- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Huawei FreeBuds Pro - egy igazi csúcsmodell
- DIGI Mobil
- Milyen okostelefont vegyek?
- Itt van az első fotó a Motorola Razr 50 Ultráról
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Mobil flották
Hirdetés
-
Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
ma A Watch Fit 3 jókora kijelzőt, ismerős dizájnt és friss felületet kapott.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Még több embert rúgott ki a Tesla
it A jelentések szerint újabb dolgozókat küld el a Tesla, ezúttal a szoftvereket és a szolgáltatásokat, mérnöki részlegeket érinti a leépítés.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok!
Astra G, vagy Ford Focus hatchback?
Pro, Kontra?
Melyik jobb es miert?
Koszi!A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
dízelracer
senior tag
válasz Napfénysüti #698 üzenetére
Nem tudom lehet, hogy így lesz. Ami ebben az országban olcsó a polgárnak az drága az államnak. Ahogy itthon végleg kiherélték az E85-öt nem tartom kizártnak, hogy idővel hozzányúlnak majd az LPG-hez is a magasabb adóbevételek miatt.
Viszont azt bírom mikor pár ember a dízelek szervizigényével és magas alkatrész áraival jön, pláne ha benzinest hajt. Egy sima hengerenkénti befecskendezős 4hengeres motorra a szekvenciális gázszett alsó hangon 220ezer forint. És ha gázosítasz választhatsz. Vagy pótkereked vagy csomagtartód nem lesz. De van helyette defektjavítós spray. Ja van, csak az szépen hazavágja a gumit amit aztán lehet kukázni. Dízelnél nincs ilyen gond. Csomagtartód, pótkereked is megmarad. Egy relatív bonyolult 4hengeres pdtdi motorhoz egy garnitúra vatta új befecskendező fúvókát kapsz 130-150ezerért. Ezek jellemzően kibírnak 300ezer kilométert. Legrosszabb esetben is egyszer kell cserélni az autó élete során. Turbó meg 90%-ban a faszkalap tulajdonosok és a csokipuding állagúra használt motorolaj miatt megy tönkre.
Dízel = fújjdeszarfosokádék. Mikor rákérdezek miért = mert a benzines jobb.
Ezek aztán a komoly érvek...Az egyetlen racionális érv a gáz mellett az, hogy sokkal környezetkímélőbb mint a benzin vagy a gázolaj. Ha váltanék gázosra csakis ezért tenném és nem azért mert (jelenleg) qrva olcsó.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #702 üzenetére
8eve volt utoljara defektem, ugyhogy leszarom a potkereket
Van amihez eleve is csak defektjavito szett van ugyhogy ennyi.LPG rendszernel nuku turbo, ami magaban 200k, meg 130k-ert se hinnem kicserelik a piezo fejeket, marmint a 4-t, amikor annak inkabb a darabja ennyi -nincs mindekinek csokja meg hatviharja ezeket okosba' szerezni...-, ezen kivul van meg mas szoporaktor is, ami a sima benzineseknel nemvan. Pl a sima benzinesnek olcsobb a olajcsereje is, mert annal nem kell turbo meg PDTDI kompatibilis olaj bele masfelszeres liter aron, es vmivel ritkabban is kell cserelni, mert a turbo nem egeti meg, meg eleve altalaban egy atlagos azonos telejsitmenyhez kisebb ccm-s a motorjuk is, ami miatt kisebb KGFB kategoriaban van. Igen persze, mindenki jo messze lakik Bp-tol, 40+ eves, B10-ben... hat nem.
Add ossze mennyi ez, ennyibol siman megall az LPG install is es utana olcsobb vele a km futas, mint a dizellel.
12-16k-ert mar siman kapni normalis popularis meretben eleg jo fajta gumikat is. Azt siman kisporolod LPG-vel meg a dizelhez kepest is, meg akkoris, ha sosem romlik el benne semmi.több drón kell ;P
-
válasz hobizoli #703 üzenetére
Hát nem akartam ebbe a gáz témába belefolyni, mert eleve nem is értem miről is vitáztok....
Egy komolyabb gáz installból azért kijön a turbóm, meg az összes csúcsom komplett felújítása, még lehet a magasnyomású szivattyú felújítása is belefér.
Illetve, ugye ezek azért olyan +250k km felett kezdik el megadogatni magukat (természetesen +/- használattól függően), tehát ha 250k km után bele kell raknom 300k-t a dízelembe, a fentebbi felújítások miatt, na bumm...(250k km alatt benne lesz a gázszerkó is ennyibe).
Benzines: ahoz, hogy ezt a teljesítményt/dinamikát hozza amit egy dízel, sokkal nagyb ccm kell, pl.: nekem 1.5dci 106ló, van a családban egy 1.6 16v 110ló megane is, közel nem ennyire vezethető, mint a dízelem. Tehát ha gázosítanám, akkor gondolom kellene egy 2000ccm-es benzines, hogy megkapjam azt a dinamikát, amit a kis dízelem ad.
Gondolkoztam én is, annó benzin+gáz-on dízel helyett, de ehhez jutottam hozzá jó áron, ezt vettem, használom....
Lehet itt mondogatni pro/kontra gáz vs dízel témában napestig bármit....csak tök felesleges, mert picit egymás mellett beszél el mindenki. Mindenki, csak a saját igazát hajtja.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Hybryd
tag
ahoj
mindkettő elég jól sikerült konstrukció, a focusnak egyértelműen jobb a vezetési élménye (váltó-kormány-futóműt nagyon jól belőtték), az opelnél a váltó rémes - viszont már az 1.4-es benzinessel is egész jól megy (az 1.6-osokat nem is annyira ajánlják talán), focusból meg fordítva, az 1.6-ossal megy normálisan, 1.4-est el lehet felejteni.
talán egy paraszthajszállal tágasabb hátul az astra, de mindkettőben el lehet férni.
és mindkettőből volt céges autó dögivel, úgyhogy marhára ki kell fogni -
hobizoli
nagyúr
Azt, hogy 3 kilobol megcsinalod ezt a turbo csere 4 porlasztofej csere, tapszivattyu felujitas dolgot szerintem mar most el is felejtheted.
200k az LPG-sites, eleve -100k, es nem kell fajjon a fejed ezek miatt, meg a Ft/km dijad is olcsobb. Tehat onnantol kezdve, hogy megcsinaltad az LPG uzemet, a dizel maris sosem sporolja ki ahhoz kepest az uj turbo, 4 porlasztofej, tapszivattyucsere arat aztan egyszercsak bele kell lapatolni 3 kilot (de szerintem inkabb 400-t)több drón kell ;P
-
dízelracer
senior tag
válasz hobizoli #703 üzenetére
Innen indult ki az egész. Úgy beszél a kolléga mint ha a gáz cuccot puszira ingyen adná a szerelő sőt jófejségből még be is szereli és levizsgáztatja a kocsit. Lófaszt. Közel negyed millióban benne van egy gázosítás. Az tökmindegy utána mennyit fogyaszt ezt a pénzt ott helyben egy összegben ki kell csengetni. De ha már valaki annyira forintbaszó akkor vegyen 3L-t. Az 3liter fogyaszt a 359forintos gázolajból. Azaz 10,7 forint/kilométer. Ha egy 1.0 lpg swift sem gurul el ennyiből.
-
m3tr0
senior tag
válasz dízelracer #707 üzenetére
Persze ez igaz. Jó is a dízel. De azért egy 3L Lupot összevetni egy gázos Swifttel elég erős. Azért a Lupoban van egy triptonic váltó, ami nem két forint ha javítani ne adj 'Isten cserélni kell. Ez csak a váltó...Szóval nem egyszerű ez a dolog, mondjuk azt,hogy minden típusú motornak megvan az előnye és a hátránya is.
Van gazdaságos fogyasztás kicsit nagyobb költséggel viszont nagyobb teljesítménnyel, nyomatékkal és van gazdaságos üzemeltetés LPG-vel és van a benzin motor.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
válasz hobizoli #706 üzenetére
Ezért is írtam, hogy felesleges ezt elkezdeni...mert egymás mellet beszélünk el...te írsz valami, én is, aztán te megint valami mást...
Rommáhasznált turbót (konkrétan azt a tipust, mint az enyém) max. 100k-ból tip-top, garanciával újítanak fel, fos csúcsoknak 20k körül darabját, a szivattyút nemtom...de hát nem is romlik el minden egyszerre.
220k-tól láttam nem központi injektoros, szekvenciális, 4hengeres gázszettet.
De irogathatunk még itt, ilyen bejegyzéseket....bár én sehol nem említettem, egy szóval sem, hogy valami bajom lenne a gázzal, illetve, hogy jobb/rosszabb, mint a dízel.
Ja és még egy fontos dolog, nem kell meggyőznöd, illetve nem is tudsz a gázról, tehát ezért is értelmetlen ez az egész, illetve beírtam egy fogyasztási értékemet, erre jön itt mindenki mindenféle baromsággal, bár még mindíg nem értem hogyan kapcsolódott ez ide.
m3tr0 na pont ezért baromság ez az egész hasonlítgatósdi, amit leírtál svift vs lupo --> nem egy kategória a 2 autó, se tudásban, sem pedig a "tudást segítő technikákban". Az enyémben, pl.: 4 elektromos ablak van, meg gombos indítás, amit szeretek is, de lehet holnap begurítom a tiszába, és veszek egy zsigulit, hiszen abban nem tud elromlani az elektromos ablak, meg az indítógomb, a motor alkatrészekről ne is beszélve.
Írtam már valahol fentebb, ha valaki így áll hozzá egy autóhoz, hogy majd "jól beszopod, mert ez+az elromlik, stb." az járjon busszal, met az ilyennek felesleges az autó.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
dízelracer
senior tag
A váltó az egyetlen gyenge pontja viszont át lehet bele rakni az 1.4pdtdi váltóját. Van vele szívás de megoldható. Nameg mégsem egy lemez koporsóval (swift) játszik oroszrulettet az ember nap mint nap az utakon. Ráadásul a 140Nm nyomaték korrektül viszi a 800kg-s kis pöcsköszörű autót.
(#711) viharhozo: gyártanak.
[ Szerkesztve ]
-
viharhozo
addikt
Lehet itt mondogatni pro/kontra gáz vs dízel témában napestig bármit....csak tök felesleges, mert picit egymás mellett beszél el mindenki. Mindenki, csak a saját igazát hajtja.
En ugyan nem ertek hozza, de felmerult bennem a kerdes, h ha a gazuzem biztonsagos, gazdasagos es kornyezetbarat, miert nem gyartanak szeriaban gazuzemu autot? Miert kell mindet atalakitani?
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
m3tr0
senior tag
Ez is kb .olyan,hogy ne vegyél olasz autót mert szar, szétesik magától stb. Szóval...nehéz ügy.
Ricknek és dízelracernek is igazat adok, mert mindkettejüknek igaza van valahol, de ez nem ilyen fekete és fehér.
hobizoli meg egyáltalán nem ért hozzá..látszik is...meg amúgy is olasz verdával jár..mit tudhat ő...
dízelracer: igen igaz. nagyon is. de eltértünk a fő témától
viharhozó: tévedésben vagy.. van gyárilag lpg-vel gyártott autó...már kb.2006-ban pl- a Skoda is gyártott Octaviat benzin/gázzal. amikor még a skodánál melóztam...
[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
m3tr0
senior tag
válasz viharhozo #711 üzenetére
[Octavia Dual 2008-ból.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #707 üzenetére
Ezt ugy irod mintha amikor dizel lerohad, akkor annal nem kene egyosszegben bekohogni a ketszaz rudikat.
Meg van am kozponti injis rendszer is nem feltelenul muszaj mindent hengerekentiben szamolni, egy sima 1.3-s "regi" Swift-be az is tok eleg, a sedanba siman befer a tartaly is es meg csomagtarto is marad.
Az LPG-sites tervezett koltseg, a dizel meg karacsonykor aszondja szia es ket de inkabb 3 hetig hozza nem nyul neked senki, abba kb biztos lehetsz.több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz viharhozo #711 üzenetére
Azert, mert hungarisztanban nincs az egy dolog, de pl Ducato-bol van gyarilag LPG meg CNG uzemu is.
Vagy ott a Skoda Dual-ja
Vagy USA-ban 2001-tol vannak Flexfuel autok amik barmilyen E85-benzin keveresi arannyal is tudnak menni, ahogy eppen sikerul tankolni. Svedorszag detto, Brazilia, Argentina szinten. Az hogy vmi itt nem hozzaferheto, nem jelenti azt, hogy mashol sem az.
De irtam mar a masik topikban is, havercsavonak van egy Chevy Aveo-ja, 1.6 16v, semmit nem csinalt vele es siman jar 100% E85-l is. Gondolom ECU-ban egyfele program van mindenhova, es kikorrigalja a szuksegses dusitasi aranyt
több drón kell ;P
-
viharhozo
addikt
1. Attol, h elvetve akad egy-ket gyari megoldas, az alaptetel igaz marad: az autogyartok praktikusan nem foglalkoznak a gazuzemmel. A benzin alkohollal valo keverese nem tudom, h jon ide, de azt se csinalna senki, ha nem lenne kotelezo.
2. A gazuzem sokkal kevesbe radikalis valtas, mint a hidrogen vagy az elektromos hajtas. A masodlagos piac letezik, kutak vannak, a gazt jellemzoen ugyanazok adnak, akik az olajat.
3. A legnagyobb autogyartok azert osszemerhetoek a legnagyobb olajcegekkel. Utobbiak nyilvan nagyobbak, de a kulonbseg nem nagysagrendbeli. Ugy altalaban ezek a "nem erdeke az autoiparnak/olajiparnak" jellegu indokok nem kulonosebben eletszeruek.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
hobizoli
nagyúr
válasz viharhozo #722 üzenetére
1. Braziliaban nem kotelezo, de ott annyi cukornad van, hogy kar lenne nem kihasznalniuk es vilagpiacrol venni a koolajat az autokba. Aki oda gyart az meg mind gyart mashova is, igy a know-how mar megvan
2. hidrogent meg az elekromos aramot miben tarolnad megfelelo mennyisegben?
3. ez az csak az fogja vissza LPG uzemet, hogy meg mindig nincs eleg helyen
több drón kell ;P
-
neduddki
nagyúr
válasz viharhozo #722 üzenetére
HI!
csak egy apro megjegyzes: a bmw 1995ben mondta, hogy cng>lng>lh, merthogy ezen az uton tugya megszerezni azokat a gyakorlati tapasztalatokat ami kell a nagyszerias gyartashoz, es ha megnezzuk lassan /igaz nagyon lassan/ itt van a lh publica tetele is, mar csak a qtja beklsoegesu hoerogepoet ken vhogy elfeljteni /de teremszetesn ez is szerepet az utiotervebn, hogy meg egy darabig ez a vonal el, de a jovo az a fc/
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
Nem is akarom én hasonlítgatni, itt valahol felvetődtek, valami ccm, benzin-gáz-diesel, meg mittomén milyen témák, aztán arra írtam le az egyik gyakorlati tapasztalatomat.
más: azt a képet is csak bedobtam érdekességnek hogy kis odafigyeléssel milyen fogyit lehet kihozni a gépemből, erre:
2 oldalas, szar a dízel, mer' drágahozzá minden, és beszopom, mert elromlik, gázt kell venni az a jó csomag generálódik....[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
nagyúr
-
dízelracer
senior tag
válasz hobizoli #720 üzenetére
Az 1.0 stiftet csak példának írtam. Írhattam volna helyette bármit. Elgázosítasz egy ezres valamit és a lassú járműnek vizsgáztatott home made csettegő levillog az útról...
Amíg a márka szervízben egymástól kérdezgetik a szerelők mekkora nyomatékkal kell meghúzni a hengerfej tőcsavarokat addig az enyémhez ne is nyúljon ott senki... -
-
Rick4
félisten
válasz hobizoli #721 üzenetére
Vagy USA-ban 2001-tol vannak Flexfuel autok amik barmilyen E85-benzin keveresi arannyal is tudnak menni, ahogy eppen sikerul tankolni.
Pl Chrysler Voyagerből 98 óta van gyári FFV-s, és a vicc, hogy az innnyektorok, AC pumpa 94-ben is ugyanaz volt már mint ez, ergo semmit se kellett változtatni, csak azt a kis alkohol érzékelőt a comp-ra kötni. Ahol meg 25 éve vannak gázos kocsik, ott totál elfogadott alternatív üzemanyagként, nekem is mivel sok sok éve problémamentes minden autóm, és sokat is spóroltam vele, teljesen logikus, hogy a következő és a következő autóm is gázos lesz. Estére kész a gázos punto is...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz dízelracer #707 üzenetére
Félrebeszélsz, nyilvánvalóan a tények teljes ismerete nélkül, de nem baj, legyen, nézzük akkor meg a dolgokat úgy, ahogy te látod. Mennyi egy Lupo 3L 10 évesen? Mennyi mellétéve egy hasonló méretű 1.2-es kiskocsi benzinesből, (lehet picivel nagyon, mondjuk az én példámból kiindulva konkrétan 2001-es Punto 2 1.2-es 60 lovas motorral, klímával 600K. Adj hozzá 200 ezrest, mivel ennyi egy zsír új hengerenkénti injektoros gázszett pótkeréktartállyal, friss műszakival. Kb ugyanott fogunk tartani összegben, ha most mindkettőből 800K-ig merészkedünk, a punto gázból számításaim szerint a vegyes 5.5-ből csinál majd 6.5-öt. 1300Ft/100km, és minden olcsó hozzá, meghibásodási lehetőség meg kb nulla, tehát leginkább a kopó alkatrészekben kell gondolkodni, az üzemanyag bemegy, a teljesítmény kijön, kb ennyire bonyolult technika. Ha a Lupo a dízelmotorjával, a könnyített speckó anyagokból összerakott kasztnijával, meg a tiptronik váltójával olyan fasza lett volna, mindenki azt venné. De szopni senki se akar.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz dízelracer #728 üzenetére
Az 1.0 stiftet csak példának írtam. Írhattam volna helyette bármit. Elgázosítasz egy ezres valamit és a lassú járműnek vizsgáztatott home made csettegő levillog az útról...
Na ebből is látszik, fogalmad sincsen a dolgokról. Mi köze az elgázosításnak a lassúsághoz?Mondjuk a Lupo mellé tegyünk már oda egy Seicento-t, a maga 4 liter alatti lpg fogyasztásával.. Aztán lehet számolni.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Cheesy
őstag
Ha már üzemanyag:
Engem az érdekelne, hogy mi marad utána, miután kigőzölték a műanyagból az olajat? (1kg műanyagból állít elő 1 liter olajat, azért ez azt feltételezi, hogy nem sok minden marad utána...)
Úgy látom olyan 360-420 fokos "bojlerről" van szó, amiből az olajpára egy víz szűrő-hűtő közegen át távozik és mivel az olaj és víz nem keveredik (általában), a tetején kiválik belőle, amit utána le lehet "fölözni". És akkor keletkezik nyers(?) olaj, amiből üzemanyagot lehetne előállítani.
A fórum alapján 12.700 USD körül van az ára, ez kb 2.000.000 HUF. Műanyaghulladék pedig van dögivel... valamint 3kWh kell 1kg műanyagból 1liter olaj előállításához.www.vakbelmutet.hu
-
dízelracer
senior tag
"Félrebeszélsz, nyilvánvalóan a tények teljes ismerete nélkül".
Renault Thalia (1.4 16v) gázosítása 2008ban vagy 2009ben szinte forintra pontosan 230ezer forintba állt meg. Nem hiszem, hogy azóta lejjebb mentek volna az árak. Most fogyaszt 7-10litert gázból (itt 219Ft a MOL kúton). Ha kiszámolod az mennyi egy kilométerre vetítve már nem is olyan szép a kép. Plusz ott van még a közel negyed milla amibe az egész átalakítósdi móka került.
Lupo: 1999től 2002ig gyártották. 800-900k-ért már akad vállalható de mindre költeni kell köszönhetően a tipikus amíg megy addig nem bántjuk magyar mentalitásnak. Ha a váltója rendben van nem kell fosni tőle mert más gyenge pontja nincs. Minden kopó alkatrésze olcsó és ez a világ második leggazdaságosabb sorozatgyártású autója.
"olyan fasza lett volna, mindenki azt venné. De szopni senki se akar."
Itthon tíz lupóból kilenc olyan állapotban van, hogy 300ezer forintot nem adnék érte. És ez nem az autó hibája. Ez a tulajdonosok hibája. Zsigulin nevelkedett magyar parasztnak egyszerűen nem való ilyen autó. Aztán ha valami (miatta) beszarik rögtön szalad fröcsögni a népítéletre, hogy fúdeszar és senki ne vegyen olyat. Kurvára el lettek hanyagolva és le lettek lakva ezért nem találsz normális állapotút eladót. Akinek van egy patent 3L-je az meg soha büdös életbe nem fogja eladni. Ez a tökéletes városi autó. Kényelmes automata váltó a legkisebb parkolóhelyre is befér megfizethető kopó alkatrészek és 4liter alatt eszik városi forgalomban.
(#732) "Na ebből is látszik, fogalmad sincsen a dolgokról. Mi köze az elgázosításnak a lassúsághoz?"
Ha egy eleve harmat gyenge 1literes kocsit megkínálsz gázzal előbújik belőle a vadállat vagy mi? Mert ha benzinnel geci lassú akkor gázzal is az lesz.
Ne vegyük már egy kalap alá a Seicentot a Lupoval. Az a kocsi egy vicc. A Lupo messze a legjobb autó a kategóriájában. A Seicento egy fapados, szűkös, kényelmetlen, gagyin összeszerelt valami. Se futóműve se, rendes féke nincs. Biztonságról még hírből sem hallott. Ég és föld a két kocsi. Na meg az neked sosem fog 4litert vagy még kevesebbet enni gázból de benzinből se nagyon. Ha már mindenképpen mini autó kell gázzal akkor ott van 500k-ért az 1.4 8v Lupo/Arosa. Sokkal jobb autó mint a Seicento és 4csillagos a töréstesztje. 2000utáni 1.0 Lupo/Arosa fapados verzióban még olcsóbb. Dízel pártiaknak ott a Lupo/Arosa SDI. 1700ccm 60lovas adagolós szívódízel sima kézi váltóval 4liter alatti átlagfogyasztással. Az egész kocsi egyszerű mint a faék. 800k-ért 2légzsákkal 2001után széria abs-el. Aki ezek után is inkább egy Seicento-ba ülne mert 1literrel kevesebbet fogyaszt az megérdemli. Ha azzal balesetet szenved tuti lenyomorodik sanszos, hogy meg is hal. Megér ennyit bárkinek is az olcsó autózás?
szerk: most ebből az jön le, hogy én mindenáron kardoskodok a dízel mellett. Nem így van. Nagyobb autónál simán egy hosszú löketű nyomatékos szívó benzinest vennék lpg-vel. De kisautónál pláne ha városba kell csakis dízelt. Városon kívül stabil 90km/h-ra beállva egy 2-3literes benzines sem fogyaszt rosszul egészen addig amíg be nem érünk egy forgalmasabb városi szakaszra. Na ott csúnyám megugrik a fogyasztása a sok tönymörgéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz dízelracer #734 üzenetére
Senkit se érdekelt, hogy egy Thalia-t mennyiért gázosítottak, még mindig félrebeszélsz. Senkit sem érdekelt, hogy az a kocsi mennyit fogyaszt, nem tudom miért kevered bele. Azt se tudod kik szerelték, milyen rendszer, milyen injektorok, reduktorok, mekkora tartály. Ott volt egy jó és élő példa, vegyünk alapul egy Punto-t ami az 1.2-es 60 lovas motorral klíma nélkül 5 liter alatt elvan, és ütve vágva se eszik 6-nál többet. De azért megpróbáltál valami egészen mást keresni, ami még véletlenül se arról híres, hogy benzinből is normálisan enne, nem baj, ezt vártam....
Hagyjuk, nem vagy partner a saját állításod mellett korrekten felsorolt érvek ütköztetésében. Inkorrekt ember vagy, a dízelpártiságodtól teljesen függetlenül. Gondolom érthető, hogy ezután figyelmen kívül hagyom a tényeket nélkülöző hozzászólásaidat.Kurvára el lettek hanyagolva és le lettek lakva ezért nem találsz normális állapotút eladót. Én másképp látom, vettek x FT-ért valamit, várták a csodát, és aztán nem akartak még 1/2x összeget rákölteni a kocsira, kb ennyi. Punto 2-ből miért vannak jó állapotúak? Elárulom, mert jó kocsi, és nem olyan egyszerű szétküldeni, plusz alapból nem megy tönkre, nincsenek meglepi költségek, tankolsz bele és mész. Szevasz. Tudom, dízelpártiként nehéz megérteni, hogy léteznek ilyen kocsik, de ez van.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
Rick4
félisten
Kérdeztem tőle, erre másról beszél. Egy kérdésben miféle ténynek kell szerepelnie?
Majd ha ő elmondja az övét, akkor én is melléteszem az enyémet. De nyilván nem mindenki fogja ezeket a dolgokat fel elsőre.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
dízelracer
senior tag
Miért is beszélek félre? konkrét példának hoztam fel azt a rönyót. Egy jó barátomé. Hengerenkénti gáz ment bele, hogy pontosan milyen azt magasról telibe szarom mert kibaszottul nem tud érdekelni. 230ezer volt a számla vége cakkpakk. Pont.
Nézd már meg hány Punto II és hány 3L van a használt autón. A magyar Lupo 3L felhozatal legalább 80%-a külföldről törötten, hibásan behurcolt fostaliga. Itt a pajtában a magyar paraszt a saját feje után összegányolta és eladta kurva drágán. A vevő meg szopott vele mint az állat mert minden szar lett a kocsin amihez hozzányúltak. Még a márkaszervízben sem értenek a típushoz annyira ritka autó. Akkor meg mit vársz? Itthon összesen 2ember van akit a 3L-em közelébe engednék (már ha nekem az lenne). Punto II-ből eközben meg Dunát lehet rekeszteni. Nem azért van annyi mert olyan fúdejó jó kocsi. számold hozzá, hogy elve vagy 50x annyit eladtak belőle mint 3L-ből. Akkor miről is beszélsz?
"5 liter alatt elvan, és ütve vágva se eszik 6-nál többet". Ez hihető... Ha siettem a Punto 1.1 VAN megevett 9liter benzint 100km-en. Autópályán 140-150 országúton 110-120. Ez az ütni vágni nem az amikor az ember ütemesen fújkálja a gázpedált...
"Inkorrekt ember vagy"
Nem ismersz! Halvány fingod sincsen róla, hogy milyen ember vagyok. A beszólogatást itt és most nyugodtan be is fejezheted barátom! És nem vagyok dízelpárti olvasd el az egyel feletted lévő hozzászólásom végét. Bírom tőled ezt a magasról jövő lekezelő stílust amit itt előadsz pár embernek. Csak nem tudom mire fel ...
-
Rick4
félisten
válasz dízelracer #738 üzenetére
De kit érdekel a rönyó? A lupohoz hasonló méretű motorú kocsit vettünk alapul, pontosan azért, hogy alternatívát találjunk a dízel csodád mellé mind méretben mind árban, még a Seicento-t le is húztad..... És mivel ezt leírtam, vagy nem érted, vagy félrebeszélsz, vagy látod hogy csúnyán elbuknád a magyarázkodást és bele se kezdesz. Na ezt hívják inkorrektségnek.
Mér megint jössz egy másik autóval, ami megint csak senkit se érdekelt, árban ugye egy ilyen 1.1-es punto nem Lupo kategória, ha nem tévedek, szóval megint csak hagyjuk.... Nem kell ismernem, nem érdekel a lábad mérete, meg a fejed formája, épp elég az, amit itt össze vissza írkálsz. Asszem részemről ennyi.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
dízelracer
senior tag
Azért szóltam le a Seicentot mert egy Daewoo Tico vagy Maruti 800 szintjén van. Egy "picit" törékeny autónak tűnik. A Fiatokkal semmi bajom de a Seicento az én szememben nem autó. Egyébként ha már ott tartunk pont nem a "lupónak megfelelő" autót vettél alapul. A Punto II kategórián belüli riválisa a Polo lenne nem az egy kategóriával kisebb Lupo.
Gondolj rólam amit akarsz elég magasról leszarom, de amíg én nem aggatok rád mindenféle jelzőket addig te se tedd!
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #728 üzenetére
Igen, meg lehet be is kene allitani. Mivel a gaz energiatartalma kb 10%-l kisebb a benzinnel ezert kb 10%-l tobbet kell adni belole, hogy jo legyen. Ahol ez nincs beallitva ott, az auto folyamatos lean uzemmodban megy, ami a gyengeseget okozza.
Ugyanez a sztori megy E85-l is. Betankoljak es fosgyenge az auto, ott sem kell mast csinalni, mint bedusitani a megfelelo AFR mertekben es meg jobban is megy tole, a magasabb kompresszioturese miatt, nagyobb elgyujtasi szogeket is lehet adni, es abbol lesz a nyomatek.több drón kell ;P
-
Zewa
senior tag
Kissé értelmetlen a vita, nem srácok? A minidízelek lehetnek frankók és jól fogyasztok de kifogni belőle egy normálisat, nem 300e km-t futott, korrekt példányt nagyon nehéz. Főleg emberi áron.
Ezzel szemben egy LPG-s hasonló kisautó fel tudja venni a versenyt ami gázosítással hasonló árban van, fogyasztásban is közelít és könyebb is kifogni belőle egy normálisabbat.
Ettől függetlenül sokan óckodnak a gáztól. Hát ez van, mindenkinek szíve joga hogy mit választ.
Nyilván akinek bejött a kis dízel az nem fog LPG-sel próbálkozni, illetve fordítva is.[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #740 üzenetére
Ez mindig attol fugg mihez kepest nezed a jo torest.
A Lupo-t is siman agyon lehet vagni egy modernebb autoval, aztan maris ott vagy azzal is, hogy sehol, es mar assak a godrodet.több drón kell ;P
-
dízelracer
senior tag
válasz hobizoli #741 üzenetére
Annyit írtam, hogy ha egy kocsi benzinnel gyenge az a gázzal is az marad nem azt, hogy gyengébb gázzal mint benzinnel. Nem mindegy.
(#743):
Mihez nézem a jó törést? A kategóriatársaihoz képest. Citroen Saxo (-2003), Fiat Seicento (-2007), Nissan Micra (-2004), Suzuki Alto (-2005), Daewoo Matiz (-2004) stb ...
Mindent agyon lehet vágni valamivel. Ennyi erővel Hummer H1-et se vegyen senki mert ha pont akkor alszik el a szembe jövő román kamionos szopás van. -
m3tr0
senior tag
Nem tudtam belépni PH!-ra...WTF?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Rick4
félisten
válasz dízelracer #740 üzenetére
A jelzők a hozzászólásod alapján illetnek meg, ez meg egy fórumban akár tetszik, akár nem kijár. Jó és rossz értelemben is. Még mindig ott tartunk, hogy 750-ból a kezedben egy kiváló állapotú 1.2-es 60 (vagy ha jobban tetszik a 16V akkor 80) lovas Punto gázzal, ami 4 liter gázolaj árát kéri 100-on, és emellett jó eséllyel számíthatsz arra, hogy az olajcserén kívül fékbetétet meg levegőszűrőt kell bele venni. Milyen érv szól a kisebb Lupo mellett, ha a vásárlásra szánt pénz ugyanennyi? Hogy az dízel annak minden szopóágával? Hogy kisebb? Hogy Vw? Mégis mi?
Még egyszer mondom, mikor én 2 hónapja autót vettem, a jót kerestem, se a szín, se a forma nem érdekelt. Vehettem volna dízelt, ha a gázos mellett alternatíva lett volna, vehettem volna VW-t ha lett volna olyan, és vehettem volna Lupo-t ha ez tudna bármit is, amit a Punto nem. De nem tudott, és soha nem is fog. Mégha neked fáj is. Egy autó üzemeltetési költsége sosem a tankolt üzemanyagban merül ki, ezt már rég tudjuk, kár a 3 literes fogyival verni magad a földhöz. Jó, szép, de ennek a technikának meg a beletolt 200K km-nek mára ára van.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Hobby elektronika
- Milyen asztali médialejátszót?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Steam topic
- Huawei FreeBuds Pro - egy igazi csúcsmodell
- Parfüm topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest