- Google Pixel 6/7/8 topik
- Mobil flották
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
Hirdetés
-
Mennyit érhet most Elon Musk AI-cége?
it A jelentések szerint most 6 milliárd dollárnyi tőkét vonna be az xAI, és 18 milliárd dollárra becsülik a cég értékét.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
-
fulton
addikt
Akik új bringát vettek, nálatok volt olyan megkötés hogy mit tudom én 200-300 km után vissza kell vinni a bringát ha baja van ha nem egy átvizsgálásra hogy a garancia érvényes legyen?
-
SteveAd
tag
válasz fulton #276929 üzenetére
Racing 3-tol felfele van ilyen
[link]
Az 5 eves Racing 3 felnifekes kerekemben meg egyszer sem kellett utanaallitani (amugy sokkal egyszerubb az is mint a Shimano konusz). Orszagutra csak ajanlani tudom, vajpuhan fut az ilyen kerek.
Igy nez ki a csapagykoszoru ami benne van (ezt sem kellett meg cserelni 5 eve nalam):
[link]
Szemmel lathatoan nagyobbak a golyok mint egy ipariban. -
Maximum1
őstag
-
SteveAd
tag
Az iment linkeltem a Fulcrum csapit. NEM iparis hanem konuszos (Racing 3-tol, az annal olcsobb modellek az iparisak, de ott nincs finomhangolas), de sokkal egyszerubb a konuszt allitani mint a hagyomanyos Shimi konuszt. Raadasul nem is tul gyakran kell, ha egyaltalan. A Fulcrum a Campa markaja, nem veletlenul van presztizse a Campa agyaknak.
Erdekes amugy, hogy gyakran a Campas modell olcsobb joval mint a neki megfelelo Fulcrum modell (es a Campas kerekhez is van gyarilag HG Shimano rotor). A karbon Shamal Disc pl. ennyiert nagyon best buy [link] A hasonlo Fulcrum kb. 200-250 euroval dragabb.
Vagy pl. a Fulcrum Racing 3 felnifekes kereke kb. 450 euro (itthon 190ezer), de a Bike-Discounton 100+ euroval olcsobb az gyak. vele azonos Campa Zonda kerek -
MPowerPH
félisten
válasz Maximum1 #276949 üzenetére
Ez megint azzal indulna, hogy kerekcsere.... Mosolyogtato, hogy a szett 1590 gramm, a montimrol lekerult trail kerekszett, amivel azert az elejen siman abszolvaltam 1.5m -es szintkulonbseget is, az 1210g. Nem akarok alut, kell a karbon. Ha nem karbonnal veszem, akkor biztosan elkoltok egy vagon penzt kerekszettre, amit most szeretnek elkerulni.
A linkelt bringak egyebkent mind 8kg folottiek meg karbon kerekkel is, vegigkerdeztem.Lehet most hallgatok a topik terminatorara, es veszek egy konnyu, felnifekes bringat.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Ringman #276963 üzenetére
En is toluk vennem. De nem fogom, azert inkabb keresgelek.
A montis kerek megmaradt, majd lesz hozza is egy bringa. Az eletben nem adnam el, mert ilyen sulyban, majdnem mindenes szettet sehol nem kapok, vagy ha igen, akkor csak egy uj bringa araert.
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #276964 üzenetére
nem néztem utána, hogy jogi szempontból mennyire áll meg ez a korlátozás (szerintem amúgy nem feltétlenül, ha nem a 200km-es átnézés elmaradása miatt károsodik valami - nincs ok-okozati viszony, vagy eleve konstrukciós/anyaghibás mondjuk a váz/villa/hajtókar), de ez egy br. 340k-s bringa volt.
-
-
Tin
veterán
válasz fulton #276933 üzenetére
Látom te is először össze akarod rakni a bringát véglegesre. Már akkor költesz rá, amikor még meg se jött. Gondolom ha megvan végre, akkor már csak menni akarsz vele. Én megértelek, ugyanezt csinálom.
Amúgy meg kicsit összekarcoltam a túlságosan kintre állított átdobóval a hajtókar belsejét, szóval így már vissza se vennék. Igaz, nem is akarnám visszaküldeni, hiszen mindenképp szerettem volna egy városi fitnesz bringát, és ilyen áron úgyse találok jobbat (még használtban sem). A méretem is, ami meg nem stimmel tökéletesen, azt majd menet közben korrigálom beállítással, esetleg a stucnival. Egyébként sem hiszem, hogy valaha is eladom ezt a bringát, még ha második bringa is lesz belőle idővel, mert ahhoz túl jó. Pár év múlva meg megkaphatja a fiam, ha belenő.
A 100-200 km-es első átvizsgálásról, mint a gari feltétele, már én is olvastam a Cube kapcsán külföldi fórumokon (pl), de nem igazán vették komolyan, és a Cube nem is köt ki semmi ilyesmit, ezt max. a kereskedő kérheti. A 2 év garanciát ugyanis a kereskedő viseli, de az nem vonatkozik a kopó alkatrészekre, szóval igazából semmire, ami fék, hajtás vagy csapágy, illetve gumi. Szerintem nagyjából olyasmikre tudod érvényesíteni, ha eltörik a nyereg/cső vagy a fék/váltókar, vagy sérült valami az elején, pl. a szállítás miatt, esetleg a rossz összeszerelés okozta problémák. De ezek többsége kiderül az első párszáz km során, utána meg úgyis meghúzod a csavarokat. A Cube garanciája egyedül a vázra vonatkozik, ami 3 év a karbon, illetve 6 év az alu vázelemekre, de ez elég nyilvánvaló "hiba" (törés, repedés), ezért teljesen más tészta. Azért kérdezz rá, hogy miért kérik ezt, és mennyibe kerül az átvizsgálás, és oszd meg velünk, engem érdekel.
-
MPowerPH
félisten
válasz szimpláncsak #276935 üzenetére
Ez szep, de nem a meretem. Az ara rendben van, es igen, a kerekek mehetnenek a kukaba.
Don't Tread On Me
-
fulton
addikt
-
lsebestyen
addikt
Why am I faster in the summer?
Pont tegnap beszéltetek erről. -
Tin
veterán
válasz fulton #276971 üzenetére
Semmit sem cserélsz, csak a gumit, meg ami még addig eszedbe jut...
Én is "csak" a kereket majd szezon előtt, arra ugye új gumi, azon már új féktárcsa van, most már megvannak az új betétek is, meg majd még mennek fel a szenzorok, meg felrakom az új markolatot, meg erre akkor már az új lámpát, ha és kellene sárvédő is, szóval ja, én se akarok cserélni semmit, csak ami eszembe jut
A garis kérdéskör akkor gondolom világos. Nézz utána, majd azért mesélj, mit mondott a kereskedő.
A topikhoz meg egy kérdés: van aki használ ilyen felnire ragasztható felnire ragasztható fényvisszaverő készletet? Az új bringára nem vagyok hajlandó feltenni a küllőprizmákat, egy-kétszer le is lazultak már, az aero küllőkre meg amúgy is baromság. Tudom, hogy léteznek fényvisszaverő sávos gumik, de kevés van belőlük, és hát a legtöbbről idővel lefoszlik az a sáv (látok eleget a városban). Úgyhogy, bár ez a ragasztószett nem legális, de ugyanazt tudja, csak nem tudom, mennyire tartós. Van valakinek tapasztalata az ilyesmivel, és megosztaná?
-
addikt
válasz lsebestyen #276972 üzenetére
Ebből az is kiderül, milyen hasznavehetetlen sárvédőket árulnak. Az külön epic, hogy egy mittomén hány millás, elektromos váltós karbon gépen a sárvédők hekkelve vannak, hogy ne legyen a bringás dzsuvás
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
lsebestyen
addikt
válasz Dark Archon #276975 üzenetére
Természetesen erre is van dedikált GCN videó. Egyébként az a flepni elég hasznos cucc, nekem hiába van sárvédőm, a kamáslim teljesen szétázott múltkor, mert az út nedvességét mind felhordta rá...Gondolkodtam, hogy én is gányolok vele, de aztán elvetettem, annyit nem megyek ilyen rossz időbe.
-
Maximum1
őstag
-
balintbaba
tag
válasz Ringman #276945 üzenetére
Elvileleg nem nehéz felrakni, jól felrakni nehéz. Bognár Tamás szerint (Bikemag, Kontra podcast) az országban pár olyan szerelő van, akire nyugodt szívvel rá lehetne bízni a szingó felragasztását. Mondjuk vele sok mindenben nem értek egyet, de ebben pont igen. 2024-ben szerintem már nagyon no-no a szingós kerék.
#276931MPowerPH: Az eTap AXS megeszi reggelire az összes bovdenes váltást. Ha olyan pontatlan lenne, nem használná a
Jumbo-Visma sem ProTour szinten - még akkor sem, hogy a Srammal jött egy csomó szponzori pénz. Egyedül az első átdobója lassabb, mint a Shimanonak, de ezen is javítottak az új szettek esetében. A hajtás többi részét bármire lehet cserélni, nem muszáj Sram alkatrészekkel használni. Én Shimano lánccal, hajtókarral, kazettával használom az AXS váltókat.Egyébként szerintem a mechanikus váltókkal sem lenne semmi baj, de a mai integrált vázakkal már nem működnek a legjobban.
-
fulton
addikt
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #276975 üzenetére
A sárvédő nem sokat jelent, szintén GCN videó arról, hogy mennyit lassít.
-
addikt
válasz lsebestyen #276976 üzenetére
A flepni egy dolog, de a nyeregcsőhöz sem ér be eléggé. Csak azon röhögtem, hogy ilyen bringája van, és hekkel, ahelyett, hogy venne egy normális, teljes sárvédőt.
A videóban meg oda gyorskötözőzi a flepnit Még nekem is van egy nyamvadt szegecshúzóm, de ez így nagyon tré.
A Canyonhoz én is megvettem már előre amúgy a sárvédőt. Hátul nekem nem érdekes, úgysem megyek bolyban, az a lényeg, hogy a sisakra se hordja fel a vizet. Előre meg van vízálló kamáslim. Meg aztán sokat én sem megyek esőben, max. eső utáni terep játszhat be.
Tin: nem számít, mennyit lassít, én lesz***m. Ezerszer fontosabb, hogy ne legyél csurom víz, főleg ilyen időben.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
lsebestyen
addikt
válasz balintbaba #276978 üzenetére
+1, szingós kerék felett eljárt az idő.
-
rétisün
veterán
ez már rég nem az aktuális bringa, de igen, én használok. ez nem gyári szett, én vágtam ki az ebike-ről vett fényvisszaverő matricából. azt nem tudom, mit mondana rá egy rendőr (gondolom rendőre válogatja) de a semminél mindenképpen jobb. ja, ez már eladáskori kép, volt még 6-8 db küllőre húzható fényvisszaverő 'csövecske' is, bár az fehér.
ha a tartósságra vagy kíváncsi, ez még egyszer nem jött le, felragasztottam, és még mindig tart.
(#276981) Dark Archon: ilyenem is van, csak a karbonra sajnálom feltenni. az alun használtam, bevált.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Mezga Aladár
veterán
-
mauimagic
aktív tag
válasz fulton #276948 üzenetére
Akkor ezt vedd meg, ugyanaz, ugyanannyi a vége, de itt "ingyenes a posta", nem rakják rá a szabolcsi diszkriminációs díjat
Nekem egyébként ilyen van, első használatnál szétment az egyik menet a hajtókarban, de küldtek újat gariba...úgyhogy érdemes jól átgondolni ezt a beszerzést is, nem egyszerű... -
Tin
veterán
válasz Dark Archon #276981 üzenetére
Persze, egyetértünk, én is veszek sárvédőt az új bringához. A Hyde-on az első perctől fogva fent volt, sose vettem le, miközben fél évig egyszer sem mentem vizes úton. De ősztől kezdve sokszor, szóval jól jött.
Nekem bejött a Cube gyárija, csak elsőre elég sokáig tart felrakni. Sajnos eléggé elcsúnyítja a bringát, és a fel-leszerelés is macerás abból a szempontból, hogy a kerekeket ki kell venni, a tartókat pedig belülről csavarozni, szóval sajnos nem az a felpattint-lepattint dolog. Amik meg olyanok, hogy felpattint/lepattint, azok meg még rondábbak, nem beszélve arról, hogy nem is annyira stabilak, meg hát a fényezésnek sem tesz jót.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz Mezga Aladár #276985 üzenetére
Ganna és Bigham az egy órás rekordoknál clinchereket használtak. Földi halandóknak jó lesz mindenhova a belsős rencer.
mauimagic: Köszi a vietkongos linket.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz rétisün #276983 üzenetére
Köszi, ez se rossz ötlet! Amit én linkeltem, az teljesen fekete, szóval nem is látszik a felnin, csak sötétben veri vissza a fényt. És persze én sem raknám körbe tele vele a felni peremét, csak mondjuk 90 fokonként egyet, mozgásban az is jól látszik. Egyébként meg szerintem nem csak a semminél jobb, hanem ezek konkrétan jobbak a macskaszemnél.
-
SteveAd
tag
válasz balintbaba #276978 üzenetére
+1 a szingora. Anno Froome (meg Sky-os idokben) is pl. csak versenyen hasznalta a csapatbringa Dogman, de edzesre mar nem (defekt eseten azert nem tul kenyelmes ha tavol vagy otthonrol). Meg ugye egyes csapatok (pl. a QuickStep) is mar evekkel ezelott atalltak sima belsos clincher vagy tubeless kerekekre.
Ha a profiknak sem annyira fontos a szingo, miert vallalna be egy full amator az extra kenyelmetlenseget vele. Talan meg cyclocross versenyen eri meg az alacsony nyomas miattA 2024-es evben a Shimano:Sram arany a World Tour csapatoknal 14:4 (mondjuk a Visma me a Bora is Srammal fog menni).
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #276990 üzenetére
Ja, de egyrészt pont arról írták a tesztben, hogy hamar lefoszlik róla, másrészt még az sem biztos, hogy végül azt választom nyárinak. Lehet, hogy oda elég lesz egy "sima" 32-es GP 5000.
De az amúgy is a nyári felnin lesz, a téli az lesz, ami most rajta van, arra meg akarok majd egy normálisabb gravel gumit venni a következő télre. Szóval lehet, hogy a nyári felnire nem ragasztok, de a télire mindenképp fogok.
#276994 ZavaBalazs: köszi, 2-ből 2 elégedett, úgyhogy akkor valószínűleg jók ezek. Rendelek majd egy szettet a következő Amazonos rendeléskor.
-
SteveAd
tag
válasz fulton #276993 üzenetére
A Racing Quattro valoban iparis, azt en nem vennem, inkabb Racing 3 vagy Racing Zero (vagy ha aero kell, akkor szinten valamelyik dragabb modell amiben nem iparis van hanem a konuszos (az USB felkeramias nem igazan eri meg amugy, inkabb a sima acelgolyos).
Az allitas a konuszos csapihoz ok, de iparival nem igazan eri meg a macerat (nem is ertem miert hozta ezt igy ossze a Fulcrum). Ebben a kategoriaban inkabb egy sima DT 240 vagy 350 agy.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #276892 üzenetére
Most hogy írod. Igazság szerint nem használtam még, mert idő közben autoszelepes Conti belsőket vettem. Az igaz, ha beesne belülre, akkor ezért szét kéne az egészet szedni, és a válla meg gondolom fogja a felniben annyira talán. Na meg van menetes Presta szelep, így rá lehet szorítani a felnire.
Because: Tényleg igaz, belülről nem tud átmenni az adapter, csak kívülről lehet.
Eredetileg vettem két Freedom belsőt, ami Prestas, meg mellé a két adaptert a BikeProtól. Közeben egyik hazai webshopban sem találtam nekem megfelelő 27,5-ös külsőt, így elmentem ismerős boltjába, ahol megvettem a két Conti külsőt és akkor már a belsőket is. Még aznap össze akartam rakni a kerekeket, de a BikeProtól nem jöttek meg az adapterek, így maradt az autószelep. Nem baj, mert ha egyszer kell belsőket cserélni, akkor lehet egyből Presta is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jófejsrác #276907 üzenetére
Szerintem ha ragaszkodsz a szélesebb gumihoz és a vázban elfér a gumi hátul, akkor cserélj villát csak. Még mindig olcsóbb, mint komplett vázszettet venni vagy ezért a biciklit lecserélni. Olcsónak biztos nem lesz olcsó. Merida villákat is kapni, így nem lesz nehéz márkaazonost szerezni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs