- Kínai androidos okosórák
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Mobil flották
- Yettel topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- OnePlus 8T – fazonigazítás
Hirdetés
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
ph Leteszteltük az OLED evo paneles, 4K felbontású, mélynyomókkal is felszerelt, 65 hüvelykes televíziót.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz AssAssynn #215497 üzenetére
haaaaaat en nemtom errol hogyan nem lehetett eddig errol hallani mashol masoktol, mert a vezerlescsere egy par evente kvazi kotelezo jellegu karbantartasi procedura
a jogsi szerzesnel manapsag mar nincs ilyen muszaki uzemeltetesi alapismeretek tema?
az a reeeegi, oldschool duplasoros lancos vezereles volt az, ami orokelet+1 nap volt, de olyat mar huszon-harminc sok eve nem csinalnak, meg a vizpumpa es a segeduzemi ekszij + feszito akkoris cseres szokott lenni bizonyos futas km vagy eltelt ev utan, mert az a szij eloregszik, repedezik, a feszitogorogo csapagya elhasznalodik stb
a mostani egy soros lancos vezerlesek, meg sokszor annyit sem birnak ki, mint egy szijas vezerleses auto
ez nehari, de annyira kizarolag a Te hibad, hogy kb tanitani valo rossz pelda lehetnetöbb drón kell ;P
-
AssAssynn
őstag
válasz hobizoli #215501 üzenetére
Na, most beírtam a Google-be és azt dobta ki, hogy vezérléscsere 100e km-ként vagy 5 évente szükséges. Eddig csak a motorolajról hallottam, hogy bizonyos év után muszáj cserélni, vagyis, hogy 2 évente vagy 10e km-enként szükséges. De nekem egy régi e46 bmw-m volt, meg a családban is sok a régi autó, lehet ezért nem tudatosult ez a vezérléscsere. Ismerősi körben is csak olyankor hallottam vezérléscseréről, amikor már jele volt, vagy előállt a hiba. Most így neten rákeresgélve szinte mindenre azt írják, hogy néhány év, vagy néhány ezer km után cserés. Én viszonylag szegény környezetből jövök, felénk azt és akkor cserélik ki, amikor már baja van, lehet ezért nem tudok ezekről.
Jogsit azért már egy jó 10 éve csináltam, de semmi ilyen jellegű oktatás nem rémlik, csak annyi, hogy néha rugdossam meg indulás előtt a kereket és teszteljem az irányjelzőket.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
molnarpeter
nagyúr
-
TrollBalint
addikt
válasz rbalint88 #215486 üzenetére
az azért már nem kevés, mármint a 240-250 ló, de az az igazság, én sem vettem chiptuningost, mert nem tudtam, hogy milyen helyen tuningolták meg. Plusz, ha megtuningolja valaki, azért csinálja, mert hajtani akarja és így már meg se néztem őket
(Amúgy hogyé' van egy ilyen? CSak úgy kérdezem )https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
nagyúr
-
Paxker315
addikt
válasz TrollBalint #215506 üzenetére
"megtuningolja valaki, azért csinálja, mert hajtani akarja "
Teljes téveseszme Van, aki azért, mert kíváncsi, és, optimalizáltatni akarja a motor-váltóprogramot, dízelnél még a fogyit is csökkenteni decikkel. Én csipszeltettem, de ugyanúgy 120-125-tel pályázok, főúton sem megyek kétszámjegyű értékektől gyorsabban.
Attól, hogy van tarcsi, nem kell kihasználni. Én egy jobban fogyasztó, jobban használható bódét kaptam a csipsztől, már a próbaúton teljesen biztos voltam benne, hogy ezt bűn lenne nem meglépni. : )
értelmezd a tuning szót SZÓ SZERINT. Nem "overclock", nem "húzás", hanem. Hangolás, finomhangolás, beállítások optimalizálása.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
becenevem
aktív tag
válasz Paxker315 #215508 üzenetére
Balf@sz mérnökök a gyárban ehhez sem értenek. Finomhangolás, optimalizálás gyári műszerekkel, gyári tesztpadon, gyári mindenpöcs@mmel sem megy nekik.
Persze Turbó Pistike meg a Kossuth utcában simán megoldja, mert talált egy Tiktok videót, amiben látta.
Hja.Na, halljuk, neked mivel magyarázta Pistike, hogy ez jobb mint a gyári!?
Ne gyere be meg ne gyere erre, he...
-
-
nagyúr
válasz becenevem #215509 üzenetére
Sz'tem nem a mérnökök a balf'szok (bár néha igen, lásd EcoBoost hűtőcső, és valahány név a naptárban).
A gyár kitalál valamit, azt kell teljesítenie, és azt teljesíti is.
Szoftverek esetén is (nem csak autóval kapcsolatosan) kiadja a gyár valahogy, aztán azt is néha tódozi'-fótozni' kell. Vagy mondjuk úgy: optimalizálni, személyre szabni.
Nem feltétlenül csak az a jó, ami kijön a gyárból, és persze fordítva is igaz.
Nem hinném, hogy ennyire fekete-fehér a világ.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
rbalint88
addikt
válasz becenevem #215509 üzenetére
Mi van akkor, ha egy motornak van tobbfele teljesitmenyszintje, amik kozott hardveresen semmi vagy csak minimalis elteres van es egy magasabb gyari teljesitmenyre iratod meg az autot? 2.0tsi-bol van 190-280 lo kozott minden, amik hardveresen is kb azonosak, meg nagyobb turboval van akar gyari 320 lovas is. Szoval a 240-250 lo ennel tenyleg nem a szetchippeles kategoria
Nekem van egy osoreg 1.8T Audim, gyarilag 163 lo es korlatozott 225Nm (nyomatekfennsik van, latszik, hogy beszabalyzas eredmenye), az 1800kilos autoban olyan, mint a dolgott lo. Egy olyan chipet kapott, amitol lett kb 185 lo, de a nyomatekkorlatozas ki lett szedve, igy az felkuszik 280Nm kozelebe, egesz mas erzes hasznalni igy az autot, nem erzodik allandoan gyengenek Szoval ez sincs agyig irva, csak hasznalhatora, foleg also es kozeptartomanyban erosodott. Amugy volt ebbol a motorbol gyarilag 225 lovas is -
gooool
őstag
válasz cappa72 #215512 üzenetére
Illetve, ahogy egy processzornal is, vannak azert kulonbsegek, nem minden motor bir koppra ugyanannyit, ugyanazon beallitasok mellett, mint a masik, igy biztonsagi jatek van, mindnek tudnia kell egy egyseges katalogus erteket, aztan kesobb kiszedheto belole, ami meg benne rejlik. Ahogy irod is, amit kitalaltak, azt es ugy kell tudnia, nem tobbet, minden kriteriumot figyelembe veve.
Ez valasz becenevem-nek is, hogy miert erthet hozza Pistike, nem kell egybol ilyen stilusban megnyilvanulni, csak azert, mert hianyos hattertudassal rendelkezik valaki.
Üdv, Balázs
-
becenevem
aktív tag
válasz rbalint88 #215513 üzenetére
Na, így már érthető. Mea culpa.
Köszönöm a többieknek is.Lényeg: ha valaki megírja a programot, annak nagyon tudnia kell , mit tud a motor, mert lehet belőle meglepi.
UI: Nekem az furcsa, hogy 1. jobban megy, 2. kevesebbet fogyaszt. S ez nem megy a gyári mérnöknek?
Nekem valahogy ez a 2 paraméter egyenesen arányos.
Legyen turning, menjen mint állat, a fogyasztás meg nem erdekes.[ Szerkesztve ]
Ne gyere be meg ne gyere erre, he...
-
gooool
őstag
válasz rbalint88 #215516 üzenetére
Ez már az easter egg kategória. Feltöltött motornál jellemző, hogy a katalógusnál többet mutat, ezt sokszor látjuk is, gondolom itt jobban kiadja a konzervszoftver a motorok közötti gyártáskor adódó különbségeket, ha van.
becenevem:
Persze, egy jó tuner nagyon sok értéket figyel egy remap során folyamatosan, nem 10 perces folyamat és a felszerelés sem 1-2 forint (főleg, hogy én csak olyan helyre vinném, ahol van pad is, hogy előtte, utána, közben mérni lehessen).
A jobban megy kevesebbet fogyaszt akkor valid, ha ugyanúgy közlekedsz vele a továbbiakban is, hiszen kisebb erőkifejtéssel fog a motor ugyanannyi munkát elvégezni, ami ezt a jelenséget hozza magával.Üdv, Balázs
-
footy
addikt
válasz rbalint88 #215513 üzenetére
Chiptuning temaban erdemes elolvasni EZT.
Roviden magyarul: Az hogy csak szoftvere kulonbseg van a motorok kozott nem igaz.
A BMW-nel pl. 3 fele teljesitmenyosztaly van:
- alacsony
- magas
- felso/top
Hiaba ugyanazok a fizikai parameterei a motoroknak, de mas a dugattyuk osszetetele, kivitelezese, nagyobb turbo stb.
A chippelok azon ervelese hogy csak 1 fele dugattyut es egyeb alkaterszeket tudsz rendelni csak azert van mert nem eri meg 3 felet raktarazni (csak a TOP kivetitelut).
Ha a chippelt motor sokat elmegy az szerencse es hasznalat dolga nem pedig a tultervezesen mulik.[ Szerkesztve ]
-
-Skylake-
addikt
mondjuk ebbol szamomra mint hozza-nem-erto szamar valahogy egyenesen kovetkezik, hogy akkor chip utan ertelemszeruen mar nem tartja az auto a karosanyag kibocsatasi ertekeket. miert erezzuk azt, hogy ez nem gond ? marmint ize. gondolom okkal vannak azok az ertekek betartva , amik.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
Bdanyy
addikt
Az octavia 1.8T-hez képest a golf 6 1.6crtdi elég harmatos, ha már úgyis ki lett rajta egy rakás dolog cserélve és nem éri meg egy darabig váltani, ilyen kis motornál is hozhat érezhető javulást? A számokat néztem, kb +30le és 50nm. Kicsit tartok tőle, hogy utána ne legyen gond a turboval, részecskeszűrővel, jó lenne ha legalább azok húznák még egy darabig.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
-
Runner_fxr
Ármester
-
-Skylake-
addikt
válasz bandus #215521 üzenetére
"mert szarunk bele "
mondjuk amugy gyorsan talalnek egy osszefuggest a szigorodo szabalyok es a "leszarom" hozzaallas kozott. nem gondolod ? marmint erted. adjunk egy eselyt annak hogy pont azert szigorodnak a szabalyok, mert mindenki inkabb szarik ra, nem ? valahogy nekem ez talalkozik.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
nagyúr
-
gooool
őstag
válasz -Skylake- #215523 üzenetére
Amíg a gyártók is kvázi szarnak bele és benchmark módban megy az autó a méréseknél és továbbra sincs a közelében sem a valós felhasználásnak a mérési metodika, addig nem teljesen mindegy?
Egyébként jelentősen rosszabb értéket nem hozhat a tunyingolt motor sem, mivel akkor valamelyik paraméter nagyon el van kefélve és hozzáértő nem adja ki a kezéből (szmókendsárm nem számít, ott alapból kéne az összes ilyet építő/író ember kezét tőből letörni és a seggébe dugba megforgatni, de ez csak személyes vélemény).Üdv, Balázs
-
Vismajor01
addikt
Amíg az EU nem csinál semmit azügyben h kiszervezik a gyártást távolkeletre majd a kész cuccokat visszahajóztatják európába addig én is lefogom szarni, hogy mennyit pöfög az autóm. Tekintve, hogy hong kong európába tartó hajóforgalmának széndioxid kibocsátása kb 10xese európa autóközlekedésének. Mindig röhögök amikor jönnek az EURO 1231 motorral meg csak eletromos átállással mikor kina szénerőművei egyedül elviszik a mi széndioxid kibocsátásunkat ÉS akkor latin-amerika, egyesült államok szóba se kerül.
Szal igaz, hogy kicsi sokra megy, csak mi esetünkben a sok nagyon kicsire megy, akkor meg szívjon más.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #215527 üzenetére
> Amíg az EU nem csinál semmit azügyben h kiszervezik a gyártást távolkeletre majd a kész cuccokat visszahajóztatják európába addig én is lefogom szarni, hogy mennyit pöfög az autóm.
Szokasos hozzaallas: marhasagokat beszelunk csak azert, h nekunk semmit ne kelljen csinalni.
> . Tekintve, hogy hong kong európába tartó hajóforgalmának széndioxid kibocsátása kb 10xese európa autóközlekedésének.
Valosag: az Europa-Kina kozotti aruforgalmat bonyolito hajok CO2 kibocsatasa toredeke Europa kozuti kozlekedesenek. (Kb. 10-ede, ha jol emlekszem.)
Szoval csak ket nagysagrendet tevedtel.
while (!sleep) sheep++;
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz becenevem #215509 üzenetére
pl leveszed a tubot, kicserelteted a kompresszor kereket benne egy azonos atmeroju GTX lapatosra, meg a turbinahazbol a meretlepcsoben eggyel nagyobb A/R szamut rakatsz fel, nem noveled a toltonyomast, es megis erosebb lesz az auto
sot, meg akar ugyis erosebb lehet, hogy kisebb toltonyomason megy, es megis lejjebbrol elindul
elsonek a lenyege, hogy tobb levegot tud szallitani, nem esik le a toltonyomas, es ki tudja tartani a nyomatekot, a masodiknak meg az, hogy "fent" az egester kevesbe lesz EMAP-s, mert konnyebben ki tud szellozni jobb lesz a toltescsere az egesterben, mert nem ragad be az elozo ciklus kipuffgazabol annyi, es jobb lesz a hengertoltes volumetrikus hatasfoka (tobb friss "uj" levego tud bekerulni)...ettol is a magas rpm-s pillanatnyi nyomatek tud javulni
...es meg az EGT is csokkenhet
na ez is tuning, pedig a toltonyomast nem is emelted
a gyar azert nem csinalja ezt igy, mert egy fillerbaszo
aftermarketben a legujabbabb technikakat tudod megvenni a turbo gyartotol, az autogyar meg a 10-15++ evest adja 2-3x annyiert
pl ma melyik gyarto ad golyoscsapagyas turbot gyarilag, amikor 15-20+ eve meg tudod venni utcara, ha felmesz a Garrett gyari oldalaratöbb drón kell ;P
-
Vismajor01
addikt
Jól van, legyél okos, járj gyalog
"1 tonne of freight transported 1 km by a modern ship emits around 25 g of CO2. 1 tonne of freight transported 1 km by train emits 65 g of CO2.2020. In one year that 3.5 %of global CO2 produce. UK does 1.03%, Germany 2.18%. And 3.5% only for shipping on ocean not Air."
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
-
hobizoli
nagyúr
-
nagyúr
-
_drk
őstag
Nincs olyan "hosszabb" utam (10km+), hogy legalább 1 régi sz@r dízel ne okádná a füstöt magából.
Ezzel kéne valamit kezdeni!
A múltkor előttem versenyzett 2 gyökér és inkább 50el mentem ország úton, hogy ne borítson be a fekete füst.Másik oldalon a leszabalyozott kis benzines vagy 3 tonnás elektromos SUVok aztán nagy megoldás...
-
Vismajor01
addikt
válasz bandus #215532 üzenetére
Nincs semmi köze? Én azt mondtam, a hajózás több szennyező anyagot termel mint az európai autózás. Erre a hajózás többé-kevésbé azt csinál amit akar+fölöslegesen is, mert ha nem viszed ki a gyártást a világ túloldalára akkor vissza se kell hozni a készterméket ugye. Nyilván a 10xes jelzó költői tulzás volt, nincsenek pontos számaim. De mondjuk tőletek ennyit se láttam, szal biztos én vagyok helikopter.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
addikt
válasz Vismajor01 #215536 üzenetére
Figyu, szerintem ezt ne erőltesd! És amúgy is off.
-
footy
addikt
válasz mycso #215529 üzenetére
A BMW mernok konkretan ezt mondja:
Kein Hersteller drosselt den Motor nur elektronisch. Es sind die Medien und vor allem die Tunerbranche, die dieses Gerücht verbreiten, um den Kunden in Sicherheit zu wiegenEgyik gyarto sem csak elektronikusan fojtja vissza a motort. Ezeket a pletykakat a media es kulonosen a tuning ipar terjeszti, hogy biztonsagerzetbe ringassak az ugyfeleket.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Vismajor01 #215539 üzenetére
Azért, mert te írtál hülyeséget, másrészt meg nem kell folytatni, ha már más elkezdte.
#215538footy
Hahh, ez amúgy tényleg kemény, hogy egy csomó ember elhiszi, hogy pár paraméter átírásával majd +30/50%. Amikor a gyártók minden komponenst kigrammolnak már egy kocsiban, akkor biztosan ekkora overheadet adnak a semmiért. Van pár ilyen modell, de nem sok.[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
Azért aközött, amit én írtam és a katalizátor kifűrészelés között van pár nagyságrend.
Arra már nem is tudok mit mondani, hogy az adócsalást, mint olyat felhozzuk vádpontként épp ebben az országban...nonszensz.Csak úgy megkérdezném, mint IT fórum:
Akik itt most háborognak, azok hányan használtak valaha saját maguk által OC-zett hardvert a PC-jükben?
Nem a gyári TDP értéken megy, ha feszt. emelsz, ergo szégyengyalázat, mert több áramot vesz fel, ami környezetkárosító, hiszen azt a többletet meg kell valahol termelni. Több hőt is termel, ami szintén a globális felmelegedést segíti elő, plusz a gyártót és az államot is megkárosítod, mert olcsóbbat veszel, aminek kisebb az ÁFA tartalma.Lehet ezt örökké csűrni-csavarni, csak mocskosul felesleges, mert megint a probléma felszíne van kaparászva, vita generálva, amíg ezeknél sokkal mélyebben gyökerezik a valós baj.
Üdv, Balázs
-
nagyúr
válasz gooool #215541 üzenetére
> Arra már nem is tudok mit mondani, hogy az adócsalást, mint olyat felhozzuk vádpontként épp ebben az országban.
En nem csalok adot, tehat nyugodtan felhozhatom.
> Nem a gyári TDP értéken megy, ha feszt. emelsz, ergo szégyengyalázat, mert több áramot vesz fel, ami környezetkárosító, hiszen azt a többletet meg kell valahol termelni.
A tobb aram fogyasztasa semmilyen torvenybe nem utkozik.
while (!sleep) sheep++;
-
-
AssAssynn
őstag
válasz molnarpeter #215505 üzenetére
Ez a karbantartási terv ez micsoda? Minden autóhoz van ilyen, hogy milyen időnként/kilométerenként mit kell cserélni? Hol lehet ilyet szerezni?
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
hobizoli
nagyúr
válasz Vismajor01 #215544 üzenetére
a hatasfok a lenyeg
a teljesitmeny beszabalyzott eromure mas kibocsatasai eloiras van, es jobban is kezelik a kibocsatott gazokat, mint gizineni 40-50 eves vegyestuzelesuje, aminek az egestere meg a kemenye kb sosem volt takaritvatöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz AssAssynn #215545 üzenetére
attol meg kellhet cserelni azt is idoszakonkent... ne legyel mar ennyire naiv
orokeletu lancvezerlest sem csinalnak 20-30 eve
az elso lancos TSI-k legendasan szarok voltak ebben, pedig arra is azt haluztak be elolszor sokan, hogy na orokelet+1nap karbantartasmentes
aztan 30-40k km-nel mar meg volt kopva a lanckerek, mert megnyult a lanc, es/vagy lelazult a hidraulikus feszito, es ~300k-ert lehetett csak egyben mindent cserelni, mert a vezerlesmodosito "okoskerek"-kel egyben volt a lanckerek, es nem lehetett kulon megvenni csak a lanckereket ra
mikozben egy szijas TJET vezerlese meg 60k km-t elpotyog gond nelkul, es frutti a cserelni
a komplett Dayco/Gates vezerles szett hozza vizpumpaval 30k [link]több drón kell ;P
-
AssAssynn
őstag
Na, meglett bontva a Corsa motorja. A kettő közül az alsó vezérműtengely tört el a közepénél. Nem bírta a Twinport powert. Meg a leszorítók közül is néhánynak eltört a csavarja, azt is pótolni kell majd. Megpróbálunk nézni egyet a bontóban. Holnap még azért ránéznek valami géppel a kompresszióra.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen