- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
Hirdetés
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
válasz chubby2o6 #250294 üzenetére
A fékproblémásokról mindíg kiderül a user error.
Ha már gyilkolja a könnyű, kevés olajos féket, illene nem 160-as tárcsával forralni.
Nekem is volt ilyenem. 160-al gagyi, 180-al ésszel használva f4sza, 200-al zavarba hozhatatlan.Mint a külsőknél, a nagyrücskűvel tud menni, levált aprómintásra és a gumi hibája, h kevésbé tapad, stb..
Féktárcsánál az a mese, h nem lehetséges nagyobbra váltani, mert úgy már túlságosan harap, a grammbuzulós keskeny gumi miatt. Szerintem csak nem elég gyakorlott, ügyesebben is fékezhetne, ha más is meg tudta tanulni a nagytárcsás keskenygumis fékezősdit ...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #250301 üzenetére
Szerintem is user error. Van egy ismerős pár, akinek megvan a bicikikje 4-5 éve (XT) és idén volt először olajcserén mindkét bicikli. Addig használták csak bármi hiba nélkül.
Ja meg nem kell beszari módon állandóan fékezni, úgy nem forr fel.
Mai nap tanulsága:
Cseréltem kazettát és láncot, meg a fékkart 7-ről 8s-re. Állítanám be a váltót, erre nem akart elsőre csak összejönni, olyan mintha eltolódott volna egy fokozatot az egész. Utána nézem, hogy ferde a kanál? Erre jobban megnéztem, hogy féloldalasan tettem be a kereket. Pont a váltó felőli oldalon nem volt teljesen a helyén. Megigazítottam, után rögtön be tudtam két perc alatt állítani (csak az L határolót kellett kijjebb tekerni, semmi extra).
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz andrisbandi #250301 üzenetére
Ehhez nem nagyon tudok hozzászólni. Az én felhasználásom mellett néha még a fék puszta megléte is indokolatlan .
Meg előre 180-nál nagyobbat asszem nem is tehetnék, bár a Judy ( ami ma jött meg ) talán 203-ig jó . Viszont gumit abba is max. 2.3-ast tehetnék... Szóval nekem az erős fék nem igazán indokolt, de a megbízható igen, és elriasztottak a negatív vélemények, amit az M8000-ről olvastam. Ettől függetlenül biztos jó fék, de nekem egy SLX is bőven sok. -
flash-
veterán
válasz chubby2o6 #250294 üzenetére
huh ez az m6000 rohadt jó fék,túlsúllyal sem lehet rá hatni
imádom nyomáspont vándorlást annál én sem tapasztaltam.(br-m395-nél igen)
ha nagyon bele akarok kötni akkor a fékkar olyan "szorulva"(ragadva) megy vissza behúzás után de együtt tudok vele élni
ha picit másképp fog denatruált szesz a tárcsára és újra harap
én fél fémes betéttel használom nekem bevállt az is bár nem vagyok egy nagy terepes.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Kro
tag
Ma végre sikerült hozzájutnom az új NW Corsair cipőmhöz. Hát valami megváltás az utcai cipő után (bár normális kört nem tudtam ebbe az időbe menni), főleg ha kiáll az ember.
Azt hiszem nem bánom meg.
Illetve ha már ott voltam a boltba, hoztam egy Esi Chanky-t, ha már annyira dicsérik, kipróbálom. 10-20 km után elkezdett mindig kicsit zsibbadni a kezem, hátha segít rajta.
Ha meg beválik lehet a következő egy extra méretű lesz, elég nagy a kezem, de egyből nem mertem bevállalni.
Már csak jó idő kellene!!! -
gordonfreemN
addikt
válasz ZolkoW #250291 üzenetére
& Fall-N & chubby2o6 köszi a tanácsot. Akkor egyelőre marad. Sajnos a csapágy (acor, ahead, 1 és 1/8, külső ipari csapágyas) pirosba tudodd adni a szerelőpajti, amit a szemem nem tud megszokni, bármilyen szögből vizslattam. Ezért némi (8k vs 10k+posta) bukóval rendelek feketét...
Csináltunk amúgy csésze bepréselőt is, 12es menetesszárból:
Szerintem a berakással se lesz probléma, a kiütő kitűnőre vizsgázott.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
andrisbandi
őstag
válasz chubby2o6 #250303 üzenetére
Én is venném, SLX-el belenyúltál a tutiba
Nagyságrendre XT, de nincs kikönnyítve, tehát hőtűrésben még jobb is lehet.2wheels.hu
Így mesélte a Shimi boltos a telefonban. Cimbijeivel ezt tesztelték ki a legjobb vételnek, ajánlották, amikor bejöttek a 4 dugósok.Úgy tippelem a mai fékekkel nem lehet mellé nyúlni, mind sokat fejlődött a 10 évvel ezelöttiekhez képest.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #250306 üzenetére
Kiütni meg berakni se nehéz, ahogy írtam előzőleg a villáról leszedni a központosító gyűrűt a lassú és nehézkes. A többi már pár perces művelet. A piros szín az nekem jó lett volna, de fekete lett.
Tipikusan sokszor nekiállni és előszedni meg elrakni a szerszámokat sokkal macerásabb. Nekem is a hajtás csere ma megvolt gyorsan, utána mentem is tesztelni ameddig nem esett. Utána persze délután elkapott az eső, de nem érdekelt. Bevált a 11-28-as 8s sor.
SLX fék meg jó nagyon, próbaltam teszt biciklin. Nekem mondjuk még a madzagos változat is bőven elég.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz andrisbandi #250301 üzenetére
Ja, bizonyára user error a haverom m8000 fékénél is, ahol 4 bringából érdekes módon csak az m8000-el szereltnél jön ki.
Volt nálam a bringa hetekig kölcsönben, nálam is kijött, a saját SRAM-om meg jó volt ugyanott.
Egyébként teljesen véletlenszerűen jött elő nekem, egyszer koppig kell húzni, egyszer meg fog, ahol kell, melegedéstől függetlenül.
De ez egy 2017-18-as bringánál volt, azóta lehet hogy megszűnt a probléma.
-
andrisbandi
őstag
válasz mauimagic #250309 üzenetére
Egyébként teljesen véletlenszerűen jött elő nekem, egyszer koppig kell húzni, egyszer meg fog, ahol kell, melegedéstől függetlenül.
Levegős volt. (Mint ahogy ezt bizonyára tudod, csak megint direkt értetlenkedsz )
Pont ez volt a típushibája. Kis tárcsával könnyen felfort. 1 alkalom után levegősödött. Még vicceltek is vele, h minden tekerés után ajánlott légteleníteni【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #250310 üzenetére
Szerintem kis tárcsával is normálisan kéne működjön, ahogy a legtöbb Shimano fék is teszi. A kis tárcsa nem user error, xc-re egyszerűen nem szokás 180-asnál nagyobbat rakni, hátul még a profiknál is max 160-as van. A 8000-es XT xc fék is, ergo 160-180-as tárcsával is rendesen kéne működjön.
#250302 Fall-N: ja, ha nem csinálod a fékkel azt amire való, ergo nem fékezel, akkor nincs gond vele, logikus
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
mauimagic
aktív tag
válasz andrisbandi #250310 üzenetére
Mint ahogy ezt bizonyára tudod, csak megint direkt értetlenkedsz :)
Van aki értetlenkedik, van aki érdemi válasz helyett okoskodik, ilyen ez a popszakma. -
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #250311 üzenetére
Én is a többihez hasonló működést vártam amikor megvettem. Normál kirándulgatásra erdőben, néha rövid száguldozásra tökéletes is volt a 180-160-as tárcsákkal. Pár hónapig nem volt gond.
Majd jött a gyilkolás. Le is térdelt. Nagyobb tárcsával többet nem jött elő a levegősödés.
Lehet úgy jött le, h védem, de nem.
Egyszerűen a felhasználáshoz kell igazítani a tárcsaméretet, mert úgy szépen működik ez is.#250312 mauimagic
Tulajként nyilván nem láthatok oly tisztán, mint a kölcsönző, magas lóról letekintő[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
chubby2o6
senior tag
válasz flash- #250304 üzenetére
Én nem tapasztaltam a fékkar szorulását vagy ragadását, bár a Deore volt az első olajos fékem, szal nincs mihez hasonlítsam .
#250306gordonfreemN Pedig pirosban ütött volna igazán
#250307andrisbandi Az SLX fékekről eddig csak jót olvastam, a 7000-ről meg a 7100-ról is, nem bántam meg, hogy végül nem az XT-t vettem.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz andrisbandi #250313 üzenetére
Rég volt Shimano fékem, a nyomáspont vándorlás még létező probléma? Deore vagy SLX szériára gondolok
Ez volt a kérdésem egyébként, ezt a két sort sem sikerült értelmezned, de legalább egy jót okoskodhattál. Magas lóval kapcsolatban eléggé az élmezőnybe tartozol te is. -
Tin
veterán
válasz flash- #250290 üzenetére
Egyszerűen csak "jól" akarom csinálni, vagyis a lehető legkevesebb kezdeti hibát elkövetni. A célom mindössze annyi, hogy a nyeregben töltött időt hatékonyan töltsem el. Hogy lehetőleg minél kevesebb zsákutcába menjek bele, hogy aztán a saját hibámból tanulva újabb "kört" fussak, már "jól". Nyilván benne vannak a hibák mindenben.
A pörgetést azért próbáltam meg, mert javasolták. Gondoltam, hogy 20 év kihagyás után könnyebb ráállni valamire, mint később átállni rá. Persze felhívták rá a figyelmem, hogy ez megnöveli a pulzust, de mivel a korábban hittek alapján a 130 alatti pulzus volt a 2-es zónám, ami számomra elérhetetlen, úgy voltam vele, hogy akkor legalább a pörgetést megtanulom. Ezért is dobott fel, amikor kiderült, hogy valójában elég 150 alá mennem a 2-es zónámhoz, így nem kell vánszorognom ahhoz, hogy a megfelelő módon fejlődjek. Ezt pedig már egyszerű volt elérni a pedálfordulat csökkentésével.
Most az a célom, hogy ezt csináljam, és kész. Növelem a távot, a nyeregben töltött időt, és aztán majd megerősödöm. Konkrétabb cél nincs, de jó lenne mondjuk egy 50 km, aztán egy 100 km-es túrát abszolválni, de ha most még hetekig vagy hónapokig a szokásos 1 km-es szakaszon megyek oda-vissza, nekem az is jó. Amíg itt nem tudok lemenni 50 km-t 5 részletben, addig értelmetlen elindulnom bármerre is.
A gyenge pontom a térdem. A 160-180 közötti pulzus sokkal kevésbé terhelt meg, még 1 órán keresztül is, mint a térdem. Ez a 150 alatti 2-es zóna még kevésbé megterhelő, mert most már a korábbi 2 km-es megállások helyett egyben letekerem a 10 km-es szakaszokat, és csak inni kell megállnom. Semmi más bajom nincs aznap vagy másnap, csak a térdkalácsom felett fáj tőle. Eléggé.
Két dologra gondolok az utánaolvasás alapján: egyrészt túlterhelem az izomzatom (ami biztos), másrészt a nyereg alacsonyan van. A megvételkor beállítottam magamnak a magasságot a falnak dőlve a tanácsok szerint, de aztán egy ismerős, aki átnézte nekem a bicajt azt mondta, szerinte magas, így lejjebb vettük, én pedig azóta nem változtattam a magasságon - csak a dőlést és a pozíciót állítottam be (az már jó). A napokban újra tudok majd menni, az első dolgom lesz emelni a nyergen. Nagyon bízom benne, hogy részben vagy egészben az okozza a térdfájdalmam.
Köszönöm a jó tanácsokat, viszont!
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #250318 üzenetére
Kaptál választ, levegős lesz ha felforr az olaj. Ergo nagyobb tárcsa kell, nem 160-as.
jjeahh: Használom én sokat, mert általában (túl) gyorsan megyek városban, így sokszor kell hirtelen lassítani. Fog szépen, persze egy hidraulikus erősebb az tény. De bőven jó a fékerő. Ha nem az lenne már rég cseréltem volna.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #250297 üzenetére
Na ez is egy érdekes állat. Gyári oldal szerint nincs belőle más, csak Protection, amire 3/180 TPI-t ír (alul a táblázatban). De ha megnézzük az anyagok leírásait, akkor meg a Protection 4/240 TPI, a ShieldWall meg 3/180 TPI.
Ha tippelnem kéne, akkor ez a sima hajtogatós, ami régen a Performance volt 3/180 TPI-vel, és simán jó volt TL-re is, pedig nem is ajánlották. Fele annyiba került, mint a Protection. És szürke volt a felirat.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #250321 üzenetére
Az, hogy hány kilométert megy el neked egy szett betét sokat mond arról milyen módon használod és mennyire jó fék kell neked. Én pl. évente nagyjából 2-2,5 szettet cserélek a kerékpáron ami 2500-3000 km/betét...szerintem komolyabb lejtőn és/vagy terepen+lejtőn derül ki igazán mennyire is jó egy fék.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #250323 üzenetére
Nekem a hátsó most 500-at bírt. Meg kéne tanulnom bringázni rendesen, hogy ne kelljen annyit fékezni.
-
mauimagic
aktív tag
válasz andrisbandi #250320 üzenetére
Egyrészt új fékekkel való tapasztalatokról kérdeztem, másrészt slx, deore szériáról, nem xt-ről.
Jösz a 160-as tárcsás, fékezni nem tudós teóriáddal, meg a sztoriddal, hogy túrázgatásra jó az xt fék, valóban nagyon informatív.
160-as tárcsát utoljára vagy 6 éve használtam, hátsó féken, oda mondjuk elég is, a fékezésem nyilván szar, ezért nincs egy kom-om se a környéken, mindig csak a top 5-10-be férek be a 300 körüli listákon.
Mindegy, a lényeg, hogy volt érdemi hozzászólás is, igaz nem tőled. -
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #250326 üzenetére
Reméljük jobb mint a másik támogató termékei, mert a Fordot nagyon szidják mostanában a tulajdonosok.
Ez is érdekes, egyik a Sram váltókanál rugója melyen mintha egy újabb, külső rugó lenne (vagy valami acél dörzs-hüvely? (az a kék)) és a csengő, mely Line nevű versenyző bringáján figyel.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz jjeahh #250326 üzenetére
Tegnap túrtam a netet egy rendes leírásért arról a Rockrider bringáról, de nem találtam.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #250322 üzenetére
néztem a honlapjukat, de ott nem is létezik ez a méret, ha jól emlékszem. Ami múlt héten érkezett, az eggyel jobbabb, de arra is 3/180 TPI-t írtak. És sárga. Meg tetszik, egyelőre.
Nem tudom, nekiállnék-e út mellett javítani, de azt tudom, hogy előtte két WTB is volt, azokhoz már csak azért sem vittem semmi szerszámot, mert esélytelen lefejteni csak úgy a felniről. Amúgy belsőt sem hordok, csak kukacot. Ha országútim lenne, nem tudom, tubeless mennék-e, de valószínűleg igen. Ez a köztes méret/nyomás meg még egyértelműen belsőmentességért kiált.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #250331 üzenetére
Már én sem hordok belsőt hosszú tekerésre sem. Úgy érzem 6-7mm vágásra is jó szmötyis tejjel, kukaccal, vágás elleni védelemmel a gumiban fölösleges a pótbelső nekem. Remélem igazam van és nem szívom meg. Stans tejjel, védelem nélküli gumival azért kicsit f*snék.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
Van itt aki használt NW Corsair cipőt nyáron nagyobb melegben? (Mennyire volt jó, nagyon izzadt?)
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #250332 üzenetére
nekem ez a "X mm vágásig tömít" olyan szinten marketingkamunak tűnik, ami elhiszem amúgy, hogy valós, ideális körülmények között,de sose éreztem, hogy a 3 mm-ig tömítő tejjel kevésbé messze szabad menni, mint a 7 mm-ig tömítővel. Vagy hogy amazzal meszebb, érted.. könnyen lehet, hogy lesz emiatt sétám életemben, aztán esetleg újraértékelem a dolgot.
27,5-ös belsőm amúgy soha nem is volt , pedig azzal a mérettel járok a montival.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #250334 üzenetére
Szerintem sem lehet ezt ennyire kiszámolni, mert vannak esetek, amikor egy szmötyimentes Stans is tömít egy vágást, van, amikor a szmötyis tejnek sem sikerül. Szóval az x mm vágásig tömítő tejeket ezután szmötyisnek hívom . Az szerintem egyértelmű, hogy ha egy jól működő tejben apró gumi-karbondarabkák, szálak is vannak, akkor sokkal nagyobb lyukat, vágást is képes tömíteni. Ezt onnan tudom, hogy próbáltam a Stans-ba is gumireszeléket tenni és jobb volt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #250334 üzenetére
+1...azért megnézném én azt a tejet mely egy általam ejtett tiszta 7mm-es vágást eltömít. A vágások között is nagy a különbség, sokszor ott még lehetnek gumiszálak, meg vászon stb. egy vágásnál, továbbá nem mindegy, hogy mennyi és milyen régi tej van benne, na meg a nyomás sem amit megbír tartani.
A durvább vágásos defekt ugyanakkor szerintem olyan ritka, hogy ha volt itt a fórumon mindenkinek, összesen ~20, akkor már lehet sokat mondtam...nekem eddig soha, egy sem, nejemnek is csak egy mikor amúgy elkerülhető üvegszilánkokba figyelmetlenségből belehajtott."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #250327 üzenetére
A kék az a lila? Tudom, hogy kevered a színeket.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #250316 üzenetére
igazad lehet, ez használatban mondjuk nekem még sose okozott problémát, de nem tudom erre a "hibára" van e valami megoldás? kezdetektől ilyen, nekem a szerelő tette fel, ő csak annyit mondott hogy ezen ő nem tud állítani
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Ixion77
őstag
válasz dom1n0 #250340 üzenetére
Nem láttam, de gyanús a weboldal. Tudsz róla bármit? Mert ami túl szép hogy igaz legyen az általában nem az. Trustpilot szerint sem.
Inkább olyan €3700+ szokott ez típus lenni."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #250331 üzenetére
Lehet, hogy ez olyan OEM cucc lesz, mint anno a 27,5x2,2" Race King. Magyar boltok is árulták, sima fekete gyorskötözővel volt csak összefogva, semmi papír rajta, de talán 2500 Ft volt (5-6 éve). Az is Performance volt, bírta is.
Hasaggymeg: a vágásos defektnél a legfontosabb, hogy egy üvegszilánk mondjuk kivágja a futófelületet, vagy egy szikla a gumi oldalát. Előbbit nagyobb eséllyel fog meg a tej, mert ott kering, utóbbit csak akkor, ha oda löttyen, vagy észre veszed és el tudod dönteni, hogy oda löttyenjen, vagy habos belül. Nekem pont a fent említett olcsó Conti gumival volt olyan az jégesős Szilvásvárad maratonon, hogy egy drót bement a futófelületen, és kijött oldalt a felni mellett. Semmit nem vettem észre belőle, 2 napig rohadt még a bringa, mire szét lett szedve, de a gumiban volt nyomás. Aztán a szerelő szólt, hogy szeretném-e így használni, vagy kihúzza? Kihúzta, futó felületbe ment kukac, az oldalát meg megfogta a Mitas tej. Ez volt május végén, az augusztus eleji Bükk maratonon kezdett el ereszteni, de azt is csak a végén vettem észre, hogy nagyon táncol a segge. Tettünk rá sebtapaszt, hogy hazáig még kibírja a kocsi tetején (ne fröcsköljön, meg fogja a tartó a kereket).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #250336 üzenetére
Szerintem ha tesztekben tömít 6-7mm vágást, akkor jó eséllyel terepen is fogja, ha meg mégsem, akkor is nagyobb lyukat képesek tömíteni a szmötyis tejek, mint a szmötyimentesek. Azt azért nem mondhatjátok komolyan, hogy mindíg minden fejlesztés kamu, placebo, humbug, mert bármilyen ficsőrről írok, ami fórumon újdonságnak számít, minden azonnal le van húzva. Csak az lehet jó, ami lejárt lemez? . Na meg egyel visszább írtam le, hogy a sima Stans is jobb gumireszelékkel . A vágás meg nem olyan ritka, pontosabban felétek lehet ritka, felénk nem az, mert ez is teljesen terepfüggő. Itt felénk pl. királydinnye nincs, így a szúrásos defekt sem gyakoribb, mint a vágásos. Amíg nem írtatok a királydinnyéről, azt sem tudtam mi az.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Kro
tag
válasz jjeahh #250332 üzenetére
Nah én pont így vagyok jelenleg. Alap smart sam, belső, tej nélkül.
De mindig van egy belső, pumpa plusz egy foltkészlet nálam.
Eddig megúsztam defekt nélkül, de egy tejre jó lenne beruházni még.
Melyik tej lenne ajánlott ehhez az összeállításhoz?
Illetve ha jól értem akkor ezeket fél évente cserélni kell?
Vagy csak pótolni a hiányt? -
jjeahh
nagyúr
Belsőben nem tudom mi működik jól, de több usernek van itt tapasztalata ezzel, majd megírják a tutit. Nekem az a tapasztalatom, hogy kb 1 év után már nem hatékony a tej, nem tömít rendesen.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #250343 üzenetére
Nem azt mondjuk, hogy a fejlesztéseknek nincs értelme, csak nem kajálunk be minden marketing szöveget 100%-ban.
Ha belegondolsz, akkor már a 2 évvel (!) ezelőtti vázakra is azt mondod, hogy régi geós fúj nem szabad megvenni.Szerintem teljesen jogos feltenni azt a kérdést, hogy ennyi idő alatt vajon mi az ami változhatott?
Azért az elmúlt pár évben nem igazán volt forradalmi áttörés Mtb. fronton. Lehet vitatkozni, hogy az új Sram váltás az-e vagy sem.Én pl. elengedtem az elektronikus váltást, biztos tök jó, nekem is izgatja a fantáziámat, de ennyi pénzt nekem nem ér. Inkább maradok a Shimano kábeles rendszereinél, aminél a komplett váltás kb. annyi mint a Sramnál egy hátsó sor.
Mindenki arra és úgy locsolja el a pénzét amire jónak látja. De nem attól fogsz jót tekerni, vagy jól érezni magad, hogy 7mm-t tömít a lötyid, 66,5 fokos a fejcső szög, vagy elektronikus a váltásod.
-
gordonfreemN
addikt
válasz jjeahh #250345 üzenetére
A múlt heti Lidl-ös kerékpáros akcióban is lehetett kapni valami defektvédett belsőt. Én csak azt néztem belső jó áron, vettem kettőt, aztán otthon nézem, hogy nehéznek tűnik és valami defektvédelem van a dobozán. Jó ez bármire? Vagy csak nehezebb lesz tőle a bringa?
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
6030D
Ármester
válasz gordonfreemN #250347 üzenetére
Mit ír a doboz, mitől defektvédett? Annak hívják azt is, ami vastagabb gumiból készül, meg azt is, amiben van valami lötty. Tippre az utóbbi. Akkor jó, ha mozgásban van, és a lyukhoz tud folyni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #250346 üzenetére
"Ha belegondolsz, akkor már a 2 évvel (!) ezelőtti vázakra is azt mondod, hogy régi geós fúj nem szabad megvenni" - azért ez erős túlzás, ilyenre nem emlékszek. Ha jól rémlik általában odaírom, hogy ÉN mást vennék annyiért és példát is írok, vagy linkelek hasonló árban modernebb bringát, de olyant nem szoktam írni két éves vázra, hogy nem szabad megvenni . De elkanyarodtunk a tejektől és a tubelesstől, térjünk csak vissza a "bevált" régi Stans vagy hasonló tejekre és arra, hogy miért volt itt az ideje a fejlesztésnek és már formulának:
- bizonyos küllők, küllőanyák, felnik, szelepek korrodálnak miatta, tönkrevágja az egész kerékszettet (tapasztalat)
- a gumit is eszi, aki sokáig használ egy gumit, annak nem előny, de általában 1-2 éves használattal is látszik, hogy foltosodik az gumi felülete (tapasztalat)
- megeszi az inserteket
- ha jól tudom környezetszennyező
- nagyobb lyukat csak kukaccal tömít, vágást szinte egyáltalán (tapasztalat)Na most már évek óta adottak a hatékonyabb vízbázisú szmötyis tejek, amik több tesztben, sőt, pár fórumtagnál és havernál is bizonyítottak. Akkor mégis miért legyek önmagam ellensége és vegyek újra régi elavult formulát? Szvsz ez már kissé földhözragadt gondolkozás lenne tőlem és semmi értelme .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Metal topik
- Házimozi belépő szinten
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Energiaital topic
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Háztartási gépek
- Trollok komolyan
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs