Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gozarak

    csendes tag

    Sziasztok!

    Új autó vásárlása előtt állok és rengeteget agyaltam de nem tudok dűlőre jutni mi is lenne a jó döntés, így szeretném olyanok javaslatát kérni akik vezették már az említett márkák / típusok többségét és van érdemi tapasztalatuk melyik irány a járható.

    Pár fontos információ:
    - Kizárólag új autóról van szó szalonból kihozva garanciálisan.
    - Az összes sedan
    - Eddig egy manuális 150 lóerős turbó dízel mondeot vezettem (Mk 5)
    - A költségkeret 10-12 millió között van (nyugi, céges vásárlás :) )
    - Az új autót valamivel erősebb 170-190 lóerő közötti motorral keresem (főleg dízel)
    - Évi 40-50e km-t szoktam járni autóval az ország teljes területén 50-60% autópálya a maradék meg közút és lakott terület.
    - kb. 150e nagyon max 200e km magasságában cserélve lesz.

    A kinézett autók:
    - Skoda Superb - alapvetően tetszik. Külsőre elmegy bár picit unalmas. A csomagtér eszméletlen ez fogott meg legjobban az autóban. (Nem mondanám, hogy ki lenne használva de a mondeoban is annyira jó volt a biztonság érzet, hogy bármit tervezek venni az tuti be fog férni.) A belső kialakításra megint csak közepest tudnék mondani. Láttam már szebb autót is, de fogjuk arra, hogy ez egy tipikus vezetői cégautó. A garancia kiemelkedően jó (5 év 200 000 km) ami önmagáért beszél. Az ára hááát ahhoz, hogy az említett költségkeretben maradjunk már kell kompromisszumokat kötni nem mondhatjuk azt, hogy "automata 190l 2,0 literes dízel motorral + full extrával légyszi 11 millióért"

    - Volkswagen Passat - Ezt nagyon nem részletezném csak említésként, hogy ebből is vannak szalonban csücsülő elérhető árú autók de őszintén szólva csak akkor döntenék emellett ha mindenki letenné a nagyesküt, hogy igenis van különbség a skoda és a volkswagen között

    - Opel Insignia - A grandsport tetszik de már - már túl sportos / fiatalos én meg inkább a komolyabb / stílusosabb megjelenés híve vagyok. A belső kialakítás tetszeNE (mert látványra tetszik is) ha nem bőr utánzatú műanyaggal lenne telepakolva. Vagy legyen műanyag vagy legyen bőr de ez így nem gyere be. Szoftveresen egész jó és friss. Csomagtér szintén egész nagy (ez elég szimpatikus). Az ára talán a listában felsoroltak között a legalacsonyabb ez megint csak lehet egy plusz pont, viszont félek, hogy ez a megbízhatóság rovására megy(?) (szívesen hallgatok meg tapasztalat sofőröket / szervizeseket.

    - Mazda 6 - Eddig ez fogott meg a legjobban. Igazából ha nem lenne kis ajtós a csomagtartó lehet nem is gondolkodtam volna a többiben. Ki is próbáltam egy Takumi Plus felszereltségű 2,5 literes 193 lóerős szívóbenzin motort de a 150 lovas turbó dízel után is már ijesztő volt. Iszonyat hangos amikor gyorsul és nem érezni benne az erőt... mintha nem menne... (persze olyan rövid ideig vezethettem, hogy lehet felkeresek még egy szalont aki picit hosszabb útra is elengedi). Jövő héten megyek kipróbálni egy 2,2-es 183 lóerős dízelt ... meglátjuk (erről a motorról tapasztalat?). Külsőre kifejezetten tetszik (nekem a szürke jobban bejön mint a piros). Belül meg.... leesett az állam. Bőr borítás, minimál elrendezés. Nagyon finnyás vagyok megjelenést illetően de ha valaki kikérte volna a véleményem akkor erre simán rámondanám, hogy ez igen! Mehet gyártásba! (más azonos kategóriás autóról nem tudom elmondani). Árban elsőre úgy tűnhet, hogy nem olcsó (kategóriáját tekintve) viszont ha összehasonlítjuk pl. a superb azonos felszereltségű autóival akkor a mazda 6 kerül ki győztesen. Úgy tudom Magyarországon értéktartónak számít ami megint csak növeli az ár-érték arányát az autónak. Megint egy szubjektív dolog, hogy nem tömegautó. Nincs az az érzésem mint a skodánál vagy a passatnál, hogy na ma is láttam 89 superbet és 78 passatot. Ami számomra egy picit fájópont az a szélvédő fűtés hiánya (már a 8 milliós mondeoban is volt ... persze sok más meg nem... ), a hátsó belmagasság elég alacsony (A 186 cm-es kolléga már picit kényelmetlenül érezte magát egyenesen ülve) illetve úgy hallottam ha nem fog tetszeni a benzin változat akkor jobb ha felkötöm a gatyámat mert a dízel kötelező szervizének díja elég drága. De vajon drágább mint a skodáé vagy opelé? Ami még egy negatív pont a mazda mellett, hogy a gyár 3 évet és 100 000 km-ert vállal ezt lehet 5 évre és 150 000 km-re bővíteni de ez még mindig nem a skoda 200e km garanciája.

Új hozzászólás Aktív témák