Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BigBlackDog

    veterán

    válasz Citroware #149726 üzenetére

    #csakahonda :DDD

    Viccet félretéve a saját véleményemet, tapasztalataimat meg tudom osztani Veled. Alapból az értékvesztés legnagyobb része szerintem az első 4-6 évben megvan, azután már relatív kisebb összeget lehet bukni egy autón, az újkori vételárához képest (persze, ha vigyázva van rá és rendesen megkapja a törődést).

    Ahogy észrevettem francia, olasz márkák esetén relatív gyorsabban bekövetkezik az értékvesztés. Takarékosabb, benzines konstrukciók és megbízhatónak, alacsony fenntartási költségigényűnek titulált autók (pl. Swiftek, Jazz, Corsa) is jól tartják az árukat használtan az eddig általam látottak alapján. Szerintem igazából a kereslet-kínálat határozza meg ezt a dolgot eléggé nagy mértékben. Nagy kereslet és ehhez nem elég nagy kínálat esetén mászik felfelé az ár. Így aztán néha eléggé elborult árakat lehet (?jogosan?) elkérni egy szép, megkímélt hibamentes autóért, ami a márkájából/típusából kifolyólag egyébként is keresett, megbízható konstrukció. Nem sokban, de azért az is erősen befolyásolhatja, hogy mennyire volt megkímélve, ápolva az évek az autó, mivel vevői szemmel az aktuális állapotot érdemes nézni elsősorban.

    Használt (8 évnél időseb), kis-közepes méretű autónál én 3-7% évenkénti értékvesztéssel szoktam kalkulálni.

    Itt írtam le régebben még a véleményemet ezzel kapcsolatban. De a korábban írtak és a fentiek is csak a saját nézőpontomat adják vissza, ez meg nem feltétlen esik egybe a valósággal. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák