Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 8th

    addikt

    válasz giigz #20954 üzenetére

    Nem igazán :N . Sajnos egyik feljebb linkelt autóról sem találtam mérési diagramot de az elődöket amelyek egyidősek össze lehet vetni. Ott is tökéletesen láthatóvá válik a plusz 389ccm előnye. Általában 2000 és 3500 fordulat között hajtják a benzineseket ezért csak eddig írtam be a mért értékeket.

    1600ccm (fordulatszám/teljesítmény/nyomaték):

    1505 / 21,5 / 100,5
    1998 / 31,4 / 110,4
    2505 / 41,9 / 117,5
    2998 / 49,6 / 116,2
    3500 / 60,5 / 120,4

    max. nyomaték: 128,2 Nm 4006 ford./perc-nél.

    2000ccm (fordulatszám/teljesítmény/nyomaték):

    1503 / 28,5 / 133,4
    1999 / 39,4 / 138,5
    2404 / 52,5 / 153,2
    2597 / 57,1 / 154,4
    2802 / 61,9 / 155,3
    3001 / 65,9 / 154,3
    3505 / 77,5 / 155,2

    max. nyomaték: 155,3 Nm 2802 ford./percnél.

    Összefoglalva: az 1.6-os ~4000nél présel ki magából 128Nm-t ezzel szemben a 2.0 motor már 1500-nál 133 Nm-t tud és 2400-3600 között állandó a 153-155 Nm. Az 1.6-os motor nyomatékszegény ráadásul a nyomatékgörbéje is olyan mint egy jobb hullámvasút. Egyik sem fogja feltépni az aszfaltot de a kétezrest nem kell úgy taposni mégis jobban megy és ugyanannyit fogyaszt mint az 1.6-os. Kis köbcentis szívóbenzin egy Passat méretű és súlyú autóba nálam a vicc kategóriába esik.

    (#20951) [rvilike] A Passat nem is sportautó. Utazni, autópályázni nem kell ennél jobb/erősebb.

    (#20952) hobizoli gondolom anno motorfejlesztés közben az egyenletes teljesítményleadás volt a cél és ez maradéktalanul sikerült is. Csinálhattak volna pörgős nyomatékszegény motort is de az, hogy pakolják be egy Passat-ba vagy A6-ba? Na meg ne felejtsük el, hogy ez egy több évtizedes konstrukció ami megjelenése óta szinte semmit sem változott. Mai szemmel kevés a 115ló és 155Nm 2literből akkor átlagos volt. Voltak nála jobbak is.

    (#20955) Mágus2 Egy ilyen faék bonyolultságú cuccnál akkor sem szúrja tökön magát az ember ha motort kell bontani. És a tiednél? ;] Egyébként a fent lemért 8v GTI nem olyan vészes. 10sec körül futja a 100-at és ~190nél van vége.

    "Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

Új hozzászólás Aktív témák