon az nagyon durva, én még ennyivel nem mentem síkon. De ereszkedve, 60+ simán szoktam (lefele) menni. Hétvégén írt 72km/h-t is. (Mondjuk nem mondom, hogy nem félek néha, a k**va utak állapota miatt... Szóval azért nem jellemző rám se, hogy így állatkodok lefelébe.)[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
Zanik
addikt
válasz Ringman #244634 üzenetére
Szerinted ha eljutottak a szériadarabig, akkor a fejlesztők és pénzügyi elemzők nem láttak semmi olyan előnyt ebben a vázkialakításban , ami miatt megérte kijönni vele a piacra?
Cél? Vázgeoval megoldani (közelítően) valamit, amit eddig csak külön (nehéz) komponenssel lehetett. A karbon mint vázalapanyag pont alkalmas erre.
A piac (meg az idő) majd eldönti kell-e az embereknek ilyen. Én is szkeptikus vagyok, de azért értékelem a próbálkozást.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
andrisbandi
őstag
válasz Zanik #244665 üzenetére
You cannot be Sirrus! What does the Specialized Sirrus mean for the future of frame design?
A legérdekesebb, h élettartam garival árulják minden modelljüket (váz, villa, kerék).
Pedig ez a kialakítás rendkívül törékenynek tűnik. Fura ez a karbon, h ennyire brutál erős lehet.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Zanik
addikt
válasz andrisbandi #244667 üzenetére
Én se tudom, hogy oldják meg, de ugye a cikkben is írták, hogy a Rondo is kísérletezik valami hasonlóval a Ruut V2 vázánál, ahol azt mondják hogy a nyeregcső ilyenfajta bekötésénél az alsócsőtől a támvillákon át a hátsó agyig húzódó vázrész tk. egyfajta laprugóként funkcionál (elképzelhető).
Ha ezt a jól megválasztott alakkal, falvastagságával és karbonszövet megfelelő orientációjával meg tudják oldani, és gyorsított ciklikus élettartam tesztekkel igazolni tudják hogy X erővel megnyomva ez a kialakítás kibír Y számú alakváltozást, akkor simán mondhatják hogy nagy eséllyel 10-15 évnyi terhelést túlél a váz.
(De az is lehet benéznek valami, alulbecsülnek egy rizikót, és pár éven belül tömeges váztörések lesznek, és mindent vissza kell hívni. Én se tudom. Tippelek csak.)
Egy érdekes dolgot olvastam csak, valaki felvetette, hogy a középcsapágy rész oldalirányú merevsége vajon milyen lehet így, hogy nincs oda bekötve nyeregcső.[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Kiskopika
senior tag
Én is nézegettem mások köreit stravan, de én inkább az útvonalat lesem le, körpályákat, az ehhez tartozó szinteket, és legvégül hogy abszolvált a tag, és itt szoktam elengedni az adott útvonalat
Basszus kiszedtem a görgős bringát a hétvégére és olyan jól sikerült beallitani mindent hogy nincs szivem ujra kivenni a kereket, pedig két hét eső/hó várható
-
-
zsola32
őstag
válasz jjeahh #244646 üzenetére
nekem sokáig kimaradt a Strava, leragadtam a Cateye sebességmérőnél, aztán jött az új bringa, és innen már egyértelmű volt a kérdés, hogy le kell váltanom a komputert is.
Bryton e320 lett a kiszemelt, a Cateye után már ez is űrtechnika (nekem)
A Stravat is 1 éve használom csak, aztán valaki berakott egy szakosztályba (88an vagyunk jelenleg), és azóta többször van, hogy úgy választok távot vagy szintet, hogy azért összejöjjön a "Heti serleg" valamiben...
Ösztönzi is az embert valahol, meg jó látni, hogy vannak még ilyen beállítottságú emberek, akiknek fontos a mozgás.
A sport szót is írhattam volna, de nálam már csak mozgásról van szó.
(igaz legalább 30 éve bringázok, és fiatalon azért nyomtam rendesen, de olyan robbanékony már sohasem leszek, mint régen)Más:
nagyon filózok egy Garmin varia beszerzésén, de akkor ugrik a Bryton 320 is, legalább egy 420ra kellene lecserélnem...
Elég ramaty az út felénk, nyugodtabb lennék, ha látnék hátrafelé isDT Swiss téma:
E és ER szettet használok, az ER-ben benne van az a + pénz, ez nem is kérdés, de pont ma tekertem egy 70 plusszos távot az E szettel, eddig nincs vele gondom.
Én nem mentem az 1600-as szint fölé, egy aluvázas bringára szerintem nem is kell ennél több, viszont hagytam magamnak lehetőséget, egy jövőbeli fejlesztésre, ha mégis veszek egy Endurance outit, (oda jók lesznek az átütős kerekek - most QR-t használok a Meridán)[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #244650 üzenetére
Ezt írtam tavaly az év végén, aztán le lettem teremtve mert volt aki tényleg komoly családi gondok miatt szabadkozott.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
avl
aktív tag
válasz andrisbandi #244649 üzenetére
"Ha gazdaságos kell, a műszerolajat szokták ajánlani (az híg)"
igen az kell :-)
kicsit macerabb (minden csaphoz kis olaj, masnapig szivarogjon ahova tud, tisztara törles, es következö 2-3 tekeres utan is tisztara törles, mert sokat kidolgoz)
en 15+ ev ota hasznalom orszagutihoz, es nem panaszkodok sürü lanccsereigenyre -
Jester01
veterán
válasz 6030D #244677 üzenetére
Azt nem tudom, nekem garmin van. Ha egyáltalán már lehet kapni a bryton sajátját. De elvileg ugyanaz a szabvány. Remélem azzal se megy és akkor talán lesz hozzá javítás. Azért szánalmas, hogy gyakorlatilag 1 eszközzel kellett volna tesztelniük kiadás előtt, hogy jól működik-e (más is jelezte, szóval nem az én eszközeimben van a hiba). Persze support az nincs, emailre nem válaszolnak.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
avl
aktív tag
válasz fulton #244626 üzenetére
"an hogy 90 rpm körül megyek, korábban 80 rpm elérve már váltottam nagyobbra (de nem azért mert gyorsabban mentem hanem mert pattogtam rajta, a lábam el el emelkedett) ."
ezen erdemes dolgozni
regi könyvböl mondas: mond meg a fordulatszamod, megmondom ki vagy (koca, turista, ...)
siman "kell" tudni 120(140) rpm-et is (rugalmassagbol, izomzatlazasagbol, mozgaskoordinaciobol) ha komoly vagy, Te meg az vagy ! -
Ixion77
őstag
Hátsó váltó beállításban kérnék segítséget (Simano Sis 7 fokozatú).
A jelenség:
Sokfogúról fogaskerékről kevesebb fogú felé váltva szépen végigvált mindent. Ha viszont a legkevesebb fogúról váltok egyel odébb, akkor csak kerreg. Ha még egyel odébb váltok, akkor vált oda ahová előzőleg kellett volna. Ha váltogatok tovább, akkor lépeget, mígnem az utolsó előtti fogaskereket átugorva ér a legnagyobb fogaskerékhez.
Három csavart látok, az alsó és felső határolót, meg hátul egyet ami nem tiszta számomra hogy mire való. Mit kell tennem hogy jó legyen?"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
avl
aktív tag
válasz Ixion77 #244680 üzenetére
azok a csavarok - ha eddig jo volt a pozicio, hatarolas - maradjanak
felfele (könnyebb attetel, nagyobb lanckerekre hatul) valtast a bowden feszültsege adja, ha ez az irany lassu/nem megy, akkor fesziteni kell a bowdenen
bowdenhazak vegenel allitocsavart ugy tekerni, hogy feszesebb legyen a bowden (mondjuk felfordulatos=180°-os lepesekben) -
andrisbandi
őstag
Anno sokféle láncolajat kipróbáltam. Egyszer itteni ajánlásra a Holmenkol Performance-t.
Ott be is fejeződött a kísérletezés Nagyon bevált! Megvenni jóval drágább szinte mindentől, de ritkábban kell, és nagyon jó.A műszerolaj viszont annyira jó árban van, és használható minőség...
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
,..130 persze.. ahogy mondják..még gombócból is sok
nekem jól esik a 75-90 környéke, pont ez van a cikkben is hogy tudja a szervezet mi a jó neki, mint határ. A legjobb olyan 29 - 33 utazóra 36/12n beállni. Az fincsi. a pulzus is beáll egy kellemes ritmusra 130 - 140 környéke...kellemes időben nem szeles napokon. Legjobb (nekem legalábbis). Nem látom értelmet 90 fölött tekerni...meg nem is hoz lázba. -
jjeahh
nagyúr
Zoliwrc: nagyon utálod a pulzust, pedig neked is van olyanod
Más, mai lassúcska haverral tekerés a környéken, + 1-2 kör ráadás:
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fifaisshit
őstag
-
mauimagic
aktív tag
válasz andrisbandi #244590 üzenetére
Nem a bringa felszereltségével van a baj, hanem hogy koca bringázásra ez nem való, felesleges szenvedés, overkill.
Ezi úgy "merem" leírni, hogy hasonló bringám van és az esetek 90%-ában nem használom ki a rugóutat.
De én csak CC köröket megyek, hétközben kb 30 kiliseket 6-700 szinttel. Hétvégén van időm veretni, ott néha jól esik a 140/130, de igazából oda is sok. Kevélyre mondjuk jó, ott fosok így isDe várom a magyarázatot, hogy melyik bringaúton kell itthon 130/130 családdal túrázgatáshoz?
[ Szerkesztve ]
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz jjeahh #244684 üzenetére
Nem utálom, csak felesleges adat a mi szintünkön. Amúgy meg pofon egyszerű, ha nem nyomod nem magas, ha nyomod magasabb.
Elvagyok nélküle 4+ órás intenzív tekerésen is, sőt Salz A távot is pulzusmérő nélkül tekertem le.
Ha lenne kutyám odaadnám neki játszani a pántot...így csak be van dobva a sarokba a szekrénybe a lomok közé -
andrisbandi
őstag
válasz mauimagic #244687 üzenetére
Nem arró van szó, h mindenki szaladjon össztelósért
Vannak hátrányai.Amiket te mondasz, azoknak nincs szerepe (nem jó bicajt vett akinek ezek gondok).
- Felesleges szenvedés
Gondolm itt a súlytöbbletre utalsz. Visszább kell váltani, kicsit lassabb leszel. Lehet téged zavar, a többi fullyst meg egyáltalán nem.
- Overkill
Igen, azért veszi az ember. Óriási tévedés, h a bringázók többsége sportcélból teker. Első sorban közlekedési eszköz, másodjára suli, vagy meló után csak bringázna az ember egy jót, kirándulna. Ha a rozogább, de pénzesebb vásárló nem tud kényelmes vasat venni, akkor egyszerűen nem ül kerékpárra, semmilyet nem vesz. De ha szívesen döcög az össztelóson, akkor a családdal is bringautazik, vagy csak úgy. Pl nagy sár van az edőben, akkor aszfalton...Te sportteljesítményre vágysz, hajtáshatékonyság, stb. Kipróbáltad a fullyt, nem az igazi, váltasz félmerevre.
- Ha lehetne kapni teljesen merev montit azt vennél?
Azt tippelem az még hatékonyabb lenne.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz Zoliwrc #244688 üzenetére
Szerintem hasznos, de én is tudnék élni nélküle. Szvsz a pedálfordulat mérő marhaság, de van, aki szerint az fontos . Különbözőek vagyunk, nincs is ezzel semmi gond. Tény, hogy az ilyen szenzorok nélkül is lazán el lehet lenni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
mauimagic
aktív tag
válasz andrisbandi #244689 üzenetére
Akkor mégegyszer leírom: egyelőre maradok a fullynál.
Lehet kapni teljesen merev montit, pl Orbea Alma M LTD, de bizonyára van még kb 100 féle.A kioktatásoddal, miszerint nem jó bringát vettem, illetve a váltási tanácsaiddal nem nagyon tudok mit kezdeni így 25+ év montizás után, de inkább kérdezek, hadd tanuljak
Akkor a bringaúton meg mezőn bringázgatásra, amire a kérdező használná, a 130-at mozgó trail fully a célszerszám, ok.
Aki valóban "trail" felhasználó, annak is jó a trail, vagy ő vegyen endurot?
A karbon HT csak a versenyzőknek való?
A legtöbbet eladott (nem tudom pontosan melyik év) Canyon Grand Canyon HT-t kik veszik? Csak mert pont arra való az is, mint amire a kérdező használná, meg vagy még 2 millió német, de ők nyilván trail fullyt vesznek -
andrisbandi
őstag
válasz mauimagic #244691 üzenetére
Ennek a direkt félreértésnek mi értelme van?
Nem hittem, h bántónak találod a megfogalmazásom... fura.
- De akkor bocsi!Lehet a lényegről maradtál le.
Kényelmes bicajt venne öregedő bátyó.
Erre mondom tapasztalatból, h az össztelósnak nincs alternatívája. Kényelmesebb minden mástól, aszfalton is.Ki kell próbálni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
mauimagic
aktív tag
Szóljatok légyszi a gyártóknak/szakújságoknak is, hogy szedjék össze magukat, mert sehol nem javasolnak aszfaltra össztelóst, (nyilván hülyék a bringákhoz és a saleshez is) de várom a linkeket
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz mauimagic #244694 üzenetére
Úgy mondod, minhta össztelóssal nem lehetne aszfaltozni is
- Arra való? Nem!Mégis szoktam terep mellett.
Rossz ízűletekkel, hátfájósan már lemondtam a bringázásról.
Merev vallású voltam, fúj összetós... de aztán belegondoltam, mi bajom lehet ha kipróbálom.
Bejött.
Kicsit tanulni kellett, de végül ügyesebb bringás lettem, pedig már majdnem lemodtam az egészről...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
zsola32
őstag
válasz jjeahh #244690 üzenetére
ahogy írod, különbözőek vagyunk...
pont a pedálfordulat mérő egy elég hasznos eszköz, igaz nem egy koca/lazulós tekerésre.
ha nyomok egy "laza" 100ast, vagy többet, tervezem a pedálfordulatot, így kevesebb meglepetés ér a táv végére .
mint mindenkinél, nálam is van egy optimális fordulatszám, amit ha betartok nem lövöm el magam idő előtt, kb. ennyi.
múlt évben a balcsin nyartunk, én persze leginkább bringáztam. terveztem egy 110 km-es tekerést, nagyjából 70 km-nél összefutottam egy outissal, Ő akkor kezdte. megbeszéltük hogy jön velem, de azért szép lassan emelte a sebességet, az utolsó 30-at, 30 közeli átlaggal nyomtuk. Ki is léptem a komfortzónámból, 100/110 körüli pedálfordulattal pörgettem, kifacsart a vége de rendesen.a másik lényeges adat nálam a szintemelkedés téma. vannak bevett útvonalaim, és nagyon jó tudni, hogy mennyi emelkedő van még vissza a távból. Mivel a Mecseken nyomom, alaphangon is megvan a 6-800 m, de lazán át lehet lépni az 1000 métert.
néha jó lenne az alföldön tekerni egy síkvidéket, tudom az sem könnyű, de pont az említett pedálfordulattal, ki lehet babrálni a távval.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs