- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Ami eddig történt
gp Napokon belül érkezik a folytatás, érdemes lehet megnézni a korábbi rész összefoglalóját.
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
TaaT
veterán
A gyári ajánlás az egy dolog, de kb senkinek sem mernék nyugodt szívvel 20e km-nél hosszabb csereperiódust ajánlani. Mondjuk a melós dízel kettesgolf az bírta a hosszabbat is, de az más technika.
Én maximálisan kihasználom a (longlife) olaj adta lehetőségeket, 2évente cserélem, az kb 7-8e km.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
lsc
nagyúr
Kicsit fogalomzavarban vagy, az gyári előírás, amit Te írsz az az ajánlás. Ne menjünk el 30-ig egyébként, 10 és alatta volt, ennyi. A két év megint más, állásban is öregszik a motorban.
Mod #81602) [rvilike] : Nem, de nem is vagyok okosabb náluk, főleg nem okoskodással.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
-
lsc
nagyúr
Azért a 20e és a 10e között nem kicsi a különbség, de mint írtam mindenkinek a saját pénze, autósboltosoknak is meg kell élni valamiből a szerelőkkel együtt, az emberi hülyeség meg határtalan /mint ezt egy tőlem jóval nagyobb ember már megmondta/. Kicsit kifejtve, itt nem egyszer azt olvasom hogy ki mennyire spórol a géppel, nem egy már szinte termeli az üzemanyagot, ezt a mai olajok röhögve bírják. Azt is simán hogy a corollámat nem egyszer 6e fölé pörgetem, semmi nyűgje nincs a motornak és az olajnak sem. Emiatt nem értem miért kell sűrűbben, ha valaki állandóan valamelyik ringen gyorsul, driftel vele az még rendben is lenne, de sima sportosabb használatnál sincs ezeknek semmi baja.
Ja ami kimaradt van már 100e fölötti is, csak ott akkora a mennyiség meg annyi a szűrőkapacitás hogy tényleg bírja spec olajjal.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
nyogo83
senior tag
[30.000 km-es olajcsere, gyári elôírás]
Lehet olvasgatni, nem az egyedüli példa. Meg nyilván nem mindegy hogy rövid távokkal tolod bele a 15k km-t vagy hosszú távokkal. Mindenesetre magam részérôl nem kísérletezek. -
lsc
nagyúr
válasz nyogo83 #81608 üzenetére
Nem csak az olaj ott a gond [link], azok a motorok úgy sz@rok ahogy vannak. Hozzáteszem márkaszervizekben /igaz azóta több is bezárt/ "fű alatt" tudtak volna okosban adni gyári olajat, az csak úgy maradhatott meg ha valamibe nem került bele.
Mod #81609) 8th: Hol írtam az ellenkezőjét?
Mod #81610) [rvilike] : Lásd előzőre a választ.
Mod #81612) Typhoon47: Ennyi, normális olajjal bírnia kell.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
Typhoon47
őstag
+1.
Én minden autómban eddig gépkönyv szerint cseréltettem az olajat. Mondeonál ez 20k-s periódusokat jelentett, 30k-val vettem, most van benne 185k és semmi baja nincs az ég adta világon.
Mod: persze én papper stílusban vezetek.
[ Szerkesztve ]
"Education is important but big biceps are importanter"
-
-
nyogo83
senior tag
Pedig nem egy hasonló "gyári elôírást" betartó tulaj gurul be ilyen motorral szervízbe(nemcsak a cikkben említett típus) Itt arra próbáltam utalni, hogy az elôírást nem kell annyira szentírásnak venni. Pl 120.000-nél kell vezérlést cserélni gyári elôírás szerint, de 80-90.000-nél szakad a szíj, stb...
Vannak esetek amikor nagyon nem igaz..lásd olajnál sok rôvid táv. -
lsc
nagyúr
Személynél én még 30 körül járok, igaz ez nem zárja ki hogy van magasabb is. A 100e és felette az teher, azt hiszem a volvó vagy a daf valamelyik motorszériája tud 120-at.
Mod #81614) nyogo83: Mint írtam lehet indokolt a sűrűbb is, de azért nagyon ritkán a felénél, tehát ha 20e az előírás akkor nem kell 10e-nél, hacsak az idő le nem telt vagy annyira zordak az üzemelési körülmények. Pl. aki szinte állandóan autópályázik aránylag nagy motorral /alacsony fordulat/ az ki is tolhatná, az az olajnak és a motornak is jó, a km meg szinte terhelés nélkül megy a kocsiba.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
Mágus2
Közösségépítő
-
hdman
őstag
Lelked rajta. A mai modern agyonkomplikált dizelekben nem mernék 15ezrenként nagyobb periódust tartani. Így is elég szarok Normális olajat használok, L moly 5w40et, sok autópályás üzemmel.
Nem beszélve arról, hogy az állandó részecskeszűrő tisztítás is marhára higítja az olajat. Ha már környezetvédelemnél tartunk, a DPF szvsz sokkal károsabb, (és többletfogyasztást is okoz) mint a helyesen (!) tárolt olaj.
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
neduddki
nagyúr
HI!
pontat az ijjenhasznlatra kell 1 evrecsereklni....
udv
neduddki
mod: lsc: mi afnetisszerenelmondani mert kcisitzavarosnakerzlek?
amugymeg intellixtick tonkre ment,bazzz:- (((
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz Acheron #81588 üzenetére
HI!
cvt-velnemfoxteugralni akkormainkabb nezegesd ezket
mondhatnammeg a mazzagokt de az meg a ttoya honda paroshozisdraga,amugypont a hondavalto azami foloslegesse tesziazotomatat:- )udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
lsc
nagyúr
válasz neduddki #81619 üzenetére
Nem zavaros ez, normál használatnál felesleges pénzkidobásnak tartom a gyári értékhez képest a felénél háromnegyedénél történő olajcserét, ennyi. Kivételek természetesen vannak, de nem azokról beszéltem, hiszen itt mindenki arról ír hogy szinte nem is ad gázt mert olyan keveset eszik az autója, tehát nem gyorsulási versenyekről beszélünk.
A második mondatod meg nekem zavaros.Mod #81622) qdak: Asconán nekem is annyinál kellett, annyinál is cseréltem. Amiket itt a totalcaron mutogatnak motorokat nagy a gyanúm egy-két olajcsere kimaradt, amúgy nem lehetne annyi olajsár a motorokban. Honvédségnél felújított olajakkal üzemeltettünk kamaz, rába és pl lada motorokat, azoknál sem volt annyi olajsár, pedig melegen annyira kentek mint a pisi, de érdekes módon bírták.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
KMT
addikt
Ez eléggé kitűnik már csak a korával is az árkategóriában. Vajon mi lehet a buktató? (Nem tervezek most venni, csak érdekességképpen.)
-
qdak
addikt
ne tudd meg milyen olajsar volt enyembe is, bar nalam az AGR (EGR) volt a ludas, amig be nem kotottem a szemet.
szoval azoknal is benne lehet, vagy amitate emlitesz.
viszont olajokrol tanulva, annyi szennyezodes kerul bele ilyen 20K nal szettesik az olaj.
persze ez csak papir, bizonyitani nem tudom.
1 valos teszt .ot tehetne az ugyre, 10-20-30K es tolva neki meg papasan, esetleg koztesen is, aztan 120K nal szetszedni a gepet. esetleg 240K.(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
lsc
nagyúr
A vezérlés mióta olaj ?
Mod #81627) qdak: Ha a kipufogó direktben a karterba van kötve az nem ér. Egyébként az olajok közt is rengeteg a különbség, most eneossal járok, ezt jobban szereti mint a shell-t vagy az agip-ot, azt mindkettőt csipegette, a végefelé indításnál melegen nemegyszer becsörrent a motor. Hozzáteszem olajsár azokkal sem volt, teljesítményszintjük ugyanaz volt.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
qdak
addikt
az biztos, en hideg teszteket szoktam nezegetni, azonos hofokon, elvileg u olyan olajok, megsem ugyan az tudjak.
az a csorges nem 1 biztato, nyomas lampa vagy computer nem jelzett?(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Baszus én is 10-12k km-enként cserélem, akkor most álljak a sarokba???
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz peugeotmate #81621 üzenetére
700 euró, de hacsak nem trélerrel lopják, akkor ott lesz az autód, ahol hagytad.
-
őstag
off, de ha már szóba került (néhányszáz kommenttel ezelőtt, sry, le vagyok maradva időnként az olvasgatással )
Vectra B Caravan (2.0, dti, 2000), 150k km, és (a leírásod alapján) ugyanilyen a váltója.. úgy ~10-11 éve van nálunk, azóta 75k km került bele (ezért nagyjából valósnak kell lennie). Mikor először vezettem (idén január kb.), háromszor tettem egyesbe, mire elhittem, hogy akkor ez tényleg sebességben van, és tényleg egyesben. Apunak említettem, hogy ennek nem valószínű, hogy így kéne kinézni, de ő az évek alatt gondolom hozzászokott, "nem zavarja".. A kuplunggal nem volt bajom, bár nem értek hozzá.
Ősszel megy műszakira az autó, olajcsere is esedékes (sokat állt, és csak 6k ment bele, de talán 3 éves az olaj benne). Ezzel a váltóval mit érdemes csináltatni?a másik, ami még csak témába se vág:
Opel Corsa D (1.4, benzin, 2008) - a fék egy darabig simán benyomható, és csak utána kezd el fogni. Múltkor álló helyzetben elkezdtem "pumpálni", akkor kemény lett, (az első fékezésig). Ez egyértelműen levegősödésre utal, ugye? Persze ez is csak nekem tűnik fel a családban, négyen vezetjük az autót..."... and I hope you have a great day!"
-
skitzoo
senior tag
Sziasztok. Autóvásárlás előtt állok. És tudnátok mondani olyan Autót ami ár/érték arányba jó? Gondolok itt a fogyasztásra, javitásra. (Az ár 800k)
"Tudod, mi a pokol? Nem tűz és ördögök... nem az, amit gyerekkorunkban tanultunk! Mi magunk építjük a magunk poklát... még életünkben... ahányszor fájdalmat okozunk... ahányszor szenvedést okozunk!"
-
skitzoo
senior tag
-
Mr.Grincs
veterán
Tudtok más külföld használtautós weboldalt az automobile.de helyett? Vagy ti hol szoktatok vasakat nézegetni?
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
-
Mr.Grincs
veterán
Köszi a gyors választ. A 2. link nagyon fain.
Külföldről (EU) behozott autóra csak a regadó kell? ÁFA vám ilyesmi nem? Vagy az csak akkor kell ha nem euból vesz valaki?
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz pető bá' #81649 üzenetére
lehet a rudaztatban van vmi (gumi?) megkopva vagy akar mert a tartobak miatt log be az egesz, es azert bena a valtaserzet
na meg nem lenne baj a valtoban is egy olajcsere akar, mert ha szivarog es kenes hijan megkopnak a kapcsolovillak pofai, akkor megno a fokozatba valtas mechanikai mozgas igenyea szivargas nem biztos akkor a merteku, hogy mar olajcseppek vannak az auto alatt, de x tizezer km alatt akar a szimmeringnel is elmehet par deci melegen
több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Kés topik
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Alkoholista nevelde
- Projektor topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen